حمله با کفش به گلبدین حکمتیار در هرات (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۸    ۱۳۹۶/۶/۳۱ کد خبر: 139036 منبع: پرینت

در جریان نماز جمعه در هرات یک شهروند هراتی کفش خود را به سوی گلبدین حکمتیار پرتاب کرد.

حکمتیار که در حال سخنرانی در نماز جمعه هرات بود، با حمله بیکی از شهروندان هرات روبرو شد که کفش خود را بسوی وی پرتاب کرد و ایان باعث گردید تا وی از ادامه سخنرانی منصرف گردید.

حاضران که برای ادای نماز جمعه به مسجد جامع هرات آمده بودند پس از این حمله مسجد را ترک کردند.

گفته می شود که فرد حمله کننده نیز در میان مردم پا به فرار گذاشه است.

گلبدین حکمتیار که چهار روز می شود در هرات بسر می برد، باعث نگرانی مردم این ولایت گردیده است.

دو روز گذشته نیز تعدادی از مردم هرات علیه حکمتیار شعار دادند و با تجمع مقابل ساختمان ولایت از والی هرات خواستند تا هرچه زودتر حکمتیار را از هرات بیرون کند.

کد (4)




این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   بيشك هراتي ها لا اقل مخالفت خود را إبراز نموديد، جلو اين زور گو ها بايد همينطور گرفته شود، وگرنه چند روز بعد دعواي پيغمبري مينمايد.

>>>   عجبم از این مردم که پشت سر یک .... نماز می خوانند. تا چنین مردمی باشند این ....همچنان چهار نعل می تازند.

>>>   کاری خوبی کرده آفرین جوان شجاع
فروتن

>>>   آفرين به اين هرارتي باشهامت كار بجاه و معقول با وطنفروشان و انسانهاي ....همين رفتار بهتر و مناسب است
فايق

>>>   نه می خواهم از گلبدین آدم کش حمیت کنم مکر تا جایی که معلوم میشود شخصی مذکور استخدام شده جمعیت است.
زلمی

>>>   یعنی بوش وگلبدین یکی هستند ! عجب رسوائی یا عجب مهمان نوازی ! عجب رسمی گذاشت آن عراقی ! منبعد کفش های مردم راباید از پای شان بکشند بعد به جلسات بروند
چرا سخنرانی را ترک کرد صبر میکرد بلکه خدا شهادت را نصیبش میکرد چرا از دست شهادت می گریزد اما دیگران رابه شهادت تشویق میکند؟؟
ر

>>>   هـراتیان جواب راکت به کفش میدهند؟

>>>   تیم امنیتی حکمتیار صاحب باید درسایر ولایات همه مردم را خلع کفش کند واگر چپلک می پوشند خیلللی نرم واسفنجی باشد

>>>   هراتیان مهمان رابا کفش پذیرائی میکنند ؟ خدامیداند حکمتیار صاحب چقدر ترسیده باشه فکر کرده باشه ماین یابم است ، در دل گفته باشه خدایا مه هیچوقت از تو برای خود شهادت نخواستم برای دیگران خواستم مرازنده نگهدار

>>>   عطا محمد امیری هرکس که هست گفته است من کفش پرتاب شده سوی حکمتیار را به پنج هزار دالر میخرم

>>>   عطا محمد امیری رئیس پیشین شورای ولایتی پنجشیر خریدار کفشی به ارزش پنچ هزار دالر شده است که از سوی یک باشنده هرات به سوی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی پرتاب شده است.
اما من به 5500 مبخرم

>>>   این فرد حتما یکی ازبستگان نزدیکش توسط حکمتیار قبلا کشته شده است، خواسته با زدن یک کفش هم کمی قلبش راتسکین دهد.
پیام این حمله باکفش این است که، اولا، غیرپشتون انتحاری نیست، چون بجای مواد منفجره با کفش خود بالای ایشان حمله کرده است. اشتباه نشود، نگوئید جرٲت انتحاررانداشته است. انتحاری وکشتن انسانهای بیگناه جرٲت نیست بلکه بی عقلی ونفهمی بوده وچنین کاری ازانسان عاقل سرنمیزند. انسان عاقل ازراههای متعارف جهانی وانسانی اعتراض خودرا نشان میدهد، نه با انتحار.
ثانیا، عاقبت نژاد وقوم پرستی همین است، این پیام آشکاربرای همه رهبران احزاب واقوام کشوراست، تبعیض وبی عدالتی ناشی ازقومگرایی ومذهبگرایی درکشور ممنوع است. اگرمردم حق شانرا ضایع ببینند مجبورمیشوند که حداقل باپرتاب کفش یاتخم مرغ گندیده اعتراض کنند.
جوان

