احتمال فروش کمک های اروپا در کمیسیون انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138837 منبع: پرینت

تجهیزات انتخاباتی که از سوی اتحادیه اروپا به کمیسیون انتخابات کمک شده هم اکنون در کمیسیون موجود نیست.

به نقل از جمهور، محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در نشست روز یکشنبه26 سنبله 96 این مجلس می گوید که یکی از روسای دبیرخانه کمیسیون انتخابات متهم است که تجهیزات انتخاباتی کمک شده توسط اتحادیه اروپا را به فروش رسانده است.

بگفته وی، ادعاهایی وجود دارد که تجهیزات انتخاباتی که از سوی اتحادیه اروپا به کمیسیون انتخابات کمک شده، هم اکنون در کمیسیون موجود نیست و احتمالا فروخته شده است. اتحادیه اروپا سه مکتوب در مورد این مساله به حکومت فرستاده ولی تا هنوز به این مکتوب ها پاسخی داده نشده است.

ایزدیار هشدار می دهد که در صورتیکه این اتهام از سوی دولت و بویژه کمیسیون انتخابات جداً بررسی نگردد بی باوری‌ها نسبت به شفافیت انتخابات‌های آینده بیشتر می‌شود و نیز تمویل کنندگان انتخابات دیگر به کمیسیون انتخابات کمک نخواهند کرد.

رییس مجلس سنا، رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات را به نشست سه شنبه هفته آینده این مجلس فراخواند تا درخصوص چگونگی روند برگزاری انتخابات آینده از وی سوال شود.

این اظهارات درحالی است که بتازگی وظیفه رییس عملیاتی دبیرخانه کمیسیون انتخابات به اتهام فساد به تعلیق در آمده است.

اتحادیه اروپا از تمویل کنندگان اصلی انتخابات‌های کشور است و در هر انتخابات صدها میلیون دالر به کمیسیون انتخابات کمک می کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتحادیه اروپا
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Latifi
برادر پشتونم از رهبرانت بپرس که چرا در 200 سال حاکمیت مکتب،پوهنتون، سرک، کلینیک، خط ٱهن، بند برق و معادن رااستخراج نکردند؟چراطفل معصوم پشتون خارباشد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است