دخیل نبودن جنرالان در سیاست اشتباه بزرگ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 139019 منبع: پرینت

جنرال صاحبان کشور باید از مسایل سیاسی داخل کشور، منطقه و جهان آگاهی و دانایی کامل داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله امروز پنجشنبه 30 سنبله 96 در مراسم فراغت افسران گفت: مصونیت جان، مال و عزت مردم و تامین امنیت آنها از وظایف اساسی پولیس است و بحث حاکمیت قانون نیز از برخورد و سلوک پولیس با مردم جامعه آغاز می شود.

برمک، درخصوص این تفکر که نظامیان کشور نباید در سیاست دخیل باشند بیان کرد: در نظام های گذشته جنرالال به شکلی آموزش می دیدند که پولیس و نظامیان نباید در سیاست دخیل باشند اما این یک اشتباه بزرگ است؛ چرا که شاهد هستیم جنرالان هند و پاکستان در عین حال که در رشته خود بسیار ماهر و تحصیل کرده هستند از قوی ترین سیاست مدارن کشور خود هستند.

سرپرست وزارت داخله افزود: برخلاف گذشته جنرالان افغانستان باید از مسایل سیاسی داخل کشور، منطقه و جهان دانایی و آگاهی کامل داشته باشند تا خصوصا در بعد منافع ملی مرتکب اشتباه نشوند.

وی درخصوص اصلاحات در کشور و تغییر افکار کهنه بیان کرد: موضوع اصلاحات در کشور یک روند و پروسه است. در پروسه ها، انقلاب مطرح نیست و مراحل سنجیده شده و قدم به قدم پیش می رود و هدف آن اجراییات بهتر و موثرتر است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت داخله
ویس احمد برمک
نظرات بینندگان:

>>>   دخیل نبودن جنرالان در اختلاس وسرقت معاشات ناچیز سربازان وقرارداد های پر از فساد با کمپتنی های تجارتی باعث کمشدن فساد میگردد واکثریت آن جنرالان هم مکتبی نیستند بلکه جنگ سالار و زورمند وتقلب کار هستند هرچه زودعتر باید بروند چون دیگر زمینی از وزارت دفاع باقی نمانده که به امضای کرزی بین خود تقسیم کنند وبعد بفروشند مانند زمین های لوای 99 راکت در افشار ، همه آن زمین را جنرالان قرارگاه وزارت دفاع بین خود تنقسیم کردند بلدنگ ساختند بعد فروختند همانند شیرچور ، اینها دیگر خود کفا شده اند به معاش ضرورت ندارند اما به اختلاس از روی عادت علاقه دارند
ر

>>>   Maihandost

بعضی اعمال شوم شیونیستآن قومی در کشور نتایجش بصورت آنی وبزودی محسوس نبوده ولی عواقب بسیار خطرناک و جبران ناپذیر می داشته باشد که متاسفانه از طرف مسولین و شخصیت های دخیل در موضوع توجه صورت نمی گیرد .
مثلا:
تعین ونصب افراد دلخواه ارگ نشینان در عضویت کمیسیون انتخابات غرض بر پایی تقلب در انتخابات .
انتقال و جابجایی پشتون های قبایل دوطرف سرحد در شمال ، شمال شرقی ، شمال غربی ودر کل مناطق فارسی زبانان به بهانه های مختلف غرض افغانیزه سازی این سرزمین .

>>>   ما دوقسم جنرال داریم،یکی جنرال های مجاهد که همان مجاهدان تعلیم دیده پاکستان هستند و با پاکستان دین مشترک دارند و پاکستان را بر هند ترجیح میدهند.
دیگری جنرال های خلقی و پرچمی که شوروی سابق و روسیه و هند را نسبت به پاکستان ترجیح میدهند و پاکستان را دشمن افغانستان میدانند.
جدبداً یک تعداد صاحب منصبان در ترکیه غرض آموزش رفته و آمدند،ببینیم که با دوستم یکجا شده برضد دولت کودتا میکنند و یا این که ترکیه امپراطوری خود را مثل دوران غزنویان و الپتگین و سبکتگین و سلطان محمود غزنوی و غیره بنیاد خواهد گذاشت و یا این که پیلوت های فارغ شده از اکادمی هوایی امریکا.به کار خویش در افغانستان ادامه خواهند داد.
این موضوع نه تنها در عرصه نظامی،بلکه در عرصه تعلیم و تربیه و باز سازی افغانستان نیز کشور های مختلف دخیل بودند و سیستم های مختلف با میلیون ها مهاجر باز گشته از پاکستان و ایران با لهجه ها و طرز دید و تفکر های مختلف داخل افغانستان شدند.
ببینیم تا بالاخره ازین مملکت چگونه یک کچری قروتی جور خواهد شد؟

>>>   کل فساد خو در بین جنرالان است از ظابط گرفته که در فساد غرق است تا جنرال
خداوند این همه فساد گران را نیست ونابود کند.
اریا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است