سخنرانی حکمتیار فردا در مسجد جامع هرات (دعوتنامه)
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138859 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار فردا سه شنبه در مسجد جامع هرات سخنرانی خواهد کرد.

کمیته استقبال از حکمتیار در هرات که از چند روز قبل تشکیل شده بود، دعوتنامه هایی را چاپ و در میان قوم نام نهاد پشتون در غرب کشور پخش نموده است.
هرچند کسانیکه در غرب کشور از آنان به عنوان پشتون یاد می شود، به زبان پشتو تکلم کرده نمی توانند اما خود را متعلق به قوم پشتون دانسته و در مواقع متعدد از پشتون گرایی حمایت کرده اند.

نمونه ای از این دعوتنامه ها در ضمیمه این خبر نشر گردیده است.
کد (4)




این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   هروی
ما وقتی بخواهیم درست از زبان مادری خود که فارسی دری باشد استفاده کنیم متهم به تفرقه اندازی میشویم. اما آنها یک بانک دولتی را به نام قوم خود نامگذاری میکنند. حالا شما داوری کنید کی کدام حرکت یا عمل تفرقه اندازی است؟
بدون تعصب پاسخ بدهید!
اگر نام اين بانک(پشتنی) "هزاره"، "تاجيك" و يا هم "ازبيك" بانك بود، آيا قابل قبول برادران پشتون ما واقع ميشد؟ و يا هم تحمل چنين برترى جويى را داشتند؟

>>>   Daber
عجب غلم و دانش پشتون داره تمام غلم و دانش پشتنو انتحار- اتن- تریاک و ویرانی است.

>>>   این .....تاریخ ، همه مردم این سرزمین را در تاریکی نگاه داشته اند، به دور از دانستن چگونگی خود و فرهنگ راستین خود، چه هزاره بوده است و چه اوزبیک یا تاجیک ویا دیگر باشندگان این سرزمین، برای شان یک نام ساختگی و دروغین و ننگین را بیشرمانه و به زور تحمیل کرده اند و یک تاریخ دروغ را بافته و تاپه کرده اند و گفته اند چون امروز در کشوری زندگی میکنید که اوغانستان نام دارد، از این روی همه اوغان هستید و همه مسلمان هستید،. و زمان که یک دسته از مردم برمیخیزند در برابر این دروغ و فریب و در کوشش آزاد ساختن راستی ها میشوند، آن ها را دشمنان همبستگی (وحدت ملی) مینامند و یا هزار و یک تاپه دروغین خود را بر آن ها میچسپانند تا نشود که فرزند این سرزمین از چگونگی راستی های خود آگاه شود،

>>>   هراتی ها درچاپلوسی همتا ندارند

>>>   آیا امکان دارد که انجنیر صاحب حکمتیار چنانکه کاپی شناسنامه خود را تکثیر کردند لطف کنند و یک کاپی دیپلوم انجنیری خود را نیز در معرض دید همگانی قرار دهند.
مردم ما یک ملت نی بلکه 34 ملت است از جمله یکی آنها ملت مومن هرات است.
ذوق دیدار رهبر گاه باعث اشتباه املایی میشود.
گر همایی (گرد هم آیی)

>>>   اگر ده بار قوم محترم اوغان را بشماری بیش از 25 درصد نفوس کشور را نمیتوانند تشکیل دهند، بنأ دروغ های شاخدار را گفتن اصلأ نه معنا دارد و نه فایده و نه درد فاشیستها دوا میشود
kandahari

>>>   راکتیار در هرات جایی ندارد. او برود دغسه های خود را جای دیگری بکند

>>>   Yaktahparast
ای کاش انحصار طلبی این فاشیست ها در همین حد بود
اسم کشور را به نام قوم خود تغیر دادند ، شما محترم از پشتنی بانک حرف میزنید

>>>   ثابت است که کلب الدین حکمتیار برای تجزیه ای افغانستان مامور و آمده است
قاری شمس الدین

>>>   حكمتيار حكومت رولا غنى را مى پذيرد و تحت درفش و غرش هوا پيما هاى امريكاى ها مى خواهد زيست كند ، اما حكومت مجاهدين و همفكران خود را قبول نداشت و براى تخريب حاكميت مجاهدين بيش از هزار ها انسان كابلى را به قتل رساند . مگر رولا و غنى ، مسلمان تر از شهيد مسعود و ربانى اند ! بديهى است كه حكمتيار فاشيست حاكميت تاجيكها را بد تر از حاكميت عيسوى ها و كمونيست ها تلقى مى كرد و مى كند.
من از همين جا به عبدالله ، عطا و هر تاجيكى كه با هر بهانه و دليلى از حكمتيار استقبال مى كنند لعنت مى فرستم و اينها را هم دست جنايات و خيانت هاى حكمتيار مى دانم ، باور دارم كه هر انسانى با شرفى اين حقيقت را مى داند.
تاجيكان نبايد به خايين هاى صف خود بيش از اين فرصت دهند ورنه در انتظار توهين تاريخ باشند.

