حکمتیار به هرات می رود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۳    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138697 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی هفته آینده به هرات می رود.

یک منبع که نخواست نامی از وی برده شود به خبرنگار افتخاری ما در این ولایت اظهار داشت که سید ابوبکر صادقیار عضو فعال حزب اسلامی نیز خبر سفر حکمتیار به هرات را تایید کرده است.

قرار است حکمتیار در هرات با فعالان اجتماعی و متنفذین قومی به خصوص پشتون ها دیدار داشته باشد.

سفر حکمتیار به هرات بی ارتباط به اخطارهای اسماعیل خان در رابطه با ایجاد ناامنی ها در این ولایت نمی باشد.

اسماعیل خان رهبر جهادی حوزه غرب کشور اخطار داده بود که افرادی در پی قدرت بخشیدن و تجهیز خود در هرات برای ایجاد ناامنی در این ولایت هستند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   اسماعیل خان شخص با تجربه نظامی مسلکی و بوده و ضمنا در امورات مختلف تجارب کافی را هم در دوران جهاد و مقاومت وهم پس ازن درحکومت مجاهدین و حکومت جدید کسب کرده و حرفش بجا و بدون تحلیل و اندیشه نبوده چیزی را درک کرده که چنی صدا را بلند کرده واکنون همه میدانند که گپ از چه قرار است .

>>>   Kabul Jan
مکتب خیالی
ملالی خیالی
نازو انا خیالی
پته خزانه خیالی
لوی افغانستان خیالی

>>>   Zahir Ariaie
ارگ تلاش دارد تا قبل از به ثمر نشستن ستراتژى ترامپ براى نابودى طالبان ، مهره هاى زيادى از انها و مربوط به گلبدين را جذب ارتش و دولت كند تا بقاى دولت ديكتاتورى قومى را به زعم خودشان در صورت چالش ، ضمانت نماييد!

>>>   سال ها و سده هاست که با این نام و نیرنگ اواغنه ما سرکوب شده ایم . حتی بزرگان ما هم به این جال بند مانده اند که از سنگ آواز می برآید و ازین ترسو ها نی

>>>   از عبدالرحمن تا نادر و تا امروز تعصب بیداد میکند هیچ کسی از ان دار دسته سدای <صدا > شنیده نشد و نمیشود وقتی دیگران بدفاع از حقوق خویش بپا میشوند متعصب ، مهاجر ... مهرزده میشوند نمیدانم که انها از خردبیگانه هستند که از سر خودخواهی شان پائین نمی ایند که بپذیرند که خیانت و تعصب میکنند و بالاتر از ان که ترور را پیشه کردند

>>>   این شیادان تاریخ ، همه مردم این سرزمین را در تاریکی نگاه داشته اند، به دور از دانستن چگونگی خود و فرهنگ راستین خود، چه هزاره بوده است و چه اوزبیک یا تاجیک ویا دیگر باشندگان این سرزمین، برای شان یک نام ساختگی و دروغین و ننگین را بیشرمانه و به زور تحمیل کرده اند و یک تاریخ دروغ را بافته و تاپه کرده اند و گفته اند چون امروز در کشوری زندگی میکنید که اوغانستان نام دارد، از این روی همه اوغان هستید و همه مسلمان هستید،. و زمان که یک دسته از مردم برمیخیزند در برابر این دروغ و فریب و در کوشش آزاد ساختن راستی ها میشوند، آن ها را دشمنان همبستگی (وحدت ملی) مینامند و یا هزار و یک تاپه دروغین خود را بر آن ها میچسپانند تا نشود که فرزند این سرزمین از چگونگی راستی های خود آگاه شود،

>>>   کشورما در طول حکمرانی پشتونها، هرچه بی آبروی وتخلف وبی لیاقتی وکارغیر انسانی تصورکنی هست. کدام نماد تمدن وجود دارد که ما ازآن یادکنیم، تنها نماد ضد تمدنی هرجه تصورکنید وجود دارد.

>>>   دهن و استخوان فاشیزم قبیله باید شکسته شود. تفکر حذف و تبعیض سه صد ساله را باید دفن کنند.

