افغانستان ميزبان 21 گروه تروريستي است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 139007 منبع: پرینت

شانزده سال پيش گروه تروريستي القاعده برج هاي تجارت جهاني در آمريكا را هدف قرار داد. در واكنش به اين رويداد آمريكا اين گروه و گروه هاي تروريستي همسو از جمله طالبان را تهديدي براي امنيت آمريكا و جهان پنداشته و براي هدف قرار دادن اين گروه ها به افغانستان حمله كرد.

درجريان بيش از يك و نيم دهه حضور آمريكا در افغانستان فعاليت گروه طالبان در اين كشور نه تنها كه متوقف نشد بلكه در دو سه سال اخير اين گروه دوباره قوت گرفت و در مواردي آنها حتي موفق شدند مراكز استان ها و شهرها را تصرف كنند.

اكنون در افغانستان تنها گروه القاعده و طالبان تهديدي جدي نيستند. آنچه حكومت افغانستان اعلام مي كند 21 گروه تروريستي از جمله داعش كه وحشتناك ترين گروه تروريستي جهاني است در اين كشور فعاليت دارند شايد همين مساله هم سبب شد كه آمريكا دوباره استراتژي حضور سربازان نظامي اش در افغانستان را روي دست گرفته و تازه به شمار نيروهايش در افغانستان نيز افزود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
تروريست
نظرات بینندگان:

>>>   کدام 21 گروه. چرا نام ومشخصات شان را نشر نمیکنند و چرا منابع تمویل مالی و انسانی آن افشا نمیشود. راه های رسیدن این گروه ها به افغانستان از طریق کدام سرحدات است و قوای سرحدی وظیفه اش چیست. اگر این مسایل با مردم در میان گذاشته شود و مردم مشخصات این گروه ها را بدانند در به دامانداختن شان با دولت همکاری میکنند.در غیر آن فقط یک توجیه است برای دوام جنگ و ناکاره گیی مسولان.

>>>   منظورغنی واضح است، چندگروه تروریستی درافغانستان معروف است ولی سایرآن ها، نیروهای کشورهای عضوناتو، وآمریکا می باشد که مردم ملکی را بمباران میکنند، اما اگر نتوانستید به عدد بیست برسانید، خود غنی وتیم ویژه خودش که ازآن به ستون پنجم یاد میشود را اضافه نمائید. به امید کامل شدن عدد تان.
باکول


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است