از پتانسیل قوی بنام حامد کرزی غافل نشوید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139717 منبع: پرینت

با گذر از تب تند موضع گیری ها و تحرکات پر شتاب اشرف غنی و بعضا عبدالله از هنگام تکیه زدن بر اریکه ی قدرت و نیز با نزدیک شدن به اتمام دوره ی ریاست جمهوری و ریاست اجرایی در دولت وحدت ملی، می شود قیاسی مع الفارق از عملکرد حکومت در سال های اخیر با دوران حکومت پیشین داشت.

این روزها اخبار بیشتر و قابل اعتنا تری از جهت گیری ها و اظهارنظرهای حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور می شنویم که از چند جهت قابل تامل است: اول اینکه وی در دوران 12 ساله ی ریاست خود بر ارگ ثابت کرد که می تواند لایه و پوششی بر تمام اقدامات عمقی خود در مقابل اذهان عمومی و رسانه ها پهن کند و بگستراند بگونه ای که همه چیز طبق روال جلوه کند.

دیگر اینکه کرزی، می تواند یک جریان ساز بزرگ در امور جهت دهی هیجانات و تحرکات مردم ملکی و نیز رهبران احزاب و اپوزیسیون باشد؛ چرا که از کنج عزلت و گمنامی به تایید بزرگان در شورای انتخاب ریاست جمهوری رسید و پس از آنچنان جریان های موافق و مخالف خود را در کنار یکدیگر نگاه داشت که سه دوره قدرت بی چون و چرا را تجربه کرد.

اما اشرف غنی مشخصا بعنوان جانشین وی و عبدالله نیز با کمی اغماض، هرگز نتوانستند جایکاه مردمی، دور از دسترس و حایز اهمیت کرزی را در قریب به چهار سال گذشته از آن خود نمایند یا حتی خود را بدان نزدیکتر کنند؛ همچنان که دیگر رقبای سیاسی و رهبران احزاب نیز نه در دوره های گذشته نه کنونی ناکام ماندند و بعضا از صحنه رقابت حذف شدند.

از این جمله می توان به محمد محقق، سیاف، برادران مسعود، دوستم، عطا محمد نور و بسیاری دیگر اشاره کرد که اینک زیر نقاب ایتلاف نجات گرد آمده اند و بدون یارگیری از حامد کرزی، آخرین تقلاهایشان را در عرصه ی قومی، مذهبی و حزبی خرج می کنند تا شاید بتوانند در دوره ی پیش رو، چوکی معتبرتری به چنگ آورند.

رییس جمهور پیشین هرگز پایگاه مردمی خود را فدای جلب حمایت بیشتر دیگر جریان های داخلی و خارجی نکرد و از این رو توانست بدون اتهام قومگرایی و انحصار قدرت در میان پشتون ها، پایه های اصلی قومی سازی مناطق مختلف جغرافیایی افغانستان را به سلامت بنا کند.

با تمام خلف وعده ها، کارشکنی ها، قومگرایی ها و حتی سرسپردگی و اطاعت امر غربی ها که زیر نقاب امریکایی ستیزی پنهان شده بود، حامد کرزی یک پتانسیل عظیم و یک میراث دار بزرگ برای حاکمیت افغانستان است که وحدت ملی چنان که باید و شاید از وی بهره نبرد؛ لیکن چه خود سودای بازپس گیری قدرت داشته باشد چه در کنار تیمی بایستد می تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و گوی سبقت را برباید.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   هـنـر کرزی صاحب دراین است که او مفسدین دزدان وغارتگران رابا خود دارد هرکسیکه قضاوت وحکم وجدانش رازیر پاکند میتواند مانند کرزی باشد ، برای کرزی این مهم نبود که کدام مسئول حکومت به چهارملیون پشقل خریداری کرده کدام رهبر زمین های حکومتی را لیلام میکند بنا آنها که هرکدام شان هزاران مزد بگیردارند از کرزی متابعت میکنند
اما اشرف غنی این هنر را ندارد یا خیلی کم دارد هرکس با مفسدین ودزدان باشد درافغانستان موفق است درغیرآن ناکام وبدنام ار صحنه خارج میشود
ر

>>>   Soraya Baha
کرزی باید محکوم به اعدام شود
نسل کشی وبوی عفونت ریا و دروغ را از هزاران کیلومتر دورتر با تمام وجود بوییده ام و پشتم از سنگینی فاجعۀ کشتار هزاران انسان این سرزمین می لرزد، که عامل آن کرزی و غنی اند، کرزی و غنی تنها یک نام نیستند، نشانه یی جنایت ونشانۀ اهانت به انسانیت اند.
کرزی اگر در یک دادگاه معتبر و با صلاحیت محاکمه شود، بی تردید محکوم به اعدام و یا دست کم محکوم به عمال شاقه وحبس ابد در یک سلول انفرادی می شود، نخست به جرم آن که سالها به نام امیرالمونین ( ملاعمر نامریی ) خود را جا زد و هرگز چهرۀ کریه و صدای نا هنجارخود را نمایان نکرد تا زمانی که بازی ارباب تغییر کرد و باز دولت بر سرش نشست و به نام اصلی اش حامد کرزی بر تخت جمهوریت امریکایی نشانده شد و هویت ملاعمرش را با یک سناریوی سیاسی پایان بخشیدند تا زمانی که تاریخ فریاد کشید و رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین امریکا در کتاب خاطرات خود نوشت که : " آقای کرزی ( ملا عمر اصلی ) در یک نشست محرمانه در ارگ کابل از من خواست تا در از بین بردن سران جبهه شمال وتضعیف آنها همرایش همکاری نمایم.
کرزی به من گفت بزرگ ترین تهدید در برابر حکومت من جبهه شمال است نه طالبان !
وکرزی افزوده که حد اقل دست مرا در تقویه طالبان باز بگذارید تا بتوانم از آن طریق تفنگ سالاران را از بین ببرم !!
صفحه 212 کتاب خاطرات رابرت گیتس.
" آقای کرزی ( ملا عمر ) از همان سالهای دور دوم حکومتش به جا بجایی طالبان به شمال آغاز نمود.
کرزی ( ملا عمر ) افراد مسلح طالبان را به کمک کشور انگلیس وهمکاری سازمان مواد خوراکی جهان ملل متحد از پاکستان انتقال طالبان را با فامیل های شان بنام عودت کنندگان وبیجا شده کان آغاز نمود.
اولین جابجای آنها در منطقه کیله گی ،دند غوری ، چشمه شیر وخواجه الوان ولایت بغلان بود.
اگر به خاطر داشته باشید که بدون شک مردم پلخمری فراموش نکرده اند درگیری های شدیدی در همان روز ها بین افراد جدید الورود عودت کنندگان ( طالبان) و مردم پلخمری صورت گرفته بود.
حتی کرری هیأتی از مرکز فرستاد وآنها را جابه جا کرد.
بعدآ این پروژه را در ولسوالی های چهاردره ودشت ارچی ولایت کندز نیز عملی کرد.
و الی اخیر دوره حاکمیت خود آنها را تمویل وتجهیز نمود.
این کار در زمان وزارت داخله اتمر و پتنگ صورت گرفت.
شاید همه به یاد داشته باشید که از شمال کشور صدا های بلند شد که شبانه هلیکوتر های ناشناس در مناطق طالبان نشت وبرخاست دارند.
واین هلیکوپتر ها مربوط نیرو های ویژه انگلیس ها بود که سلاح وتجهیزات آنها را ا کمال مینمود.وامریکایی ها هم نظاره می "کردند."

در فرجام حقایق از پشت پرده تاریخ رخ می نمایاند و کرزی باید محکوم به اعدام شود به جرم هویت پنهانی اش به جرم کشتار مردم؛ به جرم جنوساید و به جرم دزدی کمک های جهانی و هزاران خیانت و جنایت دیگر و سپس نوبت اشرف غنی فرا خواهد رسید؟؟؟

>>>   ثریا بها این حرف ها را ازمغز خود در باره کرزی میزند ویا از کدام جای دیگر خود؟ این حرف های وی در باره کرزی کاملاٌ از روی احساسات ، تعصب و عقده است وبس!

>>>   Soraya Baha
دو جاسوس دو قهرمان و دیگر هیچ...
یک پرسش جدی از مردم ما دارم که چرا حافظه سیاسی وحافظه تاریخی ندارند، هر جنایت کار که در دوران قدرت خود دمار از روزگار مردم می کشد، پس از مرگ ننگین یا از قدرت پایین افتادنش دوباره زنده و قهرمان می شود، حتا نخبه گان ما یا خود فریب می خورند و یا مردم را فریب می دهند. نجیب یک جنایتکار مادرزاد، یک دزد، یک جلاد، یک شکنجه گرحرفوی و یک جاسوس بلند پایه روسی اما یک لفاظ خوب بود، کرزی هم یک جاسوس امریکایی و پاکستانی، یک جنایتکار محیل، قاتل هزاران سربازو دزد ملیونها دالر کمک های جهان و ملاعمر واقعی رهبر طالبان در این چند روز با لفاظی های عوام فریبانه چگونه مورد تأیید مشتی روشنفکران قرار گرفته بدون آن که عمل کرد دوران این جنایتکاران را در حافظه سیاسی و تاریخی خود داشته باشند، با تأسف ما یک رهبر واقعی و شرافتمند و یک نظریه پرداز توانا نداریم تا با چراغی در دست بر تاریکی های جامعه بتابد.

>>>   هیچ شک نکنید که همان ملا عمر خودش است

>>>   Saleh
واقعا همین طور است مردم مان هیچ وقت از خواب غفلت بیدار نمیشوند اما مشکل اساسی دریک نقطه مهم دیگر است این مبالغه نیست مردم مان بخاطر پول هر کار که از دست شان بیاید میکنند بعد متاسفانه بقیه دیگر هم دمباله رو خاءینین میشوند پس از همین رو است که دوچار بدبختی های گوناگون میشوند باز یک خاین دیگر ذریعه پول دمباله رو خود میسازد شان ببین و شاهد باشید اگر حامد کرزی خود را کاندید ریاست جمهوری کند باز همین مردم مان از آن استقبال میکنند

>>>   حامد کرزی که توسط امریکایی ها در سال 2001 به زمام داری رسید و سیزده سال به کمک نظامی و مالی امریکا ریاست دولت در افغانستان را به دوش داشت، می گوید که امریکا عامل تقویت تروریزم و افراط گرایی در افغانستان و منطقه است. او ادعا می کند که داعش را امریکا بوجود آورد و امریکایی ها با هلیکوپتر های خود در افغانستان آن ها را اکمال می کنند.
حکومت کرزی یکی از فاسد ترین حکومت های روی زمین بود. در حکومت کرزی حتی تحویل دار و مامورین لوژستیک و خریداری در وزارت های داخله، دفاع، شاروالی، امنیت به ملیونر تبدیل شدند، چه رسد به وزیر، معین، رئیس و جنرال در این نهاد ها. نهاد های عدلی و قضایی دوران حکومت او نهادهای رشوت و بی عدالتی بودند. ادارات گمرک و ترانسپورت دوران حکومت او، ادارات غارت و چپاول بودند. در حکومت او ده ها هزار شاگرد خیالی در وزارت معارف، ده ها هزار عسکر خیالی در وزارت دفاع و داخله وجود داشت که صد ها ملیون دالر مورد غارت و چپاول تقلب کاران و دزدان قرار گرفت. هیچ وزیر و معین و رئیس و هیچ ادارۀ بدون فساد در حکومت کرزی وجود نداشت. کرزی اردوی افغانستان را با تقسیم بندی قومی بگونۀ غیر ملی پایه گزاری کرد. او افزون بر این همه فساد در حکومت خود، موجب تقویت طالب و تروریزم شد. حالا این همه مداری گری و عوام فریبی که آن هم بصورت غیر مستند و غیر منطقی برای فریب اذهان عامه سخن می گوید، خبط ها و سیاه کاری های او را نمی پوشاند.
کرزی که به دروغ و ریاکاری می خواهد تا امریکا هند را بر افغانستان وکیل و وصی معرفی نکند که افغانستان به ساحۀ رسمی منازعه و خصومت هند و پاکستان تبدیل می شود، خودش با ادعای ارضی بر پاکستان و عدم پذیرش مرزدیورند عامل خصومت پاکستان در افغانستان است. وقتی کرزی و جمعی دیگر مانند او تمامیت ارضی و حاکمیت ملی پاکستان را نمی پذیرند و به تجزیۀ پاکستان فکر می کنند و منتنظر زمان اند، این فرافکنی او، دروغ و ریاکارانه است.
محمد اكرام انديشمند

>>>   کرزی باید حصر خانگی شود اگر با این کلر اصلاح شد خوب تاخوب اگر نشد سرش را زیر آب کنند بعد بگویند تکلیف قلبی بود برای معاینات طبی جهت آشکار شدن حقیقت اجازه طب عدلی را ند هند بعد برای اعضای فامیلش اجازه سفربخارج ندهند که نشود حقیقت را به جهان برملا سازند یا اینکه اشرف غنی بگوید کرزی جاسوس اسرائیل است همین کافی است برایش که کاملا از صحنه خارج ساخته شود
ر

>>>   تمام اینها فریبکار دزد مزدور ومفسد اند بدرد مردم افغانستان نمیخورند

>>>   کرزی بعد از سال 2006 با طالبان غیر مستقم همکاری کرد هزاران زندانی طالب از زندان قندهار با همکاری دولت فراری داده شد و طالبان از طرف حکومت کرزی مسلح شد ودر ختم کارشان مستقم علیه امریکا موضع گرفت واز طالب حمایه کرد حرف که با خرنگار بی بی سی هارون نجفی زاده رفت هرگز یاد ملت نخواهد رفت چون قلبا طالبان را دوست دارد ..
اواره

>>>   حرفهاى خانم بها و جناب انديشمند كاملاً بجا ودقيق است اميد ملت فريب اين جاسوسان را نخورند

>>>   حزب کرزی خود میگویدحزب ندارم اپوزیسیون سازی را یاد ندارم. پس دغدغه فعالیت کرزی با کدام قدرت است ؟ درحالیکه میخ طویله پارت شان در واشنگتن مگر فعالیت ضد واشنگتن از کجا شد؟ ما بیخبرها را دور کلک میچرخانید.
قره باش

>>>   در همه ساحات در هلمند غزنی ودر قندهار در پلان حمله بر سر تمام پایگاه های طالب ها عملیات های نظامی از طرف کرزی جلوگیری شده.
شاه ولی افسر برکنار شده

>>>   این ورق اول خیانت ملی کرزی است که افشاه شد باید جواب کشتار بی گناهان را بدهد ستون پنجم در دستگاه دولت همین گروه هست که به کشور یتیم افریدند تخریب کردن چور کردن غارت وغصب نمودند از کشور های مختلف با انواع مختلف تحت هرنامی که بوده پول گرفتند وبخود زندگی ساختند خون ملت را باید دریک محکمه علنی جواب بدهند کرزی ودسته تبه کارش طی سیزده سال درین کشور خون ریختند این خون خواران باید علنی محاکمه شوند.
م.ا.کابل

>>>   دور نه نزدیک علی احمد جلالی وزیر داخله سابق چرا استعفا داد
ولی

>>>   به تمام مردم افغانستان آشکار و هویدا است که حامدکرزی واشرف غنی طالب است چراکه در زمان حکومت کرزی تمام زندانیان طالب را از زندان آزادکرد اگردولت تصمیم بیگرد ظرف یکماه گلیم طالب هارا جمع خواهد کرد واگرخارجی ها بخواهد ظرف 3 روز تمام طالب ها ازبین خواهد برد واشرف غنی نمی خواهد طالبان ازبین برود.
افسر اردو ملی

>>>   طالب . کرزی . غنی . امریکا. انگلیس وهمدستان شان بخاطر آمدند که مانع پیشرفت . ترقی . وامنیت در افغانستان شده وخواب رفتن امریکا ومتحدانش رابه روسیه وسایر ممالک آسیایی مساعد بسازندوکسانیکه خود را ....می نامند درکنفرانس بن با بسیار پول گذاف خریده شده اند اسلام وایمان ووطن خود را درمقابل پول به لیلا م گذاشتند واز این به بعدازاین ... راه حق هم چیزی ساخته نمی شودچراکه خریده شده اند...
وطن دوست شما میرخیل

>>>   اگر حقیقت باشد کرزی بالآخره خائن ترین شخص تاریخ افغانستان میشود او عمدا قراردادامنیتی را امضا نکرد کشوربه بحران رفت موضوع تذکره های الکترونیکی رابه تعویق انداخت انتخابات را رسوا ساخت موضوع دیورند را جنجالی تر ساخت
ر

>>>   بزرگترین جفایی که کرزی در حق ما کرد، این بود که نگذاشت کشور دارای سیستم و نظام کارا و پذیرا و قانونمند شود. این است که امروز همه چیز مبهم، سر درگم، تیره وتار، آشفته و کشور ما در جهان نقطه نیرنگی است. می دانیم که قانون اساسی، مادر همه قوانین کشورها است که حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورها در چهارچوب آن تنظیم می شود. دردمندانه قانون اساسی ما به خاطر شیادی ها، دست اندازی ها و منافقت های کرزی، سراپا آگنده از تناقض و تضاد بوده، و به بزرگترین مایه نفاق و شقاق و افتراق در کشور مبدل گردیده است. اکنون این قانون ضد ملی به یک مشت کاغذ باطله مبدل گردیده است که در عمل ناکارآیی و بی ارزشی خود را ثابت ساخته است و باید هر چه به زباله دانی تاریخ افکنده شود. کرزی فرهنگ نیرنگبازی، معامله گیری، دروغگویی، مباشرپروری، دورویی، دغلبازی، فریبکاری، کلاهبرداری، تقلب، چپاولگری، تاراجگری و....را در کشور نهادینه ساخت. برعکس، تا توانست، شکاف های تباری، سمتی، طایفه یی و فرقه یی را در کشور نهادینه ساخت و تا توان داشت جلو همگرایی و وفاق ملی را گرفت. حالا می گذریم که در دوره او تولید هیرویین در کشور به بالاترین رکود جهانی رسید و بیش از دو میلیون هم میهن ما را به کام هیولای اعتیاد کشایند. او به دلیل بی کفایتی و ندانمکاری بیش از صد میلیارد کمک جامعه جهانی را برباد داد. او نگذاشت طالبان سرکوب شوند و این گونه، برای سالیان سال دست ستون پنجم پاکستان را برای بربادی و تباهی کشور باز گذاشت. بدترین میراثی را که او به یادگار گذاشت، نهادینه کردن فرهنگ تنفر و کینه ورزی در میان باشندگان کشور و فربه ساختن چالش های تیره یی و تباری بود.
دل را به دل رهیست درین گنبد سپهر
از کینه کینه خیزد و از روی مهر مهر
از همین رو هم است که امروز کشور ما به بزرگترین میدان کینه توزی و خصومت و عناد و دشمنی و تنفرورزی مبدل گردیده است. آری! ما همه از زیر چپن کرزی برآمده ایم!

>>>   بلی، بنده خود از منطقه زرغونشهر لوگرام، کرزی آشپزی بنام صمد پسر ربانی داشت که اهل زرغونشهر بوده و طبق قصه صمد جان همین موضوع که اردو و پلیس حق حمله را بالای گروه های طالب در منطقه زرغونشهر نداشت. قومندان خونخوار طالب در زرغونشهر بنام قاری برهان و چند جاسوس دیگر پاکستانی در طول دوره کرزی در منطقه زرغونشهر پادشاهی میکردند، خبر ها میگوید که اشرف غنی که خود از قریه سرخ آب است یعنی در جنوب زرغونشهر قرار دارد نیز از گروه های طالب حمایت میکند

>>>   حامد کرزی با وجود اینکه دست نشانده امریکا بود و به نفع امریکایی ها کار میکرد، همچنان با طالبان همکاری داشت هیچگاه آنها را دشمن مردم افغانستان خطاب نکرد چون طالبان زاده امریکا وانگلیس است. روز جزا آمدنی است حساب و کتاب اش را وامی گذاریم به پروردگار حق او هرگز به مردم مظلوم مسلمان A خدمت نکرده و صادق نبوده.
هارون افغان

>>>   گرگ زاده عاقبت گرگ شود گر چه با آدمی بزرگ شود
طالب پرور نهایت طالب شود گرچه مصلحتا رئیس جمهور شود

>>>   در اين روز ها كرزي عليه پاكستان تبليغ مي كند و پاكستان هم ارام نداردو براي كشتن شخصيت اش به تبليغات مي پردازد

>>>   ازين امر كرزي حمايت شود نمي خواست وطن داران خودرا بكشد به نظر شما ان افراد قابل تحسين است كه براي خارجيها وامريكاييها وطنداران خودرا بكشد طالبان ازين خاك هست وبرضد يهوديها وازي واستقلال كشور خود مي جنگد
زلمي ازلوگر

>>>   مردم باید بپذیرد حامد کرزی واغای متفکر اشرف غنی هر دوتاش خاین و طالب دوست است وقاتل ملت افغانستان است وووو‌غیره ...باید این خیانت کارها محاکمه شود .....
ذبیح محمدی تهران

>>>   کسیکه علنا از طالبان جنایت کار پشتیبانی میکند و انتهار کنند گان آنها را رها میکند مشخص است که مانع عملیات علیه طالان میشود این عین واقعیت است چرا با آمریکایی ها در گیر شد فقط دلیلش طالبان بود اگر کسی نیست این مزدور را محاکمه کند مردم خودش باید یک فکر بکند تا درسی شود بردیگر مزدوران اجنبی
بینام از وردک

>>>   حامد کرزی نه تنها حامی تروریستان قسی القلب و خونریزطالبان بود بلکه رهبر و پیشوای گروه تروریستی طالبان نیز محسوب میگردید و بدون تردید ملا عمر اصلی همین کرزی بود که به ایادی دشمنان افغانستان و بشریت به سریر حکمروایی افغانستان تکیه زده بود، بعد از انقضای ریاست جمهوری او و به قدرت رسیدن اشرف غنی که مهره جدید آی اس ای و امریکا است - مرگ ملا عمر نیز اعلام میگردد و ظهور ملا منصور اختر در رهبری طالبان نشاندهنده رهبری اشرف غنی نیز محسوب میگردد- کرزی در طول حیات ننگین ریاست جمهوری اش جنایات و خیانت های بزرگی به مردم افغانستان، به سرزمین مبارک افغانستان و جهاد و جهاد گران راستین این میهن انجام داد- بشهادت رسانیدن قاید بزرگ جهاد افغانستان مرحوم استاد ربانی و دیگر بزرگان جهاد بوسیله همین کرزی و حواریون نابکار شان انجام شد وحتی من کاملا معتقدم که مرگ مارشال فهیم نیز به توطئه ماهرانه ی کرزی بوده است تا این برجهای نامدار جهاد و مقاومت را از ین سرزمین ریشه کن بسازد، کرزی در طول زعامت ننگینش از هیچ جفایی در جق مردم مظلوم افغانستان دریغ نورزید، شهادت و شهامت و از خود گزری فرزندان مومن وموحد این سرزمین را حاشا کرد و طالبان تروریست... را رهایی بخشید نامهای شانرا از لیستهای سیاه زدود و بنام شورای عالی و نامنهاد صلح بلیونها دالر را در جیب طالبان ریخت و حتی یکنفر طالب تروریست و انتحاریهای دستگیر شده را اعدام نکرد و در مقابل پاکستان از کرنش و انفعال بی بدیل کار گرفت که باعث ذلت ملت و دولت افغانستان گردید- در این هیچ شکی نیست که کرزی جلو ، عملیات رزمندگان نیرو های نظامی میهن عزیز را در مقابل مراکز تروریستی طالبان نه تنها در لوگر که در اقصا نقاط افغانستان مانع شده است و این جز خیانت ملی چیزی دیگری نیست- من به بزرگان جهاد همچون محقق ، اکبری ، استاد عطاء و بخصوص استاد سیاف تذکر میدهم که متوجه حرکات اشرف غنی احمد زی و یاران نابکار طالبانی اش باشند زیرا بدون تردید اینها که دست آموز بیگانگان هستند برای محو بزرگان جهاد و آزادیخواهان مسلمان بر سریر حکمروایی نشانده شده اند...
مریم -کابل

>>>   این کرزی فاسد از ابتدای کار مشخص بود که یک انسان نشنلست و مزدور است همین کرزی این کشور را به یکی از فاسد ترین کشور ها در جهان ساخت یعنی فاسد ترین مردم دنیا تباه شوی که تباه کردی کشور را
نور پنجشیر کابل

>>>   یکی. از وزیران سابق به کاندید ریاست جمهوری انتخاب شود این با ر نگذارید که امریکا برای ما ریس جمهور تعین کند همان مردم های سابق بیست وچهار سال پیش انها میفهمند که وطن وطندوست وطنپرست کی ها استند کی دشمن است و کی دوست باز میبینید که مردم از تمام کشور های بیرون پس دوباره به کشور میایند بخاطر ایفای سربازی و بگذارید در فضای صلح و وطندوستی دور از انتحار و انفجار زندگی کنیم به خاطری که بیش از دو دهه شد که ما نشناختیم که کی است وطندوست ووطنپرست همیش میگیوییم صلح باز هم تبا وبرباد میشویم حشمت الله

>>>   علی الرغم خیانت ملی کرزی با آنهم یکتعداد خائنین و مزدور های چاپلوس بیشرمانه پیشنهاد کردن و بتائید یکتعداد خائن ها در پارلمان فرودگاه بین المللی کابل را به اسم منافق و رهبر طالباب های جنایتکار مسمی کردن من صد ها بار نوشتم که این ثعلب کار و خائن ملی مستحق همچو نام ماندگار نمی باشد از شرفاء افغانستان خواهشمندیم که هر چه زود تر این اسم دوزدی شده را،از نام کرزی هذف دوباره باسم اصلی اش فرود گاه بین المللی خواجه رشواش و یا باسم شخص مستحق آن مسمی و بجهان معرفی گردد این لیاقت همچو نام ماندگار را هر گز نداشت و همچنان اشخاص دیگری مانند کرزی ندارند... به آن اشخاصیکه این نامگذاری را پیشنهاد کردن... به آن اشخاصیکه تائید کردن
ح.م { ن}

>>>   مریم جا ن قند !!!!
دست مبارک درد نه کند قلم تان همیشه استوار و تیز با شد اګر بګویم دست مبارکت را ببو سم من مرد و شما دختر شما و یا کسی دیګری فکری غلطی نه کنند اګر نی چیزی که من میخوا ستم بنویسم بیشتر دلم را بالای این خبیث سرد سا ختی حا مد کرزی کسی بود که در سالهای ۱۳۷۲ به ای اس ای جا سوسی میکرد از طرف جنرال فهیم ان وقت بو کس و سیلی ها خورد بعد ان از زندان فرار کرد رفت پیش ګلبدین در چهار اسیاب از انجا به کومک حا جی عبد القدیر از تورخم رفت پیشاور و در اسلام آباد با ایجاد طالبان همکاری کرد . په خدای زه پښتون یم من محکمه و اعدام علنی غدار ملی حامد کرزی را خواهانم وبس .
خو شحا ل لغما نی

>>>   دچار درد ، بی دردیست کرزی
مصروف خیمه شب بازیست کرزی
وارد ، در میدان چال بازیست کرزی
دایم با حریفان به رنگ بازیست کرزی
گرفتار نیرنگ شیطانیست کرزی
درجستجوی راه، رهایی طالبان زندانیست کرزی
درگفتگو با طالبان انتحاریست کرزی
به فکر ایجاد اتحاد طالبانیست کرزی
درپی توطئه پنهانیست کرزی
با نفاق افگنی ، گرم حقه بازیست کرزی
سیزده سال در تلاش زر اندوزیست کرزی
به قصد بهره برداریست کرزی
درهوای دوام حاکمیت وسردمداریست کرزی
اسلم سلیم

>>>   زلمی از لوگر این درست است که کرزي در مقابل طالب ها صادق بود وآن هارا برادر خطاب میکردّ.برای امريکاهيها نميکشت اما ...طالبان خونخوار برای چه مردم بیگناه و مظلوم را مکشيد

>>>   فریب این جنگهای زرگری را نخورید اینها برای گمراه کردن مردم است. کرزی می خواهد جنایات و خیانتهای خود را با این موضع گیری های ظاهری بپوشاند. می خواهد وانمود کند که او با طالبان و پاکستان میانه ای خوبی ندارد.

>>>   مریم جان سلام ، خواهش میکنم نام مستعار مردانه برایت انتخاب کنی. مارشال صاحب به اثر مریضی و به مرگ طبیعی از جهان رفته است از دلت گپ نکش ! گپ دگه ای که یک بیلیون معادل یک میلیارد یعنی هزار میلیون میشود بناء' ادعای اینکه کرزی "بیلیون ها دالر" را به جیب طالبان ریخته باشد محتمل به نظر نه میرسد.

>>>   او بیادرا!
همه باید بدانید که ... حکومت داری را بلد نیست طی سه دوره ریاست جمهوری می بینید که نمیتوانند پس چرا اینقدر وقت میدهید که وطن را بیتشرازین خراب کنند؟؟؟ او بیادرا این قوم همه ریاست طلب و خود خواه استند بخاطری همین نمیگذارند که هیچکدام به کار خود ادامه بدهد اگر این قوم ماند که وطن ، وطن شود؟ باز این خط و این نشانی
کریم الله شمالی

>>>   هنوز كجاست صبر كنيد ديگر چي جنايات كرزي و دار دسته اش روي أب برائد كه همه حيران شويد هنوز سر فلم است.

>>>   کرزی و غنی میخواهد با این اعمال خویش به جهانیان نشان دهد که پشتون ها نیروی عظیم بشری را در افغانستان دارد. اگر به خواست های شان رسیدگی نشود توان خراب کردن جهان را دارد. مگرم کور خوانده است که پشتون ها هیچ وقت فریب این خاينان وطن فروش را نخورده و نخواهد خورد . اگر این ها واقعا خدمت گار قوم خویش باشد تا حال زمینه را برای تعلیم دختران و پسران آماده میساخت و به فاروق وردک این اجازه را نمیداد که از بودیجه تعلیم و تربیه استفاده شخصی نماید و به 500 دختر دالر امریکایی به مفت توضیع نماید. و به اندازه این قوم را در جهان بدنام نموده که هیچ کشوری و مردم دنیا حاضر به شنیدن صدای این مردم نیست حتی از نام افغانستان جهان را متنفر ساخته اند. و مردم افغانستان را وسیله آرامش برایشان ساخته اند از خون ، گوشت، پوست،استخوان مردم افغانستان انواع و اقسام استفاده ها را میکنند خداوند جزای این ها را بدهد.

>>>   شوری چرا خواب است مگر اینها با کرزی همدست اند؟.و الا کمیته تحقیق باید هر چه زود تر تعیین و این خیانت ملی مستند ساخته شده دادگاه دایر گردد
امرالله کابل

>>>   دوستان عزیز: قسمی که پاکستان داکتر نجیب را از بین برد. به یقین بدانید پاکستان میخواهد حامد کرزی را نیز به شیوه ای توسط خود افغان ها از بین ببرد. طالبان براستی تلفن کرده که ما را حامد کرزی امر کرد این و آن...در میان طالبان جاسوسان پاکستانی برای بدنامی وی اینکار را کرده است. حامد کرزی بعد از کنفرانس برنامه سیاه و سفید پاکستان را اخطار داد، و حالا پاکستان دال خور میخواهد شیر افغان را از بین ببرد. بدانید دسیسه است، کمی هوشیار شوید پاکستان اگر یخن به یخن هر خوانواده را درگیر نکرد...به یاد تان باشد.
ماروف کابلی

>>>   تفرقه بندازمحکومت کن حرف انگلیسیها! اینهادست نشانده غربی هاهستن ازبیسوادی و جهالت ماافغانهااستفاده میکنند وماروبین هم میندازن کاش حرفهای داوودخان درگوشه مان میماند اینهاوطن خودرادرعوض پول میفروشن????
ازطرف خدابخش یک افغان

>>>   یکی از خیانت های کرزی برادر خواندن مخالفین - آزاد ساختن مخالفین دولت و ناجوانمردانه تغییر نام تاریخی میدان بین المللی کابل تاریخی را به نام کرزی و ده ها خیانت ملی دیگر .
زره

>>>   خیانت حامد کرزی باید تحت تحقیق و تعقیب قرار گیرد
عبدالاحمد سیاف

>>>   عجیب است ! ولی بعد از کرزی چه شد؟!؟!؟!

>>>   من همه ای این سیزده موارد را قبول داریم و اضافه میکنم که خیانت های ذیل را نیز مرتکب شده است
۱: باید تمام... خاینین ملی را اعدام میکرد که این کار را انجام نداد
2: باید تمام جاسوسان را اعدام میکرد که این کار را انجام نداد
3: باید تمام مفسدین را اعدام میکرد که این کار را انجام نداد
4: دوستی با پاکستان ... را قطع میکرد که این کار را انجام نداد.
خراسانی

>>>   خداوند تباه و بربادش کند وطن و ملت ما را تباه ساخت. حالا متوجه و هوشیار باشیم که چه پلان دارد . هنوز هم دلش سرد نشده.

>>>   من هم یک نقطه را اضافه میکنم باید تمام رهبران و قومندانانی که افغانستان را بعد از سقوط دولت نجیب ویران کرد و هزاران ظلم را انجام دادند باید اعدام میکرد
بادغیسی

>>>   مردم ما که دیگر از این دولت ...و.... کوچکترین انتظاری ندارند و روزی رسیدنیست که خود قانون را بدست گرفته این .... ملی را به جزای اعمال شان برسانند

>>>   آدم دروغگو است، و زیر چپنش بسیار چیز ها را پنهان کرده است.
خودش طالب و علیه طالب،
خودش طرفدار پاکستان و همزمان علیه پاکستان، مخالف امریکا و علیه امریکا،
این سیاست دوگانه این آقا کشور و برادران پشتون را به کدام سرنوشت گرفتار خواهد کرد.

>>>   بازآزموده را آزمودن خطاست
منتقد

>>>   دوستان توسط کرزی هیچ درد دوا نخواهد شد.برای پنج سال دیگر این سرزمین در اتش خواهند سوخت.افغان ها باید در فکرانتخاب دیگری شوند.اگرچه این انتخاب بدست افغانها نیست.کرزی مداری بیش نیست.دست اورد کرزی دراین مدت طولان چه یست؟
شارق

>>>   آزموده را آزمودن خطاست، بس است کرزی جان دروغگو و قومگرا

>>>   محترم ریئس صاحب کرزی باید دیگه مردم فریب ندهد بس فی الحال ما جانس طلائی داریم بگذارکه کسی دیگه این مسئولیت راانجام بدهد ازشما خو هیچ چیز جورنشده نیروهای بین المللی بی گناه مردم بمباری میکند نهایئ جوابش این میباشد که عفوه میخواهم سوتفاهم شداگردولت باشه چرامحکمه بین المللی کشانده نه میشود باید این جنایت کاران محکمه شودبرعکس برای مجاهدین میگه که جنایت کارهستن جراکسی برای نیروهای اتلاف که مختلف ولایات مردم بی گناه رابه شهادت میره ساند جراکسی انهاراجنایت کارمسمی نه میکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
محمد اعظم نورستاني

>>>   مردم عزیز افغا نستان شما از کی راضی هستید ؟ کمی به گذشته ای خود نگا ه کنید ؛ در زما ن حکو مت 40 سا له ای ظا هر شا ه مرحوم سعید الصا لح شما مردم آ نقدر گفتید که ظاهر شا ه خا ئین است که ایشا ن مجبور شدن کشور را با همه ای امکا ناتش برای شما گذا شت وخود راهی خارج شد . وبعد از آن کسا نی آ مدند و طبق خوا ست شما زما م امور را بد ست گرفتند ؛ که نتنها بهتر نشد بلکه بد تر هم شد . ودوبا ره شما مردم افغا نستان که خود من هم این را بسیار شنیدم که دعا میکر دید که همان کفن کش سا بق ( ظا هر شاه ) خوب ا ست کاش ظا هر شا بر میگشت . اتفا قا دعای شما مستجاب گر دید ظا هر شاه با تمام قوا ودر اخرین روز ها ی حیات خویش به کشور بر گشت وبا پیشنهاد ایشان وبه خواست و ارائی شما مردم ؛ جناب آ قا ی کرزی با توجه به خرابیها ؛ دشمنیها وکشمکش های نا شی از جنگ سی ساله سمت ریا ست جمهو ری را در کشور عهدار گردید . اما این با ر باز هم شما مردم از هر گو شه ای این کره ای خا کی از زمین تا به آ سمان شعار مید هید وداد میز نید که آ قای کرزی با آ مریکا و... معا مله کر ده است ؛ کشور بی ثبات شده است و...... ایشان خا ئین وبی عرضه است . حال خود شما در داخل وخارج قضا وت کنید که از نظر شما کی بیا ید زمام امور کشور را بد ست بگیرد تا هم وضع ما وهم وضع کشور ما بهتر تر تر تر شور ... سر وران من از نظر بنده در این صو رت ( آ زموده را آ زمو دن خطا ست )
حا ج محمد دا نش از کشور اطریش شهر وین . از سایت شما متشکرم .

>>>   دشمن اصلی شما آمریکا و پاکستان نیست زیرا این کرزی بود که زمینه همچو چیزها را محیا ساخته است. پس بدانید وطندارا که دشمن اصلی شما کرزی است. و دوباره به آقای چپن پوش و منافق رای ندهید. آزموده را آزمودن خطا و دیوانه گی است.

>>>   باید آقای کرزی به زیر بناء ( بند های برق ، فابرکه و کارخانه جات و استفاده از دریا های افغانستان را در پنج سال آینده ریاست جمهوری خود در نظر بگیرد.

>>>   محترم کرزی صاحب !
من به عنوان پیشنهاد ازشما میخواهم که مدت 7 سال است که مردم بیچاره افغانستان را بکام امریکایی ها دادی وازبنیاد امیدها واندیشه های شان را سوختاندی دیگر خود را کاندید نکن ، وبگذار تا کدامی دیگری که ازمرگ افغانها لذت نبرد بلکه ازافغانها بتواند حمایت کند به چوکی ریاست جمهور بیشیند.
مهوش کریمی

>>>   بزرگترین خیانت رابه خاک وبه دین وملت مردم افغانستان کرده است ازخداوند میخواهیم تا دوباره تکرارنشود آزموده راآزمودن خطاست هزارها انسان بخاطربازی سیاسی این شخص ازبین رفت دیگرلحظه ای هم حرام است تااموردولت رااین شخص خاین پیش ببرد
سمیع الله کندز

>>>   این انسان قوم پرست را درین هفت سال شناختیم

>>>   سلام بر ابر مرد زمان!
اگر شما نباشید من مطمینم که دوباره همان آش و همان کاسه است.
آتش

>>>   فكر كرديد با كشوري كه 30 سال جنگ بوده و مردمي به شدت قوم گرا دارد كه خود مايل به پيشرفت و پزيرش اشتباهات خود نيستند و فقط ياد گرفته اند كه بهانه جويي و فتنه انگيزي كنند ميشود كدام كار را كرد؟ از اين بهتر ميشه عمل كرد؟

>>>   آقای کرزی درمیدان سیاست افغانستان و ... با ببرک کارمل وحفیظ الله امین هیچ تفاوت ندارد .ومردم ازچنین شخصی نفرت دارند.کرزی درپوشش چپن ریس باند مافیای مواد مخدر میباشد که اکثر امور آن توسط برادرانش پیش برده میشود.آیا ای هموطن میخواهی به چنین شخص .... رای دهی که یقینا جوابت نه است.