>>>   طرف داران اين بزدل پاسخ بدهند آيا در ....بودن راكتيار هنوز هم شك دارين ؟

>>>   هرات با در نظر داشت آنکه در گذشته ها مهد تمدن و فرهنگ پارسی بوده اما،امروز به یکی از مرکز های عمده خشونت اسلامی، آدم ستیزی ، زن ستیزی ، خود کشی زنان و کشتارگاه کودکان توسط پدران شان مبدل گردیده است!
حیف و افسوس به حال هرات

>>>   اسمغیل به رتبه تورنی ترک وظیفه نموده کسانیکه تغلیم نظامی داشته باشد میداند که یک تورن چقدر تجربه میداشته باشد حالا که شمشیر زن ..... یکی شده است این اختلاف بین دو تنظیم جمعیت وحزب اسلامی است البته در جنگهای ذات البینی ومردمکشی از تجارب کافی برخوردارهستند

>>>   اسماعیل خان اگر در هرات محبوبیت می داشت، در انتخابات رأی می آورد.

>>>   یکی از کار های اسماعیل خان بعد از خانه نشینی ترساند مردم است در هر سخنرانی تکرار می کند که در آینده وضعیت هرات خراب میشود
شکر هرات امنیت است

>>>   گلبدین بخاطری که به دولت پیوسته است، سبب قهر طالبان و داعشیان شده است و آنها اخطار دادند که در هر جایی که گلبدین متینگ دایر کند و یا سخنرانی کند، آن محل را انفجار خواهند داد.
این خبر را ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نشر کرده است.

>>>   یک منبع گفت: امریکائی ها برای گلبدین گفته اند: ما ترا آوردیم وماهانه ملیون ها دالر برایت حواله کردیم مقصد ما این نبود که تو برایت دیوارهای سمنتی احاطه بسازی وتخم بدهی ، برو به هرات مرز ایران داغش را رهبری کن سنی هارا برضد حکومت ایران تحریک کن شنگت را نشان بتی تاکی داخل بلدنگ در دارالامان پنهان هستی اگر نرفتی منتظر بی پیلوت باشد که سهوا کدام چجیزی از او خطا نخورد ودیوارهایت را تخریب نکند

>>>   تقدیر حکمتیار این است که در بهترین حالت در کناره های کابل چکر بزند. او امروز از بی مضمونی به یاد قدیما افتاده و رفته است تا با ویرانه های محو شده پایگاه راکت زنی خویش در چهار آسیاب دیدار تازه کند.
را حکمتیار امروز به چهارآسیاب کابل رفته است.
من در سال 1995 بعد از سقوط چهار آسیاب همراه با قطعات دولتی از ویرانه های پایگاه چهارآسیاب دیدن کرده بودم. همه چیز درهم ریخته و رها شده بود. تاسیسات جبهه ای و موقتی شامل مجموعه اتاق های تلویزیون و چاپخانه و بلنداژ های بی سقف به شهرکی آشوب زده مشابه بود که بعد ازیک زمین لرزه خوفناک تا وسر شده بود

>>>   نویسنده امریکایی، کرستوفر بولین در مقاله‌ای که به تاریخ ۲۹ می ۲۰۱۶ در ویبلاگ شخصی‌اش نشر شد، از رابطه اسراییل با حزب اسلامی با وساطت چارلی ویلسون پرده برداشته می‌نویسد که وی شخصا با گلبدین دیدار نموده به توافق رسید که حزب اسلامی از اسراییل اسلحه دریافت کند و با اجنت‌های سازمان استخبارات نظامی اسراییل در پاکستان کار کند تا مجاهدینش را آموزش دهند. در نتیجه این توافق مخفی،‌ حداقل چهارهزار تن از نیروهای گلبدین توسط کارشناسان اسراییلی تمرینات نظامی دیدند که در قالب آن جمعی از عرب‌هایی نیز جا داده شدند که بعدها تروریست‌های خطرناک بین‌المللی شبکه القاعده شدند

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
تحلیل و بررسی :
آقای حکمت یار در اولین سفر خود در هفته بعد به شهر هرات میاید و ایشان بعد از تسلیمی به دولت چند بار بر زبان پارسی تاخته و بزرگان حزب جمعیت را به باد انتقاد گرفته است .
باشندگان هرات بیشتر جمعیتی هستند و با زبان پارسی هم تکلم میکنند و انتخاب آقای حکمت یار هم سفر به شهر هرات احتمالا زوایای پوشیده ی دارد که همه به باور خود تحلیل خواهند کرد .
در ماه های پسین توجه ارگ ، شورای امنیت و حزب اسلامی به سوی هرات معطوف شده و بنابر نقشه های شان پروژه سازی های هم داشتند که به وضوح قابل لمس است .
اما باید خاطر نشان کرد که باشندگان هرات ظاهرا مردمان خوش باور ، مهمان پذیر ، خوش خدمت و دنباله رو هستند ولی در زمان که ایجاب کند متحدا در مقابل دیگران خواهند استاد و از داشته های مادی و معنوی خود با خون خود پاسداری خواهند کرد .

