طرح اتمر و حکمتیار برای سقوط هرات
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۸    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138698 منبع: پرینت

نماینده رسمی حنیف اتمر مشاور امنیت ملی به هرات سفر کرده و در حال رایزنی با سران حزب اسلامی حکمتیار در این ولایت می باشد.
هرچند تا کنون ولایت و نیروهای امنیتی هرات از ورود این شخص اظهار بی اطلاعی می کنند اما دیدارهای رسمی در مهمانخانه باغ ملت و خانه جهاد در حال برگزاری است.

خبرنگار افتخاری ما از هرات گزارش می دهد که برخی از اساتید دانشگاه ، علما ، متنفذین مخالف تاجیک ها و تعدادی از سران حزب اسلامی در هرات و ولایات اطراف جهت دیدار و ملاقات با نماینده مخصوص حنیف اتمر به محل قرار حاضر شده و جداگانه در حال ملاقات هستند.

این ملاقات در حالی صورت می گیرد که اسماعیل خان از ورود افراد مشکوک به هرات نگران شده و دستور اخراج هیات را از باغ ملت داده است و اینک جلسات و قرارهای ملاقات در خانه جهاد در تخت سفر هرات انجام می شود.

در همین حال مردم شهر هرات در روزهای عید قربان از حضور تعداد زیادی از جوانانی که به زبان پشتو صحبت می کردند و با موتر های ویشی بدون پلاک (نمبر پلیت) در نقا مختلف شهر در گشت و گذار بودند ، ابراز نگرانی کرده از مسوولان امنیتی شکایت داشتند که چرا به این افراد در روزهای عید قربان اجازه تردد در شهر داده شده است.
این افراد بعد از تعطیلات عید هرات را ترک کرده اند.

یک منبع امنیتی به خبرنگار افتخاری ما اذعان داشت که گمان می رود حدود 4 هزار تن از جوانان بین سنین 18 تا 30 سال برای شناسایی و بلد شدن شهر هرات وارد این ولایت گردیده بعد از آشنا شدن با هرات این ولایت را ترک کردند.

با این حساب، در آینده منتظر افرادی باشید که هرچند به زبان فارسی مسلط نیستند اما شهر هرات و اطراف آن را خوب می شناسند و عملا با همه شهر و اطراف آشنا شده اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   ازین دو دم بریده هر جنایتی که ممکن برایشان باشد بر ضد اقوام دیگر انجام میدهند و دریغ هم نمیکنند و گلبیدین خان با عقده مندی به ایران ممکن پلانهای خصمانه دیگری را ضمن بد امنی هرات قتل وترور مخالفین اش از جمله امیر اسماعیل خان صاحب نفوذ عضو جمعیت اسلامی افغانستان هم در کار نامه شان باشددر غیر ان نماینده مخفی حنیف اتمر و رایزنی و صحبت با مردم طور پنهانی و سفر گلبیدین حکمتیار بولایت هرات همزمان به سفر مخفی حنیف اتمر بی ارتباط نبوده و ده ها سوال را در اذعان عامه بوجود میاورد والی فعلی هرات هم از جمله کسانی است که سابقه حزب اسلامی گلبیدین را دارد .

>>>   جای بسیار تعجب است !چه شدامیر صاحب محبوب که یک زمانی بیش از ۵۰۰ عراده تانک وطیاره وقول اردو و... را در اختیار داشتند وفرمان روای حوزه ای جنوب غرب بودند درجلسه ای هرات به گوش خود شنیدم که تلویزیون هرات در اخبار ساعت هشت شب گفت {امروز امیر صاحب محبوب استاد ربانی را به حضور پذیرفتند} این همه لاف وپتاق و... متاسفانه امروزه هرات عزیز بدست ناپاک اتمر فتح میگردد!!!برای ان امیر نامدار ومجاهدین هرات وانسانیت عیب است باید به حال انها گریست وبه حال ایشان افسوس نمود برای شرمندگی انها همین قدر کافیست بیشتر نباید نوشت چون لیاقت ضیاع وقت را ندارند
داکتر عبدالله خاموش هروی