>>>   دست اش درد نکند و دستهایش قابل بوسه است و شهامت اش در خور تقدیر است . به این ....فهماند که مردم جنایات او را فراموش نکرده اند و با حرکت نمادین پرتاب کفش حرف دل مردم و مظلومان را زد.
شمس تمنا

>>>   مردم هرات اگر دشمن شان هم بخانه ايشان بيايد با احترام و عزت از ان مهمان توازي ميكنند من طرفدار هكمتيار نستم و به نام هرات و هراتي بودنم افتخار ميكنم تربيه هراتي أم كار اين مرد كه نميدانم از هرات هست يا خير به من اجازه نميدهد كه كار ناشايسته و در از أدب هراتي ها را تأييد كنم .
لالا هراتي

>>>   بهترین کار کرده با مرمی میزدش کم بوده
برای اینکه لیاقت راکت ومرمی را دارد که بامردم افغانستان پنجاه سال است که خیانتکرده .

>>>   به. شیری. که خوردی. رحمت باد شیر مرد افغان
. همینقسم کرزی. اشرف. غنی. وملاهای که برسر ما ظلم کرده اند با کفش. باید بر. روی شان زد.
میرویس یاسینی

>>>   آفرین برتوقهرمان واقعی که بر راکتیارکفش پرتاب کردی اما من می گویم حیف این کفش پاک تو که برشخص راکتیار پرتاب کردی ای کاش یک چیزی بی ارزش تری به سوی آن می انداختی که وی لیاقت کفش توقهرمان راهم نداشت
محمدی ازولایت هرات باستان

>>>   ما هراتیان را شرماند
ما که به فرهنگ خود میبالیم توسط یک چند دستوری بدنام شدیم
علی هروی

>>>   شهر هریوا مثل همیشه گل درخشید و دوباره روی سفاک ترین موجود روی زمین یعنی گلبدین ....را سیاه ساخت.
هراتی های قهرمان نام و نشان حضرت خواجه عبدالله انصار، خوشروی و زیبا اندیشی خراسان زمین را همیشه نشان داده و پوز هر ظالم و مفسدی را بر خاک زده اند.
من جبین و دستان آن شهزاده بزرگ هریوا را که حکمتیار ....را با پرتاب کفش بر رویش استقبال کرد قلبأ میبوسم و برایش درود ها میفرستم.

>>>   سید واحد جان دادشانی را آزاد کنید٫ سیلی بروی واحد سیلی بروی پنج ملیون جوان کاکه و غیرتی هراتی است.
سید واحد یک ملت پشت سرت ایستاده است.
او از دانشکده علوم سیاسی فارغ شده و یک جوان آگاه و لایق میباشد.

>>>   از جوان مبارز، مجاهد و مؤمن هرات دفاع نماييد
حمايت از حقوق مدنى و شهروندى مدافع حريم منبر پيامبر خدا و پاسدار مسجد
جامع هريوا، وظيفه هر شهروند كشور و بخصوص فرزندان صديق هرات مى باشد.
جوانان عزيز !
بجاى پرداختن به كفش و بهاء كفش با تمام توان و نيرو از حقوق مدافع حريم منبر رسول خدا دفاع نماييد و نگذاريد مورد ظلم و تعدى قرار گيرد.
مسول مستقيم توطيه شكستن حرمت و شأن مسجد جامع هرات اين مكان تمدنى و مقدس پايتخت خراسان مولوى خداداد مى باشد كه براى حكمتيار فرش قرمز هموار نموده و به دنبال معامله گرى و انتقام از حريف سياسى خود به هر قيمتى مى باشد.
مولوى خداداد بايد حافظ و پاسدار مسجد رسول خدا باشد و نه زمينه ساز اهانت و توهين به منبر خانه خدا...
در صورت ايكه او استغفار و توبه ننمايد مردم و شهروندان هرات مى توانند در انتخاب پيشواى مسجد جامع هرات تجديد نظر نمايند، زيرا كسى كه اعتبار فقاهت و شريعت را بر سر سياست و منفعت به قمار مى گذارد شايسته زعامت مسجد جامع هرات نيست .