>>>   با عرض سلام،
به نظر من باز هم كرزى برندۀ انتخابات سال ۱۳۸۸ است كه جاى بسيار تاسف است.
وليد

>>>   کرزی یک شخص ... دست نشانده امریکا . این شخص بود که زمینه آمدن امریکا وحامیانش رابه افغانستان محیا ساخت دیگرلحظه ای هم دیر است که به این ....هزاران خون ملت مردم افغانستان فرصت دیگرداده شود

>>>   به کرزی هیچ وقت رای نمیدهم و از تمام خواهران میخواهم که برایش رای ندهند. اقای کرزی کسی است که با آغاز کارش رسمیات را تا 4 عصر کرد و زنان از صبح تا دیگر در دفتر کار میکنند زن خود را نمگذار ه که کسی ببینه یعنی چه؟ اگر نمیخواهی که زنان بیرون کار کنند که زن خوده ده خانه شاندی خو اعلام کو که هیچ زن حق وظیفه رفتن ره نداره. به خاطر که امریکا خوش شوه به زنان آزادی دادی و ای خودش توهین به تمام زنان افغان و شوهرانشان است من نمیخواهم رییس جمهور چل باز داشته باشیم. یا تمام زنان ده خانه باشند یا رییس جمهور باید زن خوده حق کارکدن بته اگه انورالحق کاندید میبود حتماً رای خوده برش میدادم

>>>   خدايا مارا ديگر عذاب نته.........خدايايايايايايايايايايايا

>>>   به خدا شما را قسم میدهم که دیگر ما را بدبخت نسازید وبه این ... آمریکائی ها رای ندهید در 8 سال که گذشت چی کرد که در 4 سال دیگر بکند دراین اواخر هرچه مخالف آمریکا سخن میگوید به خاطر نزدیک شدن انتخابات است من نمیگویم که به کی رای دهید ببینید کسی که از همه شایسته تر است به همان رای دهید
ایمل از هند

>>>   سلام و عرض ادب به همه افغانهای که واقیعت بینانه عمل میکنند و حقایق امروزی افغانستان را خوبتر تحلیل میکنند اینست که به مقام پوست ریاست جمهوری رسیدن کار هر چوپان و یا دهقان نیست متاسفانه در کاندیداتوری مشاهده میگردد که بسیاری از اشخاصی که هیچ نوعه کدام دانش و فرهنگ نداشته و حتی نمیتوانند که فامیل خودرا کنترول کنند و در تلاش به رسیدن مقام ریاست جمهوری هستند که این اشخاص باید با خودشان اولتر یک ارزیابی نمایند که آیا من قادر هستم تا افغانهای بیچاره را از این حالت دشوار بکشم یا خیر و اگر نمیتوانم پس چرا این افغانهای مظلوم را یکبار دیگر درآ تش سوزان بسوزانم خو در بین این کاندیدان شخصی هم وجود دارد که افغانستان را از یک حالتی بسیار دشوار و بحرانی به این اوضاع کنونی کشانیده است البته موانع و چالش های وجود داشته که ریس جمهور قادر به این نبوده که موانع سری راه از بین ببرد خو من باور کامل دارم که افغانستان در این حالت کنونی هچگاه باقی نخواهند ماند و بسوی پیشرفت و طرقی رو خواهد آورد بنآ من ریس جمهور کنونی افغانستان را جلالتماب حامد کرزی را یکی از کاندیدهای موفق در دوره ریاست جمهوری افغانستان بدور دوهمی این کاندید را قبول دارم و اگر خداوند با ایشان یاری کنند انشاالله شخص جلالتماب موفق خواهند بود.به امید موفقیت هر چه بیشتر جلالتماب حامد کرزی.

>>>   کرزی صاحب اگراین بار برای شما رای دهیم بیدون شک رشوت خوری را جنبه قانونی داده درقانون اساسی کشور منحیث یک ماده جای میدهید. بهتر است برای کسانیکه مثل داکتر عبدالله فرزند باغرور این کشور است واگزار شوید و بگزارید که مردم از ایشان به نفع کشور مان کار بگیرد.
مراد از تخار.

>>>   خود اعتراف میکند که من نتوانستم ولی باز هم خود را کاندید کرده است بخیالم دید که پرسان نیست گفته باشد که بیا این پنج سال دیگر را عیش و نوش کنیم افغانستان که جور نمی شود. هاهاهاهاها......

>>>   جناب کرزی : ما شنیده بودیم وشک داشتیم که شما ... است ولی حالا یقین ما حاصل شد که موضوع ازین هم جدی تر است. شما بکدام روی اقدام به کاندید شدن نمودید مگر مردم را ... تصور کرده اید ویا این مردم نعوذ باالله مسلمان نیستند که از یک سوراخ دوبار گزیده شوند؟
پاچا گل از لغمان

>>>   بگذارید که کسی را بنابر روابط شخصی و یا اختلافات شخصی توحین نکنیم، باید از حقیقت رو نگشتاند، بیاد آورین روزهای پر از درد، دشواری و خوشنت طالبان را. بلی البته در پهلوی اینکه دولت کنونی بسیار نکات منفی دارد ولی با آن هم چرا از نکات مثبت، پیشرفت ها و انکشافات آقای کرزی چشم پوشی مینماید، شما خود ببینید که بعد از سه دهه جنگ که اردو و حارندوی ما کاملاً از بین رفته و زرهء هم از آن باقی نمانده بود، حالا دوباره احیا شده. به همینطور پیشرفت های قابل ملاحظه در راستای تعلیم و تربیه ایجاد پوهنتون ها و مکاتب خصوصی که یک نقش عمده و اساسی را در سرنوشت یک کشور بازی میکند. در زمان طالبان شما از قیودات، ظلم و ستم شکایت داشتین ولی حالانکه یک دولت دموکراسی داریم باز هم همان نارضایتی. خوب به هر صورت تا زمانیکه خود مردم افغان این دولت را حمایه ننماید دولت به تنهائی خود هیچ چیزی کرده نمیتواند. نه به این شکل که کابینه آقای کرزی مخالف وی است حتا معاونین اش، چون همه اینها در صدد بدست آوردن قدرت هستند نه آزادی، آرامش و پیشرفت این ملت غم دیده و رنج کشیده. براردان، من هم موافق هستم که دولت فعلی تا حدیکه باید فعالیت میکرد، ننموده، ولی بیاین که واقعیت بینانه قضاوت نمایم و کسی را انتخاب کنیم که از دل و جان به این وطن خدمت نماید نه بخاطر منافع شخصی خویش مانند بعضی از رهبران ما...
وسلام...
مرادی

>>>   کرزی آقا بس دیگه تاکی میخواهی دوتاخربوزه به یک دست بگیری ازیک طرف طالبان راحمایه میکنی پشتون والی میکنی ازطرف دیگه دنیاره بازی میتی که مه طرف دارعدالت هستم ده سمت جنوب باوجودنبودامنیت بسیارپروژه های باسازی است سرک های پخته ساختی ده ولایت آرامی چون غوربامیان چه کارکدی بروکناربان کشورمان آبادشوه خودت روحیه خدمت نداری بان فرصت های که بدست آمده ازدست ندیم بان تایک آدم دلسوزبیایه وطن آبادکنه تاکی مردم فریب میتی.
کاوه ازغور

>>>   فكر ميكنم با اين ثروت هنگفتي كه از قاچاق مواد مخدر جناب توسط برادران ... خود بدست آورد ه سير نشده و ميخواهد باقيمانده خاك و مردم مستضعف افغانستان را تاراج و تحويل دست پدر پسر نازنينش ميرويس جان نمايد . كرزي بهتر است توبه نمائي تا خداوند از گناهانت بگذرد . ميدانم كه صندوق هاي خالي را برايت پر خواهد كرد ولي من خودم حاضرم براي هرکسی راي بدهم نه براي تو . چون آزموده را ازمودن خطا است.

>>>   سلام به همه!
فقط همین قدر میگم که آب دند فاسد میشود. بهتر است که بگزارند به یک چهره وطن پرست که در قاچاق مواد مخدر فامیلش آغشته نباشد. قاچاق هم به هر صورت شهید نمودن اعضای شورای ملی در حادثه بغلان و ....؟؟؟
سخت گوی نرم شنو.

>>>   کرزی جان جیبت از دالر پر شده است ، بس ات است مرد! آخر قناعت هم خوب چیز است، خدا خبر که زیر چپن و قرقل چه چیز ها را پنهان کرده اید؟

>>>   گفتنی زیادی ندارم چون مردم تا حالا خیلی گفتند اما هیچ فایده ای نداشته است. من هم خلاصه میگویم که کرزی مطیع امریکا است و امریکا از کرزی به عنوان یک مهره بازی میکند. افغانها از کرزی به تنگ آمده است به دلیل کمبود کار و نبود کارخانه ها امیدوار هستم که کرزی خود به اشتباه خویش پی برده باشد.
با احترام ( امیری )

>>>   دریغ که مردم ساده و پاک دل افغانستان قدر این همه دست آوردهای عظیم آقای کرزی را نمی دانند. در طی مدت زمامداری ایشان افغانستان در جندین عرصه شاهد پیشرفت های نموده است که حیرت دنیا را بر انیگیخته است. اگر باور ندارید لطفا به موارد زیر توجه کنید:
رتبه و مقام افغانستان در جمع 193 کشور جهان:
- افزایش فساد اداری مقام اول
- بی کفایتی و نابکاری مسولین و ادارات حکومت مقام اول
- افزایش کشت و مواد مخدر مقام اول (90%)
- ضعف در مدیرت سیاسی و رهبری موثر جامعه مقام اول
- مدیریت موفقانه جامعه از وضعیت نسبتا خوب امنتی به بسوی وضعیت بحرانی
- افزایش بی عدالتی در جامعه ( در جمع چند کشور صدر جدول)
- جدایی میان ملت و دولت ( در جمع چند کشور صدر جدول)
- و عده دادن و هرگیز عمل نکردن مقام اول
- گرایش از ملت باوری به قوم محوری ( 180 درجه)
- مسخره شدن حکومت و حکومت داری مقام اول
- نا آگانه و از روی نادانی آب به آسیاب همسایگان ریختن مقام بالا
و ............ موارد بی شمار دیگر
شهروند افغانستان

>>>   از محترم کرزی وسایر همتیاران قدرت طلب وی احترامانه خواهش مینمایم که به سرنوشت مردم ما دیگر بی حرمتی ننمائید. ودست ناپاک خویش را از سر این کشور بردارید. کرزی خودت در هفت سال گذشته و بابا های ساختگی ات در طی دوصد سال اخیر مردم این کشور را درآتش جنگ کباب کردند . آیا دلت یخ نکرده ومیخواهید بار دیگراین کشور را برای باشنده گانش جهنم سازید. کرزی اگربه خدا واقعاً ایمان داری تورا به همان ذات یکتا قسم همه کاندیداتورهای همتباران وابسته به غیر ات را که از مردم نمایندگی نمی کنند به خانه ات مهمان کن وبرای شان توصیه کن که دیگر بس است نوکری وابستگی قدرت پرستی. بگذارید که کسی در رأس مدیرت سیاسی و اقتصادی این کشور انتخاب شود که از فرهنگ انسان گرائی وهمبسته گی ملی وعلم ومعرفت برخوردار باشد . خداوند جنگجویان را نابود و صلح خواهان را در پناه خود نگه دارد .
صالحه از آلمان

>>>   آ قای محترم کرزی وهم پیمانان محترم شان لطفا شما رای نظر همیهنان خویش را که راجع به انتخاب دو باره جنابعالی اظهار نظر نموده اند خوب مطالعه بفرمائید که از ( 26 ) نفر فقط یک شخص برای شما نظریه مثبت داده و ( 25 ) نفر دیگر بشما رائ مخالف و از بیکفایتی خودت وتیم کاری شما شکایت دارند پس واضح است که % 96 فیصد مردم افغانستان انتخاب دوباره شما را بصفت رئیس جمهور قبول ندارند پس چطور وجدان شما قبول میکند که بدون خواسته مردم رهبری ملت را بدوش بگیرید اگر در این صورت شما رئیس جمهور شوید مسلم است که شما رئیس انتخابی نی بلکه رئیس انتصابی استید یعنی از طرف ارباب قدرت نصب شده اید . بیائید یک قهرمانی از خود نشان داده از کاندید شدن خویش صرف نظر نموده تاباشد که اسم شما در تاریخ افغانستان به مردانگی ثبت و از شما به نیک نامی یاد
کنند. در اخیر باید عرص کنم که به تمام لباسهای ملی وطنم احترام داشته و افتخار میکنم مگر از پوشیدن چپن و پیراهن وتنبان هم سیییر شدیم . ما یک رئیس جمهور میخواهیم که لیاقت ظاهری وباطنی در وجودش باشد با عرض پوزش که شما از هر دوی آن دور هستید نه دولت داری ونه یک یونیفورم ظاهری که شایسته یک رئیس چمهور یک کشور باشد.
ح . م . هالند

>>>   کرزی جان چهره واقعی ات حالا ظاهر شدچطورتوانستی یک انسان ... رامعاون انتخاب کنی ؟؟ ما مردم هرات خو اصلا به کرزی رای نمیدهیم . خداوندا مارا ببخش که دفعه قبل به کرزی رای دادیم درحق ملت ظلم شد خدایاببخش مارا .

>>>   با سلام
اقاي كرزي خودت در تاريخ 3/2/88 در يك نشت بين الملي ابراز داشتي كه مردم افغانستان امنيت جاني ندارد هيچي گفتي حتي خودم امنييت ندارم مردم كابل شب در منزل شان ميخوابد ولي اعتبار نيست تا صبح ممكن است اختيتاف شود اين عين جمله خودت است كه گفتي پس چطور اين ملت مظلوم دوبار حاضر شود به شما راي بدهد با وضيعت كه درست كردي
اسرا ء اميني تهران

>>>   من فقط از آقای کرزی یک سوال دارم که چرا مطیع امریکا و ناتو میباشد؟؟؟؟؟چرا با مردم درد مند هیچ کمکی نمیکند ؟او فقط به فکر خود است اما از دل آدم فقیر هیچ آگاه نیست که در کشور چی میگذرد فقر تا چه اندازه ایی سرتاسر افغانستان را گرفته ...
امین ج کانادا( تورونتو)

>>>   بسیار مردم بی شُکر استید، از خداوند (ج) خیری تانرا بخواهید، دل شما است که آقای کرزی در دهن شما نان بدهد. چه داشتید ۸ سال پیش؟ شما نان خوردن تانرا نداشتید اما امروز شکر از دستی همین شخص حالت بهتر شده، به یک گل بهار نمیشه یعنی نمیتوان از افغانستان کاملاً ویران در ۸ سال از جیب خالی، فرزندان تنبل، بیسواد، بی اتفاق، جاهل و غیره امریکا و یا هانکانگ ساخت. شما لطف کنید از خود بگوید شما چه خدمت به خود و به وطن کردید ؟
کبیر از جرمنی

>>>   آقای کرزی سخنان چند ی قبلت چه شد با روی کار امدن اوباما دولت کرزی با انتقاداد شدیدی مواجه شد قریب بود که اقای کرزی از امریکا مایوس شود .در وقت مایوسیت و بی توجهی امریکا میخواست ملت را سپر قرار دهد .از قربانیان یادبود می کرد .امروز که امریکا از او حمایت می کند بخاطر اینکه ناراضی نشود از کشته شدگان هیچ پرسان و از عاملان ان باز جویی نمیشود .
تابش

>>>   کبیرجان ازجرمنی
شما ازجرمنی قضاوت میکنید که وضعیت خوب است . یا اینکه کشته ای دسته جمعی فراه هرات و دیگرنقاط که توسط امریکایی ها میشود خبرندارید . تمام تاجران ازافغانستان فرارکرده اند به شما فرقی نمیکند. درست روزی که اقای کرزی امد درولایت هرات اسماعیل خان را سبک دوش و بجای ان .... را جای گزین ساخت ازان روزمردم هرات دیگرروی خوشبختی را ندیده اند چیزی بنام میله سرکرمی ندارند باید روزها ساعت سه یا چهاربجه ازشرکت های خود به خانه رفته و صبحا ده بجه به دفاتربروند . فکرکنم این مسایل به شما ارزش ندارد زیرا شما بول سوسیال را میگیرید فکرمیکنید که درین جا هم سوسیال برای مردم میدهد . به هرصورت قصد ناراحتی شما را نداشته کوشش کن مردمت را درک کنی
ع.و.ن

>>>   جناب محترم کرزی صاحب :
میشود دیگر از این زحمات نکشید راستش انسان یک بار . باربار این کارها را نمیکنه جانم خوبیت نداره!
ا-ج

>>>   ع.و.ن جان!
اگر من سوسیال خور میبودم به این حالت فعلی افغانستان شُکر نمیکشیدم، افسوس به این که پشت هر کاندید گروهای مختلف استند که آنها را به گونه یی تخرب کرده میرون ولاو که فرشتهً آسمانی هم بر زمین افغانستان فرو بیاید باز هم عادت به مرگ افغانها است که هر کار را از نظر منفی و یا قومی مینگریم، قبول میکنم که همی اینها دزد، وطنفروش و غیره استند اما راه حل به نظر من این نیست که احمد تاجک کرزی را تخریب، محمود پشتون پدرام را، عباس هزاره احمدزی را، رشید اُزبک عبدالله را... خود شناختن خدا(ج) شناختن است تا حال افغانها خود را نشناختن که افغان استند هنوزهم بر سر یکدیگر کوبیده میرون شما همی تان به امراض روحی مبتلا استید. همین گونهسری حکومت داکتر نجیب انتقاد داشتید از آن بد شد و بعدً بدترشکر بکشید ورنه این بار آفتی خواهد آمد که پشتی چپن لا لا کرزی ارمان خواهی کرد و اگر اسماعیل خان را وزیر برق ساخت کاری بدی نکرد از خیراتش حال برق شما ۲۴ ساعته میشه یا تو در روشنی اریکین عادت کردی از برق خوشت نمیاید؟ شف نی شفتالو بگو که ساعتکت تیر است این گپ ها را از مستی میگویی واه به حال مردم غریب و بیچاره... بیاید که از دربار خداوند این بار خیر ملت بیچاره یی افغانستان را گدایی کونیم این قدر به خود مغرور و یا به دیگران (عبدالله، کریمی، احمدزی، بشردوست، منگل، پدارم و غیره) تکیه نکنید خداوند کبیر، رحیم، کریم و عاذل است.
وسلام
کبیراز جرمنی

>>>   کبیر خان من از خودت میپرسم که مردم شکر چی را بکشد کرزی برای مردم چیکاری قابل شکر کرده .
در زمان حکومت طالبان که بیکاری به اوج خود رسیده بود مردم نان خوردن خود را به مشکل پیدا میکردند وهیچ کشوری هم افغانستان را کمک نمیکرد مردم از سبب گشنگی از بین نرفته بود . ولی امروز با وصف اینکه اضافه تر از هفتاد مملکت کشور را کمک میکند از خیرات سر کرزی مردم بیچاره ما یا بخاطر پیدا کردن کار در داخل کانتینر از بین میروند یا هم از سبب گشنگی .
یادم است که در زما ن حکومت طالبان در یکی از ولسوالی ها دوردست ولایت بلخ بنام ولسوالی آق کپرک مرض کولرا آمده بود ولی تیمی صحی که ما خود شامل آن تیم بود یم ساعت شش صبح در آنجا رسیدیم وتوانستیم که از تلفات زیاد ومرگ ومیر ازسبب مصاب شدن به مرض کولرا جلوگیری کنیم .
ولی حالا با آمدن هر اپیدیمی هر مرض حتی در شهر ها صدها تا هزار ها نفر ازبین میروند چون تیم های صحی بموقع نمیرسند .
در زمان طالبها در هر دفتری که داخل میشدی کسی جرئت رشوت گرفتن را نداشت ولی حالا تا رشوت ندهی کار ات را کسی پرسان نمیکند .
کدام ازین کار ها جای شکر دارد که مردم شکر بکشد طالبها را بخاطری مثال دادم که سیاه ترین دوران دوران طالبها بود ولی باز هم از بعضی جهات از حکومت امروزی خوبتر عمل کرده بود .
کرزی خود هیچ کدام کاری برای مردم نکرده که مردم ازش شکر گذاری کنند.
هر کاری هم که صورت گرفته کاری است که معادل یک میلیارد دالر در حالیکه بودیجه مصرف شده بیست میلیارد دالر بوده حال شما اگر شکر بکشید فکر کنم که بجا باشد اما برای مردم افغانستان که در داخل افغانستان زنده گی میکنند جای شکر گذاری ندارد.بگفته شاعر که میگوید .

من بنده عاصیم رضای تو کجا ست --------- تاریک دلم نور وصفای تو کجا ست
مار ا تو بهشت اگر بطاعت بخشی --------- آن بیع بود لطف وعطای تو کجاست
حفیظ هالند

>>>   سلام دوستان،
من در مورد ایشان تا حال چیزی ننوشتم چون چیزی که عیان است چه حاجب به بیان است!
من اول خوبی های وی را بگویم، وی تحصیل کرده است، نرم صحبت می کند، به زبان مردم صحبت می کند.
فرق حال با دوره طالبان فرق زمین است تا به آسمان.
در زمان طالبان برای یک تلفن کردن مجبور بودیم به پشاور برویم و در اواخر پول زیادی به پی سی او بدهیم اکنون در قریه ها می توان از انترنت استفاده کرد. آبادی زیاد شده، کلینیک داریم و غیره که همه مثبت است. اما این همه تنها از درایت کرزی نه که به کمک خارجی ها شده است.
فساد اداری و ترویج قوم گرایی بزرگترین مشکلی است که من در حکومت وی می بینم. البته منظورم نحوه حکومت داری وی است که شاید ناشی از کمبود شجاعت وی باشد، که تا کنون کمتر کسی به خواسته مستقیم وی از کار برکنار شده است.
اگر من امکانات وی را داشتم از همان شروع با جدیت کار می کردم، حد اقل اگر جنایتکاران جنگی را مجازات نمی کردم آنها را در قدرت سهم کمتر می دادم به خصوص بعد از اینکه با رأی مردم انتخاب شده بودم.
اگر کرزی یک یا دو صاحب منصب و سرباز را که در پوسته های بین راه از مردم اخاذی می کردند و مقامات مافوق شانرا که از این امر چشم پوشی می کردند مجازات می کرد اکنون طالبان تا به کابل نمی رسیدند.
نمی دانم چی عیب داشت اگر مردم در ولایات والی خود را به دلخواه خود انتخاب می کردند و قانون ولایتی خود را خود می نوشتند ولی حکومت مرکزی به کمک رأی نمایندگان مجلس این قوانین را به نفع کشور تعدیل می کرد و غیره موارد.
خوب هنوز هم دیر نیست. کرزی می تواند رسماً معذرت بخواهد، برنامه مشخصی به جای کمیسیون سازی برای مبارزه با فساد و مواد مخدر ارائه نماید.
فکر می کنید اگر دولت به هر سرباز ماهانه پنجصد دالر امریکایی بدهد و هرکس را که بخواهد به اردو ملحق شود ملحق نماید، آیا آدم بیکاری پیدا خواهد شد تا به نفع طالبان خود را به خطر اندازد؟ شاید عده ای بگویند اقتصادی نیست ولی باید بدانند که شاید استخدام یک میلیون سرباز افغان کمتر از هزینه جنگ باشد. وانگهی اگر سرباز استخدام شد می توان از وی در امور سواد آموزی، امور زیربنایی، زراعت و غیره استفاده کرد، و صرف در صورت لزوم به محاربه سوق داد.
به هر حال این جناب گوش شنوا ندارد، تنها چاره شاید این باشد که مردم به کاندید دیگری رأی داده و برای کرزی مهلت فکر کردن و ارزیابی عملکرد خود را بدهند. و در دوره بعدی اگر وی برنامه مشخصی داشت و تصمیم به عمل بهتری داشت باز دوباره وی را انتخاب کنند.
خوب از خیالبافی و پرحرفی خسته شدم.
فعلاً خدا نگهدار
پرسوک هراتی

>>>   آرزوي موفقيت دارم براي رييس جمهور محترم كرزي!
در ضمن تشكر از ايشان براي خدماتشان در طول سالهاي گذشته.برادران و خواهران محترم هيچ انساني گل بي خار نيست و محترم كرزي نيز از اين امر مستثنا نميباشد همان طور كه ما و شمانيستيم چرا كه يك انسان استيم البته صحيح است كه يك فرد وقتي به كرسي رياست جمهوري تكيه ميزند بايد تنها تلاشش اين باشد تا اشتباهات نداشته باشد يا كمتر داشته باشد.اما اگر شما هموطنان محترم نقد منصفانه داشته باشيد بايد به علاوه اشتباهاتشان خدماتشان را نيز ذكر كنيد.از خاطر مباركتان نرود كه زماني ايشان رييس جمهور ما شدند كه وطن ما با خاك يكسان بود زنان و دختران به غير از ديوارهاي خانه شان جاي ديگررا نميديدند اما حالابعد از گذشت چند سال آبادي نسبي رو به افزايش است همچنين تعداد دختران محصل روز به روز در حال افزايش است سطح علم و آگاهي مردم رو به پيشرفت است بنا براين برادران و خواهران محترم خودتان بهتر ميدانيد كه شكر نعمت است كه نعمت را افزون ميكند و ما بايددر ابتدا شاكر الطاف الهي باشيم و بعد از آن سپاس گزار جناب رييس جمهور. ومن الله التوفيق! سعيده سادات

>>>   کبیر از جرمنی
برادر ما 8 سال قبل هر چیز داشتم همه چیز ما امنیت بود حالا که کرزی تو 52 کشور را آورده امنیت گرفته نمیتواند یک نان 8سال قبل به یک نیم افغانی بود اما حالا رسیده به 8 افغانی به وزنی کمتر از آنوقت
در افغانستان روزانه 100ها نفر به اثربمباردمان آمریکائی ها از بین میرود کرزی هنوز هم میخندد تا یک روز یک بم سر خودش هم بندازند به خیر تا از شرش راهت شویم

>>>   واییییییییییییییییی خدای من چرا ؟ چرا؟ چرا؟
خودت را زحمت نته دیگهههههههههههه!!! بان که د جیب مام یک روپیه هم بره ، ای بابا طرف مه بیچاره نظاره کو اوهه اوهه هاهاهاها
ال-جیم

>>>   خداوندا! مارا ازشر کرزی و وهمدستان خارجی وداخلی رانده شده درگاه تو ، نجات ده.

>>>   جناب کرزی!
غارت اموال عامه تاچی وقت؟ سو استفاده از موقف تاچی وقت؟ عوام فریبی تا چی وقت؟ کشتار مردم بیگناه تا چی وقت؟وعده های دروغین تا چی وقت؟ وطن ف....ی تا چی وقت؟ کشتار فرزندان سرسپرده این وطن تا چی وقت؟ نقض قانون اساسی تا چی وقت توسط تو و اقوامت تا چی وقت؟ رشد قاچاق تا چی وقت؟ رشد فساد اخلاقی و بی بند و باری تا چی وقت؟ گسترش فحشا و معاشقه بازی ها تا چی وقت؟ بس است ترا به هر کسی که میپرستی قسم آقای کرزی دیگر از سر این مردم بیگناه و مظلوم دست بردار. دیگر این مردم خسته شده اند از تو ،از وعده ها دروغینت ، از کابینه خا.... عمر مردم مظلوم ما را 7 سال به باد فنا دادی بس نیست؟ و توقع داری باز همین مردم به تو رای بدهند؟ مردم خود ترا بهتر میشناسند و تاریخ بهترین گواه و اثبات اصلیت توست. تو و بادارانت آزموده شده اید. مردم غیور افغانستان!
آزموده را آزمودن خطاست

>>>   با ده هزار دالر جیب ات و پنج لک افعانی طلای خانمت چه خواهی کرد؟

>>>   کبیرجان قندلالا خلی دوررفتی خوب هم رفتی ازدل گرمت بخاربیرون میدی مردم افغانستان به نظرتوبا دست خالی چه بکنه آیاتودرموردافغانستان معلومات داری که چه جریان داره یانه که میخواهی شوخی کنی ؟خیرجان لالا توازخلی چیزها خبرنیستی عاقلانه پرسان کدی که شماباوطن تان چه کدی بجواب توبایدبگویم که مااینقدرغیرت داشتم که وطن خوده یلانکنیم باخوب بدی وطن خودساختیم افسوس به حال تودرحین بدبختی ازوطن تنها گذاشتی فرارکردی حال شیشتی گپ های کلان میزنی بشرم بچه های که درافغانستان است برید میخنده .
عزیز صافی

>>>   سعيده جان دستانت قابل بوسیدن است که شما چه خوب فرمودید ام کاش مردم افغانستان شکرگذار میبودند حال این روز سری ما نمیامد یک متل است که میگه از ماست که بر ماست این حالت همش از نا شکری ما است اشخاصی که اینجا گپهای بیهوده مینویسند کسانی هستند که اینها در هر حکومت عیش نوشی خوده کردند و حال روز سری شان تاریک است چون اینها از مستی خود ماندند و حال به اینگونه روز سری مردم بیچاری دیگر تاریکتر میسازند...

اوباما پدرش افریقایی است و یک سیاه پوست و مردمی امریکا او را احترام میکنند در حال که هنوز جدید ریس جمهور شده اما کرزی را بالایش تهمت کرده که پاسپورت امریکایی داره حالی شما ره به پاسپورت چه شما خو نان ندارید از کوپونها و کارتهایی نانوایی حرف بزنید اما از همین حرفهایی شکمسراینها معلوم میشود که این حرف ها از مستی زده میشود.

کبیر از جرمنی

>>>   کبیر جان از جرمنی راست گفتی. بعضی کسانی که از میله تفنگ پول بدست اورده اند تحمل نمودن آدم میانه رو مانند کرزی برای شان مشکل است و فراموش کردند زمانی را که تنها در کابل ده حکومت وجود داشت.
هزار ها نفر کشته و بی خانمان شدند. از کدام جنایت اولتر بگویم از میخکوبی بالای سر انسان ها، از رقص مرده، از بی عفت شدن خواهران افغان ما و یا از ظلم دوران طالبان و بی سواد شدن یک نسل ما .
و من از ایشان میپرسم که اگر شما در افغانستان رهبر ی را میشناسید که غلام بیگانه نباشد و بدون همکاری امریکا ریس جمهور شده میتواند نامش را بنویسید تا ما هم به ایشان ری بدهیم اما معلوم است که جواب تان منفی است.
سمیع الله از واصل آباد کابل

>>>   کرزی صاحب یک مداری خوبی استند
که حتی به باداران هم راست نگفته
انشالا این بارحتما گم می شوند

>>>   عزیز جان، رها کردن افغانستان تو هم حتماً مقاومت مسعود واری میباشد که تمام افغانستان را از دست داد و از غم جان خود که کشته نشود در یک ولسوالی پنهان شد که بعد ها او را قهرمان نامیدند... اگر من در افغانستان میبودم یعنی که بهترتر میشد ؟ یا که تو در افغانستان ماندی حال باید برایت مدال غازی امان الله خان داده شود؟ این حرف های سایه دارت را به کسی دیگری میتوان بگویی...

من از افغانستان به قدری کافی معلومات دارم و بارها هم افغانستان بودیم و بسیاری از دوستانم هم در افغانستان میباشد که برایم احوال وطنم را میرساند... دلت هر کس را بد یا خوب میگویی بگو اما یک بار فکر کن کی را بد و خوب میگویی کرزی به نظر من بهترین ریس جمهور میباشد چرا که حتا در جرمنی بنی بریده افغان را پس بجا ساخته.

کبیر از جرمنی

>>>   میگه چند نفر ششته بودند اینها سری شیر بعس داشتند که چیزهای که از شیر تیار میشه به وجود انسان خوب نستند یکی از اینها گفت که قروت بسیار چتی چیز است دیگری گفت نه چکه خوب چیز نست و دیگری گفت نه پنیر ضرر دارد بین اینها چنگ میشه یک نفری دیگه از پهلوی اینها میگذرد و وقتی از قضیه میفهمه میگه چرا قروت، چکه، پنیر را بد میگین گاو را دعو (دشنام) بزنید...
شما اول گاوها (... ...) را دعو بزنید که از دستی اینها ما را ممالک دیگر از پا انداخت بعد ایران، پاکستان، امریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان و غیره را دعو بزنید بعد طالبان را که از دستی مجاهدین ظهور کردند انها را دعو بزنید و اگر کدام نـــــر پیدا شد که از کزری بهتر باز چرا نه من هم کرزی را دعو میزنم.
گفتی کرزی چه کرده؟
در زمان حکومت ربانی افغانستان به یک ویرانه یی مبدل شده بود که طالبان ویرانترش ساخت
در زمان حکومت کرزی
کودکستانها، مکاتب، پوهنتونها فعال شدند
سرکها، خانها، بندها، پارکها، مغازه ها، بانکها آباد شودند تا حد توان تیلوزیون بیش از ۱۰ کانال ، رادیو، برق که در اینده ۲۴ ساعته میشود
پرواز های هوایی، موتر ها، مخابرات و غیره و غیره و غیره و غیره
و اگر من همی اینها را بنویسم خلاصی نخواهد داشت دیگر خودت قضاوت کن افغانستان کاملا ویران بود وقت کار داریم و پول فکر نکن که همی پول در جیب کرزی است بیغم باش از دستی جبهه ملی کرزی بیچاره خود را شور داده نمی تواند ۵ سال نازهای ضیاً را ورداشت حال ۵ سال هم از فهیم را و بعد نوبت دیگان است تا که راضی شوند...
کبیر از جرمنی

>>>   كبير خان از جرمني شرم كن و مردم با استعداد افغانستان را توهين مكن از جمله همان تنبل ها و بيكاره ها كه حاضر شده فاميل خود را در ديسكوتيك ها براي تفريح ببرد يكي هم شما هستيد شما دهن خود را با آب پاك شسته و نام افغان ها را ببريد چون كاسه ليس آلمانها هستيد بهتر است از آئينه خود ديگران را تماشا ننمائي خودت ميداني كه براي شما كار هايي مانند سك شستن ، جاروب نمودن سرك ، جمع نمودن كثافات ديگر وظيفه اي نخواهد بود حتي اختيار فاميل خود را نداريد . خيلي زود است كه شما بخود حق نظر دادن در باره آينده وطن را بدهيد ..
هروي

>>>   سلام
به ګفته های کبیر جان موافق هستم اما خوب است که در افغانستان نیست اګر میبود بخدا که مانند صدام حسین اعدام میکردنش چون حقیقت ګفتی و حقیقت تلخ است .

>>>   اقای هروی اصلا جای شرم و خجالت است برایت که بدون نگهداشتن عفت کلام فامیل یک شخص را توهین میکنید . اگر تربیه فامیلی و اندکی سواد میداشتید میتوانستید که نظر تان را به یک شکل درست تر ابرازکنید .
این صفحه برای این است که هر کس نطر خود را آزادانه ابراز کند خواه نظر او صحیح و یا غلط باشد . و این درست نیست که اگر نظر یک شخص به سلیقه شخصی ما برابر نبود خودش و مهمتر از همه فامیلش را تو هین کنیم.
فرزاد از جلال آباد

>>>   هروي خان فامیل شما برای من محترم میبا شد چون بحث سیاسی است و من حق این را ندارم که فامیل ات را توهین کنم یا خداوند گردنم را بسته نکند فکر میکنم وقت توهین کرده ام ؟ نه که خودت هم یک فرد فامیل ربانی، فهیم، سیاف، دوستم... استی که حسابکت اینطور خراب شد؟ اگر اینطور باشد پس من کاسه لیسی المان را قبول دارم خون لیسی ملت افغان را نه، جاروب نمودن سرکهای المان را قبول دارم اما چاروب نمودن جیب های مردم بیچاره را نه، جمع کردن کثافات را قبول دارم از اینکه کثافات منزل را در جوهای پیش منزل بیاندازم...

فامیلم در افغانستان زندگی میکند و پدرم استاد پوهنتون کابل میباشد

>>>   سلام اين اقاي كبير از جرمني غير ازاينكه بايد داكتر اعصاب روان برود به نظرم سواد اموزي هم برود تا شايد بعد از انتخاب كرزي املا فارسي اش دورست شود مثلا نوشته / بعس در حاليكه بحث مي شود ويا تيلو زيون / ويا نوشته نوبت ديگان و يا جاي مي نو يسد / دعو در كجاي ادبيات فارسي و يا دري اين كلمات است اقاي كبير خان خواهش مي كنم بيشتر از اين خودت و ديگران را اذيت نكن
ممنون
اسرا اميني

>>>   آقای هروی! به نظر شما فروش .... و .... وطن بهتر است و یا پیدا نمودن مزد حلال و با زحمت ولو اگر با شستن کناراب ها هم به دست اید؟ آنهای که سال ها در وطن ماندند ....ا و..... فروختند و معامله کردند،مردم شانراکشتند و ..... کردند و دیگر دست آوردی نداشتند.

>>>   واه وا ه کبیرعزیزمدال غازی امان الله خان آقاکرزی به توبایدبدهد چون یگانه کسی هستی ازکرزی حمایه میکنی بازهم من تاکید میکنم که تودرباره افغانستان معلومات نداری چتی وقت مردم نگی به مردم شریف ونجیب افغانستان توحین نکن توبه قول آقاهروی فقط مشغول شستن همان ........شوکه ازکشورخودبیرون نکننید توحق ایره نداری درموردافغانستان نظربدی ای حق ازافغانها است که بخاطرکشورخودودفاع ازکشورخودشهیدومعلول دادن .