>>>   نام این کشور باید دوباره تغییر کند و نام ننگین قومی آن دور شود از زمان افغانستان شدن و افغان بودن، تاحال افغان ها (..... کوه سلیمانی) چه سودی برده و چه افتخاری آفریده اند ؛
بجز وطنفروشی، جاسوسی، چاپلوسی، دروغ، خیانت، جنایت، وحشت، انتحار، انفجار، قتل، تقلب، درنتیجه ننگینترین و شرمگین ترین کشور مولد مواد مخدر و مردم گدا و محتاج را به جهان عرضه کردن دستاورد دیگری نبوده و نیست ؟

>>>   270ســال است که این مردم خاین است هم خاین وهم خاک فروش وطن فروش

>>>   Zahir Ariaie
ارگ تلاش دارد تا قبل از به ثمر نشستن ستراتژى ترامپ براى نابودى طالبان ، مهره هاى زيادى از انها و مربوط به گلبدين را جذب ارتش و دولت كند تا بقاى دولت ديكتاتورى قومى را به زعم خودشان در صورت چالش ، ضمانت نماييد!

>>>   Rafi
عجب بی منطق رهبرانی است در نصف کشورت پول رایج اش کلدار است این مزدور ها امدن فرق بین فارسی و دری را به مردم نشان داده رایستن

>>>   سال ها و سده هاست که با این نام و نیرنگ اواغنه ما سرکوب شده ایم . حتی بزرگان ما هم به این جال بند مانده اند که از سنگ آواز می برآید و ازین ترسو ها نی

>>>   از عبدالرحمن تا نادر و تا امروز تعصب بیداد میکند هیچ کسی از ان دار دسته سدای <صدا > شنیده نشد و نمیشود وقتی دیگران بدفاع از حقوق خویش بپا میشوند متعصب ، مهاجر ... مهرزده میشوند نمیدانم که انها از خردبیگانه هستند که از سر خودخواهی شان پائین نمی ایند که بپذیرند که خیانت و تعصب میکنند و بالاتر از ان که ترور را پیشه کردند

>>>   این شیادان تاریخ ، همه مردم این سرزمین را در تاریکی نگاه داشته اند، به دور از دانستن چگونگی خود و فرهنگ راستین خود، چه هزاره بوده است و چه اوزبیک یا تاجیک ویا دیگر باشندگان این سرزمین، برای شان یک نام ساختگی و دروغین و ننگین را بیشرمانه و به زور تحمیل کرده اند و یک تاریخ دروغ را بافته و تاپه کرده اند و گفته اند چون امروز در کشوری زندگی میکنید که اوغانستان نام دارد، از این روی همه اوغان هستید و همه مسلمان هستید،. و زمان که یک دسته از مردم برمیخیزند در برابر این دروغ و فریب و در کوشش آزاد ساختن راستی ها میشوند، آن ها را دشمنان همبستگی (وحدت ملی) مینامند و یا هزار و یک تاپه دروغین خود را بر آن ها میچسپانند تا نشود که فرزند این سرزمین از چگونگی راستی های خود آگاه شود،

>>>   نظام وطنفروش و مخالفین خائن!

>>>   کشورما در طول حکمرانی پشتونها، هرچه بی آبروی وتخلف وبی لیاقتی وکارغیر انسانی تصورکنی هست. کدام نماد تمدن وجود دارد که ما ازآن یادکنیم، تنها نماد ضد تمدنی هرجه تصورکنید وجود دارد.

>>>   نماد پشتونها عبارت است از شناسایی افغانستان به جهان ومعروف ساختن آن درجنگ وخونریزی وانتحار وترور وخشونت ودزدی وغارت و مزدوری برای بیگانگان و قوم پرستی وبیعیض وفساد. ونیز کشوررا به مقام اول درفساد ونا امنی وبیسوادی رسانده اند.

>>>   دهن و استخوان فاشیزم قبیله باید شکسته شود. تفکر حذف و تبعیض سه صد ساله را باید دفن کنند.

