جنگ افغانستان برای آمریکا یک گاو شیرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139747 منبع: پرینت

آیا آمریکا با این استخباراتی که دارد و تمام اطلاعات دنیا در دست شان است، نمی دانند که طالبان و رهبران آنها و تروریست ها در کجا پناه دارند که آنها را از بین ببرند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان در برنامه «راه حل» در خصوص اشکالات و تناقض های راهبرد آمریکا می گوید: آمریکایی ها گفته اند ما باتروریزم مبارزه می کنیم اما تا امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. اگر واقعا پایگاه های طالبان و داعش در پاکستان است، هیچ ممکن نیست که استخبارات آمریکا سی آی ای با آن امکانات وسیعی که دارد از آن خبر نداشته باشد.

وی افزود: آیا آمریکا با این استخباراتی که دارد و تمام اطلاعات دنیا در دست شان است، نمی دانند که طالبان و رهبران آنها و تروریست ها در کجا پناه دارند که آنها را از بین ببرند؟ بنابراین من بر این عقیده هستم که فساد زیر پای خود آمریکایی ها است. یعنی اگر آمریکایی ها نمی خواستند و نخواهند که پاکستان طالبان را تمویل کنند و جنگ افغانستان را ادامه بدهند معتقد هستم که آی اس آی به تنهایی حتی یک روز نمی تواند این کار را ادامه دهد. پاکستان با کمک آمریکا است که تروریزم را تقویت می کند.

بشردوست گفت: اما چون این جنگ افغانستان یک گاو شیرده است که پول هم به استخبارات آمریکا می رساند و هم به کارخانه های سلاح آمریکا نباید قطع شود. یک هزار میلیارد دالر پول در جنگ افغانستان در این شانزده سال مصرف شده است. یک هزار میلیارد دالر به زبان گفتن آسان است. این پول هم گم نمی شود و از یک جیب در می آید و به جیب دیگر گذاشته می شود و در این میان سودهای کلان دیگری هم به آمریکایی ها می رسد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   برعلاوه ګاو شیرده - همه معدنیات وآثار تاریخی مارا برده میرود - یک زره بیدار شوید - شوله های خواب برده - روزی خواهد رسید که هیچ چیزی بما نمانده باشد ونسل آینده برما لعنت خواهد فرستاد

>>>   او برادران شما باید هوشار با شید این جنگ افغا نستا ن از طرف امریکا داده می شود اگر امریکا بخو اهد در ظرف 24 سا عت جنگ ختم می شود این همه خا نو اده های شهد در طول 40 سا ل باید امریکا را محکم بگرد و از علیه امریکا سر از نو جها د کندد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است