>>>   Abdul Hai Khurasani
سپهسالار خراسان، سردار فوشنجى، طاهر ذوالیمینین! كجايى ؟ برخيز كه هريوا جولانگهء ديوان و ددان شده است .
سفر حكمتيار به پايتخت تمدنى خراسان( هريوا) به منظور ايجاد فتنه و تثبيت تئورى فاشيسم افغانى برنامه ريزى گرديده است !
گر كسى پرسد ترا كز شهر ها خوشتر كدام
ارجواب راست خواهى گفتن او را گو هرى
اين جهان را همچو دريا دان خراسان را صدف
درميان اين صدف شهر هرى چون گوهرى
حكمتيارى كه فردا به هرات سفر مى كند، يك دشمن تمام قد فرهنگ ، زبان ، هويت و تمدن مقدس خراسان است، او با إظهار نظر هاى اخير خود ثابت ساخت كه به عنوان يك مأمور اطاق تفكر فاشيسم عمل مى نمايد و در منجلاب متعفن بدويت سقوط كرده است .
مأموريت خطرناكتر حكمتيار به هرات شعله ور نمودن آتش جنگهاى مذهبى است كه شهروندان هريوا بايد متوجه باشند تا به مأمورين شرور و خبيث دونظام فتنه انگيز ( سلطنت وهابيزم سعودى و نظام مطلقه ولايت فقيه ) فرصت و بستر بازى را فراهم نياورند.
حكمتيار با خلط نمودن مداخله نظام ولايت مطلقه فقيه و مسله تهاجم فرهنگى در واقع يك مأموريت دوگانه را به عهده دارد، او از يكطرف مى خواهد با تمدن ستيزى و فارسى ستيزى براى تثبيت فاشيسم قبيله خدمت نمايد و از طرفى با مطرح نمودن مداخله ايران تلاش دارد زمينه حضور تفكر وهابيزم سياسى نظام فاسد سعودى را فراهم آورد.
اميدوارم جوانان هريوا، مواظب فتنه انگيزى و شرارت حكمتيار باشند و هر نوع توطئه شيطاني دوگانهء او را با حضور قاطع و قدرتمندانه درهم بشكنند.
مسجد هرات كه روزگارى نماز آدينه آش با مسجد مكه مقايسه مى شده است، نبايد جولانگه دشمنان فرهنگ و تمدن خراسان باشد.

>>>   از برگه " شيرزاد "
هرات عزيز !!!
قرار است قدوم منحوس اين جانى خاك پاكت را لمس كند و يك تاريخ ننگين وشرم آور در صفحه طلائيت درج نمايد ..
مبادا كه قاتل بيش از شصت هزار هموطنان بيگناهت را خوش آمد بگوئى و در آغوش بكشى !!!!
روح شهدا و وجدان پاكت ترا نفرين خواهند كرد اگر چنين كردى ..
قدوم اين مهمان نا خوانده بجز فتنه ، فساد ، شر ، نفاق وذلالت چيز ديگرى به اين ديار به ارمغان نخواهد آورد ......
امروز يك هراتى اصيل ، باوجدان ،وطن دوست ،با حيثيت و إيمان راه خويش از يك خفاش ، مرتجع ،ذليل ،ناقل و دوروى جدا خواهد كرد .
( و اينرا زمان براى ما بطور زنده نشان خواهد داد )
از هر هراتى با احساس و با إيمان توقع ميرود تا ضمن محكوم كردن اين سفر فتنه انگيز ،
با اشتراك نكردن در هيچ يك از مراسم دين وطنى ، وجدانى و وطن دوستى خود را ادا نمايد ...
البته اين يك چانس هم براى هرات خواهد بود تا چهره هاى آق شده ، زبون و بى ارزش را هم شناسائى نمايد

>>>   جوانان هرات گلبدين را شرمند وخجل روسياه سازيد .از رفتن به هرات پشيمان شود .
آميدوارم هرات باستان سرمشق باشد براي راندن.
شيطان