>>>   جنایات این تکنوکرات های غربی بیشتر از جهادی های کثیف است در ۲ سال حکومت غنی وطن فروش ۷۵ هزار مردم ما کشته شده و در ۱۷ سال با کرزی طالب ۱ میلیون هموطن مارا قتل عام کردند

>>>   پشتون ، پښاوری با پشتون پنجابی چه فرق دارد
هردو نوکر پاکستان است

>>>   هرات با در نظر داشت آنکه در گذشته ها مهد تمدن و فرهنگ پارسی بوده اما،امروز به یکی از مرکز های عمده خشونت اسلامی، آدم ستیزی ، زن ستیزی ، خود کشی زنان و کشتارگاه کودکان توسط پدران شان مبدل گردیده است!
حیف و افسوس به حال هرات

>>>   سعودي و امريكا و اسرائيل ميخواهد يك جبهه ضد ايران از ناحيهء شرقي هم باز شود ، گلبدين به همين منظور به كابل آورده شد ، منتظر تحولات باشيد
<<<مهاجر

>>>   هر افغان در هر نقطه کشور می تواند سکونت داشته باشد و در رابطه به دستور اخراج هیات توسط اسماعیل خان از باغ آزادی یک جوک بودلولول

>>>   Eskandary
این ....واقعا ....و چشم سفید است هیچ شرم هم در چشمش دیده نمی شود از همه بیشتر تو در تباهی این شهر سهم داشتی سگ ات یک عمر در انگلیس در بند بود در همین ۱۵ سال آخر کم انتحار روان کردی مردم را به خاک خون کشاندی ...واقعا این آدم چشم اش پاره شده دگه ....

>>>   هرات راهراتی های اصیل صاحب اند نه
ناقیلین اوغان

>>>   افغان درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
rstam

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
تحلیل و بررسی :
آقای حکمت یار در اولین سفر خود در هفته بعد به شهر هرات میاید و ایشان بعد از تسلیمی به دولت چند بار بر زبان پارسی تاخته و بزرگان حزب جمعیت را به باد انتقاد گرفته است .
باشندگان هرات بیشتر جمعیتی هستند و با زبان پارسی هم تکلم میکنند و انتخاب آقای حکمت یار هم سفر به شهر هرات احتمالا زوایای پوشیده ی دارد که همه به باور خود تحلیل خواهند کرد .
در ماه های پسین توجه ارگ ، شورای امنیت و حزب اسلامی به سوی هرات معطوف شده و بنابر نقشه های شان پروژه سازی های هم داشتند که به وضوح قابل لمس است .
اما باید خاطر نشان کرد که باشندگان هرات ظاهرا مردمان خوش باور ، مهمان پذیر ، خوش خدمت و دنباله رو هستند ولی در زمان که ایجاب کند متحدا در مقابل دیگران خواهند استاد و از داشته های مادی و معنوی خود با خون خود پاسداری خواهند کرد .

>>>   بسم تعالی
درود بر ملت غیور خراسان بزرگ؛
درد همه ما تبعیض و حذف سیستماتیک است.
مگر ما(تاجیک،هزاره،اوزبیک،ترکمن،بلوچ، پشه یی...) چه کم داریم که در مقابل قوم کوچک تروریست پرور کم بیاریم و این همه داد و فغان سر دهیم؟
این همه"شهید حبیب الله کلکانی،شهید مزاری،شهید مسعود،شهید ربانی،شهید کاظمی،شهید سیدخیلی،شهید داوود،شهید..." را کی ها کشتند؟
مارشال فهیم را کی ها زهر دادند؟
کی ها به زور ما را افغان میسازند؟
کی ها به تظاهرات ما انتحاری می کنند؟
کی ها تقلب می کنند؟
کی ها انتحار و انفجار می کنند؟
طالب کیست؟
داعش کیست؟
حقانی کیست؟
هزاره کش کیست؟
علیه جنرال دوستم کی دسیسه ساخت؟
پدرام را کی به مرگ تهدید کرد؟
مگر نماینده های پشتون در مجلس نمایندگان نگفتند که تاجیک به تاجیکستان اوزبیک به اوزبیکستان و هزاره هم به گورستان بروید افغانستان از پشتون ها است.؟
بیایید دست به دست هم داده در مقابل تبعیض یک مشت واحد شویم.
به والله قسم که هزار سال دیگر هم تحمل کنید شما مهاجر خطاب می شوید و پشتون های پاکستان عزیزتر از شما خواهد بود.
به حرف چند تن افراد انگشت نشان که از طرف قبیله در مقابل پول و مقام خریده شده اند و صدای عدالتخواهی شما به نفع آنها نیست گوش ندهید.
لایک و کامنت و فحش و دشنام بی معنی تان دردی را درمان نمیکند از همه شما خواهش میکنم این پیام را شریک سازید تا ملت ما بیدار شوند.
یما سیاووش

