انتقاد نماینده سازمان ملل از عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138792 منبع: پرینت

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دولت های عضو این سازمان را به انجام تحقیقات مستقل بین المللی در مورد درگیری های یمن فراخواند.

الحسین کشورهای جهان را به حرکت برای توقف اعمال خشونت آمیزی که در یمن در جریان است فراخواند و افزود: چیزی که دراین کشور درجریان است نقض کامل قوانین انسانیت و عرف بین المللی است.

وی با مسوول دانستن عربستان در مورد جنایات جنگی در یمن گفت که عربستان به دنبال افزایش تنش است و هیچ توجهی به کشته شدن بیگناهان و غیر نظامی ها و کودکان ندارد.

او افزود که نقشه حمله نظامی که عربستان با همراهی متحدانش در پیش گرفت از ابتدا اشتباه بود و استراتژی عربستان منجر به کشته شدن هزاران و آوارگی میلیون ها نفر و تخریب منازل و زیرساخت های یمن بدون هیچ دستاوردی شده است.

وی ادامه داد که "بارها و بارها کشورهای جهان را به تداریک دیدن ابتکار عملی برای تحقیقی مستقل و بین المللی در مورد اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر و قانون بین الملل که در یمن از طرف عربستان و هم پیمانانش در جریان است دعوت کردم.

اجرای یک تحقیقات بین المللی در فرستادن پیام هشداری به طرف های درگیر مفید خواهد چرا که باعث خواهد شد متوجه شوند جامعه بین الملل بشدت مراقب رفتار و اعمال آنها است و مصمم به پیگیری بدرفتاری ها است.

کمیسر عالی حقوق بشر کلامش را این گونه به پایان رساند که نتایج جنگ باری گران بر دوش مردم یمن است. نتایجی مثل مرگ و فقر و کمبود آب و غذا و دارو و اینکه مردم یمن قربانی یک جنگ کور هستند که نتیجه آن گسترش هرج و مرج و انتشار وبا در این کشور است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
عربستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است