>>>   ۱۰۰ آفرین به شهامت و غیرت مردم شریف هرات

>>>   محافظین آن جلاد این جوان را بیرحمانه لت و کوب کرده اند۰ به این وحشی گری باید رسیدگی شود۰
فعالین مدنی و مدافع حقوق بشری کجا هستند تا باید جوان را از شکنجه این وحشی ها نجات بدهند و به مراجع مسئول امنیتی تسلیم بدهند۰

>>>   دستت درد نکند برادر هراتی
خداوند متعال به همرایت باد واقعا قهرمان هستی دستانت را از دور ها میبوسم
سلامت و زنده باد برادر قهرمان هراتی ما
داود

>>>   گلبدین منفور خاص و عام است حتی اکثر افراد تنظیم خود او ولی از ترس
رفتار دکتاتوری او نفرت خود را با مردم شریک کرده نمیتوانند
مولوی بسم الله

>>>   خوب شده که با سنگ یاچیز دیگر نزده

>>>   به نظر بنده باید حکمتیار باید پتوی خود را تکانده دوباره در هر جای که بود برود زیرا وی را اول مردم و بعد امریکا نمی خو اهد در قدرت برسد زیرا هچ دین و مذهب وی معلوم نیست

>>>   اخ مذهب ته صدقه شوم برادر. باید لقب قهرمانی برایت داده شود. باید اگر چه حیف بوتت که به جان گلبدین بخوره
ضد اجنت

>>>   خوبش کرد چشم اش را صدقه چی کاکه انسانی بودافرین خوب کار کردی همین ادم خاین ره به ممبر چی خودش قاتل است کم جنایت کرد.

>>>   عبدالواحد قهرمان سال ١٣٩٦ شد تبريك بأشد قهرمانيت به تو شير بچه هرات

>>>   از اين جوان اول بايد تمام افغانها چي در داخل و چي خارج از كفشور بايد دفاع كنيد و دوم اين كه بايد حقوق بشر هم بايد در باره اقدام كند كاري كه زياد وقت پيش بايد ميشود اين جوان قهرمان انجام داد. تمام مردم همرايش است و اگر به صداي ما كسي گوش ندهد شاهيدي تظاهرات خواهيد بود.

>>>   محمود منجم زاده
پرتاب کفش به طرف حکمتیار بهترین اسلحه است ، که او را مجروح نکرده ، بلکه حیثیت و آبروی او را برده است . اگر حکمتیار با چاقو و یا فیر مرمی زخمی میشد زخم اش اس پس از مدتی خوب میشد ولی زخم پرتاب کفش به صورت حکمتیار زخم ابدی خواهد بود ، که همیشه شهروندان این کشور بیاد خواهند آورد. از طرف دیگر ، این اولین آبروریزی برای حکمتیاراست ، که درهرات مهد علم و دانش تهفه گرفته است ، تا در اینده به تاریخ ، زبان و هویت این مرزوبوم بی حرمتی نکند ، بدون شکر که درآینده نیز چنین بی حرمتی ها تکرار خواهد شد . گفته شده جوان شجاع که کفش را پرتاب نموده توسط امنیت ملی بازداشت شده است . برادران هراتی باید برای نجات او از هر اقدام فانونی استفاده نمایند وحتا اگر لازم شود برایش وکیل بگیرند و یا اگر جریمه شود ، جریمه اش پرداخت شود . خلاصه در حقیقت او کار خلافی نکرده ، بلکه جواب اهانت های که حکمتیار به مردم اش گفته ، پاسخ داده است . تاریخ این روز باید در هرات ثبت شود ، تا هرساله از این روز تاریخی تجلیل بعمل آید .