>>>   سمیع الله خان من کسی نیستم که بتو کاندید معرفی کنم حرف من باجوانان غیورافغانستان است که دیگه فریب کرزی کسان دیگه مردم مظلوم افغانستان فریب میدن بازی نخورن به کسی ری بدن که اویک راستگو امانت داروفاداربه مردم وکشورخودباشد درقبال مردم خودمسولیت داشته دردملت رااحساس کندتاکی دروغ های شاخ دارکرزی راتحمل میکنید؟گاه میگه من ده هزاردلاردارم خانه وموترندارم پس این حرف کرزی باورمکنید پول افغانستان وکمک های جهانی چه شد برادران محترم کرزی پول ازکجاآوردن ؟قاجاق موادمخدرکی میکند؟
فقط آقاسمیع عاقل باش؟کاوه

>>>   کبیر آقا
اولن توکسی نیستی که درموردقهرمان ملی افغانستان ابرازنظربکنی؟
دوم :این بحث فقط درموردکرزی است ازبحث خارج نشوافقط دفاع بکن ازکرزی مردم نظرخودمیگوید وتوحق نداری که به شهدای افغانستان توحین بکنی شهدای که درراه آذادی کشورخودجان خوده نثارکردن این بودازهمت وشجاعت کسان که بخاطردفاع ازوطن جان خوده فداکردن که امروزتوبنام افغان بودن افتخاربکنی .
کاوه

>>>   کبیر خان از جرمنی !
همی کرزی یزنه ات خو نمیشه یا میخواهی که یزنه ات شود

>>>   لالا جان!
کدام ....خاد بود که باز سر کزی رای بده! اگر میخواهید خود را باز هم در آتش ....، بی .... و ....، قید و زندان بسوزانید باز بروید رای بدهید که کرزی یک .... است.
آخر بابا جان!
این قومگرای ما را به کجا خواهد رساند؟ مگر در کشور ما قحطی آدم است که به یک شخص امتحان شده باز رای بدهیم.
گفتند:
یارم چه کنم نا کسان کسان شدند
دلاک، موچی و تکسی ران امیر جهان شدند

انور تنها

>>>   ما درصورتی به کرزی رای میدهیم که آقای خرم وزیر فرهنگ را به وزیر مالداری انتقال دهد چون وی نشانگر به فرهنگی کشورما شده است
میرزا رضای

>>>   که الله درسره مل نه وی کرزیه
که لښکری درسره وی یک تنها یی

بابک از سدنی استرالیا

>>>   سلام
کبیر جان قند شما راست میګوید که درین شرایط ازمردم که جنګ کردند ، این وطن را به مخروبه تبدیل کرد، تانکها توپها ،طیاره ها های این کشور را فروختند ، به پاکستان ایران هند و روسیه تا فعلا جاسوسی میکنند اقای حامد کرزی هزار ها بار بهتر است . اګر باز قدرت بدستش افتاد چنان کارهای کند که در زندګی کسی نه شنیده باشد و نه کرده باشد و اقای هروی خان شما باید به کسی توهین نکنید همانطریکه اګر کسی در یک جای کارمیکند ولو که هر چیزی باشد و رزق حلال باشد هیچ فرق نه میکند هزاران بار از منصب و کاری خوب است که به خون این ملت پیداکرده باشد . این همه مهاجرت از خاطر کی شده از خاطر همین مردم که دربین مردم تفرقه انداخت و مردم راکشتند و این وطن قهرمانان را به مخروبه تبدیل و حیثیت ملی افغانها را به یک و دیګر نام در جها ن پامال کرد اردوی عظیم این کشور را منحل ، حتی میګفتند که تشنابهای مکروریان ها بطرف قبله ساخته شده است باید این همه مکروریان ها باید ویران ګردد این بود همه خدمات که انجام دادند . درین مدت ۷-۸ سال حکومت کرزی دستاوردهای زیاد داشته است که توسط شما ها مردم از بین رفته بود مانند ساختن اردوی و پولیس ملی ، ساختن یک نظام متشکل از همه اقوام افغانستان ، ساختن ولسی جرګه و شورای ملی ، ساختن قانون اساسی افغانستان ، پیشرفت در امور اقتصادی ، فرهنګی ، تجهیز همه افراد اردو و پولیس ملی ، پیشرفت در قسمت امورات ریاست عمومی امنیت ملی ، و حتی همین خدمت که شما تا فعلا در پشت کمپیوتر شیشته و نظر خویش را مینویسید ، اوردن دموکراسی و در قسمت رسانه و غیر ه کارهای خوب انجام داده است اګر نداده است چیزی خو از مردم افغانستان نګرفته است یعنی مردم افغانستان را خو قتل نکرده است ، پاتک خو جورنکرده است ، چور و چپاول نکرده است اګر کرده است همان مردم که قبلا کرده همان است نه اقای کرزی .
ابراهیمی

>>>   سلام برادران عزیز گزشته که گزشت آینده را فراموش نکنید انتخاب ما داکتر عبدالله لوگری

>>>   اسرا اميني خان نا گفته نماند که من در المان زندگی میکنم و مدت ۱۵ سال میشود که از وطن مسافر استم و دری را همرایت از طریق انلاین کیبورد مینویسم و ۲۶ سال عمر دارم... در موقف که من قرار دارم از خدای خود و از خود راضی استم و باید علاوه کنم که من به داکتر روحی نه بلکی خودت به داکتر چشم برو چون اگر نوشته های مرا دقیق به خوانش بگرید من دوباره "بحث" نوشته ام .

به نوشته یی کاوه جان این بحث در مورد آقای حامد کرزی است لطفاً از بحث خارج نشوید به حرفهای بیهوده من وقت ندارم اگر میخواهید بحث کرد من حاضر استم جواب شما را بنویسم در غیر جواب انسانهای جاهل خاموشی میباشد.

زنده باد حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و سیاستمدار برجسته افغان.
کبیر از جرمنی

>>>   سلام به همه کاندان محترم تقدیم است
بیاییددست های ناپاک خود راازخون ملت سه دهه جنگ زده دورسازیدوبگذاریدتایک نسل جدید روی سحنه سیاسی آمده که هیچ نوع افکارکثیف شمارا تعقیب ننمایدتاباشدافغانستان هم ازجمله کشورهای پرافتخار آسایی محسوب شود
بااحترام
شخص رنجدیده شما

>>>   آفرین کبیرجان حالاگپه گرفتی شما به پاس کدام خدمات کرزی ازکرزی دفاع میکنی ؟
من میگم کرزی یک ریس جمهوربی کفایت نژادپرست وقوم گراست فرق بین اقوام شریف افغانستا ن یعنی تفرقه افگنی است که این یکی ازویژگی های کرزی جان است مردم درزمان های جنگ های خانمان سوزازگرسنگی نمرده بودن ولی درزمان فرمانروای جناب کرزی ازگرسنگی مردن ویاجگرگوشه های خودرافروختن گپ های که کرزی درمطبوعات میگه کاملا دروغ میگه فقط بخاطرمردم فریبی میگه شماوقت که درافغانستان بیایی زندگی مردم ببینی می فهمی که درافغانستان چه جریان داره باوجودکمک های جهانی که بری افغانستان میشه که ان هم توسط کرزی ومشاورین کرزی درراهای مصرف میشه که به نفع مردم نیست پس توای ره بایدبهفهمی که انتخاب توبه حیث یک جوان درست نیست پس جوانا ن دیگه ره بخاطزبربادی کشورشان تشویق نکن انتخاب دوباره کرزی یعنی بربادی افغانستان.
کاوه

>>>   آفرین آقاابراهمی که کارکردهای کرزی گفتی وگرنه مردم فراوموش شان شده بودشمارابایددردوره بعدی اگرکرزی کامیاب شودسخنگوی خودتعین کندخوبه .
کاوه

>>>   سلام دوستان کرزی اگر دوباره رای ببرد برادرش ریس کلی مافیای دنیا خواهد شد
برادران اگرمیخواهید افغانستان یک کشور مافیای شود به کرزی رای دهید
میرزا رسولی

>>>   افرادي كه محترم كرزي را نژاد پرست خطاب ميكنند بايد در درون خود كنكاش نمايند شايد اين صفت در درونشان موجود است به ياد گفتهء يكي از بزرگان جهان افتيدم كه فرموده:(اگر از كسي متنفر استي از قسمتي از خودت در او متنفر ميباشي چيزي كه از ما نيست نميتواند افكار ما را مغشوش بسازد)"هرمان هسه" حال آنكه يگانه چيزي كه در طي 8 سال ثابت شده عدم نژاد پرستي اين شخص شريف ميباشد تمام اعمالشان عين عدالت بوده و بس!سخني براي عزيزان مخالف محترم كرزي:شما ممكن است بتوانيد گلي را زير پا لگد مال كنيد اما محال است بتوانيد عطر آن را در فضا محو و نابود سازيد.
يگانه فرد كه شايستهءپيروزي است رييس جمهور محبوب محترم كرزي است و لا غير! و من الله التوفيق
سعيده سادات

>>>   برادران عزيز نظريات يکتعداد را خواندم چنين دريافتم که اگر راست هم بگویی در بلا هستی و اگر دروع هم بگوی از بد بتر خلاصه از هيچ حالت اش خوش نيستيم خوب ميدانيم که در کشوری که 41 کشور جهان نيروی نظامی داشته باشد حکومت کردن کار ساده نيست اگر آقای کرزی باشد یا کدام شخصی ديگر دعوای های را که اکنون کرزی برای مردم خود از نيروهای خارجی ومردم افغانستان ميکند شايد رئيس جمهور ديگر هم بکند.
بايد بگويم که تغييرات در زندگی مردم آمده است کسی که ميگويد نه شايد عقده داشته باشد با آقای کرزی بايد بگويم که من تغيرات را که در چهار اطراف خانه ام در کابل ديده ام هويدا اين است که در اقتصاد مردم تغييرات آمده است مثلاً در زمان طالبان بياد دارم که در يک کوچه 20 فاميل زندگی ميکرد بسيار به يک حالت خراب و ضعيف اکنون ان 20 فاميل را ميبينم هرکدام اش علاوه از اينکه خانه هايشان دوباره لوکس ساخته و در زندگی شان تغييرات چشم گير آمده است. به همين طور قياس شود در تمام شهر کابل تغيرات آمده است . اين يک مثال بسيار خورد و ساده بود که ياد کردم لذا اقای کرزی چند نفر از دزدان را که از صحنه سياسی دور کرده است حق مردم بود که بايد آنها را دور ميکرد و حال در پارلمان افغانستان همه شان جمع شده اند . وهيچ کاری نميکنند بجز از دروغ گوئی و معامله گری و معاش گرفتن اصلاً دزدان انها هستند که دروغ ميگويند و بالترين معاش را ميگيرند وهيچ کاری شان هم معلوم نيست که انها چی ميکنند آيا به منفعت افغانستان کار کرده اند يا خير خلاصه دوستان کسی از کسی خوش نپست ولو که برادرش هم باشد. اگر او تاجک ميبود شايد ادم خوب ميبود بناً تا از اين مسئله بيرون نشويم مشکلات زياد خواهيم داشت و به همين صورت اگر مسعود پشتون ميبود. بهترپن شخص ميبود. لطفاً دوستان بخاطريکه نزد وژدان تان شرمند نباشيد به هيچ کدام ان رای ندهيد که باز پشيمان نشويد.
شرين آغا

>>>   قوم کرزی باید از کرزی هماید کند چون برایش خدمت کرده شاید نمیداند در ولایت های دیگر مردم چه میکشد دوستان ولایت چغچران دایکندی بایغیص و بامیان هم جزب افغانستان است 1 در صد کمک ها هم در آنجا نمیرسد این را خوب میدانید اما چشم پوشی میکنید امیدوارم ریس جمهور آینده کسی باشد که همه افغان ها را در یک چشم ببیند ودر شناس نامه افغان ها فقد افغانی نوشته شود نه تاجیک پشتون هزاره تشکر
میرزا رسولی

>>>   سلام دوستان و کبیر از جرمنی شما از کرز ی همایت میکنید پس خود تان هم نجات پرست هستید
شما که در آلمان هستید نباید اینطور فکر کنید شما باید کسی را انتخاب کنید که بدرد کلی مردم افغانستان بخورد نه بدرد شما
ف م

>>>   برســوک هراتی يا پرسوز هراتی !
زمانی عنصر چيز مينويسد ويا نظر ميدهد دايمأ منطق .دليل .بيان . هدف مشخص ميباشد واما شوربختانه در تبصره های تو که چون سمارق زهر دار در هر جاه بنظر ميخورد .هدف وبيان مجهول بوده با کرونش که خاصه هراتی ها است به پای همه افتاده وتصور داريد که همه برای تو مينويسد !!
پرسوز هراتی !
کشور ها سيستم ها رژيم ها در جهان با خود هرنوع گرايش وسازبرگ سياسی را دارند از راست افراطی .تا چپ افراطی . فاشيزم . رسيزم . تا احزاب مترقی ديگر انديش و نه ميتوان پذيرفت تورن اسماعيل هراتی تنها وتنها غارتگران جهادی را قبول دارد ديگران حق فعاليت سياست را ندارند !
واينکه تو همه جاه عليه حزب د موکراتيک خلق و بعدها حزب وطن که هم اکنون يک مليون عضو و هوا خوا دارد بد ورد غير واقعی وجعلی سياه مشقی ميکنيد ! فراموش نموديد که مجاهد وطالب ديگر در تاريخ بنام جاهل . غدار .دزد .چپاولگر . فروخته شده . مزدور بيگانه وويرانگر درج روی همه را سفيد ساختن و در اخير جهاد وطن را عمده به ناتو در راس امريکا وانگليس فروختن .
بزرگ ها به انکه بيجا وبيمورد مينوشت يا عمل ميکر ميگفتن توسر پياز ويا اخير پياز تو چه کاره ؟؟؟؟؟
خاموش

>>>   خانم محترم سعیده سادات من به نظرشما احترام میگذارم واما گپ های شما که راجع به کرزی گفتیدکاملا ردمیکنم بازم تاکید میکنم که آقاکرزی یک تفرقه افگن است نژآدپرست ویک ریس جمهوربی کفایت بود فعلا غیرقانونی درافغانستان به صفت ریس جمهورتشریف دارد.
کاوه غوری

>>>   من خدمت دوست خوب مان آقاشیرآغاسلام ویژه دارم خدمت شان باید عرض بکنم ماه نیامدیم ازنژادحرف بزنیم که کدام نژادبرتری دارددرافغانستان بحث درموردآقاکرزی است شماگفتید من چهاراطراف خانه خودراکه میبنم دوست خوب شایدتوهم یکی جیرخوران ویانزدیکان کرزی باشی ویاکدام اعضای فامیل محترم تان مشاورکرزی باشد درزندگی تان تغیرات آمدبروبیرون چندمتردورترازخانه خوده ببین دراطراف سفرکن میتانی ای کاربکنی درولایات مرکزی برو بروزندگی مردم درغوربامیان ببین ویانزدیکترازن جای بسیارنزدیک درولایت زابل بیا دردره چوپان وشمونزی بیازندگی مردم ببین که مردم چه قسم زندگی میکنه میتانی ای کاربکنی ؟نه نمیتانی ازدلت گپ میزنی تووامسال تونمیتانی زندگی مردم فقیرمحتاج ببینه توشخصی هستی که فقط ازخانه خود دت گفتید من به دوستان گفتم که توخودنیزشایدازاجیران کرزی هستی ویک گپ اساسی که به تودوست باید بگم که من آدم خوب خوب میگم ولو کهازهرنژادباشه کرزی اگرتاجیک میبود من بازهم بدش رامیگفتم مسعودقهرمان ملی افغانستان است من وبسیارازجوان دیگه به عنوان یک قهرمان ملی بریش احترام داریم نیازبه تونیست که توتعین بکنی که اگرپشتون میبود خوب بودوماازخداون شکرگذارهستیم که کرزی تاجیک نیست هیچ گاه این آرزوراهم نکردیم .
کاوه غوری

>>>   کاوه خان برادر محترم، سوال اول شما که من به پاس کدام خدمات کرزی ازکرزی دفاع میکنم باید اضافه کنم که من شکر در المان آرام استم اما برای من آرامش روحی این است که ملت بیچاره یی افغانستان از همه بیچارگی، ظلم، بیسوادی، نژادپرستی، آوارگی... نجات یابند که همی ما شاهید این استیم کم بعد از حکومت شوم ربانی و طالبان افغانستان دوباره نفس گرفت... که حتا امروز ما در المان به یک افتخار گفته میتوانیم که افغان استیم و خوشحال استیم که مردم افغانستان زندگی شان نسبت به حکومت ربانی و ملا عمر بسیار خوب شده که همین روز ها را هر فرد افغانستان در جنگهای داخلی که وابسته به گرهی نبوده از دربار خداوند آرزو داشتند پس از شما میپرسم که وقت خداوند (ج) بر سر مردم اففغانستان رحمید چرا حال شما شکرگذارنستید؟؟؟ من نگوفته ام که افغانستان فعلی میتواند با کشور های همسایه و یا غرب برابری کند اما از وقت کرده بهترتر شده که میتوانیم خدا را شکر گفت و از حکومت آقای کرزی خوشبینی نشان داد.

اگر کرزی نژاد پرست میبود امروز به جای قرقولی لنگی میزد، معاونین جود را تاجک و هزاره انتجاب نمیکرد... کندهار، خوست، هلمند، لغمان، ننگرهار، پکتیا و دیگر ولایات پشتونشین را گل وگلزار میساخت... پنجشیر و دایکندی را ولایت نمیساخت،فهیم را مارشال نمیساخت، مسعود را قهرمان نمینامید، چپن ازبکی نمیپوشید تمام وقت دری حرف نمیزد و بیسار چزهای دیگر شاید به حرفهای من بخندی اما کرزی نسبت به دیگران به مراتب بهترتر است پس در باری لطیف پدارم، بشیر بیژن که تاجک است چه باید گفت یا اکبر بای خان که ازبک است و یا آقای بشردوست که دری را نقطه به نقطه به پشتو ترجمه نموده و از روی قاغذ میخواند اینها را نژاد پرست نمگویی و میخواهی که افغانستان باز به میدان جنگهای داخلی تبدیل شود؟ غیر از کرزی انسان که شایستگی ریاست را داشته باشد لطف فرما که ما هم در نافهمی برای آقای کرزی رای ندهیم.. از شما و دیگران در باره کاندیدان منتخب چند سوال دارم!

۱ ـ به نظر شما کدام شخص را میتوان رهبر ملی نامیده و شایسته ریاست میباشد؟

۲ـ کی ها نژاد پرست نستند؟

۳ـ کی ها وابسته به گروهی یا مملکتی نستند؟

۴ ـ کی ها در ویران ساختن افغانستان دست نداشتند؟

۵ ـ ایا میتوان به کسانی که وابسته به گروهی در کشتار ۶۵ هزار مردم دست ندارند و یا مستقل استند عتبار کرد که افغانستان را بدون کمکهای خارجی اداره کرده بتواند؟

۶ ـ شما به کدار کاندید رای میدهید؟

۷ ـ از دست کدام کاندید افغانستان روزی خوب دیده و خوبتر خواهد دید ؟

۸ ـ از دست کدام کاندید افغانستان روزی بد دیده و بدتر خواهد دید؟

و لطفاً کمی دققتر تشریح بدارید... منتظر جواب شما!

حامد کرزی ـ رمضان بشردوست ـ عبدالله عبدالله ـ حبیب منگل ـ نصرالله بریالی ارسلایی ـ جبار ثابت ـ شهنواز تنی ـ بشیر بیژن ـ اشرف غنی احمدزی ـ شهلا عطا ـ ذبیح الله قاضی نورستانیـي ـ حسن علی سلطانی ـ میرویس یاسینی ـ فروزان فنا ـ گل احمد یما ـ شاه محمود پوپل ـ بسم الله شیر ـ محبوب الله کوشانی ـ محمد اکبر بای ـ معتصم بالله مذهبی ـ محمد سرور احمدزی ـ سید جعفر هوفیانی ـ عبدالحسیب آرین ـ ملا عبدالسلام راکتی ـ عبدالغفور زوری ـ لطیف پدرام ـ هدایت امین ارسلا ـ غلام فاروق نجرابی ـ محمد نصیر انیس ـ مولوی محمد سعید هاشمی ـ محمد هاشم توفیقی ـ سید جلال کریم ـ معین الدین الفتی ـ محمد داود میرکی ـ محمد حکیم تورسن ـ ضیاء الحق حافظی ـ محمد اکبر اوریا ـ عبدالقادر امامی غوری ـ عبدالمجید صمیم ـ محمد یاسین صافی ـ رحیم جان ـ سنگین محمد رحمانی ـ باز محمد کوفی ـ ملا غلام محمد ریگی

نوت : چون بحث سری انتخابات و جناب کرزی میباشد باید هم فعلاً از همین اشخاص حرف زد. تشکر

کبیر از جرمنی

>>>   کاوه جان در حرف های که برای آقا شیرآغا نوشتی ثابت ساختی که چقدر نژاد پرست و نژاد پرستی را دامن میزنی... یعنی تو دعوا این را داری که همین جا ها را که نام گرفتی در حکومت پیش و پشتر از محترم کرزی زندگی مردم خوبتر بوده و حال بد شده؟؟؟

تا جای فهمیده میشود که شما به داکتر عبدالله و یا لطیف پدرام و یا هم به بشیر بیژن رای میدهید چون آنها همسنگر مسعود و قاتلین ۶۵ هزار مردم شمورده میشوند علاوه سازم که اگر رای میدهید به پدارم بده، چون داکتر عبدالله هم پشتون است که باز نشود بار آینده بگوهی که "ازخداون شکرگذارهستیم که عبدالله تاجیک نیست هیچ گاه این آرزوراهم نکردیم"

کبیر از جرمنی

>>>   آقای کرزی تو خدا بس کن دیگه پرچم قوم گرای را در ستح کشور با لا بردی

>>>   با سلام خدمت دوستان :-
باید خدمت کبیرعزیزعرض بکنم که آقاکرزی بازم من تاکید میکنم یک نژادپرست است فعلاای کارنمیتانه که معاونین خوده ازقوم خودش تعین بکنه چون درافغانستان اقوام دیگه هم است که زندگی مکنندافغانستان راخانه خودمیدانندکرزی نمتوانداین حق راازمردم بگیرددرمورد لباس آقاکرزی من به گپ های قبلی خودگفتم که آقاکرزی مردم نجیب افغانستان فریب میته چپن به ای خاطرمی پوشه که مردم فکرکنه آقاکرزی واقعابین ملیت هاواقوام فرق نمگذارد من یک مثال به شما گویم که درولایت های آرام غوروبامیان هیچ بازسازی نشده چون مردم جنگ نمخواهنددرغورماه دردوره حکوت جناب کرزی حتا یک مترسرک پخته نداریم مگرمردم غورازافغانستان نیست؟به جرم تاجیک بودن ای حق ازی شان گرفته شد ویاولایت بامیان که ازآرام ترین ولایات است بازسازی نشده چون هزاره هازندگی میکنه بازسازی متوازن حق تمام افغان هاست درولایات جنوب که ازناآرام ترین ولایات است هرروزپل وپلچک های شان تخریب میشه بازآبادمیشه سرک های ولسوالی های ناآرام کندهار هلمندوزابل به طور اساسی ساخته میشه باوجودی ناامنی وبدامنی مگرنمیشد سرک های بین خودشهرچغچران مرکزولایت یک کیلومترپخته میشد؟شمامیتوانید علت بازسازی نشد این ولایات به من بگیدچه چیزمانع بازسازی شده دراین ولایات من سوال به ای خاطرازشمامیکنم که کرزی آدم عادل میگید.
آقاجان کرزی خوش بختی مردم افغانستان رانمیخواهدبسیاردوستان میگه وضع اززمان طالبان بهترشده .چه بهتری بگید؟70کشوردنیا+کرزی=000000000000000
کاوه غوری

>>>   به نام خدا
با سلام خدمت هموطنان گرامی
بنده بی طرفانه چند جمله عرض می کنم
اگر نگاهی گذرا بر تاریخ معاصر کشور عزیزمان افغانستان داشته باشیم می بینیم که بعد از حکومت سلطنتی محمد ظاهر شاه فقید دولت جمهوری محمد داود خان را داشتیم در آن زمان به علت دو قطبی بودن جهان و رواج مکتب های کاپیتالیسم و سوسیالیم طرفداران مکتب سوسیالیزم به این فکر افتادند که با در دست گرفتن قدرت خط فکری که گمان می کردند صحیح است را بر کشور حاکم گردانند و مخالفان که از غیر دینی بودن آن روش حکومتی نا خرسند بودند بنا بر عقیده خود به مخالفت برخاستند و تغییر رزیم صورت گرفت با به وجود آمدن اختلافات و جنگ قدرت نیروی جدیدی به نام طالبان که روش غیر دموکراتیک {غیر مردم سالاری} در پیش گرفت وارد عرصه ی زمام داری کشور گردید طالبان با افراط گرایی ونداشتن خط فکری مشخص بدون در نظر داشت رفاه مردم و پیشرفت کشور از طرف مجامع غیر سیاسی روشن فکر و آزاد اندیش یک رزیم بدوی و نقض کننده ی حقوق بشر به رسمیت شناخته نشد و بابه وقوع پیوستن حادثه ی 11 سپتمبر سال 2001 عیسوی زمینه ی اشغال کشور برای تغییر رزیم فراهم گشت در کنفرانس بن کشور آلمان با اشترک کشورهای هسایه افغانستان و ایالات متحده و روسیه و..... طوری که می دانید
به ریاست دولت موقت برگزیده شد وانتخابات آزاد اول... و الی زمان حال حاضر که مستحضر می باشید حال که زمینه ی صلح و امنیت و دموکراسی و آزاد اندیشی تا اندازه ای بر کشور حاکم گشته است باید خدا را سپاس بگوییم از اختلاف افکنی پرهیز کنیم و برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور گام برداریم
یکی از شهروندان افغانستان مقیم خارج

>>>   آقای محمد ریگی جان بچه بازی در نیاور وطندار گل!
مثل اینکه هنوز الفبای سیاست را هم نه خوانده اید. ریس جمهور امریکا بوش هم به مسلمانان عید را مبارکی میگفت، میگفت که امریکا دوست مسلمانان است،و...
برادر گل سیاست چیست؟ تعریف که بنده حقیر از این واژه دارد. سیاست پروژه است که باید برای تکمیل کردنش از راست و دروغ از فریب و نیرنگ و... استفاده کرده تا به هدف خود نایل گردد و پروژه را تکمیل کرده.
حالا وطندار ساده گل من! به چپن و قره قل و چشمک زدنش بازی نخور. کرزی مردم بزدل و ناکام است، چرا آدم ناکام را باز امتحان کنیم؟ آدم ضعیف در مقابل همسایه ها که تنها گریه کردن بلد است و بس. قوم گرایی او در تیم ناکام او که شامل اشخاص فاشیست تنها از چند ولایات جمع کرده مانند سه وزیر از وردک (وزیر دفاع، خرم،فاروق) چرا؟ آیا در ولایات دیگر قحطی آدم است که چند بیسواد را پیدا کرده و وزیر ساخته.
در رابطه با دری حرف زدنش باید بگویم که خود برادران پشتون ما خود پشتو نوشتن و گفتن بلد نیستند، و زبان را آنقدر فقیر نگهداشتند که در واقعت کتاب های علمی غیر ممکن است که به پشتو ترجمه گردد.
در قسمت معاوینش گفته بودید، بله اما آنها هیچ اختیار ندارند. مانند کوفی عنان که سیا پوست از افریقا ولی غلام امریکا.
مسکین یار

>>>   کرزی صاحب اگر خه رم را او هی هی هی هی ساری، نیکه نیکه اشتباه کردم خرم را معاونش میگرفت رای میدادمش چون هنوز هم رسم عروس ولایت ما........ است،
سياه پتين کوچه خرابات

>>>   کاوه جان بسیار دورست گفتی که در افغانستان اقوام دیگر هم زندگی میکند و آقای کرزی خود را اجازه نمیدهد که این حق را از مردم بگیرد پس شما باید درک کرده میبودید که کرزی مسایل قومی را جدیتر میگیرد نسبت به پیروز شدنش در انتخابات چون وقتی یک طفل افغان این را میفمد که با انتخاب کردن قسیم فهیم چانس پیروزی آقی کرزی کم شد پس به نظر شما کرزی این مسایل را نمیفهمد؟ اگر کرزی مسایل قومی را در نظر نمیگرفت و معاونین خود را آقای جلالی و احدی را انتخاب میکرد افغانستان گل و گلزار میشد اما همین مسایل قومی است که تا حال یک ریس جمهور را نمانده است که کابینهُ خود را بدون در نظر داشت این که تاجک خفه میشود و یا هزاره... بسازد. در شرایطی که ملت افغانستان به وحدت ویگانگی نیاز دارد کرزی یگانه رهبر ملی شده میتواند کار های آقای کرزی که او انها را برای بهتر ساختن مملکت و برای برابری و برادری اقوام مختلف از خود نشان میدهد شما آن را بازی دادن مینامید پس نمیفهمم که به شما یک پشتون، هزاره، اُزبک چه گونه ثابت سازد که برابری و برادری را میخواهد؟

کجای قندهار، هلمند، پکتیا، خوست، لغمان، کنر، نورستان، فراه... بازسازی شده؟؟؟

آیا در مناطق تاجکنشین هیچ بازسازی نشده؟؟؟

کبیر از جرمنی

>>>   ببین کبیرعزیزبازم داری به قهرمان ملی افغانستان توحین میکنی ازکرزی خودت بگوازکارکردهای جناب شان بگوچرابحث عوض میکنه من کی گفتم که من به افرادکه تونام بردی رای میدم واقعا خلی باهوشی ؟به وجودی توباری آدم های باهوش آقاکرزی سخت ضرورت داردبلندشوبیاافغانستان به ولایت بروبرای کرزی ازنزدیک به مردم بگو که کرزی شریف است عادل است سیاست مدارباهوش است بروبه پشتونشینا بگواین حرف چراازجرمنی ای گپ های بیهوده ره میگی یک باردیگه میخواهی بین مردم افغانستان تفرقه افگنی بیکنی من باازم تاکیدمیکنم جوانان غیورافغانستان به حرف بزدلان که درحین بدبختی وطن فروختن به کشورهای پیش رفته دینافرارکردن بازی نخوریدشما بهترازمن میدانید که این مردم که ازکشوردورچرندیات بارشمامردم مکنن تایک باردیبگراهداف شوم خودرادرافغانستان پیاده کنن فقط جوانان غیورازهرقوم وقبیله که هستی دیگربه حرف این بزدلان..... فروش بازی نخوریدافغانستان خانه مشترک افغان هاست نه کسای که ازدردورنج ملت خبرنیست فقط به فکر بربادی کشوراست.
کاوه غوری

>>>   حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و جنبش ملی اسلامی از نامزدی حامد کرزی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت و نورالله سادات، رییس شورای مرکزی جنبش ملی می گویند "به منظور ایجاد یک نظام قوی با حضور تمام اقوام کشور" از حامد کرزی حمایت می کنند.

بیشتر طرفداران این احزاب، هزاره ها و ازبک های افغانستان هستند. کارشناسان مسائل سیاسی در افغانستان می گویند این توافق بعد از ماه ها مذاکره بر سر تقسیم قدرت حاصل شده است.

کارشناسان مسایل سیاسی می گویند دلیل طولانی شدن این مذاکرات گرفتن اطمینان از آقای کرزی برای تقسیم قدرت بوده است.


پیش از این گمانه زنی هایی در مورد حمایت این دو حزب از دکتر عبدالله عبدالله، وزیرخارجه پیشین افغانستان وجود داشت. اما اعلام حمایت رسمی رهبران این حزب از آقای کرزی به این گمانه زنی ها پایان داد.

محمد محقق و ژنرال عبدالرشید دوستم رهبران این احزاب، در انتخابات گذشته از نامزدهای انتخابات و از رقبای آقای کرزی بودند.

مساله قومی در افغانستان از حساسیت بالایی برخوردار است و مردم این کشور سال ها بر سر جایگاه قومی و نقش رهبران قومی خود در قدرت سیاسی باهم جنگیده اند، شاید به همین دلیل است که همه نامزدها سعی دارند ترکیب قومی را در انتخاب معاونان خود رعایت کنند.

حامد کرزی مارشال فهیم را که از فرماندهان مطرح جهادی و تاجیک تبار است به عنوان معاون اول خود برگزیده است.

آگاهان مسایل سیاسی افغانستان می گویند، حمایت "حزب وحدت مردم" و " جنبش ملی" که حمایت طیف وسیعی از هزاره ها و ازبک هارا باخود دارند، حامدکرزی را نسبت به رقبایش در موقف برتری قرار می دهد.


با پیوستن این احزاب به آقای کرزی، این نامزد انتخابات می تواند استدلال قوی تر داشته باشد که اقوام افغانستان از او حمایت کرده اند.

اگرچه نامزد های دیگر نیز معاونان خود را از میان اقوام غیر از خود برگزیده اند.

از میان بیش از صد حزب و سازمان سیاسی که در وزارت عدلیه/ دادگستری افغانستان ثبت هستند، این نخسین احزابی است که به صورت رسمی حمایت شان را از نامزد خاصی اعلام می کنند.

رابطه رهبران این احزاب با آقای کرزی در هفت سال گذشته پر فراز و نشیب بوده است.

محمد محقق که وزیر برنامه ریزی آقای کرزی بود در اثر اختلافش با رئیس جمهور نتوانست بیشتر از چند ماه به کارش در کنار آقای کرزی ادامه دهد. او بعد از آن که از کابینه حامد کرزی بیرون آمد بارها از دولت آقای کرزی به دلیل آنچه تقسیم نا عادلانه کمک های جامعه جهانی می خواند، شدیدا انتقاد کرد.

تنش میان ژنرال دوستم رهبر جنبش ملی و آقای کرزی نیز در مواردی شدید تر از این بوده است.

در زمستان سال گذشته نیروهای امنیتی خانه ژنرال دوستم را محاصره کرند و به او اعلام کردند که خود را به پلیس تسلیم کند، محافظان ژنرال دوستم که لباس و سلاح های جدید تر از نیروهای دولتی داشتند به شدت از رهبرشان دفاع کردند اما این تنش سبب شد تا ژنرال دوستم علی الرغم خواست خودش ماه ها در کابل بماند و به زادگاهش در شمال باز نگردد.

ائتلاف های سیاسی در افغانستان به شدت شکننده بوده است و آنگونه که کارشناسان مسایل سیاسی می گویند هیچ ضمانتی برای ثبات موضع احزاب سیاسی در این کشور وجود ندارد.

به نظر می رسد با نزدیک شدن زمان انتخابات در افغانستان، موقف احزاب سیاسی دیگر نیز مشخص خواهد شد.

>>>   همه اي کسايي که از کرزي اعلام حمايت کرده اند جيره خواران بيش نيستند همه به مردم افغانستان خيانت مي کنند اين مرد نما هيچ لياقتي نداره تنها اين کلاي قره قولي دارد روزي که اين کلا سرش نبود پسر کوچلوام مي گفت: به به... عجب کله اي نو ي (جديد) داره
محمد اکبر

>>>   (قطره درياست اگر با درياست )عرض تبريك دارم براي رهبران حزب وحدت اسلامي و حزب جنبش ملي اسلامي كه بسيار عاقلانه و منطقي مي انديشند.چرا كه يگانه راه پيروزي اتحاد است وقتي تمام ملت افغانستان به اين نتيجه برسند كه پيشرفتشان در گرو اتحادشان است افغانستان روي خوش زندگي را خواهد ديد و به تمام پيشرفت ها خواهند رسيد ان شالله.چه خوب سخني فرموده يكي از بزرگان جهان:(وقتي "قدرت عشق" بر "عشق به قدرت"غلبه كند دنيا طعم صلح را خواهد چشيد)"جيمي هندريكس"
.متحد شدن فرد فرد ملت افغانستان اولين گام به سوي پيشرفت است.و من الله التوفيق!
سعيده سادات

>>>   خدمت کاوه جان :

کدام قهرمان ملی؟ برای من قهرمانان ملی آن فرزندان افغان استند که برای آزادی وطن، ننگ، مذهب بدون در نظر گرفتن فایده های شخصی در برابر قوه سرخ جهاد کردند... برای من قهرمانان ملا آن مادران استند که اطفال بی گناه خود در جنگ های داخلی را از دست دادند... برای من قهرمانان ملی آن اطفال استند که مادران و پدران خود را در جنگ های داخلی از دست دادند... برای من قهرمانان ملی آن ملت بیچاره یی افغان است که در داخل و خارج برای وطن میجورند... از قهرمان ملی که شما حرف میزنید او برایم یک خاین ملی میباشد و بس. قهرمان به یک مملکت کسی شده میتواند که دشمن را بیرون از خاک وطن نابود سازد نه این که دشمن او را در خانه اش به قتل برساند.
.......
از شما پرسیده بودم که شما در انتخابات کدام کاندید را شایسته یی ریاست میدانید، جواب شما داده بودید که هیچ کاندید را... پس شما حتماً کدام سیستم دیگر دارید که بدون یک ریس جمهور افغانستان را به یک کشور دلخواهً خود بسازید لطف کرده ما را هم بگوید تا بفهمیم که شما جناب چه پلان دارید... چرا مردم ناز ریس جمهور را وردارد وقتی بدون وی هم ممکن است؟!؟

کبیر از جرمنی

>>>   سلام
اقایان
اګر کسی از کرزی حمایه نکند بسیار خوب ادم است وطن پرست است و دیګر اینکه ادم بسیار سیاست مدار و غیره است درصورتیکه از اقای کرزی حمایه کند باز بد شد چرا شما اینطور قضاوت میکنید در صورتیکه اینطورباشد پس در همان وخت چرا نه میګویید که ادم بد است چون فعلا اقایان هریک حاجی محقق و جنرال دوستم از کرزی حمایت کردند و بد شد تا دیروز که همرای اقای عبدالله مزاکرات جریان داشت مردم خوب بودند چرا؟
و حال شما میګوید که محترم داکتر عبدالله که تا فعلا از اقای کرزی حمایت نکرده است بسیار ادم خوب ...... است اما مردم میفهمد درصورتیکه این اقای داکتر عبدالله که فعلا خوب ..... است از اقای کرزی حمایت کند باز شما چی میګوید که ایا ادم خوب است یا مانند جنرال دوستم .محقق و غیره که از حامد کرزی حمایت کردند ادمهای بد هستند لطفا جواب بدهید؟ امید که از تنګ نظری پرهیز کنیم و به یک شخص که واقعا شایستګی این مقام را داشته باشد بدوت کدام تبعیض رای بدهیم .
ابراهیمی

>>>   بسیار موفق هستی در مداری گری ، فکر میکنم که طلسمات را نیز بلد هستی چون در هیچت تا حال چال میری ( خوب صاف باز که هستی)

>>>   از همه این موضوعات مهم ترین نکته این است که اینطور به نظر می رسد که بیشتر ملت افغانستان از جمله 90 % کسانیکه در این سایت نظر خود را اعلام می کنند مخالف این شخصیت هستند. اگر توجه کنید همه با وی مخالفند و همچنین90 % دوباره کرزی بر تخت حکومت می نشیند. آیا کسی از خود سوال کرده که چطور؟

>>>   ببین کبیرجان !مردم افغانستان جوانان افغانستان آگا ه ترازان است که شما فکرمیکنیدمردم افغانستان کاندیدراپیداخواهندکرد که شایسته باشه برای ریاست جمهوری کشورجنگ زده مان افغانستان خدمتتباید عرض بکنم که پیوستن محقق دلیل این نیست که کرزی بازریس جمهورمیشه محقق خودش است چندتابدی گاردانش ملت ومردم هزاره به پاس کدام خدمات کرزی باری دیگه به کرزی رای میدهندجوانان هزاره آگاه ترازان است که آقامحقق فکرمیکنددیگران رهبران مردم فروش نمیتواندجوانان غیورافغانستان رابفروشندشمامطمین باشیدکه آقاکرزی باردیگرریس جمهورافغانستان نیست این رامن به باورکامل گفته میتوانم ازمردم وجوانان افغانستان میخواهم تابه کسی رای بدهندواقعادل سوزبه وطن وبه مردم افغانستان باشه .
کاوه غوری

>>>   من فکر مي کنم چهره کره آغاي کرزي براي مردم افغانستان روشن است. پس بهتر ست سرمايه هاي ملي را صرف هوا هاي شيطاني خود نکند

>>>   خانم سعیده جان اول سلام ! این قطره های که تومیگی درحال خشک شدن است دیگردریاشده نمیتواندمن طرف داریک گپ تان هستم متحدشدن افغان هانه این قطره های کسیف که تومیگی؟
کاوه غوری

>>>   پرسنده عزیز:
صندوق های رای گیری سایر کاندیدان به غارت میرود و درعوض ان صندوق از قبل پرکاری شده اقای کرزی به انجا جا بجا میشود. حالا دانستی اصل قضیه را .

