غنی در نیویورک: جهان در حالت مبهم بسر می برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138915 منبع: پرینت

رییس جمهور شام روز گذشته (دوشنبه 27 سنبله 96) به وقت محلی وارد شهر نیویورک شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور که بمنظور اشتراک در اجلاس عمومی سازمان ملل به نیوریوک رفته است در نشستی که از سوی ایتلاف بین المللی امید برگزار گردیده بود گفت: نفرت باعث دوری و بربادی می گردد و امید پلی بخاطر از بین بردن فاصله ها می باشد.

ربیس جمهور کشور خاطر نشان کرد که جهان در حالت مبهم بسر می برد و در این حالت باید از قهرمانانی قدردانی کنیم که در زمینه ترویج امیدواری، محبت و آرزو در جهان تلاش می کنند.

در این نشست دیگر سران کشورها نیز حضور داشتند و سخنرانی کردند.


کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
اجلاس سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   دیکتاتور متعصب نزادپرست کجا رفته. این ادم به مرضی قومپرستی گرفتار است. دیکتاتور افغانستان باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.

>>>   واقعا. .....

>>>   لطیف پدرام:
محتوای سند دوازده ماده یی گروه تلگرام کارمندان اداره ی امور ریاست جمهوری، دال بر تشویق قوم گرایی و رواداشت تبعیض بر غیر پشتون ها با واکنش های شدید در صفحات اجتماعی مواجه گردید. در باره ی این که باید واکنش نشان داده میشد و ضرور هم بود حرفی نیست برای من شگفتی آور این است که آنهایی که خود را نخبگان سیاست میدانند و دم و دستکی هم دارند، یا دیر خبر شده اند یا تا حال خود را بی خبر نشان داده اند.
به هر حال. فرض کنیم این سند افشا نشده بود عقل ما نمیرسید که بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؟ آیا اتفاقات مهم تر از این سند در برابر چشمان ما شکل نگرفتند؟ سرود ملی به پشتو تغییر کرد، با درج نام قهرمان ملی در قانون اساسی مخالفت کردند، قانون ثبت احوال نفوس را بعد از تصویب و توشیح ملغی کردند، قانون تحصیلات عالی را به دلیل واژه ی دانشگاه معلق گذاشتند. فرودگاه کابل را به نام یک مزدور(کرزی) نام گذاردند، نمایندگان شان در مجلس تهدید کردند که غیر پشتون ها را از افغانستان اخراج میکنیم چرا که مهاجر هستند، سران برجسته ی ما را به قتل رساندند، قدرت را به زور غصب کردند، کرسی های امتیازی برای خود در مجلس نمایندگان گرفتند و…
چرا این تعدی ها وستمگری های آشکار را ندیدید، چرا سکوت کردید و فراتر از آن جوانان و نیرو های مبارز ما را به نام دروغین وحدت ملی اغفال کردید یا به باد نفرین گرفتید؟
حالا هم که، شوونیزم چهار نعل اسپ خود را میتازد وقصد و نیت خود را آفتابی کرده است باز با وقاحت تمام دستگاه ریاست جمهوری را میخواهید نصیحت کنید. فکر میکنید آنها بچه های کم سن و سالی هستند که اشتباها این متن ها را نوشته اند، انگار مشق خط میکردند. مگر امر سیاسی با نصیحت درست میشود یا قانون و میکانیزم برای تحقق عدالت نیاز است؟. هنوز هم راست نمیگویبد باز میخواهید فریب بدهید.
آن هایی که از نام این اقوام و مردمان مظلوم به قدرت و ثروت شخصی رسیده اند ، اشتباهات ویرانگری مرتکب شده اند که به این سادگی ها جبران نخواهد شد. بعد از هر اشتباه ما صدها گام به عقب رانده میشویم و همزمان شوونیست ها صدها گام به جلو میروند و سلطه ی خود را محکم و محکم تر میکنند.من از همه میخواهم توان و نیروی خود را در جهت ایجاد تغییرات رادیکال و بنیان برانداز و ایجاد قوانین و ساختاری که تحقق عدالت را تضمین کند بسیج نمایند.

