راهکار آلمان برای حل بحران کوریای شمالی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138873 منبع: پرینت

وزیر خارجه آلمان مذاکره مستقیم، با شرکت آمریکا، چین و روسیه را راه حل بحران کوریای شمالی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، می‌گوید که برای حل کشمکش حاضر با «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی، بر سر برنامه اتمی این کشور قوه تخیل و گام های جسورانه لازم است.

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که در مذاکرات مستقیم باید به کوریای شمالی نشان داد که برای حفظ امنیت، تضمین دیگری غیر از بمب اتمی وجود دارد.

گابریل تاکید کرد که کیم (رهبر کوریای شمالی) دیوانه نیست، بلکه استراتژی‌ای را دنبال می‌کند که با خونسردی درباره‌اش فکر شده است. او فکر می‌کند وقتی بمب اتم داشته باشد، امنیت کشورش تامین شده است؛ چون کسی جرات نخواهد کرد او را تهدید کند.

گابریل گفت باید منتظر بود و دید که تحریم های اخیر علیه کوریای شمالی چه تاثیری خواهد داشت. تحریم نیاز به زمان دارد تا تاثیرش را بگذارد.

وزیر خارجه آلمان در ادامه افزود که کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا چنین تضمین امنیتی را برای اروپا به وجود آورده و در مورد کوریای شمالی هم تنها مذاکرات مستقیمی که در آن کشورهای دارای حق وتو در سازمان ملل، آمریکا، چین و روسیه شرکت داشته باشند، می‌تواند به برون رفت از بن‌بست بینجامد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است