>>>   کبیر خان از جر منی
مثل اینکه ....کرزی با شما کدام قرابت دارد ویا در صدد قرابت با برادران ویا خود کرزی هستید که از یک انسان نا کام ...... اینقدر دفاع میکنید در زمان حکومت های گذشته که شما با کرزی مقایسه میکنید این امکانات وجود نداشت اما برای کرزی صاحب شما امکانات فراوانی مهیا بود ولی از آن امکانات صرف برای قوم خود وملیت خود استفاده کرد نه برای وطن وسایر ملیت ها .
حالا هم بخاطر اینکه در انتخابات برنده شود حاضر است که حتی با نا موس خود معامله کند .
خودت نمیدانم که چطور ازش اینقدر دفاع میکنی .
یا کدام قرابت یا خویشاوندی با ایشان داری یا اینکه از غلامان حلفه بگوش وخود فروخته های هستی که همیشه وطن را فروخته اند مثل شاه شجاع نور محمد تره کی ببرک کارمل وآقای کرزی یزنه ات که از همچو اشخاص دفاع میکنی .
حفیظ هالند

>>>   برادر كاوه جان وعليكم اسلام! شما يك گپ را مكرر تكرار ميكنيد ولي بيدون استدلال و برهان!! شمابراي هر گفته تان بايد دليل قانع كننده بياوريداگر بر فرض مثال ميگوييد بي كفايت-نژاد پرست و...بايد ضميمه گپتان شواهد ارائه كنيد كه ثابت كند بله اين شخص با توجه به شواهد نژاد پرست ميباشد اما شما دليل كه آورده نميتوانيد هيچ شواهدي را كه عدم نژاد پرستي شخص را ثابت ميكند شما فريب و بازي دادن ميپنداريد. وقتي گپتان مورد قبول است كه با دليل و برهان باشد در غير اينصورت يك اتهام بيش نيست البته هر انسان نظر شخصي خود را داراست و اگر يك انسان با منطق استيد لطف كرده و براي گپتان دليل بياوريد كه سخن شما را تاييد كند .
والسلام
سعيده سادات

>>>   آقای کرزی شما احساس دارید و این نامه ها را گاهی هم از نظر میگزرانید یا خیر. بکدام جراُت خود را باز کاندید کردی. در طول شش سال حکومت خود باین ملت چی کردی. چی به ارمغان آوردی. ازین ملت چی میخواهی. از قهر خداوند بترسید.

>>>   سلام
امید است که دوستان ګرامی کلام عفت را مراعت کند و از ګفتن الفاظ زشت خودداری کند هر ان کسیکه مینویسد نمایندګی از خود و فامیل خود میکند که چقدر ظرفیت دارد امید است در صورتیکه شما حفیظ خان از هالند به کسی توهین نکنید اګر شما میګوید که کرزی ناکام است من فکر نه میکنم ناکام است چون باید یک نسبت داده شود به دیګر حکومت ها . راست است که چیزیکه باید میشد نه شده است اما از سالهی ۱۳۷۲ به بعد تا دوره موقت بسیار خوب است و ما نه میخواهیم که انروزهای سیاه باز بالای مردم افغانستان بیاید اول به کسی رای میدهیم که نسبت به کرزی خوب باشد اګر نه کرزی از سالهای ۱۳۷۲ به مراتب کاندید خوب میباشد و دیګر اینکه شما ګفتید که یزنه این معلوم نیست که کی یزنه کیست که توسط ان به خارج رفته اند اګر نه در افغانستان خو مردم نه میتوانست که نان خشک پیداکند اما خودیت خو الحمدو الله در هالند هستی از کدام ... پاسپورت و ویزه ګرفتی امید که باز الفاظ خوب استعمال کنی تا خوب بشنویی

>>>   خواهرخوبم سعیده ساسادات!
درولایت که بری دلیل ناکام جناب کرزی پیداست دیگرحاجت بدلیل نیست زندگی افغان هاهمش دلیل ناکام بودن آقاکرزی باکمک های فروان که جهان برای افغانستان کردآقاکرزی نتانیست درراه خوب ازاین کمک هااستفاده کنه تمام اینها دلیل است دیگرچه دلیل میخواهیدخواهرخوبم اطراف خودرانگاه نکنیدافغانستان راببنیدزندگی مردم رادردوردست هاببینیدمن چه دلیل بیاورم هرطرف که بری دلیل براین است که کرزی واقعا خوبی وطرقی افغان هارانمیخواهددرپاکستا ن افغان توحین میشه درایران توحین میشه درداخل خودی افغانستان توحین میشه که کشور شان است خانه شان است پس حکومت این است تاکی جوانان کشورتحصیل کرده گان کشوردنبال روکسای هستن که واقعاازبدبختی ماه وشمالذت میبرن بازم جوانان نبایدناامیدشوند بری گرفتن حق خودبایدمبارزه کنن به امیدآبادی افغانستان.
کاوه غوری

>>>   خدمت این آقاکه نام خوده نوشته نکده عرض بکنم همین آقاکه تاریخ ورق زده به مردم گفته که ازسال 1372حکومت کرززی بهتراست آقاعزیزدرسال ها1372درافغانستان امکانات نبوداما مردم به هرترزکه بودزندگی شانه آبرومندانه پیش میبردامروزدنیاکمک میکنه 70کشوردنیاداره باافغانستان کمک میکنه چراوضع روزبه روزبدترمیشه چون آقاکرزی ناکام است بایدقبول بکنی که یک حکومت ناکام یک اداره ناسالم داره آقاکرزی صاحب حکومت کرزی صاحب به اساس فرمایشات جورشده نه به اساس شایسته سالاری توازده سال پیش نگواززامروزکشورت بگوشمای که همت نداری نام خوده نوشته کنی دفه بعد که نظردادی حتما نام شریف تان رانوشته کنید؟
کاوه غوری

>>>   کبیر خان خودت به کدام پاسپورت جرمنی رسیدی معلوم شد که کرزی خودت را به جرمنی فرستاده که ازش دفاع میکنی وحرف من اشتباه نبوده خودت واقعا با ایشان قرابت داری ویا درصدد آن هستی عفت کلام را خودت در حصه مردم دیگر وبزرگان ملیتها مراعات کن .
باز شرمیدی که بنویسی کبیر از جرمنی

>>>   سلام کاوه جان غوری
غوری صاحب نامت بسیار زیبا است اما نه میفهم که چر ا یکطرفه همیشه قضاوت میکنی شما ګفتید که در سال ۱۳۷۲ امکانات نبود ؟
امکانات نبود یا قصدا نه خواستند که حکومت بمیان اید امکانات بود اما بدبختانه اینها نه یکدیګر خود را تحمل کرده نتوانستند چنان که همین امروز هم ادامه دارد دیګر چی امکانات میخواست تما ادارات دولتی به انها سپرده شد از اردوی ګرفته تا امنیت ملی یا وزارت داخله همه در خدمت انها بودند و همچنان تما ګدامهای دولت در دست انها قرار داشتند اګر انها این همه ګدامها را چور و چپاول نه میکردند ، اموال مردم را غارت نه میکردند ، اردوی وسیع افغانستان را منحل نه میکرد منافع شخصی خویش را نسبت به منافع ملی محترم میشرمدن درانصورت این حالت در سر ما نه میامد و دیګر اینکه شما ګفتید که ۷۰ کشور درینجه امده و وضع خوب نه میشه من برای شما جواب میدهم که بغیر از اقای کرزی که چون از او حمایت میکنیم ایا در ترکیب حکومت همان افراد که درانوقت ګدامهای حکومت را نه ماندند ایا درین حکومت ۶۷ ٪ سهم این حکومت را تشکیل نه میدهد من به شما میګویم که علت اقای کرزی نبوده علت همین افراد که است که باعث ناکامی کرزی صاحب خواهدشد که همه ایشان داد از شعارهای که در سالهای ۱۳۷۲ میزدند برخلاف عمل کرده و همه ایشان در خارج و داخل بلدنګهای لوکس، هوتلهای لوکس ، زمین ، که از خون این ملت بدست اورده اند دارندو به امید انروز که این همه از ایشان پرسان شود و به محاکمه کشانیده شود نه اینکه در انتخابات شرکت کنند همانطوریکه ما میبینیم که اګر در صورتیکه کسانیکه در سالهای ۱۳۷۲ این وطن را ګل و ګلزار کرد کاندید باشد و حامد کرزی کاندید باشد ما به اقای کرزی رای میدهیم چون دیګر چاره نداریم چون اقای کرزی اګر برای ما دیګر هیچ چیز نه کند ما صرف از ګریان کردن او نیز خوش هستیم نه کسانیکه نه تنهاخودیش شان در وقت ضمامداری خویش به حالت این مردم رنج دیده ګریان نه کرد بلکه انها را به ګریان اورد و باعث مهاجرت های مختلف ګردید . ما امید میکنیم که همه مردم به کسی رای بدهد که در بدبختی این وطن سهم نداشته باشد .

>>>   کسی که در بدبختی مردم سهیم نیست آقای بشر دوست است وبس پس باید برای ایشان کمپاین کرد ورای داد

>>>   او مردم در اين افغانستان وقتي شخصي مانند كرزي حكومت كرده توانست بدون شك هر فرد در افغانستان رئيس جمهور است. با چهار كلمه انگليسي، وقتاً فوقتاً مداري گري، چاپلوسي به باداران و ياوه گويي - و با يك قره قلي و يك چپن - ملت از پاه درآمده ما را بيشتر از پيش تكه تكه كردي. مردم افغانستان هيچگاهي ترا از ياد نخواهد برد و هميشه نفرين خويش را نثارت خواهد كرد.

>>>   غوری صاحب بسیار پر گفتی . اگر کرزی نمیبود حالا طالبان گردنت را بریده بود. نا شکری نکن

>>>   حامدا نامت زجوياي وفاست خدمتت با ملتت رمز بقاست
الياس

>>>   کرزی بیش ازین وقت مردم را ضایع نکند آنچه از حد بگذرد رسوا شود برو به هوتل که بودی
بهار کابل

>>>   کرزی خودش طالب است

>>>   گرزی باید برود. بیشتر ازین به بحران قومی وفساد دامن نزند.
بهار کابل

>>>   با عرض سلام و ادب به ملت غیور افغانستان
بیاید واقعبینانه قضاوت کنیم هیچ کس حق توحین به شخص دیگر را ندارد شما چرا حرمت و شخصت یک شخص را زیر پاه می کنید ایا شمایان که در خارج از افغانستان هستید از افغانستان تصویر درست در ذهن دارید ایا شما واقعا درد یک هموطن را حس می کیند ایا شما که که اصلا نمی دانید دولت و دولت داری چیست قضاوت درست کرده متواند شمایان که در خارج هستید ایا کدام روزی در باره وطن خوده تان فکر کردید ایا می همین قدر می دانید که وضعیت در این جا چگو نه است که اصلا نی پس کوشش کنید که هرگز در این مورد قضاوت کن .
ریس جمهور فعلی افغانستان اغای کرزی در حالی و ارد افغانستان شد که افغانستان توته توته و از پاشیده بود جنگ بود برادر کوشی بود مکتب نبود پوهنتون نبود برق نبود رادیو نبود تلویزیون نبود قانون نبود کار نبود دموکراسی به شکل قعطی وج نداشت قوم و قوم بازی بود فقر بود افغانستان را کدام کشوری حمایه نمی کرد امنیت نبود . با و جود مشکلات موجود و نارسای ها فعلی
1. امروزه در افغانستان 8 میلون شاگردادن ابتدایه روانه مکتب است
2. به تعداد ده ها پوهنتون دولتی و غر دولتی با کیفت عالی فعالیت می کند
3. امروزه جوانان افغانستان که بشتر از %40 نفوس را تشکیل می دهد تعداد بشتر انها مصروف کار در ادارت دولتی و غیر دولتی با معاش کافی می باشند
4. افغانستان بعد از سال ها صاحب شورای ملی شد
5. افغانستان بعد از سال ها صاحب قانون اساسی شد
6. افغانستان بعد از سال ها جنگ و در بدری صاحب یک اردو ملی نسبتا خوب با کفیت و کمیت و افغانستان امروزه در بخش امنیت ملی یک گروهی منظم وطن پرست و غیور خوده داره که در حالت اماده مبارزه با دشمن است
7. بیرق افغانستان امروز در سراسر جهان به اهتزاز است و در طول هفت سال گذشته به تلاش شخص ریس جمهور افغانستان روابط ستراتیژیک سیاسی اقتصادی و فرهنگی بر قرار شد
8. امروزه در افغانستان دموکراسی در حالی پیاده و تمثیل شدن است ازادی بیان رشت بی سابقه داشته در تاریخ افغانستان 18 چینل تلویزیونی 100 رادیو و به ده ها روز نامه فعالیت دارد
9. بیش از 100 حزب فعالیت سیاسی دارد
10. به صد ها کیلو متر سرک قیر ریزی شده سرک کابل قندهار سرک کابل مزار و غیره
11. به هزار های پروژ ها ی عام المنفعه از طرف هم بستگی ملی به اجرا در امده که شامل سرک اب گردان پل مکتب و غیره
به همین گونه هزار ها مثال دیگر و جود دارد اما مشکلات و جود دارد در همه بخش ها که ضرورت به زمان دارد
حال کسانی که در خارج از افغانستان است انها چگونه متواند درست قضاوت کند اگر شما وطن پرست و وطن دوست هستید بیاد شما ریس جمهور شوید و شما بیسازید از ......و .... گوی کاری نمی اید و کوشش کنید که همشه کرامت انسانی را جفظ کنید در چوکات باشید و بدون کدام شوا هد و ثبوت کسی را نا حق متهم نکید وقتی شما به ریس جمهور کشور احترام قایل نیستد شما اصلا نه خاک و نه وطن خود را دوست دارید شما کسانی که در خارج هستید اصلا در باره افغانستان نمی دایند که افغانستان یعنی چی ریس جمهور ینعی کی شما خود از وطن فرار کردید و عیش و نوش را پیشه کردید تشکر
فرهاد حیدری از کابل

>>>   کرزی جت است
باید برود
مزاحمش نشوید
بهار کابل

>>>   اقای کرزی در عکس انتخاباتی خود کارت رای دهی را به طرفداران خود نشان داده است که از این کارتها چهار میلیون ان از قبل به نفع بنده جابجا شده است ، شما هیچ تشویش نداشته باشید .

>>>   آقاي حفيظ خان از هالند.

خيلي از طالب تعريف نكن، نوع حكومت طالب كدام معيار نيست كه تو حتماً بايد دولت كرزي را با آن مقايسه كني.

ما هراتي ها يك متل داريم كه ميگويند، سگ زرد برادر شغال است.

>>>   جناب کرزی مطمئن باشید که شمارا آب برده، بی مورد دست و پای نزنید و از هر خس و خاشاک و عناصر مود رفته و تاریخ تیر شده و جنگسالار و .... و .....مدد نجویید، دوران شما به سر رسیده باید از وجدان کار گرفته تمام امکانات مشروع و.... تان را برای یک کاندید مسلمان واقعی و دلسوز و باکفایت که سوابق منفی قدرتمداری نداشته و همواره فقیر و صالح زندگی کرده و از استعداد های دینی جهادی سیاسی فرهنگی روحانی اقتصادی اجتماعی و تقوای اسلامی برخوردار باشد، واگذارید تا در محاکمه تاریخ برئ الذمه شوید در غیر آن هرحرکت و مصارف بی جا و غیر ملی شما ملامتی تان را بیشتر خواهدساخت
و مانند استاد و حامی ات آغای بوش یک رئیس جمهور بد ثبت خواهید شد. این بود یک نصیحت برادرانه از طرف من که 7 سال از شما در سن کمتر استم اما انشاالله توفیق خیانت ملی را نیافته ام.
و السلام غلام بهاوالدین از عقب منطقه فرعون آباد شیرپور

>>>   بنده اومیدوارم کرزی دوباره ریس جمهور شود اما اگر موفق شد باید وزیر فرهنگ را اعدام کند چون او مایع اختلال و نجات پرستی است
اومر از سویس

>>>   جای تاسف است که بازخیلی ها از کرزی حمایت می کنه در حالیکه اگر واقعبینانه نظر کنیم بشردوست صاحب در این دور شایسته است
زنده باد بشردوست

>>>   فرهاد جان ممنون ...بسیار خوب اشاره کردی ....مانده بودم میا ن کرزی وعثمان .....اما اگرواقعبینانه فکر بکنیم خدایش دربد شرایطی کشور را تحویل گرفت والان کمی کشور روست شده ....نمیدانم کمی دچار تعارض شده ام باید بیشتر هم من وهم عزیزان فکر کنیم .
محمدصالح

>>>   نام کرزی از کلمه کر مشتق شده به معنی ناشنو
خود قضاوت کنید!!!

>>>   برادری که نام خود را ننوشتی
من جکومت طالب را تعریف نکردم بلکه آن را مثال دادم که بد ترین حکومت حکومت ظلم واستبداد از آنها بود ولی کسی از سبب گرسنگی جان خود را از دست نداده بود ولی امروز ما شاهد عزیزانی هستیم که جان خود را از سبب گرسنگی از دست میدهند .
آیا این حکومت از حکومت طالبان بد تر نیست

>>>   فرهاد خان این همه اجراات در مقابل چی اندازه پول انجا م شده است گفته میتوانید
واگر کرزی نمیبود شاید ده برابر این اجراات اجراات میشد

>>>   بایدخدمت تودوست عرض بکنم ماه خودمان درمقابل طالب ایستادیم ازخودمان دفاع کردیم پناهنده نشدیم کشورترک نگفتیم به صفت یک افغان فعلانیزدرخط مقدم درمقابل طالب دارم مبارزه میکنم توکیستی که این حرف زدی ؟ماه به صفت افغان هاازکشورمان دفاع میکنیم ماه ازتمامیت عرضی کشورم درمقابل تفنگ بدست تان بی هدف دفاع میکنم من کشورم باتمام بدبختی هاش دوست دارم .
خدمت جوانان غیوربایدعرض بکنم نگزاریدتا ازشماازرای شماکه حق مسلم تان است سوءاستفاده کنن سرنوشت تان وسرنوشت مملکت تان راخودتان بدست بگیریدنگزاریدتاکرزی ودیگران شمارادربازارهای گرم که فعلادارن معامله کنن فقط آگاه باشید اگربه حرف محقق باورمیکنید خودی محقق ببینیدازخون شهداشماموترهازدگلوله داردمن توی هموطن حتانان صبح وشام مانرانداریم بازم میخوای بازی بخوری محقق دراین طول چندسال کدام کاربری توی هموطن کرده به بامیان پنجاب وقریه های دوردست هززاره نشین رفتی زندگی مردم دیدی بازم میخواهندکه یک رای که حق تواست استفاده سوءبکنن فقط بازی نخوری یک افغان شایسته رابه ریاست جمهوری برگزنید که واقعاباافغان هاپیوندداشته باشه کرزی دروغ میگوید اشک های کرزی دروغ است کرزی یک حادثه رادرست میکنه مردم میکشه بازبه خاطرکمپاین بامردم غم شریکی میکنه ببین چقدر.... است این آقاکرزی که فعلا غیرقانون به صفت ریس جمهورتشریف داره اگردوباره کرزی ریس جمهورشد سرنوشت من توهموطن معلوم نیست ؟

>>>   گپ من به این آقاکه نام شریف شان نوشته نکده گفته اگرکرزی نبود طالبان گردنت رامیبرید؟
کاوه غوری

>>>   اگر این بار کرزی با دوستم نامردی کند قوم پشتون طالب نما از ریشه نابود میشود دوستم تصمیم نهای خود را گرفته است

>>>   طرف دیگر اینکه جای تاسف است که اقای دوستم هیچ هوشیار نشد ، هرکس به ضم و میل خود او استعمال میکند

>>>   سلام عرض میدارم خدمت شما هموطنان عزیز وتشکر میکنم ازکسانی که این سایت را چور کرده وواقعاّزحمت کشیده اند
اول اینکه امریکا نمی خواهد افغانستان آباد شود بخاطرازاینکه
اوبسیار پلان ها دارد وخداوند(ج)هم آنهارا درپلان شومش نخواهد
کامیاب کرد و دوم اینکه در باره جنانب کرزی خان معرفی او اینست که من در مسلمان بودن او شک دارم بخاطر اینکه در اسلام حتادر یک فتل به اندازه سوزن هم دست داشته باشی قاتل هستی اینکه چه خواسته معامعله کرا باشی وخون هزارها
تن را در کردن بکری خو
دوم من در افغانیت این شخص بی منطق شک دارم چراکه این لوده هیچ در وچود خود غیرت اففانی
ندارد دیکر اینکه در باره انتخابات وی نظر من اینست که کرزی خان
در اینقدر دالر های بین المللی که نتوانست دیکر نمی تواند دیکر
از دست من چیزی نمی آید فقد و فقد خواهش من از مردم عزیز خوذ اینست که رای خود را به کسی بندازندکه او انسان فعال باشد و به فرهاد حیدری پیام من اینست که از پرداز های بچای دست بکشد و این تنها به من نه بلکه به تمام افغانستان گرزی
.... و..... معلوم است اکر کدام مردی میبود از اول خود

>>>   کرزی صاحب حرف های دلچسپ میزند به مردم وعده های زیادی میدهند اما درمرحله عمل کاری انجام نمیدهد یانمی تواند که در هردوصورت به ملتش خیانت کرده وفردای قیامت خدای تعالی حق مردم مظلوم افغانستان راازاو بازخواست خواهد کرد.
شهاب

>>>   آقای که اسم خود را ننوشته و از دوستم طرفداری کرده است برايش ميگويم همين کرزی بود که دوستم را به فرار مجور ساخت و مسکين از ترس به ترکيه رفت و حالا باز کرزی از او مثل يک طفل استفاده ميکند و به وطن دعوت اش کرده است. او هم اطرافی به هر چيز بازی ميخورد نمی داند که چی کند اما افرين اش که خود را تاکنون زنده نگهداشته است .
شيرين آقا از کابل

>>>   هــــی کرزی جان
زندگی کن ولی هیچ وقت سیاست نکن
د تو نمیایه اییییییییییییییییی خدا چقه بوگوم د تو نمیگه وااااااااااااااااااااایییی دیوانه شودوم از ایی سیاست
یک وطن پرست

>>>   مردم غیورجوانان هردم شهیدکشورعزیزمان افغانستان . افغانستان رابافکرنواندیشه نوباهم بودن میتوانیم آبادکنیم بیاییدتادست بدست هم داده سرنوشت کشورمان خودمان بدست بگیریم تاکی دنبال روکسان باشیم که واقعا به من توی هموطن دلسوزی نداردفقط باوژدان آگاه این بارریس جمهوری شایسته راانتخاب بکنیم وباهم بگیم کرزی ماه تورانمیخواهیم چون تویک ریس جمهورناکام هستی خوبی افغان هارانمیخواهی بس است بسیارتحمل کردیم جناب شمابروبه ان جای که تحلق داری بگذارافغان هاخودشان کشورشان را آبادکنن بس است تاکی زنان مردم غیورهلمند قندهار زابل پکتیاوپکتیکا ارزگان بیوه میکنی دختران شان به سوگ پدران خودااشک بریزن تاکی مردمان غوربادغیس بامیان دایکندی راازگرسنگی میکشی چی میخواهی آقاکرزی ازمردم بیچاره افغانستان که حق زندگی کردن ازایشان گرفتی حق انسان بودن گرفتی وحالا معامله ره باسرنوشت افغان هاشروع کردی عوض این که بگوی که من کشورآبادمیکنم وزارت خانه هارابین زورمندان قاتلین مردم افغانستان تقسیم میکنی این مردمان که باتومحامل میکنن مردم خوب میشناسن جوانان افغانستان دیگ به تواعتماد نخواهندکرد چونتویک ریس جمهورمحامل گری هستی توآقاکرزی به فکرآبادی افغانستان نیستی فقط به مردم دروغ میگی من به صفت یک افغان بازم ازهموطنان گلم میخواهم حکومت کرزی راخوب پیش خودتات تحلیل بکنین که کرزی چه کردی باکشورمان فقط باهم بگیم کرزی بروگم شو؟
کاوه

>>>   میگویند که کور یکدفعه امسای خود را گم میکند و ........دایم پیش پایی میخورد .
اقای کرزی مردم شما را با تمام معنی شناخته اند ، شما به درد این ملت غریب و با شهامت نمیخورید . شریفانه بگذار یک کسیکه توان کارکردن و اباد کردن این ملک را دارد بیایید و وطن را از این بد بختی نجات دهد.
یک اندازه فکر کن که در طول این هشت سال شما چه کرده اید، وضعیت امنیتی را صد فیصد خراب کردید و از این چانس طلایی که برای افغانستان دست داده بود یک سر مو هم استفاده کرده نتوانستید جز اینکه فقط به برادر و برادر زاده ها زمینه استفاده را مساعد ساختی دیگر کدام کاری نکردی.
من روی صداقت شما شک داشتم اما زمانیکه دارایی های خودرا ثبت کردید و گفتیدکه من ده هزار دالر دارم و دیگر هیچ ، شک ما به یقین تبدیل شد که یک شخص صادق نمیباشی.
حسن غمکش

>>>   ریس جمهور کرزی با انتخاب نمودن مجرمین که در سطح بین المللی شناخته شده اند به حیث معاونین خویش اندک امید مردم افغانستان را نیز از میان برد. و اشکار است که مردم به او رای نخواهد داد. اشتاه بزرگی را مرتکب شدی آقای کرزی!

>>>   سلام
مردم به جنګسالاران دیګر رای نه میدهد همه میفهمند که انها چی کردند و چی میکنند به امید روزیکه اشرف غنی احمدزی ضمام دولت را به دست ګیرد تا از شر این جنګسالاران و .... برای همیش خلاص شویم .

>>>   بازنده ای اصلی در این کشمکش های سیاسی کرزی است به یاد داشته باشید.

>>>   (کرزی عزیز مانده نباشی ) وطن داران ما باید در نظر داشته باشند روزی که امریکا قصد حمله به افغانستان داشت .قبل از حمله اعلام نمود که در افغانستان هدفی وجود ندارد که ارزش موشک هایی که پرتاب میکنیم داشته باشد امروز از ان زمان خیلی وقت نگزشته افغانستان دارای جاده های حلقوی پوهنتون های فعال مدارس باز و ازنظر صحی بیش از حد انتظار واز نظر امنیتی در حد معمول قرار دارد کرزی بیش از 5سال نیست که رئیس جمهور ما شده باید از ملا صاحب ها مولانا ها واخوند ها وقوماندان های جهادی سوال کنیم که بیش از سال30 حکومت بر افغانستان چه ارمغانی برای ما بدست اوردند ؟؟؟ قبل از این که انها جواب بدهند باید متذکر شویم که صدها هزار جوان این مملکت به دست پلیدتان کشته شدند . پدران عزادار مادران نا امید زنان بیوه و بچه های یتیم صدها هزار اواره و ازبین بردن ابرو و حیثیت و غرور ملی و سرمایه های ملی حتی تخریب مجسمه هایی که نشان سربلندی تمدن وعلم و هنر ما بود را برای خدمت به اجانب با خاک یکسان نمودند . وطن داران قضاوت با خود شماست ما برای وطن خود جه کردیم که انتظاری داشته باشیم . به جای خدمت و سربلندی وافتخار وطن خویش وطن را رها نموده و .....های اروپایی ها را میشوییم ..... وکارگر کانی..... میشویم وبرای رسیدن به.....از .... و .... میگزریم و ماشین شوی .... میشویم . تویی که از رئیس جمهور یک مملکت بیشرمانه وبی ادبانه اعتراض می کنی چه افتخاری برای این مملکت اورده ای وبرای کدام دولت و ایجنت کار میکنی . یقینا باداران تو به گوشت خوانده اند که افغانستان تا ابد خوار و ذلیل و فقیر و اواره میماند . ولی نسل های اینده ی وطن با تلاش در پی عزت هم دلی اتحاد ملی وطن خویش را اباد و بد خواهان خود را مایوس و سرمایه های خود را حفظ خواهد کرد . ***===
(زنده باد اتحاد ملی افغانستان) ==={پاینذه باد دولت های قا نونی وانتخابی ملت }===(کور باد دشمنان دانا ونادان افغانستان )===*** زهرا

>>>   بشردوست اول میشه کرزی بشین

>>>   سلام هموطن دربدر !
در اولین روز مبارزات انتخاباتی ما شاهد پاره شدن وکندن پوسترهای متعدد کرزی ،احمدزی،عبدالله و غیره جنایتکاران که دست های ناپاک شان به خون ملت دربدر ما آلوده است در نقات مختلف کابل و ولایات بودیم که این نشانه واضح وسریح انزجار وتنفر ملت ما در برابر این معامله گران ملت کش وبیگانه پرور است .
ملت ما آنقدر از این ها خسته و کوفته و مانده است که حتی تصویر شان را روی دیوار ها تحمل ندارد چه رسد به رییس جمهوری شدن شان .
آخر چرا این غافلان نمیدانند و تا بکی خود را به اصطلاح گول میزنند و به خود نمیگیرند .
به قول آنکه گویند : اگر در خانه کس است یک سخن بس است.
ولی حالا یک سخن نه بلکه هزاران سخن و بیزاری ملت در کران تا کران وطن خرابه ما طنین افگن است همه میگویند که :
بس است ! بس است ! بس است!
ای جانیان قصی القلب و ای شرافگنان و اختناق پیشگان شرقی و غربی و ای فرزندان ناخلف وعاق شده این وطن!
دیگر دست از سرنوشت ما بردارید و دیگر مارا نه فریبید و نیازارید .
قلب ملت از کابل

>>>   >>> هموطن گرامی !
کرزی قاچاقبر وبدتر از شاه شجاع و نهایت بی کفایت است واصلاً اداره گری ودولت داری را نمیداند ومیخواهد باز از امکانات و چانس استفاده کند و باهمه قدرت به تجارت وقاچاق مواد مخدر با تیم خود ادامه دهد ، احمدزی گماشته خارجی ودزد بیت المال است و تکلیف دماغی دارد که باید زود برود امریکا برای تداوی ، عبدالله معامله گر که در بن با دیگران وطن را معامله کردند تا به قدرت برسند و شریک سابقه آدم کشان است و ویران گران است و چون از آینده هراس دارند میخواهند که به نحوی از انحا بر اریکه قدرت تکیه زنند تا از محاکمه در امان باشند .که سنگ و چوب این مملکت بر اینها شاهدی میدهد.اینها عوض کاندید کردن خود باید از ملت رنجدیده ما پوزش وعزر بخواهند .
اگر ملت اینها را با جنایات که انجام دادند بتواند ببخشد باز هم باید اینها هزارها بار ممنون و مدیون احسان ملت باشند .نه اینکه به این نیرنگ های قلابی خود را در میان به اصطلاح غمخواران این ملت به شکل از اشکال جازنند.و مطرح کنند و خواهان رای باشند .در پشتو یک مثل است : (زه پور غوارم او ته نور غواری ) یعنی من قرض خود را میخواهم و تو هنوزهم پول دیگر میخواهی .ای عجب ای عجب .
عبدالقوی از کابل

>>>   این در این مدت بر کشور مان چه کر د جز رسوایی وبدبختی که می توانیست در این مدت کشور بطور قبل توجه آباد گردد.
اکبر فاضلی

>>>   این مرد در این مدت بر کشور مان چه کر د جز رسوایی وبدبختی که می توانیست در این مدت کشور بطور قبل توجه آباد گردد.
اکبر فاضلی

>>>   خواهران و برادران عزیز . یک کلام ختم کلام . میلیونها دالر کمکهای جهانی کجا رقته که مردم ما از بیچارگی علف میخورند ؟؟ رای به کرزی خیانت به خون شهدا و مردم بیچاره ما است . هر چند تخلف انتخاباتی کرزای را رئیس جمهور میکند
مبین . ایران

>>>   من امید وار هستم که جلاالتماب حامد کرزی یک بار دیگر با سیاست های جدید و تبادلات وزاری محترم کابیه وارد ریاست جمهوری گردد .
طوطاخل

>>>   اینهای که در این نظریات هیاهوی را بر علیه آقای کرزی به راه انداخته اید میدانید که بیشترین کاندید های ریاست جمهوری ازکابینه همین آقای هست که شما بر علیه آن دهن پاره میکنید مگر انها در زمان کار شان چی کردند که حالا در ریاست جمهوری گنند همین کرزی بود که انها را نظر به خواست مردم و یا عدم کار درست شان از کار بر کنار کرد حالا دعوا ریاست جمهوری دارند

>>>   سلام برادران عزیز:
خدا کند نظریات بنده را نشر نمائید!
بادرنظرداشت کارکردهای قبلی حکومت حامد کرزی میتوان قضاوت کرد که وی و گروه تثبیت شده 50 نفری وزرا و والی های وی دارای هیچ گونه فهم مدیریتی حل بحران و تسریع رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه نبوده و از هر نگاه ممکن ناکام می باشند. جناب رئیس جمهور فعلی منحیث فرد اول این کشور با داشتن صلاحیت های نامحدود و نفع بردن از حمایت های وسیع جامعه بین المللی و ایالات متحده امریکا در رأس فرصت های متعدد تأسیس یک حکومت و نظام شفاف ، حسابده و کارآراه را از دست داده و رفته رفته از شهرت بین المللی آغازین وی نیز کاسته شده میرود که دلیل عمده آن مصلحت های بیش از حد وی در دادن امتیاز به یک تعداد .... و عدم داشتن جدیت در برابر مسؤلیت های وی میباشد. در طول هفت سال اخیر وی با تغیر دادن مهره های آزموده شده تاریخ معاصر سیاسی افغانستان باعث افزایش تشنج و فرد محوری در حکومت شده و افراد..... و نا اهل را در مقام های بلند دولتی مقرر کرده و ناکامیهای آنها را همواره تقدیر و آنها را مکافات نموده است. اینک بعد از گذشت 5 سال از دوره ریاست وی هیچگونه تغیر بنیادی در اوضاع سیاسی و اقتصادی و از همه مهمتر در وضع زندگی مردم عام افغانستان بوجود نیآمده و هنوز هم حملات افراطیان شورشی زندگی مردم را بیشتر از پیش تهدید مینماید و هر لحظه وقوع حملات انتهاری در داخل شهرها مردم را عذاب روحی میدهد که در اثر این مدیریت ضعیف و ناقص وی هیچ فرد بلند رتبه دولتی خود را ملزم به پاسخ دهی بوی ندانسته و کمر را غرض .... و .... دارایهای عامه بسته اند. من معتقد هستم که هیچ فرد کابینه وی احساس مسؤلیت در برابر مردم نکرده و بیشتر مشغول اختلاس های هنگفت مالی در طول حکومت وی بوده اند که بعد هم به بسیار ساده گی وطن را ترک کرده و به مسکن اصلی شان در خارج پناه میبرند که بدون شک کشور ما ازین ناحیه خسارات جبران ناپذیر را تاالحال متقبل شده است و بیم آنست که در صورت بروی کار آمدن دوباره این حکومت.....این بحران برای 5 سال آینده نیز تداوم یابد.
از جانب دیگر نگرانی بزرگتر این است که ملیاردها دالر مساعدتی جامعه جهانی بازهم در پروژه های مقطعه ای زودگذر بکار انداخته خواهد شد و پروژه های زیربنایی اقتصادی و اجتماعی که افغانستان را بطرف خود کفایی اقتصادی و سیاسی سوق میدهد از نظر انداخته شده و ما را تا سالهای مزید محتاج کشور های همسایه نگه خواهد داشت. بناء من محیث یک جوان این کشور از تمام افرادیکه کارت رأی دهی اخذ نموده و در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک میورزند خواهش میکنم تا با دقت کامل شخص کارفهم و متعهد به خدمت به افغانستان را برگزیده و در آوردن این تغیر تاریخی سهم خود را صادقانه اداء نمایند و از جامعه جهانی و اداره جدید ایالات متحده امریکا میخواهم تا از دادن کمک های بلاقید و شرط گذشته به حکومت های آینده افغانستان هدر کرده و حسابدهی لازم را از کارکردهای آنها متقاضی باشند تا پولیکه به گونه مالیه TAX از اتباع شان اخذ مینمایند وسپس بعنوان کمک به افغانستان سرازیر میشود به وجه احسن آن مورد استفاده قرار گرفته و از آن بیشتر در پروژه های عمرانی طویل المدت استفاده بعمل بیآید تا باشد که تمامی افغانها مانند سایر ملل جهان دارای یک زندگی آرام ، مرفع عاری از شقاوت و بدبختی باشند. به امید یک افغانستان آرام – خودکفا و سربلند برای همیش
نوشته از محمد ناصر "کوشان" لسانس فاکولته اقتصاد پوهنتون کابل

>>>   سلام آقای کرزی من بسیار خوش هستم که شما خود را دو باره کاندید نموده اید من حتمآ بشما رای میدهم دل تان جمع باشد.
خلیل زاد از مزار

>>>   دوستان عزیز!
آقای کرزی تخلص خیلی با مسمی دارند"کرزی" یعنی گوش نا شنوا دارند و به حرف مردم گوش نمی کنند. ایشان شعبده باز ماهر هستند حتمآ در هند در همین رشته درس خوانده اندو یا شاید هم شاگرد آقای مجددی در این رشته بوده اند که حالا برای شاگرد خود استخاره میکنند. آقای کرزی به درد مردم ما نه بلکه بدرد نمایشات و شعبده بازی میخورند. با دیدن این لباس پوشیدن مضحک او آدم احساس خجالت میکند.
حیات اله گردیز

>>>   کرزی امتحان خود را داده است رای به کرزی رای به بدبختی است.

