حمله توییتری دمکرات ها به ترامپ شدت گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138931 منبع: پرینت

اولین سخنرانی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل موج گسترده ای از انتقادات و حمله های توییتری را برانگیخت.

بن رودز مشاور سابق سیاست خارجی باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا در توییتی انتقادی با اشاره با اظهارات ترامپ درباره ایران نوشت: ترامپ در [سخنرانی خود در] سازمان ملل متحدانمان را کاملا از آمریکا بیگانه کرد و موضعی گرفت که از حمایت جهانی برخوردار نیست.

وی در توییت دیگری با اشاره به صحبت های رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: تهدید به جنگ. حمله به دیپلماسی. بی توجهی به متحدان. سکوت در برابر روسیه. ترامپ نظم بین المللی و دهه ها رهبری آمریکا را سرنگون می کند.

وی درمورد توافق هسته ای گفت: این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافقی بوده که امریکا تاکنون در آن حضور داشته است.

وی درباره کوریای شمالی هم گفت: امریکا مجبور خواهد شد کوریای شمالی را به طور کامل نابود کند، مگر اینکه پیونگ یانگ از مناقشه هسته ای اش عقب نشینی کند.

در ادامه انتقادهای توییتری دمکرات ها علیه ترامپ، مارک تاکانو عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به سخنرانی رییس جمهوری آمریکا نوشت: غیرمسوولانه و شوک آور. «نابودی کوریای شمالی» به بهای از دست رفتن جان میلیون ها نفر تمام می شود، از جمله هزاران آمریکایی.

ست مولتون یکی دیگر از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: ما به یک رویکرد قوی، هوشمندانه و راهبردی نیاز داریم، نه تهدیدهایی که بحران ایجاد می کند. خطاب به متحدانمان [می گویم]: رییس جمهوری از طرف همه آمریکایی ها حرف نمی زند.

گروگوری میکس هم عضو دیگر جناح دمکرات در مجلس نمایندگان بود که در توییتر نوشت: آمریکای تنها + توییت های تنهایی آخر شب=سخنرانی ترامپ در سازمان ملل.

نیکلاس برنز نیز که در دوره جورج بوش پسر، معاون وزارت خارجه بود در توییتی نوشت: روسای دوران جنگ سرد مانند ریگان و بوش (پدر) در مقابل تهدیدها فولادین و مصمم بودند، نه گزافه گو و پرسروصدا مثل آن چیزی که امروز ترامپ بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است