پوشکوف: آمریکا از متهم کردن روسیه دست بردارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138814 منبع: پرینت

سناتور روس به پنتاگون گوشزد کرد، قبل از متهم کردن روسیه، به یاد داشته باشد که آمریکا خود به مواضع ارتش کشور مستقل سوریه حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" رییس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید کرد که پنتاگون قبل از آنکه روسیه را به حمله به مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه متهم کند، بهتر است به یاد داشته باشد که خود به مواضع ارتش سوریه حمله کرده و این خود آمریکایی‌ها هستند که گروه‌های مسلح مخالف در سوریه را تجهیز نظامی کرده اند.

لازم به یادآوری است که ایتلاف بین المللی به اصطلاح ضدتروریستی به سرکردگی آمریکا روز شنبه روسیه را متهم کرد که به مواضع نیروهای دمکراتیک سوری (SDF) حمله کرده است. ضمن اینکه منابع کردزبان نیز روز گذشته اعلام کردند که 6 نفر از نیروهای دمکراتیک سوریه در حمله های نیروی هوایی سوریه زخمی شده اند. ارتش سوریه واکنشی به این خبر نشان نداده است.

سناتور پوشکوف در صفحه "توییتر" خود در واکنش به این مساله نوشته است: «پنتاگون قبل از اینکه بار دیگر روسیه را متهم کند، بهتر است به یاد بیاورد که خود چگونه مواضع ارتش سوریه را بمباران کرده و اینکه چگونه بیش از 2،5 میلیارد دالر تسلیحات نظامی برای گروه های مسلح مخالف در این کشور ارسال کرده است!»

مقام های مسکو بارها اعلام کرده اند که تصمیم گیری در مورد حمله های هوایی در سوریه تنها بعد از کسب اطلاعات دقیق و شناسایی اهداف و بررسی درست بودن آن، صورت می گیرد. ضمن اینکه اتهامات وارده از سوی کشورهای غربی به نیروی هوایی روسیه در مورد بمباران تاسیسات غیرنظامی در سوریه، همواره تنها در حد یک اتهام باقی مانده و هرگز با دلایل و مستندات اثبات نشده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است