>>>   با. کفش. نبوده. با. پارو بروی. حکمتیار. حواله. کرده. شده

>>>   اكر مه هم ميبودم همين كار را ميكردم حكمتيار خداوند در أو دنيا رويت را سباه بمكردند با تمام هوادارند كه چشم پوشي از جنايت هاين ميكنند تا حال صداي پرتاپ راما هاي كه هفت سال داشتم به كوش أم است حال كه حيش كردي در دم مرك رسيدي حال ميخواهي كه كردم تو را ببخشد ناموس كردم را فروختي خون كردم را ريختاندي حال از اسلام كب ميزني خداوند تو خون خوار و وحشي را به أفراد ترا در جهنم پاداش بدهد هزار ها مردم به امراض بي خانه مهاجر شدن أرز دست شما فروخته شده كان وقتي كه جنك دب تان بود ميرفت مثل يك ها در يك ميدان جنك ميكرديد اصلا تو لعنتي از خون ريختن مردم لذا ميبردي نيروبي جميل يكانه خبر نكار بي بي سي كه از جلال أباد بود دعوت آش كردي بعد از دعوت به بسيار بيرحمانه در مقابل چشم هايت كشتي آش به زير لا و كوب كه جسد اش را در شفاخانه و زير اكبر خانه كه طفل عفت ساله بودم ديدم خدوند داعٍ اولاد را برايت نشان بدهد خداوند داعٍ اولاد را برايت نشان بدهد كه كمي از دب داعٍ ديده ها بياي خداوند عادل است ميداند كه تو از جمله جهنمي ها إستي وطن را به باكستان فروختي طالب را كي ساخت و كي أورد تو بودّي تو مرده اخ تو جهنمي لهما به تو و به هوادارنت كه
شريك جرم تو هستند

>>>   آفرین به این انسانی با دجودان

>>>   باکفش حکمتیار را فیر کردن حق حکمتیار بوده .آفرین به مرد هراتی که
حق اورا کف دستش گذاشت .
حلیمه کارت پروان

>>>   شخصیت های در دنیا مرتکب گناه شده بودند از هر نگاه بالاتر از گل بیدین بودن بدونی این که چیزی آز آنها کم شود باافتخار از مردم خود عذر خواهی کردند همین کاسترو چه قتل عام هایمان نکرد. چون از مردمش عذر خواهی کرد تا روز ی که وفات کرد پیش مردم عالیقدر بود درخاک سپاری اش میلیون ها نفر شرکت نموده بودند یا همین صدام حسین در زمانی زمامداری خودش دربعضی جا ها مقصر شناخته شده بود از مردم عذرخواهی خواهی کرد .درصورتیکه که این هواداران میلیونی داشتند اما آقای حکمتیار با هزار نفر طرف دار البته یک تعدادی زياداز نیروهایش بعد از این که فهمیدن گل بیدین از اول چیکاره بوده از این حزب بدنام جدا شدن طوری که آنها میگویند از اول کمونیست بوده اگر حکومت حفیظ آله امین سقوط نمیکرد درآن زمان صدراعظم پیشنهاد شده بود حالا حکمتیار ما با وصفی که به بالا ترین جنایات دستت زده بود .باز هم از جانب خوداش طلب گار هم است هنوزهم که آخرهای عمری خودش را سپری می کند باز هم در چهره این شخص زیاده خواهی وخود خواهی و مغروروتکبری دیده می شود
(( اسکندر زوي کابل

>>>   گل بیدین آنقدر جنایت کرده است که نمیشود تنها با چپلک انتقام گرفت. مگر خون هزار ها انسان هدر نمیرود که این چنین شخص با این کش و فش بیاید و در منبر سخنرانی کند

>>>   کفش کجاست ، تا من ببوسم کفش دوست
این عمل زان دوست بس زیبا نکوست

>>>   مردی که این کار را کرده حالی به دشمنی همه افغانها خوده تیار کند مرګ منتظر اش است حالا ایران را صدا کو بیعقل کی از مرګ نجات ات بدهد.
شمس الرحمان

>>>   زنده باد هرات قهرمان

>>>   حکمتیار با عملکردی که از خود تا کنون نشان داده راکتیار نفاق افگن خود خواه و قومگرا خاین و طنفروش بوده نه به این اساس حکمتیار همخوانی با گلبیدین پیدا کرده نمیتواند بلکه چیزی که همخوانی با ان دارد راکتیار خود فروخته شده وطنفروش نمک حرام بدین اساس انداختن کفش پا بطرف این جلاد یک عمل خوب و مورد تقدیر است جای افرینیست به اقای سید عبدالواحد جان دادشانی جوان هراتی کشور ما که چنین شهامت را کرده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است