>>>   خلیفه کرزی دیگر ریاست جمهوری تورا بس است، برو یا یگان چای خانه پیدا کو یا یک تانکر تیل بران و یا هم اگر از جا و جلال خوشت میاید با برادرانت کار .... را پیش ببر، بگذار مردم نفس راحت بکشد و بدل خود کسی را انتخاب کنند.
عمر عزیز از کابل

>>>   خدا کن کسی رئیس جمهور شود که خدمت به مردم کند نه به خودو اقارب و دوستان خیشاوندان خود - حق را بشناسد -چی بگویم خداوند خودش بحال مردم افغانستان رحم کند.
« فوزیه رنجبر»

>>>   دیگه عرضی ندارم فقط یک خواهش دارم!!!
یکبار ، فقط و فقط یکبار سر میز مذاکره برو
دیگه اش را من نمی گویم خودت متوجه میشی!!
ا - ج- ا

>>>   چرا كه ازموده را بازازمودن خطاست !!! اين ادم را دوباره راي دادن خطا نيست بلكه ... است!! چرا مردم مگر شما فكر نداريد؟؟ مگر چشم ندارين اين ادم در اين 8 سال چي گلي به سر ما زده/؟؟؟ كه اگر دوباره شود چي كند؟؟ به نظر من به اين ادم ...كسي نبايد راي دهد. فقط همين!!!
(مطيع الله) teh

>>>   سلام به همه!

دوستان که در مورد آقای کرزی نظرات گونانگون ویا منفی دارند!! سوال من این است که ما افغانها چرا ایقدر گذشته فراموش هستیم چرا به این اندازه جائل, نا فهم و بی منطق هستیم؟؟؟؟ اگر کمی در از گذشته ها یاد آور شویم در میابیم که این مملکت هر چه آسیب دیده از دست خود مردم این سرزمین و یک عده جهال میباشد: غازی امان الله خان کسی بود که افغانستان را بسوی ترقی و پیشرفت سوق میداد روزی شد وی با چشم های پر از اشک افغانستان را ترک گفت!! دیگر کسی نبود همین ملت بود.... نه امریکا ونه کشور دیگر.. سردار محمد داود که فعلاً هم پلان های کاری وی سر زبان هاست که پاکستان از هیبتش پناهگاه میپالید. ازدست کی بقتل رسید؟؟؟ همین مردم بود که وی را بی رحمانه با اعضای فامیل اش قتل عام نمودند.
داکتر نجیب واقعاً یک شخص وطن پرست و دلسوز ملت بود!! سر انجام از دست فروخته شده گان همین مملکت بکام مرگ کشانیده شد. اگر ضمیر ما کرو گند نشده به چشم سر به بینیم آقایان که از نام مقدس دین و جهاد سوء استفاده کردند. چگونه بنیاد ای سر زمین را از بیخ و بن بر کندند. حق مظلوم و بیچاره رامانند اژدها بکام خویش نموده و بخود قصرهای فرعونی ساخته اند.. پس بیائید هیچ گاه از حقیقت چشم پو شی نکنیم همین طالبان بی فرهنگ را کی از افغانستان برون راند ؟؟؟ معلوم دار امریکاه و ناتو.. پس همین نفس نیم بند را که میکشیم از همکاری کی هست؟؟ اگر یک لحظه قوایی بین المللی از افغانستان خارج شود ما خود ما یکدیگر را میخوریم !.. حاجت به پنجابی و دال های دیگر نیست.. آیا همین طور نیست؟؟؟ درست است که آقای کرزی در بعضی موارد نا کاری های داشته است: که نمونه مثال فساد اداری, کشت مواد مخدر, نبود شفافیت سالم و غیره.. اما در یک کشور که 90% نفوس آن بیسواد باشد , زور گویان حاکم باشند, احساس مسئولیت در قبال مملکت در وجود هیچ یک از ما وجود نداشته باشد, همه کس مشغول فریب, ریا و چوروچپاول باشد تنها کرزی بیچاره چه کرده میتواند؟؟ دولت را کی تشکیل میدهد همین ملت.. پس چه نیست که در وجود ما ملت شریف و نجیب نباشد: دروغ,فریب, دذدی و هزار ها کار های ناشایسته دیگر... در اخر پیامم به همه دوستان این است تا از چرندیات بی مفهوم دست وردار شویم.. کار کنیم زحمت بکشیم اتحاد و اتفاق کنیم علم بیاموزیم. تا ازین بد بختی رهایی یابیم.. تا چه وقت بار دوش دنیا باشیم شرم نیست!! ما باید بشرمیم خجالت بکشیم که هنوز با همو مفکوره گنده و پوسیده خود خود و سرزمین خود را بسوی نیستی مکشانیم..

احمدی
از کابل

>>>   کرزی شخص قلندری است، پس سر اوو باشه زیر اوو باشه هم پره و یاری ماست، شب جمع محفل قمار است کمسایته فراموش نکنی ااا پدارا .

با احترام

بابا گل مد از کوچی خرابات

>>>   سلام دوستان،
آقای کرزی من خودم در انتخابات قبلی برایتان رای داده بودم اما لطفأ از کاندید خود این بار صرف نظر کنید چراکه شما اهل کار نبوده و نیمتوانید که این وطن رنجدیده را آباد کنید و این مرتبه من خو چی وله گه والی ولایت ها هم برایت رای بدهند (استاد عطأ) و لطفأ حالت... را با همکاری امریکا بالای خود و این مردم ستم دیده با انتخاب مجددتان نیاورید.
یادداشت: مردم عزیز امید است که هنگام رای دادن بیادتان باشد که آزموده را آزمودن خطاست.
تشکر، حسینی از بدخشان

>>>   کرزی ازمجاهدنما ها خیلی بهتراست . او توانست که همین مجاهدین که تا دیروز وقتی نام احمد شاه مسعود را میشنوید اشک های ان سرازیر میشد و گریه میکرد . همین هارا کرزی بدورخود جمع کرد و همین مجاهدین اعلان میکنند که دوران مجاهد دوران تکتازی بوده . و کرزی را شخص که عامل اتحاد افغانها است معریفی میکنند. پس کرزی ظرفیت اینکاررا دارد.

>>>   با کدام روی خود را کاندید کردی آقای کرزی.
بی نام
از هرات

>>>   اگر انسان لحظه ای در تنهائی با خود فکر کند که این دنیا با همه راحتی وسختی ، تلخی وشیرینی، در گذر و فانی است و در همان لحظه آسایش به این فکر کند که آیا کسانی هستند که به علت ضعف و ناتوانی وغیره وذلک ..... در عذاب و سختی به سر میبرند با توکل به خداوند باری تعالی عزم را جزم و در برابر همه مشکلات ایستادگی و ساماندهی میکند . ولی من شخصاً برای همه مسئولین مملکتی حتی جناب رئیس جمهور متاسفم......
داکتر طاهر زواری مهاجر درایران 09122654231

>>>   هرکس بطریق دل ما میشکند - کرزی جدا امریکایی جدا میشکند
امریکایی اگر میشکند حرف نیست- از کرزی بپرسید که چرا میشکند
حسن غمکش

>>>   برای طالب رای دادن خطا است . کار های گذشته خود را دیده خجالت بکش و دیگر خود را کاندید نکن لطفاً

>>>   روز گذشته حامد کرزی نیز خطاب به مخالفینش گفت: من حاضرم با هرکس که توان مناظره با من را داشته باشد، در حضور همه ملت افغانستان و در رسانه ملی، مناظره کنم و به طرفدارانم وعده می دهم که همه مخالفین را به زمین خواهم زد.

>>>   سلام بر مردم زحمتکش افغانستان هموطنان موقع رای دادن فکر کند و از خود سوال کند که کرزی درمد هشت8 سال چی کرده برما که حالا دوباره خودرا گاندید کرده ومن وشما باید دیگر فریب این را نخوریم در مدت 8 سال کرزی صاحب نتوانسته که امنیت را در پایتخت برقرار کند و دیگر چی رودارد که باز خود را گاندید کرده ما که دیگه از کرزی خسته شودیم و حیمایت هم نمیکنم
دیگر إنشالله مردم افغانستان بازی نمیخورد
محمدرضا از کابل

>>>   آغای کرزی ! آیا وزارت خانه های افغانستان مال پدر تان است که به خاطر ادامه قدرت آن را بین خود ودیگر نا بکار های مثل خودت مانند محقق وخلیلی وساده لوح دیگر مجددی که اصلا از سیاست بوی نمیبرد کلاه بخشی دارید.

>>>   کرزی جان خوبی ات که به کسی نمیرسد بدی ات را هم نرسان.

نجیب از کابل

>>>   ای مردم گل آباد ( افغانستان ) سلام !
اين چهل و يک کانديد به نظر شما مثل چی است ؟
به نظر من مثل فلم علی بابا اور چاليس چور است . که يکي در نقش علی بابا و ديگران در نقش 40 دزد ، پُر هزينه ترين فلم بنام ( شاه شجاع دوم ) را ميسازند.
وطن ای نيک نامت افغانستان
خادمانت است ضعيف وخائينانت پُر توان
هست و بودت رافروختند به اين و آن
حتی به سويت چشم بد دارد دالخوران
نميدانند مگر شکست سکندر و انگريزان
در امان باشی وطن از گزند در هر زمان
حسين جاودان - جاپان

>>>   سلام !
او کرزی لالا جان همين چهل نفر ده يک چوکی شما خو جای نميشن بريشان يک يک دانه کوَچ کلان چرمی بخر و خوده از شر شان خلاص کو . و برای بشر دوست يکدانه بکس هم بخر که کتابهای زير بغل خوده در بينش بانه که بيخی مثل مکتب گريز ها واری معلوم ميشه . حالی همين چيز ها را شما نمي بينيد ؟ خی کر زی بودی کور زی هم استی .
خير خواه -- خير خانه

>>>   هم وطنان عزیز بیا یید کسی را برای اینده کشورانتخاب کنید که واقعادرصلح امنیت کشور ازبین بردن فقر و بازسازی وفراهم نمودن زمینه کاری برای مردم بکشد نه اقای کرزی از اقای کرزی برادرانه خواهش میکنم ازین کاری خود صرف نظرکنید درمدت 7سال شماچی دست اورد داشتید بجز ازبی امنیتی بیکاری فقر دیگرچیزی از خدمات تان نیست کسیکه به شما رای بدهد درحقیقت یک اشتباه کلان کرده است رای دادن به کرزی یعنی بوجوداوردن بی امنیتی درکشوراست
روح اله گلستانی غزی قرباغ

>>>   سلام به همه!
من از تماماً دوستان میخواهم که لطفاً از آزادی بیان و قلم استفاده سوء نماهید!!! چرا با الفاظ رکیک و سخیف خویش اینقدر بی شرمانه شخصیت ها را طوعین مینماهید.. این همه نشانه ادب و اخلاق تان را نشان میدهد..
کرزی هر چه باشد باز هزار مراتب از دیگران بهتر است....
جاوید کابل

>>>   این بارهم بخاطرجنرال دوستم شجاع وابرمردتاریخ رأی خودرابه جناب کرزی میدهم.
مراد علی مزارشریف

>>>   با سلام خدمت تمامی برادران و خواهران بنده هم به عنوان یک افغان می خواهم ابراز کنم که من با نظریات بعضی از برادران و خواهران خود موافقم.اگر 5 سال گذشته را مطالعه کنیم فقط چوراچوری مسا فرات های کرزی کشتن مردم بی گنا و وعده های دروغ وغیره ...........دیگه چیز دیده نه میشه . اگر کدام سرک ویا کدام چیز دیگه را درست کردند فایده شان بود از 100%1% کمک ها را هم مصرف نکردند همه به احساب بانکی شان است این کشور به ریس جمهوری مثل کرزی ضرورت ندارد کرزی یک انسان نیست وطن فروش است وطن را به امریکا فروخت و گر نه امریکا شاگرد سماواری را از امریکا روان نمیکرد به صفت ریس جمهور به افغانستان. با تشکراز همه عزیزان خانم عظیمی هرات

>>>   کرزی را خدا در غضب خود گرفتار کند این قومگرا را. آخر بگزار که کشور رنجدیده ما یک چند صبا نفس آرام بکشند، حالا دیگه جیبهایت بانو کرزی هم پر شده باشد. که ژرنده د پلار دی هم په وار دی.
متفق علیه

>>>   سلام به آقای تالقانی.
شما از برادران پشتون زیاد تعریف و توصیف میکنین.
اګر شما به تاریخ افغانستان عزیز مراجعه کنین .میبینین که افغانستان چند هزار سال تاریخ دارد.بجز از پشتونها که تقریبآ ۳۰۰ سال میشود که به افغانستان آمده اند.و دیګر اقوام موجد در افغانستان از ابتدا بودند ، هستند، و خواهد بودند.
و دلیل دفاع کردن کور کورانه شما از برادران پشتون ما شاید این باشد که کدام برادر پشتون ما بخواهند با شما خیشاوندی پیدا کند .
ناصرکابل

>>>   کامیاب هستی و امید این است که باز اشتباهات خودرا تکرار نکنی و باز مانند اشخاص داکتر عبدالله را به کدام پست مشغول نسازی خیر است اګر معاونینت هرچیز است عالی فیصله شده اما به امید سپردن کار به اهل کار باشد نه اینکه جنایتکاران را باز در صحنه بیاوری.

>>>   سلام !
آيا تنها رئيس جمهور ميتواند برای افغانستان خدمت کند که همه خود را کانديد کرده ؟ يا چوکی رياست جمهوری درآمد و خورد و برد خوب دارد ؟
به نظر من اگر منظور خدمت باشد ، در هر گوشۀ افغانستان که باشيم خدمت در دم دست ماست ، از پاک کردن کوچه و دور و پيش خانه گرفته تا ساختن مکاتب و شفاخانه وپل و سرک . از صداقت کار گرفتن و حق مردم نخوردن و ظلم نکردن و طرف ناموس مردم به نظر بد نديدن و بلاخره خود را اصلاح کردن ، به مراتب خدمات بهتر از رياست جمهوری ميباشد . اگر اين 41 کانديد بخاطر خدمت کردن کمپاين ميکنند ، ضرورت به کمپاين نيست هر جائيکه هستيد خدمت کردن را شروع کنيد افغانستان در مدت 6 ماه به گلخانۀ جهان تبديل خواهد شد .اما صد افسوس که کوشش همۀ شما خدا نا ترس ها به خاطر درامد سِمت رياست جمهوريست نه خدمت آن .خداوند همۀ ما و شما را به راه راست هدايت کند .
حسين جاودان --جاپان

>>>   قابل توجه کرزی، احمدزی،عبدالله ، وغیره مصرف کننده گان نامشروغ !
اگر واقعاً به وطن و مردم وطن میخواهند مصدر خدمت شوند میتوانند که از این پول های سرشار باد آورده گی حد اقل یکی دو فابریکه اعمار کنند تا جوانان وطن در آن استخدام شوند و از رفتن به ملک های بیگانه و سوختن در کانتینر ها و غرق شدن در بحر ها نجات یابند .
بلی !
از این طرق میتوانند که جنایات گذشته خود را جبران کنند ونه اینکه باز عوام فریبی کنند و به اصطلاح رای مردم بی خبر را به پول بخرند و پول مصرف چند روز شانرا بدهند ولی 5 سال دیگر ملت بیچاره مثل سابق لب و دهن خشک بسر برد و این جنایتکاران ومعامله گران باز بالای شان آقایی و بابایی کنند و به بقای خود هنوزهم ادامه دهند.
جوان کابلی

>>>   >>>
آزموده را آزمودن خطاست .
و آزموده ها را آزمودن خطا نه بلکه جنون است .
بیچاره کرزی مرزی و احمدزی و عبدالله و تنی و منی دوستم موستم وغیره معامله گران و حامیان شان همه و همه چپی و راستی در طول 30 سال مستقیماَ بر این ملت مظلوم تحمیل شدندو کشور ومردم ما را به نیستی کشانیدند.
نمیدانم بروی کدام وجدان باز میخواهند که سرنوشت ملت مظلوم و بی کس به آنها سپرده شود.
آخر به این حرکات عوام فریبانه باید پایان دهند وبگذارند که ملت رنجدیده یک چند صباحی نفس آرام و راحت بکشدو خود را باز تحمیل نکنند..
همه هست ونیست ما را خورد و برد کردندو بانک های سویس , تجارت خانه های دوبی و مارکیت های بزنس لندن بس شان نیست که باز دست و پاچه را برزده اند و میخواهند بیشتر بدزدند. .
شرم است دنیا بالای شان میخندد بس است. .
اینها آنانی هستند که در جان شان بته نه بلکه درخت کلان سبز کرده و میگویند که خیر است زیر سایه اش می نشینیم .و همه دنیا این رامیداند گرچه هر قدر اینها خود را گول بزنند.
جوانان خبیر میهن

>>>   ای ملت مظلوم افغانستان !

شعله های هفت ننگین این وطن بریان نمود
سیل هشت دهشت و خون ملک ما ویران نمود

از کودتای هفت گاو تا هشت گاو و از هشت گاو تا حال که حال است. همه این گرگان تا توانستند به امر بیگاناگان ملت مظلوم و بیدفاع مارا کشتند ،بستند،شکستند و وطن را به گاودال برابر کردند وهمه همه جنایت آفریدند و آتش گشودند بر ساکنان این مرز وبوم بیچاره.
آخر تباه و برباد شدیم از دست این شومهای تاریخ و لکه های ننگ افغان زمین .
باز به شعبده بازی های سیاسی عوام فریبانه میخواهند که بر سرنوشت تان بازی کنند.
هوشیار باشید و فریب این نوکران معلوم الحال استعمار شرق وغرب را نخورید .( بی ریش و ریش دار)(نکتایی دار ولونگی دار)
گرچه این گرگان درنده خودها را به لباس بره ملبس کرده اند.
همه ما خوب میدانیم و شاهدیم که نه برای ما وطن ماند نه ناموس ونه غیره و همه ارزش های ما را به باد فنا دادند.
به کسانیکه دستهای ناپاک شان به خون ملت آلوده است هرگز رای ندهید .
ورنه به پشگاه خدا و خلق خدا مسوول اید.
کابلی

>>>   من می فهمم که مردم افغانستان ادم بشو نیستند.و.....به دنیا امدند و ..... از دنیا میروند.می خواستم بگم تنها کاندیدایی که ارزش رییس جمهور شدن را دارد بشر دوست هست. که بنا بر ناقص بودن و قوم پرستی مردم افغانستان و از طرف دیگر استعمارگران هیچ وقت اجاازه نمی دهند اب از گلوی مردم افغانستان پایین رود.یک پشتو رییس جمهور می شود و همانطور که دویست سال پشتون ها حکومت کردند و پیشرفت که نکردند هیچ پسرفت هم کردند و کشور را خراب کردند.افغانستان خراب باقی می ماند.
به امید سربلندی مردم افغانستان که هیچ وقت نمی رسد.
.فحش هم ندید وطن دارهای عزیز .حقیقت را گفتم.نه در غرب سگ می شورم نه پول مفت می گیرم ...مدیر سایت سانسور نکن لطفا اگر اسم سایتت شبکه اطلاع رسانی ازاد هست
حمید از سوئد

>>>   سلام حمید جان خلاصه یک گفتی و گل گفتی دوستت دارم اگر دلت خواست بامن در تماس باشی لطفا با این شماره
09151980925 غلام از ایران مدیر صاحب ازت خواهش می کنم پیام بنده را ابطال نفرمایید متشکرم

>>>   کرزی صاحب
بهترخواهدبود. تا میدان را به دیگران رها کنید وگرنه در پنج سال بعدی کشور را به نابودی مطلق خواهیدرسانید.

>>>   زنده باد کابلی

>>>   سلام به تمام دوستان
كرزي زنده باد
وبه انتخابات هم بيروز ميشود
ومن هم بشتون نيستم
ع ز از قاهره مصر

>>>   بازنده های پرمصرف !
کرزی، غنی احمدزی و عبدالله .
اینها به خطا رفته اند که پول های گزاف مصرف میکنند و آخر هم بازنده هستند .

اگر این پول ها را فابریکه میساختند و مردم را ازبیکاری نجات میدادند خوب میشد.
پول ها را در دریا می اندازند که آب ببرد .افسوس
جوانان بیکار میهن

>>>   حامد کرزی
نظربه ماده قانون اساسی شمانمی توانید که به بار سوم کاندید کنید اکر کاندید کنید قانون اساسی را نقض میکنید

>>>   محترم بسیار زیاد ببخشید!
آقای کرزی بار دوم است که خود را کاندید نموده است.
شما محترم اگر به این فکر باشید که کرزی بار سوم است که خود را کاندید نموده است اشتبای شما است . کرزی بار اول بحیث ریس دولت موقعت بود که آن زمان شما انتخابات را نمی شناختند بحیث ریس جمور بود که نه شما انتخاب کردند و نه ما.... . بار اول آقای کرزی خود را در دوران دولت اتقالی کاندید نمود. که بعداز دولت موقعت .دولت انتقالی به پا استاد در
ان زمان بود که قانون اساسی تصویب گردید که ریس جمهور نتمی تواند خود را سه بار کاندید نماید . شما اتشبا کردید. که کرزی خود را سه بار کاندید نمود.
خلیل زاد از مزار شریف

>>>   بازنده باد کرزی قوم پرست کرزی ازکدام خدمت شما برای شما رای بدهیم غیرازبدبختی خوش بختی ازتوندیده ام

>>>   حامد کرزی زنده باد !
Mr-Afghanistan

>>>   حامد کرزی یک رییس بیکفایت است هیچ کاری برای افغانها نکرد

>>>   با سلام ! بخاطر اشتباهات گرامری و املايی بنده را ببخشيد ، چون پشتو خوب بلد نيستم
ای زما وطنه د هيروئينو مغازی زما
ساغره د رنگينو وينو پيمانی زما
جار شومه قربان شومه ستا د کوکنار فارمونوته
ای زما وطنه د کوکنار و خزانی زما
تا به دری وری کرم خو زان به کرم ودان
زه هغه کرزی يم تاته ياد وی افسانی زما
کرزی

>>>   سلام براي برادر محترم كه نام خودراننوشته اند .برادر محترم I-مطمين باشيد كه در شرايط كه هزاران عسكر خارجي كسي را حمايه نمايد وهمچنان همين خارجي ها مردم افغانستان را به مرگ رسانيدن تا به تب راضي شدن (دامن زدن به جنگ هاي داخلي واوردن طالبان وبالاخره به راضي شدن مردم به تجاوز امريكايي ها)وسرازير شدن مليارد ها دالر همچنان موجوديت ده هامشاور با مصارف گزاف وهزاران امكانات ديگر دهقان وچوﭜان نيز ميتواند رياست جمهوري راﭜيش ببرد.II-نميدانم مقصدتان از ﭜوست رياست جمهوري چه است وهم اگر مقصد تان از طرقي (ترقي ) باشدواي بحال ملتي كه صاحب نظران شا ن سواد كافي ندارند وبايد
حامدكرزي حكومت كرده بتواند.III-كميسون نام نهاد مستقل كه به بيش از 40 نفر كانديد اجازه داده است بايد محاكمه شوند وكسي كه اين كمسيون را تعين نموده است بايد محاكمه شود.
محمدي ازافغانستان

>>>   سلام!
آقاي كرزي شما در اين 5 سال چي كردين كه حالي دوباره خود را كانديد كردي؟ چي ميخواهين ازين افغانستان شكسته و توته؟ به لحاظي خدا ما مردم را بگذارين كه آخرين نفس هاي خود را به راحتي از قفس هاي داغ ديده خود اگر موضوع از پيسه باشد حالي خو خزانه شما هم از پيسه سرازير شده بگذار تاكه يك گشنه ديگر هم مستفيد شود ما تا فعلا كسي را مناسب نديدم به كرسي رياست جمهوري.

مدينه"احمدزي" افغانستان-كابل

>>>   کرزی :مداری گری هایت در پارک شهر نو هم حالا نمیچلد.
برو بیسواد هارا اگر بازی بتی کمی امکان دارد.
باسواد دیگه به تو اعتماد ندارد.
خدا حافظی یادت نره .برای همیشه....

>>>   برادران نهایت عزیزم
ما و شما همه میدانیم که از کرزی باردوم برنده شود شما شاید باشید که در پشت هر خانه مسلمان یک تانگ امریکایی ایستاده خواهد شد

>>>   سلام آقای کرزی میخواهم که بحضوری شما یک پارچه شعری که دارم ارایه نمایم امیدوارمکه شعر بنده را بدقت بخوانید.
الایاایهاالکرزی خذ زینت فرارکن ازینجاها
که نشست آسان ولی دشمن کند ایجاد مشکیلها
بروی بندلی دولار در را بروی هرکس می گشائی
خودت بی غم نشستی چه دانی زحال ملت ها
مگس باید زدستت درس شله گی بیآموزد
که استاد در این فن خبره آموختی ز هندوها
به مکتب خانه هندوستان تر چون هندوک پروردن
که اختلاف انداختی میان اقوام فارس وپشتون اوزبکها
قدت زرافه را ماند کلاه چون پیپی سرگین را
نگردی سر انگارم به دولار آمریکائی هـــــــا
کبابپز را کی ماند به اریکه ریاست ها
همه نفرت کند از تو حتی پشتون وپشتونها
نداری هیچ اندیشه سیاسی در این کله کلپیست
برو بابا کبابپزی کن به هوتل آمریکائیها
بااحترام دوست دلسوزی شما" طوخته بای فرغلی "از والسوالی نمنگان

>>>   با عرض خجالت
جاه افتخار است برای کرزی و تيم اش ، چون همه بلا ها در افغانستان بود مگر ايدز نبود و کرزی توانست با دموکراسی خيالی ايدز حقيقی را هم وارد کند .
خودم از کابل ويران

>>>   برادر شاعر این شعر حافظ است کمی انرا تغیر داده .ببخش بنده را.

>>>   نمی دانم این آدم با کدام رو دوباره آمده حرف از بازسازی و امنیت و سربلند و عزت افغانستان می زند؛ اما نا آگاه تر ما هستیم که بعضاً به او رای می دهیم.
هرچند او از رای تقلب هم پیروز خواهد شد؛ اما این دروغگو عامل حد اقل بیست سال بدبختی دیگر خواهد بود.

>>>   ههههههههههه خوب شعر زیبا که از شعر حافظ استفاده کرده با کمی کاستهای که دارد در مورد جناب خیلی تدبیق میشود خوب نام جالب هم داری طوخته بای فرغلی هههههههههه

>>>   فکر کنم شاعر جدید هستید خوب است کوشش کنید که از خود تان شعر بگوید گرچی از شعر حافظ استاده کردید

>>>   سلام !
شمالی لاله زار باشد به ما چه
که ملت خار و زار باشد به ما چه
شبهایم در عیش و روز هایم ده مستی
جوانان همه بیکار باشد به ما چه
شکم سیر میزنم قورمه پلو را
سر سفرۀ ملت زهر مار باشد به ما چه
کُل فکرم به عاید تریاک و پودر
جوان معتاد و افگار باشد به ما چه
کنم تشویق بهر کشت کوکنار
که ملت محتاج گندم و جوار باشد به ما چه
مرض ایدز تحفه آوردم در سبد دموکراسی
که ملت را ازین مرض عار باشد به ما چه
گرچه ترویج میکنم هیرویین و تریاک را
که مردم بیزار از سگرت و نصوار باشد به ما چه
میخرم هر رائ را به هر قیمت که باشد
ولو به ریا ل و دالر و کلدار باشد به ما چه
منم کرزی خورم همه مال ملت و مردم
بیوه و بیچاره هزار در هزار باشد به ما چه
وسلام
خودم از کابل ویران

>>>   حزب پيوند ملی افغانستان و شورای اسماعيليان افغانستان به رهبری الحاج سيد منصور نادری و الحاج سيد ناصر نادری حمايت شانرا در يک همايش بيشتر از چهل هزار نفری از کانديداتوری حامد کرزی اعلام نمودند.

>>>   8سال عمرماباكرزي به حدررفت مافاقدقدرت انتخاب بوديم كه همچون شخصيت راانتخاب كرديم اميدواريم كه اين بارباانتخاب جديدخدمت براي نسل اينده مان كرده باشيم.فكرميكنم اشرف غني يك شخصيت مناسب براي افغانستان باشدزيرااقتصادبوسني وهرزگوين راساخت وسيستم واحدپولي بانكي ومالي رادركشورساخت بياييد ملي انتخاب نماييم نه قومي ومذهبي
سيدعلي اكبرحسيني ازمشهد

>>>   بس کن کرزی
برو دیگر تو بخیر مارا بسلامت
کشور را غارت کردی
من اگر جای تو بودم خجالت میکشیدم و میرفتم دیگر پوشت سر خود هم نگاه نمیکردم

>>>   آقای کرزی امیدوارم که بازهم ریس جمهورشوید اگرانتخاب شدید یک فکری بحال مهاجرین کی درایران سکونت دارند کنید
بااحترام
طاهرمحمدی ازتهران

>>>   فقط يك سوال ازكرزي ايا محمودكرزي چه نسبتي باشما دارد اين قاچاقچي موادمخدررا چرامحاكمه نميكني؟

>>>   ما که به کرزی رای داده یم و رای میدهیم زیرا میدانیم که در شرایط فعلی افغانستان به جز کرزی هر آنکس قدرت را به دست گیرد وضع بد تر از امروز خواهد گردید.
با تمنیات نیک
جویا از کابل زیبا ولی پر درد و رنج

>>>   جويا جان زيبا از کابل پر درد و رنج سلام !
شما که در يکی ديگر از صفحات افغان پيپر از کمونست ها تعريف و قدر دانی کرده ايد ، و در اينجا ازشاغلی کرزی پشتيبانی خود را اعلان ميکنيد ، آيا شاغلی کرزی به نظر شما کمونست است ؟ ؟
وسلام

>>>   سلام به هموطنان عزیز
او کرزی تو کدام آبرو و عزت داری که میخواهی دوباره رییس جمهور شوی برو یک بار به حیث جمهور ببین که مردمت خودت در قندار چه میکنند بجز از کشت تریاک و پودر کشیدن دیگر هیچ وظیفه ندارند تو باید جوابگو رای گزشته من باشی از یخن ات میگیرم و یک یک پرسانت میکنم تو نه امنیت آوردی نه بازسازی کردی نه علم دانش آوردی هیچ و هیچ لعنت خدا به رییس چو تو که هیچ ارزی و اعتنای به وطنت نداری...
زکریا رخچی

>>>   کرزی صاحب به شما لازم نبود که خود را باردیگرکاندیدریاست جمهوری میکردد به بمعنی اینکه شماتامردم را از فقر وبیچارگی نجات بخشند برعکس مردم را معتاد به گدایی کردند.
ظهیرالدین"حکیمی"
باشنده شهرکابل

>>>   دوستان عزیز سلام بر همه شما
از اینکه آقای کرزی باعث سر افگندگی ملت رنج کشیده وعذاب دیده
افغانستان گر دیده است
من انزجار ونفرت خود را از کرزی اعلان می دارم زیرا توهین که
روز نا مه گار دین انگلیس سران حکومت را کرد در حقیقت توهین
به همه ملت است.
لطفا برای نجات کشور از زخم زبانهای بیشتر خود را
برای حذف کرزی آماده کنیم.
واقعا وجودش بلای آسمانی است
برای نجات ما تد بیر کنیم والله تقدیر کند .
اکبری

>>>   سلام
دكر كسي دوستان نيست كه شايستكي رياست جمهوري رابه جز كرزي داشته باشد
خودرا هم دردسر نكونيد
كرزي برنده بود وهست
ع ز موقيم قاهره مصر

>>>   خاین ملی است.

>>>   سلام
من واقعاً افسوس می خورم که انترنت که یک نعمت تکنالوژی است آله دست اطفال گردیده که هیچگا نمیدانند که چگونه ابراز نظر نمایند!.. بجز دشنام و بی ادبی.....
احمدی کابل

>>>   از کرزی صاحب خوایش داریم که به نفع داکتر صاحب عبدالله تیر شود
چون دیگر این مردم را از این بشتر رنج و درد ندهد

>>>   به نظر من حامد کرزی یک کاندید خوب برای ریاست جمهوری خواهد بود...........................................!!!!!!؟

>>>   عزیز دلم دیوانه هستی یا هوشیار کرزی به نفع عبدالله...!
هرگز نه بهیچ وجه امکان ندارد فرض کن اگر خدانخواسته کرزی تیر شود باز چه یک تاریخ سیای دیگری ورق زده خواهد شد.....!
فقط کرزی نه عبدالله
امید کابل

>>>   کرزی صاحب اگر رئیس جمهور شدی از رئیس جمهور فعلی بهتر باش .
ن. هرات

>>>   ديگر عرضي ندارم اميدوارم كه هميشه سعي كنيد از اين به بعد هم خوب درخشش كاري در سياست خود داشته باشيد
با احترام باشنده مزارشريف

>>>   سلام برای من هیچ کدام از کاندیدها ریاست جمهوری هیچ
کدام لیاقت ریاست جمهوری را ندارد
سیدحامد حجازی
باشنده کابل

>>>   کرزی جان.
بس است و حیاکن امنیت را بشتر ازین خراب نکن.

>>>   رای به کرزی رای به صلح آبادی عدالت برابری است
رای به کرزی رای به دموکراسی آزادی اندشه وآزادی بیان است

>>>   سلام دوستان آقاي كرزي از جمله كساني است كه افغانستان را دوست دارد دوستت دارم كرزي كرزي كرزي( نژادپرست كه نست)

>>>   ما به کرزی صاحب رای میدهیم چون ..... اش از دیګر کاندیدان خوب است.

>>>   کانديدها از روز قيامت ترس نداريد ؟
41 کانديد واقعآ اگر به نيت خدمت کمر بسته ايد ، نفر ديگريرا بگذاريد تا رئيس جمهور شود و شما خدمت کنيد . مگر شما خدا نا ترس ها مقصد و مرام رئيس شدن را داريد نه خدمت را . اين همه پولها را که شما برای کمپاين مصرف ميکنيد ، ای کاش برای آبادی وطن مصرف ميکرديد . مگر از شما چه گله ، پول بيل و کلنگ نيست ، پول خون شهدا و اشک يتيمان و آۀ بيوه ها است . ازين پولها شما ميتوانيد کاغذ پران بسازيد و يا آتش زده خود را گرم نمائيد .( کرزی و عبدالله را مخاطبم )
بدانيد و آگاه باشيد که قدرت پاکی است (خداوند ج) که با شما ها ذره ذره حساب کند و آنروز پشيمانی فايده ندارد .
به اميد رحم خداوند بر ملت مظلوم افغان

>>>   گفتنی من به آقای کرزی : سلام بعد از سلام میخواهم برایت بگویم که دیگر وقتت ختم شده حالی مردم فریب وعده های چرب و نرم تو را نمی خورند . صدها با برای معلمین وعده ازدیاد معاش را داده اید اما از وعده تان منصرف و یا هم با اضافه کردن پول ناچیز معلمین محترم را فریب داده اید . درحالیکه مشاورینی که هم خارج را خوردند هم اینجا را معاش سوپرسکیل می گیرند .
در صورتیکه قادر به انجام کاری نیستی , وعده بی جا جز دروغگو ثابت کردن و بی اعتباری سود دیگر ندارد . درست است که در طول این هشت سال تغیرات در کشور رو نما گردیده باز هم با آمدن این مقدار پول هنگفت تغیرات وارد آمده ناچیز است.
عبیدکیهان از شهرکابل

>>>   كرزي سمبول وحدت ملي است
ما به حامد كرزي زاي مي دهيم
م ع ب

>>>   حقيقتآ اين كرزي است كه تعــــــصــــب لسانـــــــي، قـــــومي، مذهبــــــــي، ســــــــمتي و غيـــــــــره نــــــــــدارد، اين حقيقت بعد از رفتن طالبان و بر قدرت نشستن اش معلوم شد كه ميتوان بعنوان مثــــــــــــال به موضوع بـــرســــميــــت شــــــــــــناختن مــــــــذهـــــــب جعفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــري اشاره كرد.
با احترام معروف از هرات

>>>   درآینده کرزی را تایخ برای ملت معرفی خواهد کرد.
دیگر مردم رنج کشیده افغانستان بالای این شاه شجاع دوم بازی نخواهند خورد.
عاطف الله از بغلان

>>>   اقای م ع ب ما سمبول کار نداریم ما به یک شخص عمل ضرورت داریم. مشکل مردم بیکاری است همین بیکاری باعث مسایل قوم و قوم پرستی میگردد.
سمیع از کابل.

>>>   در نوشته بالا تحریر شده که سیاستمدار برجسته !
ما خواهان توضیح سیاستمدار برجسته از طرف نویسنده عزیز میباشیم بخاطریکه در معقوله های فلسفی سیاستمدار برجسته به کسانی القاب داده میشودکه برای اسایش مردم خود کار های شبا و روزی نمایند ، رفاه ، ابادی و پیشرفت ملک خودرا در اولویت های کاری خود قرار بدهد ، و زمانیکه از قدرت کنار میرود سالها نام نیکویش بالای زبانهای خاص و عام میباشد ، اما اقای کرزی نمیدانم چه دست اورد دارد که القاب سیاستمدار برجسته برایش خطاب میشود ، بگذارید این حاتم بخشی های بی معنی را که یک طفل هم بالای ان انگشت انتقاد میگیرد
حسن غمکش

>>>   پیام به کسانی که به حمایت از حامد کرزی چیزها نوشته کرده اند.
برادرن!نمی دانم شما در کجا زندگی میکنید؟اگر در افغانستان هستید پس چشم تا را باز کرده و پنبه ها از گوش ها ی تان بیرون کنید .بیبیند که مردم و وطن ما در چه حالت قرار دارد ؟معامله گری به اوج خود رسیده هر روز مطالب سخت از طرف مطبوعاتی خارجی در نکوهش نظام کرزی به نشر میرسد.و این یک فرد ناکام میباشد امید وارهستم که مردم دوباره به چنین افراد رای نه دهند.