>>>   هرکه او دورماند ازاصل خویش **** بازجوید روزگار وصل خویش
طوریکه تاریخ گواه است این طبقه معامله گر دراصل همان غژدی نشین ها وچوپان های همان سرزمین وهمان مرزوبوم است که با حیله گری ونیرنگ زمام امور را بدست گرفته وحالا خودرا مالک وصاحب اصلی افغانسنان میدانند. درحالیکه حقیقت برای همگان هویداست .
باخبر هرات باستان وهراتیان اصیل

>>>   بسم تعالی
درود بر ملت غیور خراسان بزرگ؛
درد همه ما تبعیض و حذف سیستماتیک است.
مگر ما(تاجیک،هزاره،اوزبیک،ترکمن،بلوچ، پشه یی...) چه کم داریم که در مقابل قوم کوچک تروریست پرور کم بیاریم و این همه داد و فغان سر دهیم؟
این همه"شهید حبیب الله کلکانی،شهید مزاری،شهید مسعود،شهید ربانی،شهید کاظمی،شهید سیدخیلی،شهید داوود،شهید..." را کی ها کشتند؟
مارشال فهیم را کی ها زهر دادند؟
کی ها به زور ما را افغان میسازند؟
کی ها به تظاهرات ما انتحاری می کنند؟
کی ها تقلب می کنند؟
کی ها انتحار و انفجار می کنند؟
طالب کیست؟
داعش کیست؟
حقانی کیست؟
هزاره کش کیست؟
علیه جنرال دوستم کی دسیسه ساخت؟
پدرام را کی به مرگ تهدید کرد؟
مگر نماینده های پشتون در مجلس نمایندگان نگفتند که تاجیک به تاجیکستان اوزبیک به اوزبیکستان و هزاره هم به گورستان بروید افغانستان از پشتون ها است.؟
بیایید دست به دست هم داده در مقابل تبعیض یک مشت واحد شویم.
به والله قسم که هزار سال دیگر هم تحمل کنید شما مهاجر خطاب می شوید و پشتون های پاکستان عزیزتر از شما خواهد بود.
به حرف چند تن افراد انگشت نشان که از طرف قبیله در مقابل پول و مقام خریده شده اند و صدای عدالتخواهی شما به نفع آنها نیست گوش ندهید.
لایک و کامنت و فحش و دشنام بی معنی تان دردی را درمان نمیکند از همه شما خواهش میکنم این پیام را شریک سازید تا ملت ما بیدار شوند.
یما سیاووش

>>>   مگر در افغانستان دیگر روانی بهتر از غنی وعبدالله پیدا نمیشود؟ههههه عجب سوال احمقانه یی
مگر با رفتن چند تا لنگ و لوگ؛ ما دچار بحران می شویم

>>>   باندهای ضد فرهنگ در ارگ ریاست جمهوری در توجیه ضدیت خود با زبان مشترک با ایران میگویند: چون ایران با مهاجرین بدرفتاری میکند و در قتل مردم افغانستان دست دارد باید زبان فارسی دری از افغانستان برکنده شود. یا طوری تغییر کند که هیچ شباهتی با هم نداشته باشد.
اگر به همین منوال بخواهیم گز کنیم پس باید زبان پشتو را نابود کنیم. چون 95% شهادت مردم عادی و سربازان کشور به دست پاکستانی ها و مزدوران شان انجام میشود. فعلا هم صحنه سیاسی و نظامی پاکستان جولانگها پشتونهای آن کشور است. پشتونها صد برابر پنجابی ها ضد مردم افغانستان هستند و در حق مردم ما جنایت کرده اند. جنایات و دست اندازی های پاکستان توسط آی اس آی انجام میشود. رئیسان این سازمان مخوف تقریبا همه پشتون هستند. کارمندان و جاسوسانش تا 60% پشتون هستند.
محمد فرهنگدوست هروی

>>>   وقتی شکریه بارکزی به صراحت ملا عمر را مجاهد خطاب میکند و در سوگ مرگش سیاه پوش می شود و اشرف غنی از مردم افغانستان میخواهد که همه بایداز طالبان معذرت خواهی کنند؛ به یقین که مردم افغانستان باید مبارزه با سازمان استخباراتی پاکستان ( ISI) را نه از سرحدات کشور بلکه از داخل کابل از ارگ خیلی ساده با تف انداختن به دو این صورت کثیف شروع کنند.