>>>   چیزی بدی نیست کشور تنها جای چند لنده غر نیست کشور هم ماست
وقتی عبدالله هر جای که دلش خواست رفته میتواند حکمتیار هم میتواند
به نظر بنده این سخنان تعصب امیز دردی ما را دوا نه می کند بیایید حل اساسی را پیدا کنیم و جای نشین به رهبری خود پیدا کنیم و از لنده غرها نجات پیدا کنیم
ور نه همه روزه به نرخ کچالو ما را خواهد فروخت
قیس غفوری از هرات

>>>   چمعه خان غم درون (همدرد) روبا صفت قبلا با پول داده شده از داخل ارگ به هرات رفته بود و اکنون هم است تا بادادن پول بمردم از خود بی خبر در مجلس سخن رانی گلبدین راکتیار قصاب کابل شرکت کنند و گویا طوری وانمود کنند که در ولایت فارسی زبان که اکثریت را تشکیل میدهد طرفداران پر رنگ دارد واین توزیع پول داده شده از داخل ارگ که در حقیقت پول ای اس ای استن اما از طریق سفید کردن ان ازطریق ارگ نشینان این دلقک بازی های جای را نمیگیرد مانندی که بانک مرکزی بخاطر ثبات پولی هفته وار تبادله دالر را به افغانی انجام میدهد اما پس از ختم تبادله اسعار هیچ نوع کدام تاثیری دیده نشده فقط مصرف بیجاو صرف وقت بیجا است گلبدین و دار ودسته ظالم خوده خواه ان بمانند خودش انقد مردم را رنجانده اند که دیگر جای در پای در بینمردم برای خودشان نمانده اند بخصوص توهین وتحقیری که بزبان شان گردیده و میگردد و زبان انها زبان بیگانه میگویند .

>>>   مشکل در چیست؟
بس کنید اینقدر تعصب را

>>>   ازگلبدین باید باکچالو وبانجان رومی وبوتهای کونه استقبال شود که خاطره اش تادم مرگش یادش باشه
آدمکش لیاقت بیشتراز بوت کونه راندارد.
م ی

>>>   خدا روزي بيايد ببنيم كه نه افغان باشيم و نه افغانستاني
لعنت به انگليز خبيث كه هرات را به دامن افغان انداخت
نجيب هرات

>>>   این جانب احمد شاه هروی به نمایندگی از فامیل هروی آمدن محترم حکمتیار صاحب را به شهر علم وفرهنگ هرات خوش آمدید گفته و ضمنآ از انعده برادران که از ولسوالی انجلیل غرض پدیرایی ایشان ثبت نام نموده اند یک دنیا سپاس و تشکر.
احمد شاه هروی

>>>   این تجمع حق قانونی حکمتیار است، ومتهم کردن آن به قومگرایی خودش یکنوع قومگرایی است، چطورممکن است شما ازقوم وقبیله خود نمایندگی کنید ودر انخابات حتی حاضرید رٲی آنان را به نفع دیگران مصادره ومعامله کنید ولی ایشان حتی حق نداشته باشدکه با طرفداران خود درهرات دیدار وتجدید پیمان داشته باشند، چونکه شما مشغول حزب بازی وایتلاف هستید، ایشان فارغ البال ازاین مشغله های بیهوده، ازفرصت پیش آمده حسن استفاده را می برد.
درانتخابات گذشته تنها غنی درمقابل تان قرارداشت که ریاست را ازآن خود کرد، ولی این بار حکمتیارنیز درمیدان رقابت بصورت جدی حاضراست، این گوی واین هم میدان، مرد ونامرد درین میدان مشخص میشود، فعلا دوستان ازاتهام قومگرایی نسبت به حکمتیار دست بردارند که خود دوستان ما عملا بیشتر مورد این اتهام هستند.
نجیب الله

>>>   مسجد جوادیه میرفت چرا که از داعشیان وتروریستان قبلاً حمایت کرده بود وفعلاً هم بخاطر تقویت داعشیان رفته است وپس

>>>   فکر نمی کنید که راکتیار های داعش و طالبان با فیر راکت ها مانع سخنرانی گلبدین در مسجد جامع شوند؟

>>>   جاي بسا شرم است، اين بيچاره نه فاكولته را خلاص كرده و نه انجنير شده، تنها سال اول فاكولته بود، و آنرا هم خلاص نكرده بود، إنسان به ألقاب إنسان نميشود، مانند طالبان كه حتي صاحب منصبان كمونيست را هم مولوي صاحب ألقاب دادند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است