عربستان قیمت پترول را 80 درصد گران می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138879 منبع: پرینت

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا روز دوشنبه گزارش داد که دولت عربستان قصد دارد تا برای هماهنگی با تغییرات قمیت جهانی نفت، قیمت پترول داخلی را تا 80 درصد افزایش دهد.

این گزارش به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که دولت عربستان قصد دارد از ماه نوامبر آینده (قوس) با حذف یارانه سوخت، بر قیمت پترول معمولی و پترول هواپیما در این کشور بیافزاید تا از وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی و در واقع از عوارض منفی کاهش هزینه های داخلی ناشی از سقوط قیمت جهانی نفت بکاهد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفت که براساس این طرح، قیمت هر لیتر پترول با اوکتان 91 در عربستان از 0.75 ریال سعودی به حدود 1.35 ریال (36 سنت) برای شهروندان این کشور افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه های اقتصاد و دارایی عربستان تاکنون در پاسخ به سوال بلومبرگ در باره این افزایش 80 درصدی قیمت سوخت موتر و هواپیما اظهار نظری نکرده اند، پیش بینی کرد که این دو وزارتخانه بخواهند افزایش دیگر حامل های انرژی را تا اوایل سال 2018 در این کشور به تعویق بیاندازند.

براساس این گزارش، دولت عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان امروزه به سبب نوسانات قیمت جهانی نفت و نیز سیاست های تهاجمی به ویزه در یمن، به این نتیجه رسیده است تا برای برون رفت از بحران های احتمالی در آینده و ارتقای اقتصاد کشور، ساختار پرداخت یارانه سوخت را اصلاح کند.

این کشور نفت خیز خلیج فارس بعد از کشور امارات متحده عربی، یک بار دیگر در سال 2015 نیز قیمت های سوخت را افزایش داد و اعلام کرده بود به زودی نیز قیمت حامل های انرژی را افزایش خواهد داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
پترول
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است