>>>   باندهای ضد فرهنگ در ارگ ریاست جمهوری در توجیه ضدیت خود با زبان مشترک با ایران میگویند: چون ایران با مهاجرین بدرفتاری میکند و در قتل مردم افغانستان دست دارد باید زبان فارسی دری از افغانستان برکنده شود. یا طوری تغییر کند که هیچ شباهتی با هم نداشته باشد.
اگر به همین منوال بخواهیم گز کنیم پس باید زبان پشتو را نابود کنیم. چون 95% شهادت مردم عادی و سربازان کشور به دست پاکستانی ها و مزدوران شان انجام میشود. فعلا هم صحنه سیاسی و نظامی پاکستان جولانگها پشتونهای آن کشور است. پشتونها صد برابر پنجابی ها ضد مردم افغانستان هستند و در حق مردم ما جنایت کرده اند. جنایات و دست اندازی های پاکستان توسط آی اس آی انجام میشود. رئیسان این سازمان مخوف تقریبا همه پشتون هستند. کارمندان و جاسوسانش تا 60% پشتون هستند.
محمد فرهنگدوست هروی

>>>   پشتونها در ادامه سلسله ی جفا ها و خیانت های شان در حق این خاک طی دو صد سال گذشته امروز مرتکب خیانت بزرگ ملی دیگری شده اند و آن عبارت از ممانعت از آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی است. اینها از خراسان اوغانستان ساختند و از اوغانستان سرزمین جهل، فقر، عقب مانده گی، ترور و وحشت ساختند اما هنوز هم قانع نیستند.
کدام مملکتی را در جهان دیده اید که شمار جمعیت ساکن آن معلوم نباشد، اتباع آن شناسنامه نداشته باشند و سرحدات آن نامعلوم باشد؟

>>>   همه از جاسوسان در درون نظام حرف مي زنند، اما هيچ كس جرأت افشاي چهره هاي منحوس و گرفتاري شان را ندارند.
اما حالا؛ جاسوسان را حتا جوالي هاي سر سرك هم مي شناسد كه كي ها هستند، اما ديگران هم چشمان شان را بسته اند و هم گوش هاي كَر شان را پنبه زده اند!

>>>   پس از ناکامی سقوط مزار شریف حالا دنبال هرات را گرفتند

>>>   دشمنان نباید زیادتر از این از دوستی ،صبر وحوصله ما هراتیان سؤاستفاده نمایند ورنه بسیار خوب میدانیم چگونه جواب دندان شکن بی شما بدهیم .
همانطوریکه با آغوش گرم از شما پزیرایی کرده شما را در کنار خویش جای دادیم یقینا قادریم گلیم دشمنی شمارا چیده وباشما یکجا روانه ی دیارتان سازیم،مگر جواب دندان شکن ۲۴ حوت ما را در مقابل دشمن از یاد برده اید!!!باخبر !
هراتی

>>>   پشتون‌های هرات را که پشتو نمی‌فهمند جابه‌جا کنیم و تاجیک و ازبیکی که مطلقاً مطابق خواست ما کار کنند را به‌صورت نمونه‌یی تعیین کنیم، تا مردم فکر کنند که از هر قوم کسی در این‌جا (اداره‌ی امور) است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است