قوم گرایی های سفیر افغانستان در استرالیا (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138892 منبع: پرینت

وحیدالله ویسی سفیر افغانستان در استرالیا که از نزدیکان اشرف غنی احمدزی می باشد، در کمتر از شش ماه از مقرر شدنش بعنوان سفیر، فعالیت هایی چون پایین کشیدن تصویر شهید احمد شاه مسعود از دیوار سالون سفارت، تغییر لوحه ی سفارت که قبلا به دو زبان (فارسی و انگلیسی) بود، تنها (انگلیسی)، تبدیلی دیپلومات های کشور از کنبرا به آلمان که برخلاف اصول دیپلوماتیک می باشد، انجام داده است.
تعصب و کور دلی آقای ویسی به اندازه ی شدید است که حتی کارداران سفارت افغانستان از برخوردهای قومی وی به ستوه آمده، و میلی برای تداوم کار در آنجا ندارند.
مرتضی جلالی


افغانستان سفیر افغانستان استرالیا اشرف غنی احمدزی قوم گرایی

افغانستان استرالیا سفیر افغانستان اشرف غنی احمدزی قوم گرایی

افغانستان استرالیا سفیر افغانستان اشرف غنی احمدزی قوم گرایی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
استرالیا
نظرات بینندگان:

>>>   من طرفداری این سفیر را نمی کنم، بار اول است که عکس وی را دیدم و نامش را شنیدم، اما در مورد کوردلی های نویسنده و مغز آگنده از تعفن تعصب وی چند سطری بنویسم:
یکی لوحه سفارت را به لسان فارسی و انگلیسی نوشته کرده که نمایانگر تعصب آشکار در مقابل لسان پشتو است. و یکی دیگر آن لوحه را پایین کرده و بجای آن یک لوحه دیگر را نصب کرده که فقط به لسان انگلیسی می باشد و نمایندگی از هیچ نوع تعصب نمی کند. شما باید تاپه تعصب را وقتی بر این سفیر می زدید که لوحه را به پشتو و انگلیسی نصب می کرد.
دوم: در مورد عکس مسعود، هیچ نیازی دیده نمیشود که عکس یک جنگسالار در سفارتخانه ها و نمایندگی های سیاسی یک کشور زده شود، فقط عکس رییس جمهور کافیست.
اگر قرار بر عکس گذاشتن باشد چرا عکس علما یا شعرا و یا سیاستمداران بزرگ کشور مثل سیدجمال الدین افغان، مولانای بلخ و احمد شاه ابدالی و امثالهم نصب نشود که عکس یک لچک نصب میشود، مسعود جز نفاق افگنی و تعصب چیزی دیگری نمیدانست حتی با الفبای سیاست آشنا نبود، او فقط سرگروپ چند نفر چریک های محدود بود.
سوم: در مورد برطرفی کارمندان، هر آمر و رییس حق دارد تا با در نظر داشت شرایط و لزوم دید و اولویت های مشخص، یک یا چند نفر از مامورین زیردست خود را تبدیل و یا هم کاملا از کار اخراج کند، هیچ چوکی دولتی در گرو هیچ کسی نیست.

>>>   افشاي رسوايي و آجنداي تصفيه قومي در اداره امور تنها و تنها به «ميخ كش» تعلق نمي گيرد و بسيار احمقانه خواهد بود كه با بركناري شخص ميخ كش، روي افتضاحات و آپارتايد سازمان يافته را درين نهاد بپوشانيم. ثواب الدين ميخ كش يك مامور بود كه آجنداي ترتيب شده از بالا را تطبيق مي كرد. افشاي طرح پاك سازي قومي درين نهاد نمونه كوچكي از فاشيزم «افغاني» در رژيم فاسد قومي كابل است. افراد دخيل در تلگرام اداره امور و اطرافيان ثواب الدين هرچه زودتر بايد ممنوع الخروج، دستگير و جمعن محاكمه شوند. استعفاي مخكش نمي تواند حجم جنايت قومي را كاهش دهد. اگر مردم تنها در حد استعفاي ثواب الدين قانع شوند، مطمين باشيد چند روز بعد اين چوچه فاشيست در يكي از كشورهاي غربي سفير تعيين خواهد شد.
#نه_به_تبعيض

>>>   Raheel
نظام باید دگرگون شود. مشکل یک اداره دو اداره نیست. نظام دگرگون شود.
باید همه چیز از سر ساخته شود. این قانون اساسی و این نظام پاسخگوی نیازهای جامعه ما نیست. این قانون اساسی یادگار زمان ظاهرشاه است.
بشکن این نظم و نظام و پاره کن تارهای عنکبوتی را.

>>>   سلام!
نظر به راپور شما که خارج از افغانستان هم این عکسکانی رواج است دل تان هست ای بی ګوش را قهرمان مردم استرالیا نیز بسازید.
از کدام قهرمانی ؟
از کدام جها و مقاومت؟
مګر قراردهای مسعود به شوروی را فراموش کردین.
مګر قراردادهای مسعود با پاکستان و ای اس ای را فراموش کردین.
مګر دستورات پاکستان که توسط مسعود بر ضد شهید داودخان اجرا شد نیز فراموش کردین.