>>>   اقای کرزی یگانه کسی است که می تواند در این مملکت حکومت کند چرا که بجزوی کسی دیگر نمیتواند کار کند زیرا اقای کرزی برعلاوه با چهل کشور که هر کدام خود را صلاحیتدار این سرزمین رنج دیده می دانند،100 گروه دیگر که از تمام افغانستان شامل ان است دخیل می باشد بناء بسیار مشکل است ولاو هر کاندید دیگر که باشد نمی تواند در افغانستان ازادانه کار و فعالیت نماید پس شما قضاوت کنید که مقصر اصلی کی است اقای کرزی یا کشور ها و گروهای مختلف افرین به اقای کرزی که با این هم مشکلات در افغانستان کار کرده و دست اورد های خوبی هم داشته است ما از کاندیدی ایشان حمایت می کنیم
جاوید شهرام از تخار ولسوالی فرخار

>>>   با سلام به همه هموطنان عزیزم-والبته نظر شخص بنده این است که آقای کرزی در این 7 سال دست اوردهای مهمی داشته که نمیشه ان را دست کم گرفت به نظر من مشکل افغانستان در درجه اول امنیت -سواد-اقتصاد است امیدوارم دوباره آقای کرزی رای بیاورد-و آقای کرزی سمبل وحدت ملی است -ولی یک تقاضا از همه دارم وحدت اسلامی خود را حفظ کنند و برای آبادانی کشور خود بکوشند همه دست در دست هم با هم ملت خود را بسازیم مگه ما از دیگران چه کم داریم-کشور خود را ما باید خودمان بسازیم-همه به هم ----------ما باید خودمان برای خودمان کاری کنیم-به امید افغانستانی آباد آبادآباد ---------------------
احمد اچگزی-====ایران ==قم==

>>>   اقاي اچكزي شماصاحب نظرنوبي هستيد چراقضاوت نادرست ميكني چرا صليقه اي فكرميكنيد.كرزي به جز دزدي بابرادرانش چيزي ديگري را بلد هست؟ برادرمحترم شما كه باسوادهستي به انترنت دسترسي داري ايا پيش خدا مسول نيستي؟ ايا تو از هزاران جنايت كرزي بي خبري؟ در همين روز هاي گذشته جريان 250000تن گندم هند راواقعا خبرنشدي؟ برادران و خواهران من از كسي كوركورانه حمايت نميكنم . برادران هزاره ما بخواطريكه محقق خودفروشي كرد تمجيد از كرزي ميكند. برادر چرااز بشردوست دلسوز حمايت نميكنيد.به دور از هرتعصبي من درافغانستان بهتر از اشرف غني و بشردوست نميبينم.
علي از نيويورك

>>>   علي جان سلام كاش همه مثل شما فكرميكردمردم مامتاسفانه قومي فكرميكند من پشتون هستم وتمام اقوام يكسان هست. ما ازريس جمهور اينده ميخواهيم درتذكره هاي جديد بينويسند مليت = افغاني نه پشتون نه تاجيك نه هزاره......... تااهسته اين لكه ننگ قوم گراي از دامن پاك وطن و وطنداران عزيز ونسل هاي اينده كشورما زداينده شود.من هم با شما موافقم 2 نفر كارامد وجوددارد اشرف غني و بشردوست.. ودرضمن من كارمند يكي ازوزارت خانه هاهستم قبلا فساداداري بود حالا دزدي مملكتي هست.من نميدانم هموطن هاي ما درحاليكه دزدي اين مافياي بين المللي را ميبينند چراعبرت نميگيرند
.شيما ازكابل

>>>   سلام به همه خواهران و برادران هموطنم !
همه کانديد ها را ميشناسيد ، ضرورت به تشريح شان نيست .
خواهش من از تمام شما اينست که لطفآ برای نجات خود و وطن خود به محترم بشر دوست رأی دهيد
با احترام
خواهر شما ملالی جويا - لندن

>>>   علی جان از نیویارک
ایا شما تابیعت افغانی دارد؟

>>>   کرزی در هشت سال برابر دو صد و پنجاه سال دولت های افغانستان کار کرده است. مجاهدین در ده سال ویران کرده اند و حالا کرزی باید همه را آباد کند.
من به کرزی کمکار رای می دهم که لا اقل ویران نمی کند.
حمید

>>>   به عقیده من ختم این حکومت .... توسط هر نامزدی که صورت میگیرد ما به او هستیم و از او حمایت خواهیم کرد
ما مردم افغانستان دیگر تحمل این نظام مواد مخدر را نداریم بناً هر کاندیدی که بتواند کرزی و تیم مذورش را نقطه پایان دهد ما حمایتش میکینم
مریم الکوزی

>>>   سلام خدمت خواننده گان محترم سایت .
من یک چیزراخوب میدانم اینکه چوکی ریاست جمهوری افغانستان شرش الفی بسیاراصل دارد زمانیکه ریس جمهوربالای آن مینشیند بغیراز .توپ .تانگ کسی دیگری نمتواند اورا ازجایش برکنارکند من درفکر این بودم که آقای کرزی جنگ راندیده وجنگ سالارنیست مگر فکرخام کرده بودم جنایت ازهمه بزرکتر که جنگ سالاران را باپول خریداری نموده ویاهم وعده ریاست و وزارت رابرایشان داده است . دیگربس است بگزار برای کسی دیگری که چه میکند .
(اندرابی)

>>>   من در انتخابات قبلی سخت بازی خوردم به یاد دارم من در قندهار بودم و همرای کاریگرهایم که جمله 39 نفر بودیم رفتم و به جناب اغای کرزی رایی دادیم و فکر کردم که تمام خیانت کاران را از بین خواهد برد اما خبر نداشتم که شریک هستند خوب به هر صورت باید بازی نخوریم و پول را که به مصرف رسانده باید فکر کرد 90 ملیون هدف من شراکت شان معلوم شد در تمامی خیانت ها دست دارد و شما مشاهده کردید اولین قطره واکسین را خودش در دهن پسرش چکانده یعنی اول خدمت به جیب بعداٌ به مردم فکر نمیکنم به جیب خواهد کرد نه به مردم بیچاره و تا فعلا چه کرده است 6 دانه سرک را جور کرد ه و همه ان در مدت 1یک سال پس خراب شده است
برای رایی ندهید اگر رایی بدهید پس خاین شما هم هستید
وسلام برادر تان الیاس

>>>   با احترام الیاس
نوت: و شخصاً من از حکومت اغای کرزی خوش نیستم علتش را نتنها من بلکه همه میدانند.

>>>   اقای کرزی قسم بخورد که چند ملیون افغانی دارد (15000) شما چی فکر میکنید که صرف 15000 هزار دالر دارند.

>>>   از کرزی بدم می اید اما باز هم بریش رای می دهم که کدام قوماندان مثل عبدالله و یا کدام متعصب امریکایی مثل اشرف غنی و یا کدام تندرو مثل بشردوست رییس جمهور شده ما را به خاک نشاند.
داود

>>>   كرزى اكر تو خدمت نميكنى خداوند از شما برسان كند بخاطريكه من اين دوبار است به شما راى ميدهم اكر شما بشت برده صحنه ديكر را بازى ميكند خداوند از شما به روز باز برس سخت سوال كند.

>>>   بنظر بنده کرزی برنده نی بلکه پرنده است

>>>   بخدا همین نوشته های شماراخوانده سردرد شدم. شما که اهل نظر هستید،نظر بدهید نه یکدیگر توهین و تحقیر. درانتخابات گذشته بلندترین رای را یونس قانونی بدست آورد ولی مورد پسند آمریکا نبود انتخاب نشد. اگر شماخوده و یا فامیل خوده دشنام میدهید بیانگر.......شماست.مهم اینست که کدام کاندید و چگونه برنامه دارد که مورد پسند بادار لعنتی (امریکا) باشد. اگر طرفداری کردیم و یا شهید شدیم قبول کنید که از نافهمی و احماقت ما بوده. البته پوزش میخواهم.
ارسلان از مزارشریف

>>>   جناب كرزي ايادر8سال نميتوانستي امنييت رادرافغانستان تامين كني اگرزورت نمي كشيد چرا استعفا نفرموي اياازرشوت خورها ترسيدي كه بحالشان گاشتي محمدامين از هرات

>>>   جناب كرزي دوستت دارم بخاطراينكه دستت بخون ملت الوده نيست
رامين ازهرات

>>>   افسوس که بعضی کسان بیشرمانه نام از جهاد میبرند. از برکت همین مجاهد نما ها امروز غلام 50 کشور هستیم
رامين الكوزي

>>>   افسوس که بعضی کسان بیشرمانه نام از جهاد میبرند. از برکت همین مجاهد نما ها امروز غلام 50 کشور هستیم
امين الكوزي هرات

>>>   کسی که طرفدارش خداوندبزرگ هست آدم ها مهم نیست که از او طرفداری کند

>>>   دست کرزی تنها به خون افغانها نه بلکه به خون تمام جهان الوده است . چون وی و فامیلش قاچاقچی مواد مخدر هستند. و مواد مخدر بزرگترین بمب اتمی قرن است
کاکه کابلی

>>>   ای مردم ساده اولآ ببینید که یک فردی که در طول عمرش یکبار انهم در حکومت مجاهدین برای ششماه در وزارت خارحه مامور است بحدآ ریس جمهور میشود از او چی امید است دوم به هیچ حالت اینبار کرزی ریس جمهور نمیشود سوم این مردم که از کرزی پشتیبانی میکنند باید بدانند که به گفتار بی خردانه آنها چیزی قابل تغیر نیست

>>>   جناب كرزي ايادر8سال نميتوانستي امنييت رادرافغانستان تامين كني اگرزورت نمي كشيد چرا استعفا نفرموي اياازرشوت خورها ترسيدي كه بحالشان گاشتي
حمدامين از هرات

>>>   مريم جان الكوزي زنها موجودات لطيف وحسود وخودخواهي هستند
8 -------رامين الكوزي هرات

>>>   افسوس که بعضی کسان بیشرمانه نام از جهاد میبرند. از برکت همین مجاهد نما ها امروز غلام 50 کشور هستیم
رامين الكوزي هرات

>>>   افسوس که بعضی کسان بیشرمانه نام از جهاد میبرند. از برکت همین مجاهد نما ها امروز غلام 50 کشور هستیم
رامين الكوزي هرات

>>>   رئیس جمهوری که برادرانش به قاچاق مواد مخدر و مافیایی اقتصادی دست داشته باشند، چطور قانون را بالای دیگران یکسان عملی نمایند. اگر کرزی آرزو داشت که بار دیگر منحیث رئیس جمهور افغانستان انتخاب شود او باید ولی کرزی و محمود کرزی را بجرم مواد مخدر و مافیای اقتصادی به پنجه قانون بسپارد بعداً ما مردم افغانستان به او رای خواهیم داد
قدسیه احمدزی

>>>   کرزی تو چی کردی که باز امدی خود کاندید کنی شرم هم خوب چیز است ایا تو نمی شرمی ؟وضعیت پایتختت را بیبین!؟.
یونس جاوید از کابل خاک پر.

>>>   دوستت دارم کرزی!!!!!!!!
همیشه در قلب منی

>>>   به گفته اقای کرزی
امروزه داکتر عبدالله لونگی به سر مانده
اشرف غنی به مزار رفته
او هزاره خلیلی به امریکا رفته
اینها همه پیشرفت نیست پس چیست؟؟؟
خدا شما را..... کند بخیر

>>>   دوستت دارم کرزی
رای خودم را باطل میکنم به وطن فروشانی مثل عبدالله نمیدهم

>>>   افغانيم را نيز دارم

>>>   سلام به همه هم وطنان عزیز وگرامی
امیدوارم در هر کجای که هستند از گزند مافیای مواد مخدر باند کرزی هوتلی در امان باشند و اجازه نتن که این شخص هوتلی دوباره در اریکه قدرت تکیه بزنه و مردم افغانستان فریب بته و اموال مردم افغانستان به نام این و آن به تاراج ببره و مردم افغانستان به نام طالب والقاعده زیر بمباران طیارات بم افگن جنایت کاران مافیای خود نیست ونابود بسازد .
و این شخص قاچاقبر باید در میز عدالت کشانیده شود و توسط مردم وطندوست و شهید پرور به اشد مجازات برسه تاکه باند مافیای وی دوباره نتواند بالای مردم افغانستان ظلم نماید.
فقط رای ما تظمین کننده آینده ماست بنا ء به کس رای بتیم که شایستگی و لیاقت رای گرفتن داشته باشه و این شایستگی مه ر فقط به جند نفر محدود می بینم بس اول محترم دکتر عبدالله عبدالله محترم لطیف پدرام و محترم اشرف عنی احمدزی و محترم میرویس یاسینی .
بنا ء از تمام هموطنانم میخواهم در قدم نخست باید به محترم دکتر صاحب عبدالله عبدالله رای بتن چرا که این یک شخص شناخته ملی و بین المللی است و تمام مردم افغانستان وحتی مردمان دنیا به ایشان احترام زیاد قایل هستند.
و همچنین این یگانه شخصی است در طول زندگی خود در رنج و غم مردم افغانستان شریک بوده و تمام مشکلات مردم بیش از دیگران درک نموده است .
و ایشان یک بستر خوب برای پشرفت افغانستان خواهد بود.
با احترام
عبدلحمید "تخار "

>>>   اي مردم عزيز ما به هر كه راي داديد بدهيد اما اين كرزي تمام كمك ها وقرضه هاي جامعه جهاني را بابرادرانش و تيم مافياي مواد مخدر.به يغمابرد انتخاب را دقيق انجام دهيد

>>>   چه خوب بوداي كرزي نامدار- كه اين نام به نيكي بودي استوار
تو بدنام هستي و دراينز مان- خدايا زتو الامان الامان
وطن روح وجان وروان من است- وطن مادرمهربان من است

>>>   چه خوب بوداي كرزي نامدار- كه اين نام به نيكي بودي استوار
تو بدنام هستي و دراينز مان- خدايا زتو الامان الامان
وطن روح وجان وروان من است- وطن مادرمهربان من است
وطن را به باد فنا داده اي - به يغما ببرده خطا كرده اي
زكه گويم اي كرزي ...- ز محمودو ولي بي حصروحد
خليلي و شهراني از يكطرف-كمربسته دزدي ازهرطرف
كه حتي زحق يتيمان ما- چپاول نمودند اين ...
وزيران اين دولت فاسدش -ببردند از مملكت حاصلش
همه واليان خطاكاررا - رسانده به قدرت جفاكار را
خدايا نظركن توبرحال ما- كه هستيم اسيران نابخردا
نداريم غير ازتو فريادرس-تو بنمادردان مداوا وبس
مراشرمم ايد رنام وطن- كه دزدان هستند ريس وطن
اگراسمش ارم بلب بيشتر -شوم خيلي نارام وهمخون جگر
مهاجراز 6000 كيلومتري كابل

>>>   افغانستان عزیزبه یک ریس دیکتاتورقاطع اماوطن پرست نه قوم پرست نیاز داره٠به امیدفردای آرام
(صبورغوریانی

>>>   کرزی صاحب خجالت نمیکشی؟ همه جا را از دزد پر کدی.همه جا فساد- همه جا خیانت- همه جا بیعدالتی- همه جا رشوت- همه جا بیقانونی.... برو بس اس اعصابمه خراب کدی - از قول عمه گل باز اگه چیزی بگوم سرت بد میخوره
همایون از کندز

>>>   کرزی دیگر قابل اعتماد و پشتیبانی نیست او یک شخص وعده خلاف و فرصت طلب است. او با ترکیب یک ائتلاف نا بخردانه با دوستم ....... و محقق ......به فرق سر مردم بیچاره ما دیگر محبوبیتی در میان ملت مسلمان ما ندارد.
از اینکه کرزی هم با دشمنان مردم چون محقق و دوستم به سرنوشت مردم بازی نموده است بناً ما ملت فهرمان از آقای اشرف غنی احمدزی حمایت میکنیم چون در برنامه های آقای غنی جای پای به دشمنان مردم افغانستان مانند دوستم شرابی و محقق آدم کش وجود ندارد

لیلی از تورانتوی، کانادا

>>>   كرزي :يقين دارم از... بدگوهري - به ظاهرمسلمان به دل كافري

>>>   ليلی جان سلام
فقط همين دو نام ياد داشتی ؟ آه راستی شايد خودت ليلی بنت حکمتيار يا ليلی بنت ملا عمر باشی !

>>>   افرين ليلي جان من با توهم نظرم.كرزي از جنايت كاران جنگي حمايت ميكند اياافرادكه دركابينه اين شخص منفوروجوددارد دراينده شما يك بررسي كنيد. فهيم. معاون اول. خليلي معاون 2 دوستم لوي دريستيز. اسمعيل خان قوماندان غرب.محقق هراره جات دين محمد شرق.ملاعبداله توپچي جنوب. قضاوت بابرادران و خواهران ما.ودراطراف كابينه ولي كرزي ومحمودكرزي. قاچاقچيان ومفسدان اقتصادي موجود هست.گندم هندوستان نشانه بزرگي از اين دزدان حكايت دارد.كرزي تو كه 10هزارداري هرروز مليون $ خرچ كمپاين ميكني. اشرف غني بهترين است

>>>   ليلي، ليلي، ليلی جان ،جان جان
بسيار متعصب استی فقط نام هزاره و ازبيک را نوشته کردی ، اه جوانه....
مجنون

>>>   اسماعيليان افغانستان و حزب پيوند ملی به رهبری الحاج سيد منصور نادری طی همايش عظيمی 70 هزار نفری در دره کيان حمايت شانرا از کانديداتوری حامد کرزی اعلام نمودند.
گفتنی است که اين همايش بی نظير در تاريخ انتخابات افغانستان بی سابقه بوده است.
کرزی وعده سپرد که بعد از برنده شدن که برای بازسازی ولايت بغلان و زير بناهای آن توجه بيشتر نمايد.

>>>   کبیر جان مقصد تان ازین قدر صفت آقای کرزی همین بود که بینی بریده شده تانرا در جرمنی دوباره ساخت اوه برادر تنها در فکر بینی خود وچند تای دیگری که در جرمنی هستند نباش کوشش کن که حقیقت را درک کنی هوشیار باش جرمنی را هم دیدی اما هوشیار نشدی.
ش .ا.ه

>>>   نادري از عديم و قديم يك چاپلوس بيش نبود. اشرف غني يا بشر دوست كه گفت دزدان درياي را با گلوله بين دوچشمش را نشان ميگيرم ما همين را ميخواهيم

>>>   كبيرتو بسيارا.... هستي توراچه به افغانستان.
هركه شداواره مجبورسربه هردرميزند- چون گل خودرازخندق هركجاسرميزند
عده ي درملك جرمن كاسه شوي ميكند- جمعي درشهرپشاورقندوشكرميزند-
باحمايت ازخبيثان وطن در اين زمان-اتش حسرت بقلب وجان وجگرميزند-
قصه نامردرا مسعودبامردان مگو- ازوطن اواره لاف از وضع كشورميزند.
كبيرخان من به اين دليل اين شعرراسرودم كه توچندين بار ازاين جنايت كارحمايت كردي. من در 5سال پيش برايش راي دادم اما اين بارتصميم گرفتم اگردرشهرم براي كمپاين بيايد خودم را فداي ملتم ميكنم. تومگركورهستي كرهستي؟ اياكرزي نگفت 10$هزاردارد وطلاي زنش 50 تا دزد نامي كه خودت ميشناسي خريده به جه قيمتي و هرروز ميليون ها را مصارف كمپاينش ميكند.

>>>   سلام دوستان
خوش هستم كه براي شما مينويسم اميدوارم روزگار خوبي داشته باشيد.
درباره انتخابات بايد بگويم همين قدر براي من كفايت ميكند كه در انتخابات تقلب صورت نگيرد مهم نيست چه كسي برنده ميشود البته من هم براي شخص مورد نظر خودم راي ميدهم ولي اگر برنده نشد نشد ديگر با ناسزا گفتن بديگران خو كاري از پيش نميرود ، چون در صورت تقلب سرمايه ملي افغان هاست كه برباد ميرود و به هيچ وجه قابل جبران نخواهد بود پس خواهش ميكنم در روز انتخابات و ياقبل از آن كسانيكه دوست دارند انتخابات شفاف باشد بايد از هيچ نوع كمك با مسوولين برگذار كننده و پوليس دريغ نكنند حتي در حد يك گفتن مانده نباشي ويا تشكر از آنها چون در صورت نااميد وخسته شدن آنها پروسه بطور كه بايد انجام نخواهد يافت.
وخواهش من از آنعده كسانيكه نميخواهند در انتخابات شركت كنند اينست كه نا اميدانه فكر نكنند حتي اگر بخاطر نسل آينده هم كه شده راي بدهند چون گذشتگان كارهاي كه بايد ميكردند نكردند و سزايش را ما ميبينيم و از طرف ديگر اگر نميخواهيد در انتخابات اشتراك كنيد مردم را تشويق نكنيد كه راي ندهندچون اين يك مسووليت ملي است كه بايد صورت گيرد خواهشا فقط در فكر خود نباشيد آينده فرزندان خود را حد اقل در نظر بگيريد.
از تهمت و ناسزا بديگران چيزي ساخته نميشود فقط با تدبير امكان حل اين مشكلات امكان پذير است و بس.
در صورتيكه با اين گفته ها همنظريد لطفا شما نيز كوشش كنيد
منتظر عكس العمل هاي شما هستم.
راشد معصومي از هرات

>>>   سلام به تمامی مردم کشور عزیزی مان افغانستان
اگر از واقعیت تیر نشویم حامد کرز ی ریس جمهور اسبق اسلامی افغانستان واقعا به مدت هشت سا ل فعالیت بیشتر ی درافغانستان انجام داد انچه عیان است چه حاجت به بیان است
حقيقتآ اين كرزي است كه تعــــــصــــب لسانـــــــي، قـــــومي، مذهبــــــــي، ســــــــمتي و غيـــــــــره نــــــــــدارد، اين حقيقت بعد از رفتن طالبان و بر قدرت نشستن اش معلوم شد كه ميتوان بعنوان مثــــــــــــال به موضوع بـــرســــميــــت شــــــــــــناختن مــــــــذهـــــــب جعفـــــري اشاره كرد.
اغاگل معصومی ولایت کاپیسا ولسوالی اله سای

>>>   کرزی صاحب خیال کردی مردم نمیداند ! باز یک چال دیگه میری سری این مردم غریب بیچاره و زجر کشیده افغانستان . این ها را خو بگذار کنار که حالی یک دزد جدید را نیز همرایت همکار کردی . به لحاظ خدا بس کن دیگه این چی مسخره بازی میکنی آدم ور ایفتاده بود که تو این دزد بیشرف فهیم منافق که دستش به خون هزاران نفر آلوده است به دزدی خود همکار کردی شرم کن خاین . بخدا مه همرای هیچ کس کدام خصومت شخصی ندارم و مدت 18 سال میشه در ایتالیا هستم ولی دلم آرام نیمگرد که این مردم مظلوم افغانستان از دست این خاین چی میکشد . من تنها به کرزی نمیگم امسال او نها مثل دوستم خون آشام و مجددی و برهاندین ریش ... را نیز جز دزدان میدانم

>>>   كرزي جان شرمت باد.

>>>   كاررابه اهلش بسپار.تورا همان هوتل هم زياد هست

>>>   متاسفانه مردم ماخيلي جاهل هستند.خودشان قدرت انتخاب ندارند.چون محقق قاتل وفهيم تروريست و اسماعيل وهابي وخليلي چپاولگر ودوستم متجاوز راخريدند و انهاهم اعلام حمايت كردند مردم كوركورانه به كرزي راي خواهد داد. من نميدانم مردم به دزدان چه ديدند.اشرف غني بهترين هست

>>>   كاررابه اهلش بسپار.تورا همان هوتل هم زياد هست

>>>   با سلام !
تبريک کاميابی شما محترم بشر دوست !!!!!!!!!!!!!!
انشا الله رئيس جمهور منتخب افغانها خودت هستی .
حالا نه تنها افغانها بلکه جهانيان به پاک بودن شما پی برده اند . تلويزيون BBC شما را ميستر کلين ( Mr CLEAN ) يعنی آقای پاک ، خطاب کرد . اگر مخالفين شما غيرت داشته باشند بايد زهر نوش جان کنند چون جهانيان به خيانت آنها هم پی برده اند .
اگرچشم وجدان مخالفين ذرۀ ديد داشته باشند بايد همه از ملت معذرت خواهی کرده به نفع آقای پاک ( بشردوست ) کنار بروند و از اعذاب جهنم خود بکاهند .
متخصص

>>>   زنده باد آقاي جلالتمعاب حامدكرزي بنده به كرزي راي مي دهم چون اين كرزي بودكه افغانستان رابه جهانيان شناخت اين كرزي بودكه بيرق كشورمان رادرجهان استحضاردرآورداگر به كانديدديگرراي بدهيدافغانستان بارديگر به باتلاق فرو خواهد رفت

>>>   زنده باد آقاي جلالتمعاب حامدكرزي بنده به كرزي راي مي دهم چون اين كرزي بودكه افغانستان رابه جهانيان شناخت اين كرزي بودكه بيرق كشورمان رادرجهان استحضاردرآورداگر به كانديدديگرراي بدهيدافغانستان بارديگر به باتلاق فرو خواهد رفت -
محمدظاهر-از ايران

>>>   سلام های خود را خدمت تمام خواننده گان تقدیم میکنم بعداز عرض سلام خدمت بگویم که حامد کرزی دراین «7» سال گذاشته به مردم افغانستان خدمت کرده است که در چهار سال آینده خدمت به مردم خواهد کرد چر ا باز هم مردم ما فریب یک انسان شیطان را مخورد . اگر آغا کرزی می خواست واقعا خدمت به مردم افغانستان میکرد . اگر سال یک سرک جور میکرد تاحال مامشکل سرک نمی داشتیم . اگر سال یک فابریکه جورمی کرد در «7» سال هفت فابریکه می شد . اگرآغای کرزی سال یک دو وزارت را از افساد اداری می کشید تاحال هیچ وزارت خانه درفسارد اداری آغوشته نمی بود . خلاصه اگر درتمام عرصه کار میکردن ما دچار این سرنوشت نمی گردیم . حال بهتر است که شما هموطنان به کسی رای بدهید که وافعا خدمت گزار به این وطن باشد . . صرف اگر رای می دهید به داکتر صاحب عبدالله عبدالله بدهید . با احترام

>>>   كرزي صاحب. انقدرمغروربه دزدانت نباش
برج ايفيل گرشوي ملت خرابت ميكنند

>>>   راي دزدان راي ملت نيست اي نامرد ...
ازچپاول دست بردارملت ما مرده است
سيد علي.از مزارشريف. راي ما دكترصاحب اشرف غني

>>>   خدمت دوست بی هویت بی ادب که به شخصیت نادری صاحب تاخته است باید به باور کامل بگویم که تو در اصل بمعنای انسانیت پی نبرده ای شاید از همان افراد لوده و .........باشی. جناب کرز ی صاحب مستوجب حمایت است.
زنده باد کرزی ...............................
حمید کابل

>>>   کرزی صاحب ما حمایتت میکنیم تبریک باشد کامیابی ات
حمدی کابل

>>>   کرزی هر چه باشد از.... مانند عبدالله, روبانی, سیاف,خلیلی و غیره خوب است.
امید کابل

>>>   بزرگترین دستاورد آقای کرزی از بین بردن تعصبات قومی در افغانستان است. میراث های که از دوران سیای روبانی و امثالش عبدالله.....سیاف و غیره بجا مانده بود.
دوران کابل

>>>   با امید موفقیت کرزی صاحب درین دوره.
انشاءالله
وحید مزار شریف

>>>   دوستان گرامی تمام نظریات شما را که تا این حال نوشته اید خواندم به نظر من مشکل این است که مشکل وجود ندارد چون قسم که مطالعه کردم اکثریا مطلق از آقای کرزی ناراز هستند پس مشکل در چی است اگر از تقلب در انتخابات میترسید مطمعن باشید که بی جا است چون آنان که توانایی تقلب را دارند از کرزی حمایت نمیکنند اگه نی کرزی کجا کاکا فهیم و دیگر خون خواران را بخاطر زیاد شده رای خود در پهلوی خود جمع میکرد .
نبی الله از پلخمری

>>>   جناب حامدصاحب کرزی عبدالمجیدهستم ازولایت تخار یکی ازملت های سترجنرال عبدالرشیددوستم.
من فقط میخواهم که این رابگویم ماملت ازبک ازشماهمایت وهمرای شماخواهیم بود.
وبه نظرمن اگرشما جناب عبدالرشیددوستم را به افغانستان بیاورید ودوستم به صفت یک رهبر ازشماهمایت کند به توکل خدای مهربان به هدف خود میرسید.
واشخاص که طرف دار داکترعبدالله است وبرقریه هارفته مردم را فریب میدهد ومن سخن های دوستم را که بامردم گرفته بود من آنراصفت کرده به گوش های مردم رساندم فعلا همه گی طرفدار شماست.

>>>   آقای کرزی یگانه کسی است که از هر لحاظ شایسته ریاست جمهوری بوده میتواند.
الهام کابل

>>>   از کدام فاشیسم سخن میگوئید؟ کرزی اضافه چی کرده میتواند؟
معاون اول تاجیک معاون دوم هزاره/وزیران خارجه/اقتصاد /تجارت/ اوقاف/هوانوردی/معادن /تحصیلات عالی/عدلیه/فواید عامه/ تادیروز داخله/معلولین و شهدا/ ریاست شورای ملی ومشرانو جرگه و ریاست امنیت ملی/لوی درستیز /ریس ارکان قوماندانی عالی قوای مسلح وزارت اب وبرق و.... را در اختیار غیر پشتون قرارداده / بیاد بیاورید دوره سیاه ربانی را!
بهتر است قبل از نوشتن چزندیات باوجدان خود مشوره نمائید (اگردارید)/ کوشش نکنید در بین افغانها که در طول 30 سال سینه هایشان را سپر نموده و در کشور عزیز شان باقی مانده تفرقه ایجاد نمائید.
شما پرچمیها بد بخت خود فرارنمودید ولی ملت افغانستان را در بدبختی رها نمودید.
شما وامثال شما بیش از این حق ندارید خود را افغان بگوئید از عکس تان معلوم میشود که مصروف چیکارها استید .
ازبرکت حکومت امروزی زندگی اکثر هموطنان مابهبود یافته (صرف به تعداد موتر ها شخصی بنگرید) از کمپهای داغ و سوزان پاکستان و ایران نجات یافتیم (به زندگی که از برکت خیانت شما مجبور شده بودیم) . بهتر است سوسیال بخورید و در دیسکو خدمت نمائید.
Mushtaba Sweden

>>>   به تاریخ 27 جولای 2009، درست دو هفته قبل، در روزنامه حریت به چاپ رسیده است، آمده است که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان بوسیله یک شرکتِ که در انقره اموال تزینی میفروشد، از یک شرکت ِ دیگری که در شهر انتالیا ِ ترکیه برای ثروتمندان عرب و اروپایی بیلیارد میسازد، یک تخته بیلیارد ی را که با سنگ های قیمتی مزین شده است، خریده است. هر چند قیمت دقیق بیلیارد ی را که آقای کرزی خریده است، در خبر نیامده، ولی گفته شده است که قیمت یک تخته بیلیارد که با سنگ های قیمتی مزین شده باشد، از 6500 (شش هزار و پنجصد) یورو شروع میشود.
6500 یورو را که بیلیارد خرید همرای 3500 یوروی دیگر در اینده زندگی خود را چگونه پیش ببرد؟؟؟ دلم برایش میسوزد بیچارگک
الهه از کابل

>>>   مردم عزیز و پاکم افغانها اسلام علیکم.
دوست گرامی از سیودن راست میگوید . انسانهای هوشیار فراموش انروز های که نه تنها بدبختی دست به گدایی ساخته بود بلکه اکثریت مردم را اجنبی ملک بیگانه ساخته بود.
من از کرزی مثل ریس جمهور ی افغانستان ارتباط به شهید شدن هزاران افغان بیگنا در خانه های شان نیستم ولی در انتخابات صرف به او رای میدهم.مردم زجر دیده افغانستان
تاریخ نه چندان دور را فراموش نکنید همه تان چی میگفتین هر
کس بیاید صرف مردم از شر این ظالم ها ما را رها کنند.
عوض علی

>>>   اگرواقعاً مردم هوشیارشده باشند دیگرفریب این شیطان بزرگ رانخواهندخورد فقظ باجعل وتذویر میخواهد مردم راگول بزند وشعارش این است که بشما سرک ساختیم ومن منحیث یک شهروند عادی ازآقای کرزی وهم کارانش وطرفداران وی میپرسم که آیادرطول این هشت سال کدام فابریکه ساخته اند؟ که بتواند حداقل جوانان رابکارجذب کند جزاینکه دارای های عامه رابه بهانه اینکه خصوصی سازی است بفروش برساند ونظربنده خائین درجه یک است.
م.د. مزارشریف

>>>   برادر عزیز در جامعه ما نی زیر بنا اقتصادی است که کرزی به خواهش خود سرکها را قیریزی کند اگر چی خواهش انرا دارد.
م .د خودت میخوای خانه جور کنی تا به خانم واطفالت شرایط
خوب را برابر کنی ولی پول نداری در صورتکه قرض بتوانی واپس
ندهی مردم و خیشوندانت کمک برایت میکنند . ولی در صورت توان ان را نداری کی ترا کمک خواهد کرد؟هیچ کس حتی...
کرزی هم در چنین شرایط است یا بام را کا گل میکند یا دیوار را
بدبختانه صرف با سوادان افغان سبب تفرقه و خشونت
افگنی بین مردم هستند.اگر خوب فکر بکنیم از گپها خود هیچ
مفادی صرف درد سر مردم زجر دیده خود را نمیبریم.
بهتر است در بین مردم ما از اتفاق گپ بزنیم .خود ما از بی اتفاقی خسته و نفرت داریم پس چرا این اشتباع را کنیم.
برادر تان...

>>>   م.د به هر کسی دلت است رای بدهید . این شرایط را که به هر
کسی میخوایی رای بدهی کرزی برایت اماده ساخته است.
یا نی؟

>>>   كرزاي جان با پول اين مردم بيچاره همه اي خيانت كارارا خريدي فهيم دوستم و غيره وغيرهههههههههههههههههههههههههه

>>>   من از ریس جمهور ما انقدر پیشتیبانی نمیکنم .
اشتباعات زیادی سیاسی میکند .ولی به غارتکران دیگر هیچ وقت رای نمیدهم.فعلا صرف به حامد کرزی همه فامیل ما رای خواهد داد.
پرهیز هراتی

>>>   من از ریس جمهور ما انقدر پیشتیبانی نمیکنم .
اشتباعات زیادی سیاسی میکند .ولی به غارتکران دیگر هیچ وقت رای نمیدهم.فعلا صرف به حامد کرزی همه فامیل ما رای خواهد داد.
پرهیز هراتی

>>>   کرزی جان تاکه نیروهای خارجی در افغانستان باشد هیچ صلح و امنییت وجود ندارد
از طرف آقای ماکوئی مهاجر در ایران

>>>   زنده باد کرزی کاندید شایسته ریاست جهموری افغانستان.
امید

>>>   زندهباد كرزي صاحب

>>>   مردم شريف افغانستان بنده در ايران به دنيا آمده ام و تابحال موفق نشده ام كه كشور عزيزم افغانستان را ببينم واين بخاطرچي است كه من 25سالدارم وتا به حال كشورم را نديده ام چون بخاطر 30سال برادر كشي آخه بس نيست ديگر تاكي ماكه 7نسل مان برباد رفت وحالاموقيتي بدست آورده ايم كه بتوانيم خودرا درجهان معلوم كنيم كه افغانها ديگرحاضرنيستندكه غلامي ديگر كشورهاي همسايه را بكنندآنها يك ملت آزاده وسربلند و10000سال تاريخ همچو نور درخشان بيايدبه كسي راي بدهيم كه بتواندمارا درجهان سربلندكندواو جز آقاي جلالتمعاب حامدكرزي كسي ديگرنيست چون آقاي كرزي هشت سال دربدترين موقيت كشوررااداره كردوحال كه موقيتي بدست داردكه براي كشور كاري كنددرست است بعضي از هموطنان ما ناراضي هستند از دولت آقاي كرزي كه نتوانسته براي كشور كاري كند عزيزان من كشور ما هيچ زيربنايي نداردكه بتوان آن رادربهبود وطن استفاده كردمااز صفرشروع كرده ايم واول بايدكشور رابه هم پيوست زدبعد بتوان از معدنيات وفابريكه هاي آن استفاده كردما 30سال جنگ خارجي وداخلي داشتيم وحالاميخواهيدكه يكدفعه مثل كشورهاي غربي بشويم يك زمان آنها هم مثل ماها بودند وبا كار وتلاش توانستندخودرادردنيا به يك جاي خوبي برسانندوما اگربغير از آقاي كرزي راي به كانديد ديگري راي بدهيم اين را بدانيدكه كشور ماپوچ درپوچ مي شودچونكه هر كسي ديگري بيايد تا 5سال جمهوريت ديگر بغيراز جيب خود كارديگري نخواهد كردچون ماافغانها آنقدر زجر وبي پيسگي كشيده ايم راي ما آقاي كرزي خواهد بود اين يك نصيحت برادرانه يا يك پيشنهاد يايك دست دوستي بيايد اساسي فكر كنيم وكشور خود را بار ديكر به سوي خرابي نكشانيم
محمد ظاهرازاستان هرمزگان ايران

>>>   عزیزان من اسلام علیکم!
یک چیز را به وطن خود وعده بدهید.پس از انتخابات هر گونه تعسب ملی را که بین شما اولاد وطن انداخته اند بعد از انتخابات فراموش کنید.

