قصه افغانستان برای امریکا بسر رسیده است
به تمام غرب زدگانی که منتظر شق القمر واشنگتن بودند و یانکی ها را فرشتگان نجات می دیدند باید گفت هر آنچه کاخ سفید از جنگ و تروریسم پروری در قلب منطقه می خواسته و به دنبال آن بوده محقق شده و زین پس ما مانده ایم و... 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۹    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 139030 منبع: پرینت

سخنرانی تند و تیز ترامپ در سازمان ملل متحد، انتقادات بسیاری را از سوی مقام های دور و نزدیک و کوچک و بزرگ جهان برانگیخت و به حدی خشونت بار و جنگ طلبانه و در ستیز با مخالفان سیاسی بود که...

که بسیاری از تحلیل گران سیاسی و منتقدان وی در کاخ سفید و پنتاگون، مدعی شدند وی با این ادبیات کاملا آتشین و قلع و قمع کننده ی خود حتی روی جرج دبلیو بوش پسر را که آغازگر دور جدیدی از جنگ های امریکا در منطقه بود را سفید کرد و برای کشتار و خونریزی داوطلب و رقیب طلبید!

درخصوص موضع ضعیف و غیر قابل دفاع افغانستان در نشست های سالیانه ی سازمان ملل متحد با اعضای مهم و حاشیه ای خود در مقر نیویورک که تاکنون چگونه بوده است تاکنون قلمفرسایی ها شده است و میزگردهای بسیاری تشکیل گردیده اما...

اما اینبار باید با نگاهی جامع تر و در عین حال جزیی تر و بدون جانبداری، مواضع غرب و جامعه ی جهانی را نسبت به موقعیت متزلزل و بسیار نیازمند حمایت و هدایت قلب آسیا و بخصوص حکومت مرکزی در کابل را از نظر گذرانید که تاکنون چه کرده اند و زین پس چه می کنند؟

لذا با این مقدمه و سرفصل برمی گردیم به بازخوانی سخنرانی البته کلمه به کلمه انتخاب شده و گزینشی رییس جمهور امریکا بعنوان فرد اول تصمیم گیرنده ی اوضاع سیاسی امنیتی در جهان و به ویژه در افغانستان؛ که به کوریای شمالی، کوبا، روسیه، ایران و هر آنچیزی که به نظر کاخ سفید مهم می آمد پرداخت لیکن...

لیکن در حالیکه سیاستمداران بی سیاست افغانستانی چه در داخل ارگ و چه حاضر در این نشست بین المللی سراپا گوش بودند تا برنامه های آتی و متن نطق های خود را از روی ابر قدرت غربی کپی برداری نمایند؛ امریکا هیچ اشاره ی مستقیم و غیر مستقیمی به کابل نکرد!

آنچه از هنگام روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن به وضوح حس می شود و نیز در سخنرانی اخیر رییس جمهور یانکی ها مهر تایید خورد این است که قصه ی افغانستان دیگر برای طرف امریکایی به سر رسیده است و در واقع پرونده کابل دیگر روی میز ترامپ قرار ندارد.

بنابراین باید با کمال تاسف به تمامی سرسپردگان و غرب زدگانی که منتظر شق القمر واشنگتن در کابل بودند و یانکی ها را فرشتگان نجات می دیدند گفت هر آنچه کاخ سفید از جنگ و تروریسم پروری در قلب منطقه می خواسته و به دنبال آن بوده محقق شده و زین پس ما مانده ایم و این حوض خالی که به میدان تنش قدرت های بزرگ و کوچک مبدل شده است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   نویسنده مقاله بسیار احساساتی ولی درچارچوب عقل وبرمبنای واقعیت موجود نوشته است. تقریبا تمام کشورهای جهان از غنی ناامید شده وافغانستان را به بادفراموشی می سپارند.
امید

>>>   ترامپ خوب غلا م حلقه به گوش پیدا کرده است افسو س که امر صا حب مسعو د زنده می بود باز شما می دیدید که چطور ترامپ را رخصت می کرد

>>>   اشرف غنی بابد خوش باشد و از من سپاس کند که با تبصره های خویش،بالاخره دونالد ترامپ را وادار ساختم که با او ملاقات کند.
اما ابن به معنی چک سفید نیست که عاجل بعد از برگشت به کابل حس غرور و خود خواهی کند و بالای هرکه غر بزند و هرکس را برطرف کند و خود را قهرمان میدان نشان بدهد.
زیرا با فاش کردن اسناد او،او دوباره بر زمین خواهد خورد.

>>>   غنی برای ترامپ ثابت کردکه شخص بهتراز او درافغانستان نیست، بهتربودنش بخاطر اطاعت مطلق ازترامپ است، غنی قصد دارد با این خوش خدمتی رضایت ترامپ راجلب کند تا باردیگر رئیس جمهور شود ومردم افغانستان را درکف کفش خود بگذارد.
استا خلیل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است