>>>   مخالف شدید پایین کردن لوحه دری هستم
ولی مسعود کی بود ؟؟؟؟‌همان که هزار ها تن بیگناه را قربانی قدرت خود کرد
همان که تعصب را پرورش داده تا چند پنجشیریگک بی فرهنگ و هویت بر سایر دری زبانان سلطه پیدا کند
جز چور چپاول غصب زمین های دولتی و تقسیم به چند پنچشیری و بدخشی و.... کدام کارنامه دیگری دارد؟؟؟؟؟
ما خواهان نصب تصویر های غزنوی بیرونی ابن سینا هروی مولانا شاه امان الله هستیم
بجای تقبیح این عمل باید تقدیر کنیم چون مسعود و همراهانش جز بدنامی چیزی دیگری به تاجکان ارمغان نه اورده
خالد قاری زاده هرات

>>>   ....بر این فاشیست فکرتانرا بگیرید که در استرالیا انتحاری نکند ما مردم را نشرماند از این ها به جز فاشیست و انتحاری چیز دیگری نمیبراید.
عیسی

>>>   بد کرده هیچکس حق نداره زبان ما را به نظر بد نګاه کنه
ولی عکس یک لنده غر در سفارتخانه کاری خوبی نیست

>>>   اقای سفیر عکس لنده غر را چطور پایین می کنی ؟؟؟؟؟
چه فکر کردی لنده غرها مردند

>>>   به نظرم پایین کردن عکس یک جنگجویی کدام مسله ای نیست

>>>   کار اولی قابل ستایش ولی کار دومی قابل تقبیح

>>>   مسعوددرنظر۲۰ فیصد یک قهرمان ولی درنظر ۸۰فیصد یک جنګ سالارجنایتګاربود/باید ازهمه دوایردولتی عکسهایش پایین شود
حسن

>>>   یکانه کار مردانگی وی اینست که عکس یک حیوان (یک بز) را از سفارت بیرون انداخته. کار نیکو هست و به امید همچون قهرمانیهای دیگرش.
مورد دیگر اینکه اگر کسی نمیخواهد در سفارت کار کند احترامانه استعفا دهند اگر مرد اند چرا که صد ها نه بلکه هزار ها افغان دیگر وجود دارد تا در آنجا وظیفه انجام دهد.

>>>   این اوشتوک بچه برای چوکی که لاییق آن نیست همه کار میکند. اصلا مراحل رشد را یم شبه با موزه پاکی و کار دزدی طی کرد. شب و روزش به جستجوی سکرتر دختر تیر میشود.

>>>   طندار هموطن
از سخنگویان وزارتهای هم گرفته تا ریاستهای مهم گویندگان یک زبان اند ولی جالبیت حرف اینجاست در مصاحبه های تلویزیونی همه فارسی میگویند تا ساده لوحان تصور کنند همه فارسیوان استند ولی خبر ندارند این یک طرزالعمل تاکتیکی است

>>>   Zamin
بلحاظ خدا، تا چي وقت وحدت ملي گفته پاي مال شويم؟ اصلا اين دولت ما نه بلكه از چند تا پشتون پاكستاني بيوجدان است و بس

>>>   غنی با مقاومت بی نذیر وجرٲت وجسارت تمام وتحمل اعتراضات بیشمار افراد آگاه، خودرا برای قومش قربانی کرد، ولی اگثرباتفاق نمایندگیهای کشور را ازتبار پشتون فرستاد تا در دوره ایشان این افراد کسب تجربه کرده ودرتمام دوره های بعد به عنوان سابقه تجربه کاری بتواند درنمایندگیهای کشور حضورداشته باشند،
دوستان تلاش کنند که دائم مطالبات سیاسی خود را مستند یعنی میزان مطالبات خود را مطابق با پروتکول بن آلمان مطرح نمایند وتبعیض های اعمال شده را با آن مستند سازند.
جویا

>>>   جالب و وحشت ناك:
انسان هاى بد ملايى بخوانند طالب و انتحارى ميشوند، پوهنتون بخوانند يون، مخكش، امير خَيل ميشوند!
شوخى: پيشنهاد من اين است كه دانشگاه بخوانند

>>>   تاجیکها بیشتر از حد وحقوق خود طلب دارند .واقعا در قوم گرایی تاجیکها در عجب هستم.

>>>   هرکس به قهرمان ملی توهین میکنه غیرت افغانی ندارد ، وقهرمان ملی نه تنها درکشور بلکه درسطح دنیایک الگو چون چوگوارا در جهان است ، درینجا چند نفر بخصوص نفر اول بسیار زبان درازی کردید سخن های خوب هم گفتی وتوهین هم کردی از ملت معذرت خواهی کنید!،،،،،،
رها

>>>   أصلاً بودن و نبودن سفارت افغانستان در اكثر دول خارجي مهم و ضروري نيست، يك مصرف إضافي از خون ملت براي چند خايه مال حكومت پرور و مزدور و بيسواد است٠
چندي قبل سفير از كانبيرا مركز استراليا به شهر پرت استرالياي غربي جهت ديدار با استراليائي هاي افغان الأصل آمده بود كه در اين ديدار تنها يك هراتي مگس هر دوغ ، و يك لوگري شعله ئي، چند لغماني كمونيست و نوازنده متقلب، و يك قندهاري همجنسگرا با جناب ايشان ديدار داشتند، و أساساً افغانهاي كه مدتهاست تابعيت استراليا را دارند ضرورت به سفير ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است