>>>   چندكلمه دوستانه براي دكتر عبدلله (آقاي دكترعبدلله هرچندكه شمادرشان يك دكتربي فرهنگ هم نيستيدولي چه كنيم كه به اين نام مشهوري شماكه به آقاي جلالتمعاب كرزي مي خواهيدچوكي بدهيدخجالت نمي كشي تاديروزنانخور كرزي بوديدوحالا بي احترامي به رييس جمهور وقت مي كنيدنان رامي خوري ونمكدان رامي شكني به شما هيچ وقت مردم شريف افغانستان راي نمي دهند بخاطر اينكه شما يك وطن فروشيد ونژادپرستيدشما اول برويد به زبانهاي افغانستان آشنا شويد اللخصوص زبان پشتو بعد خودرا كانديد كنيد
محمدظاهر از استان هرمزگان ايران

>>>   ظاهر جان سلام
شما که بد بختانه يا خوشبختانه افغانستان را نديده ايد ، گرچه نظرت عالی است ، متأسفانه انتخابت اشتباه است . آقای کرزی که با اين همه چانس های طلايی هيچ کاری نتوانست ، باز هم به او رأی دادن يعنی تيشه بر ريشۀ خود زدن است . رأی فقط به بشردوست نه به احدی ديگر . !!!!!!!!!
وسلام
خدايا ! عاجزانه پيروزی بشر دوست را از دربار بي نيازت خواهانم
متخصص

>>>   متخصص صاحب اگر بدت نیاید
خداهم طرفدارپولداروزوداراست
اگرنیست پس چرابرایش داده
یامن اشتباه میکنم؟؟؟؟؟؟
روزهم روزگارهم سرازفردا بازهم
سیاهی سیاه
است چون نظرات رادیدیم
خوانده آمدیم
همه سیاه پسند
بنا سیاهی روزگار
ازنامه های اعمال نوشته شده
بدست نویسندگان پیداست
ومن الله توفیق
فاروق ده قاضی

>>>   آقادوستم هوشیارباش که کرزی خلی مداری گری بلده بازی نخوری؟
هوشیارباش این کرزی آقابه فکرآبادی نیست مثل مارگیرامیمانه مردم دیگه بهحرف های این آقامارگیرباورنمیکنن این شاالله مردم افغانستان پیروزهستن کرزی دیگه افغانستان جای تونیست؟

>>>   فاروق جان سلام !
شما که خود را قاضی لقب داده ايد ، قضاوت قضيه بدست خودتان ، اما بنده را عقيده بر اينست که ، دنيا يک امتحان گاه است و مالک دو عالم هر يک از بنده گانشرا توسط پيامبران رهنمايی و هدايت کرده و ظرفيت و تحمل بنده گانشرا گرچه خودش بدون شک آگاه است ، امتحان ميکند که کی تاچه حد ظرفيت توانايی و کی تا چه حد تحمل ناتوانی را دارد و خداوند (ج) را چه وقت فراموش ميکنند .
با احترام متخصص
نوت : اگر جز بشر دوست کسی ديگری برنده شود ميگويم
اين چه شوريست که در دور قمر ميبينم
همه آفاق پُر از فتنه و شر ميـــــــــــبينم
اسپ تازی شده مــــجروح به زير پالان
طوق طلا همه در گردن خر ميبيـــــــم
اميد هيچ کس از من آزرده نشود

>>>   سلام به وطنداران گلم!
وطن ماازدست خودما ویران است
اگرکرزی آمدگفتیم بلای حق دپشتش تیرمیشه
اگر...... آمدگفتیم خدامهربانه
خانه دم سیلاب ساختیم گفتیم خداکمک کند
ازبس خشک سالی دیدیم دعای باران کردیم
باران آمدهمه راازبیخ کندوبرد
سیلاب آمد به قرآن متوسل شدیم وبردیم دعاکردیم
هیچ فکرنکردیم که طبیعت هم ازخودحساب دارد
بایددرفکرچاره بودنه که چارزانوزده نشسته دعای خیرکینم
چاره هم دست ماست وناچاری هم
وقتی هرروزآمدقبول کردیم همه خواهدگذشت
امابه بدبختی
مثل این روزهای این وطن
یکی زیادمیخواهد
یکی ازتعصب اززیادخواه حمایت میکند
نمیدانم کی راه گم کرده راخواهدیافتیم
نه کر،نه کورفقط راه راست ودوستی
تشکر
اسدالله آلمان

>>>   کرزی با چشم سفیدی و دیده درایی زیاد مردم مارا فریب داد اما خدا را فریب داده نمی تواند انشاءالله به زودی رسوا و تفسار خلق خواهد شد همه جنگسالاران و بدمعاشان و قاچاقبران و مافیایی هارا دور خود جمع کرده و هشتادفیصد در انتخابات از تقلب کار گرفته و میخواهد که فساد دوامدار باشد

>>>   برادری عزیز فکری شما خطا است این فکری که شما میکونید هرگیز خطا است انشاءالله این بار همه کارها خوب میشود فکر نکنید نیکاران نباشید

>>>   این انتخابات تقریبا هشتاد فیصد غلط و پر از تقلب های خاینانه و غیر ملی از سوی زورمندان کرزی و عبدالله انجام شده است.
انشاءالله این هردو جناح سرتقسیم بین خود ددصفتانه خواهند جنگید و پوز و پکل همدیگر را خواهند شکستاند و نزد ملت ما و جامعه جهانی هرچه بیشتر ملامت و روسیاه خواهند شد و مردم ما که گوسفند وار و طفل گونه بعضا فریب شان را خورده و برای شان رای داده اند هوشیار و بیدار خواهند شد و در جستجوی و دریافت پاکترین زعیم ملی موفق خواهند شد.
و تا جاییکه ما تحقیق کرده ایم تمامی صفات یک زعیم کامل و جامع الاطراف پاک و صدیق و ناجی وطن در وجود استاد معتصم بالله مذهبی موجود است و انشاءالله ایشان را ملت ما و جامعه جهانی عنقریب درک خواهند کرد.
( کریم الله از قندهار جان)

>>>   تمام سخن های را که نوشته کرده بودید خوادم واز این چنین نتیجه گرفتم که آنان که همیشه مردم مارا بازی داده اند اکنون با گپ های عوام فریب خود می خواهند یک بار دیگر قسم خوران سالهای 1371 الی ختم ایشان توسط طالبان آیا شما بلند تر از عد و پیمان به خداوند که در عربستان سعودی است جای دیگر هم است که قسم یاد نماید اگر نیست شمارا به همان خداوند که می پریستی دیگر این کشور را از این گونه سخن های عوام فریب خود داری نماید و اگر می خواهید کشور تان افغانستان است و واقیت خواد را از افغانستان می دانید دیگر به سخن های تیهوده نروید و با همین حکومت که از نظر شما وبرخی از افراد این کشور بی کفایت اعنوان می گرددوهمچنان همین دولت که از تمامی اقوام این کشور ساخته شده است دست به دست هم دهیم و این سر زمین را بار دیگر به افغانستان 20 سال قبل برسانیم انشا الله

>>>   تمام سخن های را که نوشته کرده بودید خوادم واز این چنین نتیجه گرفتم که آنان که همیشه مردم مارا بازی داده اند اکنون با گپ های عوام فریب خود می خواهند یک بار دیگر قسم خوران سالهای 1371 الی ختم ایشان توسط طالبان آیا شما بلند تر از عد و پیمان به خداوند که در عربستان سعودی است جای دیگر هم است که قسم یاد نماید اگر نیست شمارا به همان خداوند که می پریستی دیگر این کشور را از این گونه سخن های عوام فریب خود داری نماید و اگر می خواهید کشور تان افغانستان است و واقیت خواد را از افغانستان می دانید دیگر به سخن های تیهوده نروید و با همین حکومت که از نظر شما وبرخی از افراد این کشور بی کفایت اعنوان می گرددوهمچنان همین دولت که از تمامی اقوام این کشور ساخته شده است دست به دست هم دهیم و این سر زمین را بار دیگر به افغانستان 20 سال قبل برسانیم
انشا الله

>>>   باعرض حرمت هموطن عزیز!!
میدانی حامد جان لیاقت چه را داری ؟
ما همه میدانیم که شما لیاقت یک مامورمعمولی را ندارید، چه باشد ریاست جمهوری.
بیا از ما بشنو ، بس است!!!!! چقدر میخواهید این ملت مظلوم را همراه خیل و ختک تان غارت کنید ؟؟؟ بس است ، نشه که یکدم خودت و برادرک هایت از سیری زیاده بترقید، آه آه آه بعد آن و قت این پول های غارت شده مردم بیچاره این کشور را به آن دنیا خو برده نمیتوانید. ( شما را قسم به همان وجدان وغرور افغانی تان بس است، بس است باز هم بس است) کشور را به روس ها معامله کردید، با عرب های موش خوار و تروریست ها معامله کردید، آه راستی از همه اولتر به یکی از افسران نظامی انگلیسی تخلص اش (دی یورن) همراه هستی و نیستی اش فروختید ............................ باز با افتخار سر بلندی سروصدا های بیجای بلند میکنید یعنی به عنوان روز استقلال واه واه چه استقلالی !!!! آفرین تان ، یکبار خاک کشور عزیز مان را رسمی میفروشید بعد از به سری قدرت رسیدن شیطان بعدی دیگرتان ....... گویا ما یکزره خاک این کشور پرتمدن و تاریخی مفت بدست آورده را به همان دیو رند افسر انگلیسی دیروزه و (دیورند ) امروزه تانی بلیر..... گوردین براون و البته شیطان مافوق رتبه جورج بوش این بار در حضور تمام جهانیان برای عبد آریانای کهن ، خراسان دیروز و به قول شما قهرمانان مدافع افغان ستان امروز را باز به همان بادار های سابقه تان و پاکستان شیطان نمره اول دنیا فروختید!! راستی از شما چه رفته ؟ نه چیزی را خریده اید و نه چیز را از دست داده اید، چرا که نه تها به شما آقای نادان خوش لباس و قوم ات معلوم است ، بلکه به تمام ملت با شهامت این کشور و جهانیان معلوم است که این سرزمین تعلق به افعان (اوغان) نبوده ....................
هموطن گرامی امیدوارم از مطالعه این نامه کوچک بنده احساساتی نشده باشید، متآسفانه واقعت را به دیگر شکل نمیتوانستم اظهار نمایم.
بااحترام
XXIV-VIII-MMIX
یکی از اطباع این کشور بی صاحب

>>>   دعوت طالبان بهرقیمت
نویسنده : ا.پولاد
برگزیده از سایت آریایی
قابل توجه آقای کرزی!!!!
خبر نگارمصاحبه کننده بی بی سی از کرزی پرسید که شما امنیت را با کدام پلانی درکشور خواهید آورد؟ جواب شان این بود که با مخالفین دولت به مذاکره مینشینند. آری این درست است. پرسیده شد شرایط آنهــــــا را میپذیرید.؟ آری میپذیرم، همه شرایط شانرا بهر قیمتی که باشد؟ بلی برای امنیت درافغانستان هرشرط را بهر قیمتی که باشد میپذیرم. این است صاف و ساده خیانت بحق همه زنان و تعلیم و تربیه وطن.
اول اینکه باید گفت این توضیح و تشریح خود آقای کرزی نیست و این مطلب را از چند جا باید اخذ نموده باشد. از فشار قوای ناتو بخصوص انگلیسها، زیرا وزیر خارجه انگلستان با تمام قوا جیغ میزند که با طالبان مشوره و صحبت شود. این مشوره تفاهم کردن شما نو نیست. از روزیکه پا در سر زمین افغانها نهاده اید عمل، گفتار و رسانه های شما همین بیت ها را تکرارمیکنند. آری این یک کار مفید شاید باشد، اما نه برای ما بلکه برای خود تان. درغیر آن شما به مقصد نمیرسید. مشوره با طا لب یعنی مشوره با آی اس آی – مشوره با آی اس آی یعنی تسلیمی بلا قید و شرط. ختم همه گونه آموزش علمی، زندانی ساختن،لت وکوب و کشتن خانمها، تحقیر هر افغان بنام های مختلف، بستن در مکاتب بخصوص مکاتب دختر ها، از بین بردن آثار تاریخی که بشکل مجسمه باشد. منع استفاده از هر گونه وسایل رسانه جمعی که در بیداری افکار یک جامعه مهم و قابل توجه است. زیرا بدون قبول این شرایط طالبها با شما نمی آیند، آنها بار ها این شرط های خود را تکرار کرده اند. درعمل نشان داده اند که آنها همه این وسایل را دشمن اند. پس شما با کدام دلایل به این صراحت میگویید که ما با طالبان موافقت میکنیم بهر قیمتی که باشد. ما برای صلح در افغانستان مذاکره مینمائیم وآنرا میپذیریم بهر قیمتی که باشد. این خود مگر کمر بستن به شستن سرنوشت نیست؟ و اگر شما این گفته خود را بنا به دلخوشی مردم برای رأی گرفتن و برای پس نماندن از وعده دیگر کاندید ها عنوان کرده اید عواقب آن برای شما بسیار وخیم نخواهد بود؟ یا اینکه برای دلخوش ساختن کشور ثروتمند سعودی این راه را پیش گرفته اید؟ خوب به خاطر داشته باشید که هردوی ملحوظ کارو زحمت کشیهای شما را اگر در دوره آینده به آن عمل کنید به صفر ضرب میکند. زیرا عمل کردن به آن صاف و ساده فروش وطن است. و نکردن بران شما دست تهی تر ساخته و به پلانهائی که در مخیله خود میبافید و اعمار میکنید نمیرسا ند.
قسمت دیگر توضیح شما عین روند را نشان میدهد که در مورد برسمیت شناختن خط دیورند است. شما میگوئید صلاحیت این امر را من به مردم میگذارم . این صاف و ساده بازی به سرنوشت کشوراست. به این معنی که تجزیه افغانستان از همین کلمه آغاز میگردد. به اینصورت که:
پشتونها به این امر موافقت ندارند. اما نا آرامیهای دوامدار و تضاد های حاد ساخته شده بین پشتون – هزاره ، تا جک و ازبک بدانجا رسیده است که تاجکها، ازبیکها و هزاره ها برای آرامش خود واقلیت ساختن پشتون روی این خط نام نهاد میخواهند مهر تائید زده شود. بنا بران در مرهله اول این دو قشر رو بروی هم قرار گرفته و درگیری سختی را سبب میشود. این درگیری طالبان را فراموشت خواهد کرد. زیرا بفکر اینکه دی دی آر مردم را خلع سلاح کرده است خود را فریب میدهید. همه جناحهای درگیـــر کافی مسلح اند. شما درین مغاره ها موفق به یافتن و خلع سلاح کردن افغانها نمیتوانید شوید.
دوم اینکه گیرم حرف خود شما باشد. شما این تغیر موضع را که مذاکره و بمیان آوردن صلح درجامعه بهر قیمتی که باشد ازکدام زمان اخذ کرده اید. بعد از سروصدای دپلماسی انگلیس؟ در تجربه دریافته اید ویا اینکه روی احتیاج به این کار تن درداده اید؟ از آخر شروع میکنم : اگر روی احتیاج تن درداده باشید احتیاج شما به این عمل پوره نمیشود، زیرا اگر نماینده خود سعودیها روی کار نیاید که آقای نابغه سید جلال نواسه پاچا صاحب است، به شما اعتماد نمیکنند. بنا بران احتیاج شما رفع نمی شود، اگر هم شود یک فیصد احتیاج شما را هم کفایت نخواهد کرد. اما اگر از تجربه دریافته اید، کدام تجربه ؟ مگر شما همه اعمال طالبان را در کار هشت ساله تان نیافتید که از طریق آی اس آی به پیش برده میشود. پش باید شما بدانید که مذاکره شما با طالبان یعنی مذاکره با آی اس آی، است. این دستگاه به این آسانی به این کار بسنده نیست. آنها تجزیه افغانستان را میخواهند زیرا بقای عمر پاکستان به تجزیه افغانستان ممکن است در غیر آن باید پاکستان تجزیه شود. سرو صدای دپلماسی انگلیس نیز همین خط را تعقیب میکند. چون من تا این سرحد نزول را در شان شما نمی بینم به این هم باور ندارم که اینهمه توضیحات بلند و با لا از خود تان باشد.
برای اینکه این توضیحات درست فهمیده شده بتواند به تعقیب آن اهمیت توازن نیروی بشری و رول آن را در استراتیژیهای منطقوی که ازان سوء استفاده ها شده و میشود توضیح و تشریح خواهم کرد.
XXV-VIII-MMIX

>>>   كرزي كجا غرور افغاني دارد كه شما ازان صحبت ميكند حال هم كه ميخواهد باتقلب حكومت را بكيرد جي خواهد كرد دردورقبلي كه تقريبا با تقلب كم كامياب شد اينقدر خرابي ها كرد ايندفعه كه با تقلب اشكارا ميخواهد به تخت بشيند جي خواهد كرد خدا خودش به حال اين مردم رحم كند
ع و ن

>>>   بخبخشین از حامد کرزی در رابطه جای و زادش نوشتین مگر ننوشتین که شغلش چه بود چند وقت به داخل کشور شادی باز بود و چند وقت به خارج از کشور هوتلی بود
روح الله کندهار

>>>   کرزی جان تره که مردم افغانستان نمیشناخت به تواعتمادکردهفت سال دارایی مردم مظلوم بابرادران قاچاق چی خود غارت کردی تره بخدابس است بخوبی بروکنارتوکه روحیه خدمت نداری دیگه بان مردم مظلوم ستم دیده افغانستان تا صاحب یک لغمه نان شوه دیگه مردم ازاین بیشترجورنتی کرزی توواقعا گوش شنوانداری صدای ملت بشنووگرنه این تقلب های توعاقبت بدی برایددارددیگه فرزندان این خاک شهیدپرورحوصله نداردتابی عدالتی هاتره قبول کنه این باراگردنیاصدای مردم مظلوم گوش نکنه فکرکنم دیگه مردم مظلوم تحمل این همه درورنج آوارگی بی نانی ره ندارد.
یک هموطن

>>>   کرزی کامیاب است
زنده خو باشد که ګردن همه جنایتکاران را پت کرد و در مقابل او خم شد
زنده باد کرزی رییس جمهور اسلامی افغانستان
...... اش از عبدالله عبدالله خوب است

>>>   کرزی یک خاین ملی است که رای مردم افغانستان دزدیده و کرزی باید بجرم تقلب در آرای ملت افغانستان به محاکمه کشانده شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد
اگر نتیجه انتخابات را تقلب و زورگوی های کرزی و تیم فاشیست اش تعین کند من کارت رای دهی خود را میسوزانم و دیگر حاضر نخواهم بود تا پنج سال بعد به پایه صندوق های رای بروم

زنده باد اشرف غنی احمدزی کاندید شایسته ریاست جمهوری

م تمنا از لوگر

>>>   نه کرزی ، نه عبدالله،نه بشر دوست ، نه احمدزی و نه این و آن لیاقت ریس جمهورشدن را دارد ، فقط بنده ،میدانید بعد از بسر قدرت رسیدنم چه کار خواهم انجام داد؟
تمام اطفال زیر سن 10 را از تمام کشور جمع آوری نموده ، بعدآ بالاتر از سن 10 را در دشت های فراخ هلمند جمع آوری کرده از کاکا اوبامایم خواهش میکنم که توسط همان بم افگند های ب 52 خود چند دانه بم را بالای این همه بیکاره ها پرتاب کند.
در غیر ازآن بعید است که این کشور جنگ زده روزی نفس آرام بکشد. XXX-VIII-MMIX

>>>   جناب انجینیر صاحب در قدم اول سلام و صحت مندی تان را خواهانم و بعد در مورد نگهداشت پیاز به شکل محلی توزیحات بدارید

>>>   کرزی اگه یک زره هم شرم و حیا داشته باشد، دیگه نام ریاست جمهوری ره نمیگیره ولی از آنجائیکه معلوم میشود، بگفته خودشان "ایلا دادنیش نیست" بناً گوش های کرزی خان خوب باز باشد که ملت بیچاره افغانستان هم ایلا دادنیش نیست، جناب کرزی خان از این زیادتر تحمیل کردند بالای مردم افغانستان کار درستی نیست بجز اینکه روزی مانند شاهان دیگر افغانستان حتی جسدت را بعد از چندین سال پیدا کنند
لطفاً اگر بالای خود رحم نمیکنید حداقل بالای مردم مظلوم ما رحم کنید، بگذارید که شایسته تر از شما موقف خدمتگذاری به مردم را بدست گیرد.
صبرینا جبرئیلی
ولایت هرات

>>>   دوست خوبم نوشتن اسان است حامد کَرزی سیاستمدار برجسته افغان، در حال حاضر رییس جمهور کشور است. مخو شرمیدم .اوخو یک شادی باز است . یک از دوستان من که سال های پیش در پشاور زندکی میکرد قیصه های جالبی دارد ازحامد کَرزی سیاستمدار برجسته او میکویت که در چهاروال بازی از او قرزدار است.
جاوید

>>>   جاوید جان تو راست میگی مسلک خانواده گی کرزی، شادی بازی است چون یکی از دوستان من هم قصه های زیادی در مورد زنده گی و خانواده کرزی داره
یکی از همصنفانش فقصه میکنه که در لیسه حبیبیه کرزی همیشه در میان همصنفانش بنام شادی باز مشهور بود، چون مسلک پدری اش شادی بازی است
چی کنیم دیگه اقه مردم افغانستان ره خدا شرمانده که حالی یک شادی باز هم دعوای ریاست جمهوری شان ره داره
خاک ده سرت کرزی کتی مسلک ننگینت
زنده باد داکتر غنی احمدزی
شینکی احمدزی، لوگر

>>>   جاوید جان تو فکر میکنی شادی باز کار اسان است؟

>>>   یاراکاکای مداری باز،بازیک مداری گری خوکدی!
کوشش کوکه نبازی
دیگه کم مانده که میدان ختم کنی
بازدست کل شان خلاص آآ
اما یادنره که به آمریکایی ها خوب وعده کلانتر
از فهیم محقق دوستم ووو بته نی
که او نا هم دلشان جمع شود
بی ازو هم خو چیزی نمانده که به کسی وعده نکده باشی
یانی که زیردلت کدام گپای دیگه است
ای بلاگک
کاکانصرو

>>>   با سلام خدمت تمام برادران و خواهران
نمی دانم با خواندن مطالب گاه شنیدنی و گاه دردناک شما دوستان چی بگویم؟ نمی دانم به ساز کدام یک از دوستا برقصم.
قلب مه و بسیاری از هم سن و سال های مه از گپ های شما بزرگان، تحصیل کرده ها و عزیزانی که خود را افغان می نامید ولی معلوم نیست که از کدام افتخار و سرمایه ی ملی خود دفاع می کنید به درد آمده؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که در زندگی خود از چه کسی راضی هستید؟ آیا می دانید که از این دنیا و مردم آن چی انتظاراتی را دارید؟بگذارید مه مه خودم به سوالات خود پاسخ بگویم! 8سال پیش و زمانی که من یک کودک 11 ساله بودم همیشه از خدا پرسان می کردم که چرا من نباید در کشور خود زندگی کنم و یا چرا باید از تمام اقوام و فامیل خود به دور و در غربت زندگی کنم ؟چرا ما از وطن فرار کردیم ؟ چرا مثل دگر هم وطنان خود در انجا باقی نماندیم؟ تا زمانی که یک شعر از یک کودک مهاجر افغان در ایران شنیدم که می گفت:
اگر پرستو می کوچد زسرما نمی خواهد ببیند مرگ گل را نمی خواهد ببیند که گنجشک چه آسان می دهد جان در میان برفها
واقعیت امر این است که همه ی ما از روی جبر و ناچاری خاک عزیز خود را ترک کردیم نه از روی عیش و نه از روی نوش( در پاسخ به دوستی که به یک تن از هم وطنان ما و فامیلشان در آلمان توهین کردند).
در همان دوران بود که حادثه ی 11 سپتمبر روی داد و تاریخ افغانستان عزیز وارد صفحه ای نو شد.
در همان زمان تعداد کثیری از مردم از دولت حامد کرزی حمایت کردند و به او رإی دادند تا زمام دولت را در دست بگیرد. زمانی که در افغانستان از اردو، اقتصاد، دولت، فرهنگ، بهداشت، شبکه ی آب رسانی و برق رسانی، حاکمیت قانونی، قانون اساسی، میدان هوایی، شبکه مخابراتی، تلویزیون، رادیو، حضور زن در عرصه های داخلی و بین المللی، هنر،ورزش، پوهنتون ها، مکاتب، شفاخانه ها و .... هیچ خبری نبود یا بهتر بگویم دیگر از سرزمینی به نام افغانستان اثری در دنیا نبود و اگر ما امروز از اینترنت در دور افتاده ترین مناطق افغانستان استفاده می کنیم و اگر از برنامه های بیش تر از چهل و هفت شبکه تلویزیونی لذت می بریم و اگر فرزندان افغان همچو من و بسیاری دیگر می توانند تحصیلات عالی خود را در افغانستان به پایان برسانند، اگر امروز افغانستان در عرصه ی ورزش در دنیا نام کشیده، اگر امروز هشتاد فی صد مردم از امکانات صحی برخوردار هستند، اگر ما امروز انتخاب این را که با کدام شرکت هوایی سفر کنیم را داریم، اگر امروز فرزندان خردسال ما هم موبایل در دست دارند، اگر امروز مه می توانم از محصولات داخلی خود استفاده کنم و اگر ... آیا این اگر ها پیشرفت نیستند؟ عزیزان فقط در طی 8 سال.به نظر من حامد کرزای در کنار داکتر اشرف غنی و داکتر رمضان بشر دوست از بهترین گزینه ها برای انتخاب بودند، دیکه به فکر و اندیشه شما بستگی دارد.
خواهش می کنم امید را از جوانانی همچو مه نگیرید، اگر خدا قسمت کند مه هم می خواهم پس از 16 سال دوری از وطن بر خاک مقدسش قدم بگذارم ولی آیا اگر کمی مصمم نباشم با شنیدن حرف های یک جانبه و تعصبانه شما این امر ممکن می شود؟
حارث از تهران

>>>   برادر گرامی و عزیز حارث جان بیسار گپهای ساده و مقول زدی .
من هم بدبختانه 18 سال به وطن مقدس خود نرفته ام و از طریق
انترنت حتی دهن من واز میماند خبر های میشوم که باورم نمیاید.اگر به گفته بعضی ها کرزی لیاقت ریس جمهوری را ندارد
گویا قوم گرا است؟
شما قلم و کاغذ را بیگیرید در کابینه او از کدام اقوم خو نیست؟
وزیران بیسار خوبی دارد.امید وارم موافقیت زیادی نیسب انها شود تا مردم رنجدیده زجر دیده ما ارام و اسوده شوند .
م ر ر ا

>>>   کرزی صاحب بخدا مخالف کار های تو هستم بخاطریکه برادرانت در اثر دزدی و قاچاق مواد مخدر در جمله ای.... پول ها حساب میشوند. مگر بازهم از دیگران کرده خوب هستی. بتو توصیه میکنم که قوم پرست نباشید که قوم خودت بلای جانت میشود. این حرف مرا بیاد داشته باشید.
اعصاب خراب

>>>   اعصاب خراب اعصاب من هم خراب است.

>>>   برادران تحلیل گر :حلا فهمیدین که فرق بین سیاستمدار و جنگسالار چیست ؟

>>>   نمیدانم چه بینویسم؟چرابینویسم؟بری که بینویسم؟ چطوربینویسم؟
چون: هرآنچه که بودیتیمان سیاسی افغانستان نویشتند.
چون: نویشتن بی فایده است نتیجه نمیته .
چون :کرزی صاحب اینقدربی شرم، ... ،... و...شده که هیچ بخود نمیگیرد فقط گوینده انرژی مصرف میکنه وبس.کرزی بااعمال شان نشانداده که شمامردم باگفتارتان آزادید ومن باکابینه ام درعمل.
چون:اگرباماهیت خوب بینویسم جناب لایقش نیست.واگرمثل خودش بی شرمانه و زشت بینویسم بازخودم منحیث یک جوان افغان وشاگرد حقوق میشرمم .اخلاقا خوب نیست.

اما فقط اینرا مینویسم که( کرزی صاحب) اگر میخواهی میرویس ونواسه های میرویس پسر نازدانه ات بامطالعه تاریخ این مادر همیشه عزادار بر پدری وپدرکلانی شخص شما نشرمت و حتی صفحه های تاریخ مان برکارنامه های تو نشرمت.پس پیشنهاد میکنم به شما که استعفایته نویشته به پیشگا این مردم محروم تقدیم وازبی کفایتیها وبی ظرفیتیهای چندساله ات که( بهترین چانسهای طلایی )برای مردم افغانستان بود وجود شما آنرا ازمردم ما گرفت معذرت خواسته وصحنه رابری فرزندان صادق وباظرفیت این وطن بمان تاباشد که تو هم پیشی وجدانت نشرمیده وماهم از این مشکلات خلاص شویم. بعیدازلطف تان نخواهد بود.تشکر
نامم بیک بابه از قلب افغانستان.

>>>   داکتر عبدالله منافق است

>>>   کرزی چرا ستعفا بدهد بقول خودش که تازه مزه ریاست جمهوری را دانسته هنوز پنج سال دیگرهم وقت چشیدن مزه ریاست جمهوری دارد.
محمد جواد از مرکز افغانستان

>>>   محمدجوادافسوس بدسترس نيستي
رامين الكوزاي هرات

>>>   کرزی ستون بنجم افغانستان استږ

>>>   جناب حامدصاحب كرزي!
اسلام عليكمورحمت الله وبرهكاته
اولاًكاميابي شمارا ازصدق دل براي شما تبريك ميگويم وبعداً ميخواستم بگويم كه شما باجنرال صاحب دوستم وعده هاي كرده بوديد بايدبه وعده هاي خويش وفانمايد.
و وعده خلافي يكي ازنشانه هاي منافقي است كه اگرشما درمقابل جنرال صاحب دوستم وعده خلافي كرديد بدانيدكه تمام مردم افغانيستان شمارا يكي ازمنافقين وطن خواهدشمرد.
بااحترام
خليلي ازتخار

>>>   سلام به نامه خدا مامردم اغانستان نمک میخوریم ونمکدان میشکنیم من درایران درشهر زابل که هم مرز با کشورمان است زندگی میکنم ایا میدانید ازطرف ایران به کشور عزیزمان چقر اسیب رسد ومیرسد درایران طالبان باامکانات سباه حمایت میشود امابعد از یک افغان اگر سوال کنید که داکتر نجیب چگونه ریس جمهوری بود همه میگن که بسیا رخوب بود ای کاش تا کنون او می بود کرزی چکارباید می کرد نکرد ماباید خدارا شکرگزارباشیم چنین ریس جمهوریداریم درست است که درحکومت قبلی اقای کرزی کم و کرسیهای بود امااین باعس نمیشه که بگیم حکومت کرزی بدبوده است دراین شرایتی که اقای کرزی خکومت کرد که درافغانستان باسوادی نبود اما الان سودادارامون زییاشد است سرکها اسفالت شده تلویزییو نها شبکهای مخابراتی مکاتب شفاخانها چرا . ما اگر تاجیک یا هزاره یا بشیی یابشتون استیم همه افغان استیم درایران افغانها حق تدریس ندارن من زبانه مادری خوداهم یادندارم که بشتو ست حتا نمیتواند یک باسکیل به نامه خود بزند یا سیم کارت اما داکتر عبدلله نفره ایران بود من بیست سال دارم اگر به چهرم نگاه کنی چهل سال دارم چرا که ازوطن دور بودم من خیلی دوستدارم که در اوردوی ملی خدمت کنم اما خانوادم نمیزارن من یک تاجر استم و مجرد . وطن مادر هر افغان هست که باید از ان موازبت کرد . باتشکور از شبکه تان ارزوی موفقیت بارای اقای کرزی وحمکارا نش .بس بییا قدریک دیگر بدانیم

>>>   اسم ما اسدالله از کنر هستم وفعلاً در کابل زنداگی میکنم
ما یک سوال داریم از مجاهدان شما به وطن چی خدمت کردید ؟
کی میگوید ما جهاد کردیم وطن را خراب کردید مردم بی گناهرا کشتید.اسار قدیما را فروختید غزت وابروی ناموسی مردم افغانستان را زیر پای کردید .شما بخاطر پول وچوکیها جهاد کردید .ما در ایند در باره مجاهدان تمام صبوط ها را ارسال نمودن

>>>   جناب حامد صاحب کرزی سلام من ازشما بسیارخوشحالم بخاطریکه شماجان جنرال صاحب دوستم رانجات دادید برای منفعت خود فعلان ازشما میخواهم وعده های که همرای جنرال دوستم بسته کرده بودید وفانمایید واگروفانکردید جان شمارا درخطرخواهم انداخت

>>>   سلام جناب رییس جمهورکرزی این چی نوع حکومت داری است ازبرای خدا درتمام ولایت های افغانستان بالخصوص درولایت تخار فسق فساد عیاشی قتل رشوه ظلم کردن والی شاروالی رییس آب برق.
آیاشماآگاه هستید بلای مردم تخارخصوصا بلای دوکان دارها چی میگذرد ؟
آیا آگاه هستید که والی.شاروالی.ودیگرکارمندهای دولتی چی طوفان رابرپاکرده؟
همه این گذارشات رامن برای شما میگویم: جناب شاروالی راکی وظیفه آن پاک کردن شهراست فعلان خودرارییس جمهورساخته بالای مردم های غریب ازهیچ نوع ظلم دریغ نمیکند. وظلم ریس برق راببنید که درشهرتالقان تقریبا۸۵۰۰ دوکان است ازهردوکان ماهانه مبلغ ۱۵۰ افغانی کرای برق اخذ مینماید که ۱ گروپ را در۶ دوکان توزیع کرده که برق آن از۷بجه شام تا۹بجه شب است ویک کیلووات برق مبلغ ۴۰ افغانی است رییس برق ماه ۱۲۷۵۰۰۰ افغانی پول جمع میکند این ظلم نیست. ازشما میخواهم که هرچه عاجل به این مشکلات رسیده گی نماید.
با احترام عبدالمجید

>>>   زنده باد دوستی جنرال دوستم وحامد صاحب کرزی

>>>   سلام به ریس جمهور کرزی صاحب
من از این اصلاع خیلی خوش شدم چرا یکه من دربانک وضیفه دارم ساعت 8 به شعبه حاضرمی شوم و ساعت 4:30 به خانه میروم و اطفال من از مادر دوربوده و نمیدانم که مشگل که دارم به خانه باشم از وظیفه دوری کرده نمتوانم مشکل زنده گی دارم من این رسمیا ت را خیلی خوب و به قونون برابر دیدم تشکر از ریس جمهور کشور ما

>>>   سلام به ریس جمهور بسیار محترم کشور عزیزمانafg جناب آقای کرزی صاحب .احتراما به حضور محترمتان میرسانم که جوانی هستم 30 ساله ساکن شهر تهران مدت 28 سال میباشد که در ایران به همراه خانواده ام زندگی میکنم که در سالها متحمل رنجهای بسیار شده ایم از جمله اینکه اینجا ارزش یک افغانستانی با پسترین موجود یکی هست حتی ما افغانها از این هم اینجا کمتریم.حق ما پایمال میشود .حقوق شهروندی نداریم .با ترس و نگرانی زندگی میکنیم که مبادا گرفتار ماموران شویم .فرزندان ما از تحصیل محروم میشوند اگر هم نامشان در مکتب نوشته شود سالیانه پول زیادی باید پرداخت کنیم. دانشجویان ما از دانشگاه اخراج میشوند به جرم افغان بودن .جناب آقای کرزی حرف برای گفتن بسیار هست اما گفتن نیاز نیست زیرا شما خودتان حتما از احوال ملت خود با خبر هستید من از شما تمنا میکنم .مثال یک پدر به فریاد فرزندانان برسید .آقای کرزی من شما را بسیار دوست دارم و خوش هستم که شما پدر سرزمین مادریم هستید پس حال ای پدر قلبهای ملتهب فرزندان خود را دریاب و به چشمان ایشان که به دستان شما خیره شده امید ببخش .باشد که روزی ما مهاجرین ساکن در ایران دستان مهربانتان را بوسه باران کنیم .
(داود محمودی .تهران .)

>>>   سلام به هموتنان عریرم. می فهمم که کرزی کار نمی کندمن کاملا به تاریکی اینده افغانستان می اندیشیدم وحالا هم همینطور. قاچاقی از طریق اندونیزیا یه استرالیا امدم و حالا هم درس می خوانم و هم بعد از ظهر کار می کنم.و خیلی خوشحالم ولی بایدگفت که افغانستان را خیلی دوست دارم. و پشتش بی نهایت دیق شده ام.
جاوید"ناطقی" از سدنی

>>>   شما درست فرمودید برادر امام جان عالمی اما استراتیژی جنگ علیه مردم افغانستان و قوم گرایی، تعصب ، تفرقه اندازی بین اقوام و ملیت ها بی عدالتی و هزاران کارهای دیگر هردو رییس جمهور پا برجاست و همچنان در زمان آقای غنی بیشتر شده است . شما از تفاوت ها یاد اوری کرده اید درست است هر کس طریقه کارش فرق میکند اما هدف که رهبران پشتون که همانا به قدرت ماندن است ولو که مردم افغانستا بی عزت میشود کشته میشود در دنیا بد نام میشود و غلام بیگانه ها میشود هیچ فرق ندارد پا برجاست.که این خود خواهی بزرگ و بی عدالتی بزرک است که در حق مردم افغانستان صورت میگیرد
اگر در زمان ریس جمهور غنی گلم جنگ و خشونت از جنوب هم برچیده میشد و افغانستان به طرف رفا و ترقی عامه میرفت درست بود اما برعکس از دیدگاه غنی عدالت چیزی دیگری است کشاندن جنگ به طرف شمال کشته شدن تمام اقوام افغانستا یکسان خراب شدن تمام قریه ها درشمال و جنوب شرق و غرب افغانستان بلند رفتن سطح بی کاری در تمام نقاط کشور نبودن کارمندان عالی رتبه دولتی از اقوام غیر پشتون این ها همه استرتیژی های قوم و رهبران پشتون در افغانستان است برادر .من یک شخص متعصب نیستم تمام مردم کشورم را دوست دارم از نظر من پشتون ها
گر هزار سال دگر هم در حکومت باشند مشکل نیست. در صورت که عادل باشند و مردم را زنده گی کردن بگزارند تمام مردم قدرت خودرا استقلالبت خود را و حاکمیت خود را در آینه حکومت ببینند اما وقتی که این بی عدالتی های آگاهانه را میبینم بسیار متاثر میشوم و دلم تنگ میشود و به حال مردم افغانستان میگیریم و فکرمیکنم که هر کس از دید خداوند پر گناه است در افغانستان تولد میشود و تا زنده است فغان میکندو بس. کابلی افسرده

>>>   امشب پیشتر از هر زمانی بخاطر افغان بودنم شرمیدم.....
ناتو و همکاران شان دلیل زیاد کردن سربازان شان وادامه ی جنگ را در افغانستان (فساد) در تمام نهاد های سیاسی واجتماعی این کشور و مشکلات درونی و ذات البینی خود افغانها نامیدند،
ایشان دولت و افغانها را مفسد ترین مردم و کشور در سطح جهان قلمداد کرده .
این واقیعت تلخ را باید پذیرفت و شرمید...
نمیدانم برای نسل جدید واطفال چه جوابی را ارایه کنم تا بتوانم خود و دیکران ، نام کشور و واژه ی افغان را نجات و دلیل قانع کننده ی داشته باشم.؟

>>>   این همه ریا وتذویر است باور نکنید. ساده دلی وخوشباوری را کنار بگذارید. بزرگترین ضربه را به اقتصاد، فرهنگ ،دین و اخلاق جامعه همین کرزی وتیم فاشست اوزده است.علاقه اش به ماندن در افغانستان پیگری سیاست های فاشستی نا تمامی است که فرصت به اجرا دراوردن آنهارا نداشت.

>>>   سلام.این مطلب بسیار بد بینانه ن شته شده است. رزی حتی کار خوب هم انجام دهد باز هم اورا سرزنش میکنید وبهانه های بنی اسراییلی می گیرید.شما بفرمایید.چه کند؟به نظر من حتی قصد او ریا هم باشد باز این یک حرکت ارزشمند است دراین آشفته بازار افغانستان همه دنبال ان است که حق ونا حق بچنگ بیاورند حالا یکی پیدا شده در13سال ریاست جمهورییش یک بار گذشت کرده.شما ان را به فال نیک نمیگیری.کاش همه رهبران بخاطر ریا همین مقدار گذشت می کردند اگر دوبل عبدالله نتیجه انتخابات را رایی بپذیرد باز مردم خوشحال میشوند
م ج ر از قم

>>>   آدم پاک هر گز به اطراف خود نا پاک را جمع نمی کند، فاسد ترین افراد را بخود دارد چگونه خودش فرشته باشد اطرافیان خود را از شیطان وابلیس تشکیل داده است؟

>>>   حامد جان خدا یارت سخی مددکارت قرآن نگهدارت!

