آمریکا به دنبال برنده یا بازنده شدن جنگ نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 139016 منبع: پرینت

آمریکا به عنوان کنشگر اصلی آغاز جنگ در افغانستان و بازیگری در منطقه خاورمیانه اعتراف به ناکامی کرده است!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رحمت الله بیژن پور، آگاه مسایل سیاسی در برنامه «مثبت و منفی» گفت:من یک یادداشت به همراه خود دارم که شاید چندان دقیق نباشد اما در آن تابحال پنجاه بار تا بحال از شکست سخن گفته شده است و چهل و نه بار از پیروزی حرف زده شده است. این سخنان از زبان رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، سناتوران ارشد، وزیر دفاع، وزیر خارجه معاونان شان، راجع به افغانستان سخن گفته اند.

وی افزود: اینها پنجاه بار اعلام کرده اند که ما در جنگ افغانستان برنده نیستیم و شکست خورده ایم و چهل و نه بار گفته شده است که ما امیدهای زیادی داریم و برنده جنگ افغانستان هستیم. از زمان بوش تا کنون این بحث ها همچنان با همین شیوه بیان می شود. این معنایش این است که آنها به دنبال برندگی و بازندگی جنگ نیستند.

بیژن پور گفت: آنها فقط این ادبیات را به کار می برند تا حداقل ما در حوزه بین المللی در نظام بین الملل به دنبال یک مساله باشیم که آمریکایی ها علیه تروریزم در یک جنگی بسیار تمام عیار مبارزه می کنند. در این میان یا نیکلسون برکنار می شود، یا جنرال دیگری پیش می آید، یا کسی دیگر می آید، اینها بحث هایی است که ربطی به مساله افغانستان ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است