>>>   داعش وطالبان پای گوشمان رسیده وهرروز قتل عام مان میکنند، ارهم درخواب وخیال قومگرایی، ملت چگونه امید داشته باشد؟ به چه کسی اعتمادکنیم؟ وقتی که دولت بصورت مستقیم مسول حفظ جان هموطنان ما میباشد، اینگونه باشد، پس به چه کسی دل امید بسته وامیدار باشیم؟
فساد اداری ورشوت واختلاص وتبعیض قومی وپارت بازی درکشور بیداد میکند. افغانستان دومین کشورنا امن بعدازسوریه شناخته شده، ومقام اول فساد اداری را کسب کرده است، با این وضع چگونه امید داشته باشیم؟
آقای متفکر دوم جهان، اینهمه مشکلات مذکور نتیجه فکر ودانش شماست، نمیدانم توصیه شما به امید ناشی ازدانش شماست یاجهل؟
جاغوری

>>>   اولین ریس واولین کشوریست که در سازمان ملل از اشغال کشورش وبرنامه ای خارجی ها در کشورش حمایت مینماید گرچه در گذشته شاه شجاع وتره کی وببرک ونجیب هم چنین کاری را کرده اند وکرزی هم با زرنگی که داشت عین همین موقف را اراءه داشت ولی سخنان اقای غنی دو پهلو ومتناقض بود از یکسو میگوید {جنگ در داخل کشور ما جنگ داخلی نیست بلکه جنگ برای اشغال خاک ما است} واز سوی هم میگوید که ملت ما از سالها چشم به راه تقویت نیروهای خارجی ومنتظر اضافه گردیدن نیروهای اشغالگر بودند که به این ارمان نایل امدند!!! اقای غنی نیک میداند که او وکرزی وعبدالله وطالب وداعش وحکمتیار وهمراهانش را خارجی ها ساخته ودر کشور ما تصدیر نموده اند وبیچاره پاکستان ودیگران را خارجی ها هدایت ورهبری مینمایند وحال هیچ کدام ازینها از دیگرش بهتر نیست وهمه در یک ردیف واز اجرای اوامر بیرونی ها مجبور ومضطر میباشندو... از حکومت دست نشانده وممثلین وارداتی بیش ازین توقع هم نمی رود اینها در واقع از روی خط میخوانند خطی را که برایشان تحریر ی میدهند و مجبور اند ان را بخوانند نه چیزی دیگر را با کمال تاسف دیگران انها را به حساب ملت افغان میشناسند وحدودی را که خارجی ها برای ما رسم نموده اند به رسمیت میشناسند سخنان مغز متفکر دوم جهان!!! درست به بیانات اقای ترامپ می ماند که از یک طرف میگوید سازمان ملل محل صلح ملل باشد واز سوی دیگر در همان سازمان از تریبون ان سازمان تهدید به نابودی یک کشور بصورت کل میکند بلاخره سازمان ملل را مصداق شعر اقبال لاهوری ساخته ان که فرمود
من ازین بیش ندانم که کفن دزدی چند
بهر تقسیم قبور انجمنی ساخته اند
وموسسه ای را که در گذشته ها بصورت نسبی محل حل نزاع ها وکشمکش های جهانی بود به جای صدور نزاع و محل تخویف وترهیب ملل ساخته اند
فقیر محمد از شیخان سانچارک

>>>   محبت عبارت از باد است.
تو خودت در یکی از بیانیات خویش در محفل سربازان گفتی که بگذار از ژورنالستان باد شان برآید، از شما بم می برآید.
حالا این که خودت باد و یا بم را انتخاب میکنی، به خودت ارتباط میگیرد. اما من شخصآ خودم عقل را بر هردو ترجیح میدهم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است