>>>   در کشوری که مردان بیرق خود را با قتل و کشتار و زور بلند مکنند محترم حامد کرزی بیرق صلح ملی را بلند کرد. تاریخ از تو به نیکی یاد خواهد کرد.

>>>   بدون شک اگر حامد کرزی پیمان امنیتی با امریکا را بعد از جلسه لویه جرگه امضا مکرد به بحران کشیده شدن انتخابات کنونی بهترین گزینه برای امریکا مبود تا با مشغول کردن افغانها با بحران داخلی به حضور خود در افغانستان ادامه میداد. اما حال میبینیم که امریکا برای تداوم حضور خود به امضای رئیس آینده نیاز دارد و هرج و مرج صد فیصد به ضرر امریکا خواهد بود بنائا امریکا و سازمان ملل تلاش دارد تا با میانجیگری صلح را در انتخابات افغانستان پیاده بسازد . اما به بحران کشیده شدن انتخابات به سود همسایگان ما و گروههای جنگ طلب خواهد بود چرا که از حضور امریکا در افغانستان ناراض هستند و به بحران رسیدن انتخابات متواند برگ برنده ای برای آنها در عدم حضور امریکا در افغانستان و قدرت گرفتن دولت مرکزی افغانستان باشد . حامد کرزی منحیث یک فرد سیاسی موفق در تاریخ افغانستان توانست این را برای همه به اثبات برساند که انتقال قدرت در افغانستان بدون جنگ و خونریزی امکان دارد و من ضمن تشکر از تلاشهای ایشان در ایجاد دیموکراسی در کشور برایش آرزوی سلامتی و عمر پر برکت دارم.
مهاجر

>>>   کرزی صاحب مرد بزرگ است چون بزرگ زاده است، او صاحب افغانستان جدید است، از روز اول که وی وارد صحنه سیاسی شد جز همگرایی و وحدت در بیان و عمل از او دیده نشده است، یادم هر گز نمی رود و قتی که خبر نگرار از او در باره ظلم که در حق برادران پشتون در سمت شمائل می شد سوال نمود ، او جواب گفت که تنها در حق پشتون ها در این کشور ظلم نمی شود بلکه د ر باره هزاره ها، تاجیک ها، ازبک ها و.. ظلم می شود، این فکر بسیار بلند است، کرزی در این 14 سال با ادبیات بسیار درست، عمیق و به جا در کشور رفتار نمود و میلیاردها دلار برای کشور سرازیر کرد تا حدودی نظام سازی نمود، کشوری که به خاک سیاه نشسته بود هم اکنون دارای ارتش ملی، پولس ملی، و در صحنه بین المللی مطرح است، او لیاقت دارد که به عنوان منجی افغانستان برای ابد مطرح شود، کرزی افغانستان را نجات داد، پشتون، تاجیک و هزاره را چون چهار برادر در کنارهم نشان، جنگ های داخلی در این مدت 14 سال به کلی از میان رفت دیگر بین احزاب بین اقوام بین مذاهب هیچ اختلاف دیده نمی شود، این ادبیات را کرزی صاحب در افغانستان نوین بنا نهاد،
برخ افراد که جز تعصب (مذهبی و قومی) در کارنامه او دیده نمی شود به اثر پافشاری و تبلیغات اطرافیانشان از او هر سال تجلیل می شود، اما کرز صاحب که مدیون تلاش های او در این چهاده سال هستیم همیشه از طرف این طیف مورد هجمه قرار می گیرد، یک روز تبلیغات می کردند که کرزی قدرت را رها نمی کند کاری می کند که دو باره قدرت را تصاحب نماید، روز دیگر می گفت که کرزی برای خود در ارک خانه ی چنین و چنان ساخته است،
کرزی بزرگ زاده ی است که هیچ وقت برای رسیدن به زخارف دنیا خود را چون عبدالله ، عطا و محقق و...نمی فروشد این ها گدازادگان بوده که جهاد را نه برای خدا بلکه برای رسدن به مقاصد زودگذردنیا وسیله قراردادند، امروز هم هر کدام نه رهبر جهاد، بلکه هر کدام از نگاه امکانات و حشم مثل شاهان سابق زندگی می کنند، به طور قطع اگر یکی از شاهان سابق زند شود و زنگی محقق صاحب را ببیند، به طور حتم خواهد گفت که این شاه شاهان است نه ما
ارزگانی

>>>   پا دشاه که به ملت عا دل نبا شد هر گز آنرا پا ک گفته نمی تو انیم پا دشا ه که یک والی ولا یت را از چو کی اش کنا ر بر ده نتو اند هر گز پاک گفته نمی تو انیم پا دشاه که کا رمندان کمیسو ن انتخا با ت را تعین نمو ده است و هر کدام انها تقلب کرده اند پا ک نیست اگر کمیسو ن انتخا با ت پا ک بر ای مر دم می بود اینقد ر مر دم را با زی نمی داد هر روز می گوید که نتیجه فر دا پا یا ن می ابد
با زفر دا بها نه می کند که نطر به مشکلا ت تخنیکی با ز بر ای چند روز به تا خیر می اند ازد من به تیم اصلا حا ت صد فیصد مو افق هستم زیرا انها گفته است که تقلب گسترده صو رت گر فته و من هم شک دارم اگر آنها تقلب کستر ده نمی کر دند بد ون کدام تر س نتا یج را اعلا ن می کر دند و مر دم را از این سر گر دانی نجا ت می دادند و مسو ل همه بد بختی ها کمیسو ن انتخا با ت است که به دول غر بی ها با زی می کنند
داکتر احمد از کا بل

>>>   عجيب است ؟
در افغانستان ما يك نو قمار بود كه كمسايي نام دارد
كه بسيار اصطلاحات بين قمار بازان همان ميدان ردو بدل ميشد
كه ميكفتن پس د پيش يك دوو پسيش پيش و يا پيشيش پس
وووووووووووو
خوب اكر معاش جناب كرزى 7000 دالر بود و ما هم قبول كرديم
و مردم و دنيا ان همه كمك هاى كه رسيده ز حيف و ميل شده ميليارد ها دالر ها ,,,,,,,,,,,,,,
و يك مريض كه عمل جراحى ميشد و فرضا مريض در اثناى جراحى فوت ميكند كه ممكن علت مركش جيزى ديكرى ميبود ممكن مشكلى امراض قلبى قبلى كه داشت و يا ممكن امراض تنفسى و يا ديابت و غيره و يا ممكن مسول مرك انستيزى يا بيهوشى ميبودكه به جراح و جراحى هيج ارتباطى نداشت و اما صاحبان متوفى نمى دانستند و يخن جراح را ميكرفتند كه ميكفتند مسول جراح بيجاره بود اما جراح مجبور بود كه جواب كويي همه اختلاطات و مسوليت را مبردارد
و جناب كرزى هرجه باشد همان سر جراح تيم عمليانى حكومت 13 ساله بود
يعنى جناب شان با اين جكومت شان همه دوستانش و برادرانشان كه مليونر و حتى ملياردر شدند نخواهد كه جناب كرزى حاكم كل شان بى بحره مانده باشند
تشكر

>>>   اينرا انتخابات ثابت ساخت!!

>>>   بعد از زعامت شهيد محمد داود كرزي را ميتوان بهترين رييس جمهور افغانستان تلقي نمود واين را تاريخ نشان خواهد داد.
زلمي ارا

>>>   کرزی فاسدترین وفاشیست ترین رئیس جمهوری بوده است.وی که خواهان رهاکردن قصرخودساخته خودشده بخاطردزدیها وفسادگسترده مالی وی می باشد.اوبخیال خام خودش فکرمی کردیک دست نشانده اش رئیس جمهورمی شودوبعدازیک دوره مثل پوتین رئیس جمهوری اینده خواهدشد.اماباانجام تقلبات کسترده و دزدیها و جانبداری از طالبان دیگرگور خود را در افغانستان کنده و او بجز فرار دیگرجائی درافغانستان ندارد. او مجبور است که ارگ راترک نماید والامثل داودخان زیر آوار قصر خواهد شد.
ازمری کابلی

>>>   کسیکه ظالمرا صفت میکند عرش خدا از غیض میلرزد اینست حدیث شریف
...بهر حال بنام کد از کسی صفت میکند که وطن ما تا گلو در خون غرق است از دست کرزی دفاع از نوامیس ملی در هردو دوره کرزی وظیفئی ایمانی و وجدانی اوبود که دستش زا بالای قران گزاشت وگفت دفاع میکند از وطن هزاران راکت از طرف پاکستان بکنر شلیک شد ویک مرمی از جانب افغانستان شلیک نشد اینسن دفاع کرزی از وطن کابال بانک توسط معاونش وبرادرش چورشد وبحسابادر بانکها حارج فرستاده شد اینست پرهیزگاری کرزی در بکسها دپلوماسی صدها میلیون دالر مستقیما به ارگ بکرزی از طرف امریکا ارسال شد واین ماجرا پنهان بود تا دفترجاسوسی افشای این راز را نمود و کرزی در مصافرت بود از همانجا تصدیق این حقیقت را نمود دفتر کرزی اعلان کرد که پول مصارف دستر خوان کرزی از طرف ایران تهیه میشود که ده فیصد مصرف و متباقی در جیب شخصی کرزی میرفت ایا برادر کرزی محمود کرزی در تمام قراردادهای کشور سهم بزرگ نداشت؟؟؟ وای درامدحامدکرزی نبود؟؟؟درهیچ تاریخ جهان رئیس جمهور در ساحه ارگ تعمیر شخصی نمیتواند اباد کند اینکه میراث ادی کرزی نیست دو چرا با این همه وکیل و و زیر و افسقال این تعمیر تحقیق نشده بود و این ناسنجشی و حماقت دو مرزی بود اولش تعمیر مهمان خانی پغمان گکه بعجله وبدون سنجش و بدون در نظر داشت ثبات کش.ر و وضع پر اشوب وطن در عالم خیال مهمان تنوازی لبین المللی کرده بود
زمان شاه درد مند

>>>   کرزی صادق ترین شاگرد ماکیاولی صایب است.
دبیر

>>>   دوست ما اخيرا درباره كرزى صاحب نوشتندو نظر داده انداز قمار كمسايي نوشتند شايد مقصد شان معاش اغى كرزى 7000 دالر بيش و 700000000 هزار دالر ده بس دارند خيلى تحليل خوب
تشكر

>>>   خدمت جناب اورزكانى صاحب عرض شود كه خيلى توصيف جناب كرزى و حكومت 13 ساله را نوشتيد
اما باور كنيد جامعه بين المللى با تمامى قوا و لشكر و مبلغ ها داخل افغانستان شد كه حكايه از از صد مليارد دالر ها ميكنند
اكر هر مليارد هزار مليون دالر باشد و شما خود يك محاسبه كوجك بكنيد در ضمينه و هم جناب كرزى صاحب در طول دوره حكومتش ايا اذادانه و با قدم هاى راحت خودشان خود شان حنى از ازين ابادى هاى كه شده خود ديدو واديد كردند
هر جه بود در داخل اركدر قيد بود
و حتى وزير ها و عالى رتبه ها
خوب از اين كه همين قدر هم نشود شرم است
و با كمك هاى جام جهانى براى مردم خوار و زار افغانستان
بتمامى خاك افغانستان و مردم افغانستان و اواره كان افغانستان هرجه ميكرد و ميشد و با كمال تاسف زياد تر اش كه در اين دوره بختن نتيجه اش...
نا امنى سرتاسرى و قاجاق و انتحار و نتيجه انتخاباب نا شفاف و هرج و مرج در درون نظام و ناباورى و ممكن در راه بودن انقلاب هاى نارنجى و خفكى و خفكى و سركردنى جامعه جهانى و هزار و يك شب هاى ديكر....
جالب ديكر اينكه ؟
نظر بساست روز و خيلى عميق در يك جمله بيكويم كه ديموكراسى اتحاد هاى انتخاباتى كه نوسط كرزى صاحب راه اندازى شده و كاشكى همين كار را خودى كرزى صاحب كرده باشند كه ؟ رفتند برادر كرزى به طرف تيم عبدالله و رفتن احمد ضيا مسعود بطرف اشرف غنى و هم اخطار هاى جناب اعطا در اين اواخر و عذر و زارى جناب كرزى از كانديدان در لويه جركه كه مناسب روز شهيد همه همه يك كاسه و يك اش و يك بلان و يك مطتب است
و همه كاسه هاى است كه بشت كاسه ها جيز هاى است كه فقط خداى باك ميداند

>>>   اما حکومت آقای کرزی فاسدترین حکومت دنیا بوده است.

>>>   به نظر بنده هیچ رئیس جمهور افغانستان به اندازه وی در آینده با حوصله بردبار و با عزم متین نخواهد بود بخاطریکه با چه گروه های که نساخت به کی ها که از راه بردباری و شکیبایی پیش آمد خوش نکرد, صد آفرین به حوصله این مرد؛ ولی اینکه زمان باز چه شواهدی را در مورد وی خواهد داشت این مربوط به همان وقت میشود چون ما کدام سندی بدست نداریم که گویا وی را شخص نا مطلوب و نا شایسته خطاب کنیم, بخاطریکه داخلی و خارجی, دوست و دشمن این خاک از برکت وی نفع بردند ولی اگر امروز قانع نیستند خدا یار جان شان باز یکوقت یاد خواهی کرد و خواهی گفت باز هم "همان کفن کش سابق". فعلاً وی در جمله روسای جمهور جهان طوری نقش ایفا نموده که نظریش در دنیا دیده نشده. چون این تجربه برای اولین بار در افغانستان صورت گرفته که برای تامین امنیت کشور بیش از 40 کشور مختلف جهان حضور پیدا نمودند و این شخص با حوصله مندی فراوان در مقابل همه نشیب و فراز روزگار ایستاده گی کرد. چنانچه سخنان مارشال فهیم در موردش استنباط میکند که مردم درین 13 سال چه دشنامی به وی که ندادند ولی خم به ابرو نکرد اینست یکی از نمونه های حوصله مندی شان در برابر همه حوادث اینست صبر و شکیبایی شان در برابر همه واقعات که رخ داد. گرچه بنده کدام رابطه شخصی از لحاظ منافع رسمی و غیر رسمی با اوشان نداشته ولی قضاوت همگانی همین طور حکم میکند که وی را باید پذیرفت و شما هرگز قادر به دریافت همچو چهره در تاریخ افغانستان در آینده نخواهی شد. وسلام

>>>   جنابان چرا بیشتر به شعائیات دور از واقیعت توجه می کنید این نوشتار های تکذیبی نمیتواند در رابطه به اوصاف ریس جمهور مرحمی تازهی به درد های ملت باشد
اخذ پول های خارجی دفتر مقام ریاست جمهووری واختصاص پول انگفت از سوی بودیجه حکومت به ریارست جمهوری . غصب دها هزاز هکتار زمین از سوی برادران . بچه های کاکا. سران اقوام که نزدیک به کرزی است. و دهاتن دیگر سرانجام ور شکست شدنی کابل بانگ از مالکین آن در کمپاین انتخاباتی ریس جمور پاسخ محکمی
به مقاله... شما است
سیرت اندرابی

>>>   این همه نمایشی است،بازی سیاسی است،کرزی نام خداآنقدردرسیاست بازی مشاورین وهمکاران خارجی وداخلی دارد که درافغانستان وجهان مانندندارداماای کاش این همه مهارت خودرادرجهت منافع ملی کشورومردم بخرچ میدادوامروزشاهداینگون بدبختی نمی بودیم.
محمدشریف(میرزاد)

>>>   بسیار پاک است. تنها ده هزار دالر دارد و آن هم در بانک آلمان است چرا بالای بانک های وطن خود اعتماد ندارد. اما اختیار تمام دارائی های افغانستان را داشت و به میل خود از انتخبات گرفته تا سرمایه گزاری های مخفی در بیرون و درون استفاده کرد. این هم ترفند دیگری از این آقا است.
میر بیگ

>>>   تشکر از کرزی!

>>>   زمین ها را کی ها چور نکرد, شما از واقعیت نگذرید, در شمال بزرگترین رقم چور زمین که در وزارت زراعت درج است رسماً شما مراجعه کنید ولی اینکه از ترس زور گویان کسی حرف به زبان آورده نمیتواند حرف علیحده است که زمان به آن پاسخ میدهد. اگر حکومت قانونی در افغانستان دور از تعصبات قومی, مذهبی و نژادی بوجود آید در شمال, جنوب, شرق و غرب مورد پیگرد قانونی قرار گیرد در آنصورت باز حرف باقی نمیماند لطفاً با یک چشم قضاوت نکنید, این همه زور مندان از کدام پدر پدر این همه سرمایه را به ارث برده بودند که امروز دارند ولی جواب داشتن شان در برابر ملت هرگز قناعت بخش نیست. باز هم ترس از خدا یگانه راهی خواهد بود اگر این همه که مینازند بر خود از امتیازات شخصی و گروهی خود بگذرند و برای ملت خود را پل سازند که یگانه راهی خواهد بود در غیر آن اگر تمام افغانستان را شامل قباله شرعی خود بسازند باز هم یکروزی جواب دادی هستند.

>>>   ما از محترم حامد کرزی و دولت وی رضایت داریم ولی یک اشتباه که حامد کرزی کرد این بود که شورای چپاولگر نظار را باخود در اطراف خود جای داد که افغانستان را تباه و برباد کرد
احمد از مزارشریف

>>>   کی میگوید که حامد کرزی پاکترین رییس جمهور میباشد
آقای حامد کرزی زنده گی را بر سر مردم افغان چنان ساخته تا یک کودک 5ساله به غم زنده گی خود میباشد کودکی که باید دوران کودکی خویش را به بازی وتفریح میگذراند. اما متاسفانه زنده گی کودکی خویش را به رنج پیش میبرد. کودکی که شروع زنده گی خودرا باید به مکتب آغاز میکرد؛ آنرابه کار درنجاری،دوکانداری،ودیگر کارها سپری میکند.
بیشترین فساد دردوران 13ساله حامد کرزی رو به پیشرفت شد تاجای رسیده به یک شعبه دولتی که میروی باید حتما رشوت به عنوان شیرینی،بخششی،خیرانه ودیگر نامها بدهی درغیر آن صورت کار شخص اجرا نمیشود
سامح ازهرات

>>>   اگر دور از تعصب بررسی کنیم به واقیعت کرزی با بسیار هوشیار توانست هفت ثور و هشت ثور و دیکر دزدان و غارت گران را دور یک دستر خوان بنشاند. حرف زدن بی مسولیت کاری آسان است اما کار عملی بسیار مشکل است. نمونه بزرک وبرجسته انتخابات است تیم عبدالله را ببینید یک عبدالله اختیار دار نیست صدا ها عبدالله جور شده هنوز عبدالله هیچ کاره نیست از گوشه صدا می برآید که منم اخیتار دار افغانستان را چپ وراست میکنیم نمونه اخلاق و آب شان در برکذاری مراسم سوگواری و قران خوانی روز شهدا در مقابل حضرت یک ریش سفید همه جهان دید عبدالله ودیکر ان شان به این چپاوال گران هیچ کنترول ندارند مشت غارت گر جمع شدند داوی ریاست جمهوری میکند کرزی همه چیز را با وجود هزاران هزار دشمن داخلی و خارجی افغانستان از صفر شروع با مشت از دزدان داخلی و خارجی توانست اردو و پلیس و امنیت نخبه را جور کند واقعآ اورکان امنیتی در حفظ خاک و ناموس مملکت زحمت زیاد کشیدن خون ریختن تا جای که معلومات دارم و از دوستان می شنوم قطعه کماندو اردو در منطقه درجه اول است خوب عمل میکنند تعلیمات و مورال عالی دارند قابل افتخار به هر افغان وطن دوست است با ناموس است. در عرصه آزادی بیان در منطقه درجه اول است معارف در حال پیشرفت است پسر و دختران تعلیم میگیرند جای افتخار است طالب منحوس نوکران پاکستان را دیدم که دروازه مکتب ها بسته کرده بودن مخابرات و زراعت هم خوب انکشاف کرده اما مشکلات است زمان کار دارد مهمترین چیز حفظ خاک است جاسوس ها وخاک فروشان مزدور ها اجنبی هم سنگ اندازی میکنند بیکار ننشستند شب و روز در تلاش خرابی کشور هستند دیده شود رهیس جمهور جدید چه خواهد کرد شش ماه است بالای تخت سلطنت جور نمی آیند دیده شود در آیند امر یک دیکر را قبول خواهد کرد یانه قدیم ها گفته اند یک زین دو...جور نمی آید.
حاجی صبور

>>>   ... بر مردمي كه ليافت خدمت كردن ندارند . كرزي افغانستان را دوباره در دنيا به عنوان كشوري كه همانند ديگر كشورها است به جهانيان نشان داد درست است كه ما كشوري ضعيف هستيم اما هيچ درختي از اول درخت تنومندي نبوده است.

>>>   بلی ! تاریخ قضاوت خواهد کرد هنوز وقت است . آنقدر میدانم که هیچ ریس جمهور در ریاست جمهوری برای خود قصر نساخته است که ساخته است . وسلام
( زره )

>>>   دوستان و هم وطنان
شاهد خواهید بود که کرزی نسبت به این دو بی اتفاق به مراتب خوبتر خواهد بود. البته به این معنی نیست که کرزی از خود در اجرای امور کمبودی های نداشته است.
م. فاروقی

>>>   تو غره بدان مشو که می می نخوری
صد لقمه خوری که می غلام است ان را
کسیکه صاحب یک ملیارد دالر از خیرات موئسسات استخباراتی وکشور های خارجی وسهم گرفتن ازدزدی های زاخیل وال والکوزی شده به خانه ای سه ملیون داالری امانت دولت چه ضرورت دارد همه شنیدید ودر اخبار هم نشر شد که تنها استخبارات ایران ماهانه 5 ملیون دالر بخاطر مصارف ارگ به کرزی صاحب میدادند چقدر ای اس ای وهم سی ای ای وهندوستان وانگستان و... میدادند وهم واضح است که عبدالرحمن الکوزی وزاخیل وال دزدی های محصولات دولتی را تنها نمیتوانند استفاده نمایند حتما به کرزی صاحب کم از کم باید 50 درصد ان را پرداخته اند این همه پولها به ملیارد ها دالر میرسد که دیر یازود امار درست وواقعی ان افشا خواهد شد وباز اگر مخالفت های اقای کرزی با خارجی ها واقعیت داشته باشد که به عقل درست نمی اید پس چگونه میتوانند در نزدیکی ارگ زندگی نمایند مگر اینکه جای خودرا در اینده در خارج اماده ساخته باشند
شیخ علی بلخابی

>>>   بلى بلى مقصد از مثال بازى كمسايي قمار همان است كه دوست ما تاكيد انرا نوشتند
معاش شان 7000 دالر در ماه و داراى شان 10000 دالر در بانك المان و لاكن همه اين ها دووو بيش كمسايي است و بسش نا معلوم
و سياسيون فعلى افغان ها كه در قدرت اند و باز هم ميخواهند در قدرت بمانند دارى شان مثلى باز همين دوو كمسايي است اكر ببرسيد داراى ملكيت جه دارى دفعتا ميكوييند يك در بند حويلى كوجك از بدر ميراث مانده كه اين بيش دوو كمسايي است و اما بسش جندين بلند منزل كه هر كدام بنام خويشاوندان ثبت و راجستر است و كرزى صاحب معاش شان 7000 دالر و در امد اغاى محمود كرزى سالانه مليون ها مليون روزى برسد تاريخ همه اين دزدان سايى را ابيته كه بر ستونش ميزند
و تاريخ و ملت افغانستان حق اند توكل همه بخدا و خدا ناظر همه وقايع افغانستان است يا رب

>>>   تعمیری قشنگ که در محوطه ارگ بنام خانه کرزی ساخته شده زمین ان ملکیت عامه وپول مصارف ان از بودجه ملت بمصرف رسیده است نه زمین ان ونه مصارف تعمیر ان از جناب کرزی بوده است کرزی با دور اندیش های سیاسی تبلیغاتی خود پنین پلانی را طرح کرده بود تا طوری با این حرکت خود وانمود کند که گویا در فکر ملت خود است وحتی در فکر زندگی ومسکن انها هم است در حالیکه در 13 سال کار وپیکار جناب شان در چوکی ریاست جمهور فکر ونیت انرا بخوبی میرساند نه اینگونه تبلیغات فریبنده .

>>>   کرزی بزرگتری ... است اوکه درطول سیزده سال امنیت نیاورد یک پروژه آب. ویابرق اعمارنکردیک سداب نساخت هیچ اشتغالی ایجادنکرد بجراینکه ازسیا وپاکستان و... پول خورد وجییبش راپورکرد.؟؟؟؟؟

>>>   اگر باید به پاکستان پش برادران شان برود او اگر دز افغانستان باشد افغانستان روز خوش نخواهد دید و جاسوسی پاکستان را انجام خواهد داد.

>>>   هرکه جرئت ومردانگی حامد کرزی را ندارد.بعد از ختم کارش افسوس اش را خواهیم نمود حالا بیدون تحریر نام وادرس مینویسید در ان وقت شما خود در جمع تاسف کنندگان خواهید پیوست حقیقت برای تان معلوم خواهد شد.
قادری

>>>   کرزی نمیتوانست درین قصر زنده گی کند زیرا باکمیسیون انتخاباتش افغانستان را به طرف بربادی ودشمنی برد کرزی افغانستان را تباه وبرباد کرد آزادی دیموکراسی وحق ما افغان هارا ازبین برد زیرا ما افغان ها یک رای دادیم ولی گوسفندان انتخابات کرزی صد ها هزار رای

>>>   کرزی فاسدترین وفاشیست ترین رئیس جمهوری بوده است. زیرا باکمیسیون انتخاباتش افغانستان را به طرف بربادی ودشمنی برد کرزی افغانستان را تباه وبرباد کرد آزادی دیموکراسی وحق ما افغان هارا ازبین برد زیرا ما افغان ها یک رای دادیم ولی گوسفندان انتخابات کرزی صد ها هزار رای.
وطن ما تا گلو در خون غرق است از دست کرزی دفاع از نوامیس ملی در هردو دوره کرزی وظیفئی ایمانی و وجدانی اوبود که دستش زا بالای قران گزاشت وگفت دفاع میکند از وطن هزاران راکت از طرف پاکستان بکنر شلیک شد ویک مرمی از جانب افغانستان شلیک نشد اینسن دفاع کرزی از وطن کابال بانک توسط معاونش وبرادرش چورشد وبحسابادر بانکها حارج فرستاده شد اینست پرهیزگاری کرزی در بکسها دپلوماسی صدها میلیون دالر مستقیما به ارگ بکرزی از طرف امریکا ارسال شد واین ماجرا پنهان بود تا دفترجاسوسی افشای این راز را نمود و کرزی در مصافرت بود از همانجا تصدیق این حقیقت را نمود دفتر کرزی اعلان کرد که پول مصارف دستر خوان کرزی از طرف ایران تهیه میشود که ده فیصد مصرف و متباقی در جیب شخصی کرزی میرفت ایا برادر کرزی محمود کرزی در تمام قراردادهای کشور سهم بزرگ نداشت؟؟؟ وای درامدحامدکرزی نبود؟؟؟درهیچ تاریخ جهان رئیس جمهور در ساحه ارگ تعمیر شخصی نمیتواند اباد کند اینکه میراث ادی کرزی نیست دو چرا با این همه وکیل و وزیر و افسقال این تعمیر تحقیق نشده بود و این ناسنجشی و حماقت دو مرزی بود اولش تعمیر مهمان خانی پغمان گکه بعجله وبدون سنجش و بدون در نظر داشت ثبات کش.ر و وضع پر اشوب وطن در عالم خیال مهمان تنوازی لبین المللی کرده بود

>>>   نویسنده عزیز.
سوال من ازشما این است درموقع نوشتن این متن وجدان خودرا فکر میکنم داخل سیف دافغانستان بانگ نموده بودید؟
خوب پاک است که درسطح کره زمین درجهان فاسد ترین کشور لقب گرفت
با احترام مولاداد

>>>   فكر نكنم كه اين يافته مجله مذكور درست باشد، كرزي صاحب اگر اين قدر عقل ميداشت، بجاي افغانستان رئيس جمهور امريكا ميشد، و هم مفكر اول جهان ميبود.
اگر اين خبر رأست باشد، حتماً روسيه و ايران اين پولها را با دست آويزات تجارتي و منافع تجارتهاي كرزي در حساب بانكي وي جمع كردند، تا دشمني نام نهاد خود را با امريكا شديدتر بسازد.
نصير پنجشيري

>>>   آفرین وطن پرست واقعی ،ایکاش وطنت را یکی از ده کشور های پردرامد میساختی.
احسان الله ایماق

>>>   اگر در بین وزرا پـــولــــــدارترین را درجه بندی کنند شاید بسم الله خان یا زاغ ما که فعلا درپاکستان سفیر شده مقام اول را بگیرند

>>>   همگیش مال بیت المال را به جیب زده و غارت کرده خ... حامدکرزی را کسی نمیشناخت یکباره از کجا آمد وریس جمهورافغانستان شد دالرهای را که حامدکرزی دزدی کرده امریکا وغربیها ازمردم افغانستان پس میخواهدیکسره داد وفریاد کرده رایی هستند که ما میلیونهادالر به افغانستان
کمک کردیم کجاشده معلوم نیست معلوم است دیگر همین حامدکرزی ... واشرف غنی...ن دزدی وغارت کرده باید
از حلقوم این ...اینها بکشند پول بیت المال را وخرچ خود مردم غریب وکشورافغانستان کنند باید حامدکرزی این ... ملی باید محاکمه شود وبه جزای عمالش برسد.پ.س

>>>   در زمان حکومت استاد برهان الدین ربانی حامد کرزی ریس جمهور اسبق افغانستان دو مرتبه مورد سوظن ریاست امنیت ملی قرار گرفته و زندانی شد ولی حامد کرزی در هردو مرتبه موفق به فرار شد.
در مرتبه ی دوم حامد کرزی توسط گلبدین حکمتیار به پاکستان انتقال داده شد

>>>   هر زمانیکه از کرزی در مورد سرمایه اش پرسان میگردد همان مبلغ ده هزار دالر این بیچاره گک یازده هزار گفته نشده در حالیکه اکنون سرمایه ان۲۴۵ ملیون دالر تخمین زده شده است ورتبه پر درامد ترین سیاستمدار جان را بخود اختصاص داده است اگر سرمایه برادران کرزی قبل از سال ۲۰۰۰ با مقایسه سال ۲۰۱۵ محاسبه گردد ممکن هزار چند بالا رفته باشد واگر در اخرین حکومت اشرف غنی سرمایه ان دقیق محاسبه گردد شاید کمتر از کرزی نباشد علت اینکه چرا تا کنون مفسدین اداری ومختلسین دارایی های عامه که به تحقیق ومحکمه کشانده نشده وبنام محکمه اختصاصی این روز بروز دیگر واین ماه به ماه دیگر واین سال بسال دیگر بمردموعده داده شده علت وانگیزی ان این است که پای خودشان در اکثر قضایای اختلاس مالی دخیل است .

>>>   شیخ طاوس ما درجهان به دو سبب نام بر آورد :
1 - فـســــــــاد
2 - پـول حرام دزدی از حق ملت فقیر وناتوان
آنچه برخود می پسندی بدیگران هم بپسند، به همین دلیل کرزی صاحب مانع مفسدین دیپر نمیشد

>>>   در ظرف چهارده سال گذشته که حامد کرزی در راس قدرت بود،آیا تخمین زده اید که هر مرتبه که رهبران خارجی به این کشور می آمدند، صد ها میلیون و ملیارد ها دالر بنام پروژه های مختلف اقتصادی و امنیتی کمک میکردند، این همه پول ها چه شد؟ معلومدار در حساب های بانکی کرزی در سراسر جهان.
در ظرف چهارده سال گذشته و همین حالا سالانه به ارزش صد ملیارد دالر هیرویین در افغانستان تولید میشود .کرزی کشت کوکنار را در سمت شمال صفر کرد و تمام تولید آن را زیر دست خود در قندهار و هلمند گرفت و حتی بخاطر رقابت تجارت مواد مخدره برادر ناتنی خود را کشت. سالانه این صد ملیارد دالر پول قاچاق هیرویین کجا میرود؟ معلومدار در حساب های کرزی.
تنها جورج بوش را گفته نمیتوانم، شاید هم از جورج بوش کرده سرمایه کرزی زیادتر باشد و به صد ها ملیارد دالر میرسد که در سراسر دنیا توسط تجارت در دوران است و اسناد پانامه یک قطره یی بیش از کل سرمایه کرزی و دیگر رهبران جهان نیست.
مثل پانامه صد ها شهر و جزایر دیگر در روی دنیا هستند که رهبران کشور ها تحت نام های مستعار پول های خود را در شرکت های مستعار پوشانیده اند و با آن در سراسر دنیا تجارت میکنند.

>>>   در تمام این کره یی خاکی حکومت قومگرا تر از حکومت غنی وکرزی وجود دارد؟... کرزی با وجود هیچ منصب رسمی وقانونی ما هانه از طرف ریس جمهور متقلب که با انجام تقلبات مهندسی شده یی کرزی و حامیان خارجی اش به قدرت رسانده شد ماهانه از بودجه یی دولتی چهارصدو پنجاه هزار دالر امریکایی معادل پنچاه هزار دالر بیشتر از حقوق ماهانه یی باراک اوبا ما ریس جمهور برحال وقدرتمند جان ایلات متحده یی امریکا بنام خرج دفتر دریافت میکند ایا این یک رابطه یی قومی وقبیله یی است یا حکومت قانون در هیچ جایی ازین کره یی خاکی خیانت به این بزرگی وجنایت اشکار دیده نشده ونمیشود که دولت غنی احمد زی انرا انجام میدهد.

>>>   اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهد که ۸ عراده موتر زرهی و غیر‌زرهی دولتی در اختیار دفتر و منزل حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور است. این موترها که شامل یک عراده جیپ زره، یک عراده نیسان زره، دو عراده پرادو، دو عراده صرف و یک عراده کرولا می‌باشد از دوران ریاست‌جمهوری تاکنون در خدمت حامد کرزی است. در این میان شخصی به نام قاسم که کارمند خانه حامد کرزی معرفی شده است، یک عراده نیسان زره را که در زمان ریاست‌جمهوری آقای کرزی در اختیار داشت تاکنون به دولت مسترد نکرده و از آن استفاده می‌کند.

>>>   امار اراپه شپه از سوی این مپوسسه غیر واقعی واغفال اذهان عامه است طبق معلوماتهای دقیق باید کرزی بیش از یک ملیارد دالر داشته باشدچرا ؟
ماهانه امریکا وهند وایران وپاکستان هریک بیش از سه ملیون دالر در خدمت ایشان میگذاشتند
۲--- از سهمیه شاد دروزارت مالیه ازسرقت های مالیاتی الکوزی وزاخیل وال هرسال بیش از سیصد ملیون دالر اخذ مینمودند
۳ --- از اختلاص های ملیارد دالری اقای وردک هم بیش از ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ دالر بایشان رسیده است
۴ --- در تجارت مواد مخدر هم با خارجی ها شراکت داشتند که ده ها وصدها ملیون دالر بایشان میدادند تا واقعیت ها را افشا نکنند
وده ها مسپله ای دیگر که باین حساب باید این مرد زیرک وهوشیار چند ملیارد دالر داشته باشد وصدها ملیون دالر تخمین دارای های انها توهین است صدها ملیون دالر تنها زاخیل وال که کمیشن میگرفت جمع اوری نموده ودارای های الکوزی که شریک جرم است به چندملیارد رسیده است
رفوگر

>>>   به نظر حقیر وفقیر خاک پای عالم امار رفوگر قرین واقعیت است چند صد ملیون تنها محمود کرزی وحسین فهیم دارند که در گوشه های دور از ارگ بسر میبردند اما اقای {کاف } که مرد هوشیار وزرنگ وکار کشته وبسایر ماهر است حتما چند ملیارد داذر دارند نه چند صد ملیون دالر هیچ کسی به امار که رفوگر تقدیم نموده شک وشبه ندارد واین بیان کاملا صحت دارد چون ایشان منتخب ومنتصب دور بعدی ریاست ارگ هستند باید هم از ملیاردر هاباشند درکشور مربوط انها نیز ملیاردر ها تعیین کننده ای سرنوشت ملت اند نه ارای مردم
یتیم بچه ای کوهستانی

>>>   من آقای کرزی را مردی شایسته و نیک می شناسم. دلیل این نظر من این است که کسی را که ثریا بها بد می گوید حتماً باید انسان خوب و نیکی باشد. ثریا که خود به کنیزی ببرک کارغل شهرت دارد کسی نیست که در مقام قضاوت بر دیگران قرار گرفته بنواند.
آشنا

>>>   تمام شان برای مردم خود فریب میدهند تک وتکمارهستند ومزدوربیگانه ها یعنی
خود کش بیگانه پرور

>>>   اگر درافغانستان هیچ انسان باوجدان هیچ مرد پیدانشد از زیر پل سوخته ویا زیر پل خشتی یگان پودری را پیدامیکنیم هزارمرتبه از کرزی کرده وجدان دارد نه این شخص فریب کار وملعون را

>>>   هرچه ماه ها و سال ها سپری میشود بزرگی وابهت وشخصیت عالی کرزی صاحب بیشتر نمودار میشود حتی میتوان گفت کرزی صاحب چگوارای افغانستان است وایت بدون دلیل نیست ،
وقتی چگوارا برای تغیر نظام وجامعه خود بطرف بولیوی وکوبا دزسفر بود این سفرش که بهدف مقدس صورت میگرفت توسط موتر سایکل بود ومقدار زیاد راه را با آن جهت ریدن بهدف پیمود واین کاریست که کرزی صاحب برای نجات افغانستان از اسغال پاکستان انجام داد وتوسط موتر سایکل از کویته الی ارزگان سفرکرد
حتی کرز ی صاحب راباید ناجی یا محصل استقلال افغانستان باردوم بشناسند مردم افغانستان دین شانرا دربرابر کرزی صاحب تاحال ادانکرده اند ، صرف نام یک میدان هوائی آنهم که هر روز راکت اصابت میکند کافی نیست
( گیلگمش )

>>>   تاهنوز که کرزی صاحب حیات دارند قدرش را وپتنسیال قوی اش را بدانبد که فردا دیر است نشود مانند رهبران قبلی چون نجیب ودیگران عکسهایش را درموتر ها وهوتل ها نصب کنید آنگاه سودی ندارد

>>>   فریب نخورید همینقدرمیگویم وبس

>>>   اگر پوتنسیالش قوی نمیبود چگونه با موتر سایکل از کویته الی ارزگان سفرمیکرد؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است