>>>   جناب حكمتيار!
آوازه های به گوش مي رسد كه قدم نامبارك تان قرار است بر خاك هري زمين بگذارید.
چند نكته را بايد به خاطر بسپاريد.
١- هرات مهد شاعران و اولياء خدا با همان زبان فارسي است، به اين گويش كهن احترام بگذاريد.
٢- شيعه و سني برادر اند، كوشش نكنيد آنها را جدا سازيد.
٣- اين شهر با بزرگان خوب آشناست، لطف كنيد به كسي توهين نكنيد.
٤- مردمان اش با فرهنگ اند، هيچ چشمه اي از غار نشيني خود نشان ندهيد.
٥- اگر دوست داريد با خود محافظ بياوريد، تلاش كنيد حتما آدم باشند.
٦- اصلا روي موضوع دانشگاه هرات فكر تان را مشغول نكنيد، زيرا از قدرت ادراك تان بدور است.
نكته: گر چه سعدي شيرين سخن چنين مي فرمايد:
آهن و فولاد هر دو از يك كوره مي آيند برون
آن يكي شمشير گردد وين يكي نعل خر است

>>>   قربان رهبرخود شوم که ازهیبتش میترسند
یاسین قاصی زاده ازهرات

>>>   فايق هروي

#حکمتیار_و_هرات
یکی از فرماندهان جهادی در ولسوالی گذره ولایت هرات روایت خود را این چنین بیان میکند:
در زمان جهاد من به حزب اسلامی پیوسته بودم و برای تجهیز و تمویل جبهات حزب اسلامی در هرات راهی پاکستان شدم. در پاکستان به کمپ حزب رفتم و حدود دو ماه معطل ماندم تا امیر را ببینم. روزی حکمتیار در نزدیکی محل اقامت آمده بود و من با کمک یکی از دوستان به خودم را به آن محل رساندم. آقای حکمتیار را در خانه پیدا کردم و با سلام علیکم وارد اتاق شدم. امیر که مشغول صحبت با فرماندهان جنوبی و شرقی بود طوری وانمود کرد که امدنم را حس نکرده است. اما سایر فرماندهان یا جوابم را با و علیکم دادند و با اشاره سر مرا پذیرایی کردند.
گفتگو ها همه به زبان پشتو بود و پس از یک الی یک و نیم ساعت یکی از نزدیکان امیر بدون دخالت امیر به من نزدیک شد و گفت مشکلت چیست؟ گفتم من فلانی و از هرات هستم. گفت می شناسم مشکلت چیست؟ گفتم من حدود دو ماه میشود برای تجهیز و تمویل جبهات آمدم و تا حال امیر را ندیدم. گفت از دوماه پیش تا حال موفق نشدی؟ گفتم نه.
نامه درخواستی مرا گرفت و نزدیک امیر که 6 یا 7 متری من بود برد و به امیر داد. امیر پرسید که این چیست؟ گفت از فلانی است. نامه را خواند و بی هیچ توجه‌ای گفت ورسه تا په پشتو ولیکه!
آن شخص آمد و نامه را پس من داد و گفت امیر گفتند برو این را به پشتو بنویس. من همان سخن پشتو امیر را شنیده و دانسته بودم و از فرط بغض گلویم پر شده بود و مجال سخن گفتن نداشتم. با گلوی پر و چشمان اشک آلود آن خانه را ترک کردم و دو باره به کوته ام برگشتم.
شب خیلی با خود فکر کردم که چقدر با دهوارها، خویشاوندان و هم شهری های جمعیتی ام بخاطر حزب جنگیده بودم و جوانان این طرف و آن طرف در این جنگ ها کشته شده بود. اما امیر این حزب زبان مرا قبول ندارد و حتا حاضر نیست با من صحبت کند. آن شب با خود تصمیم گرفتم ديگر عضو اين حزب نباشم...

>>>   ّپیمان>
تمام اقوام و مردم شریف افغانستان امیر صاحب و قهرمان هر دو جهاد حکمتیار صاحب را از دل دوست دارند، وی یگانه سپری در مقابل دزدان و شرفسادان است. امیر صاحب زنده باد امیر دولت اسلامی آینده افغانستان.

>>>   به هرات باستان رفته اند، مناطق را شناسایی میکنند، کجا ابادی بیشتر صورت گرفته است تا رهبر حزب در مورد تخریب ان تصمیم بگیرد.
چرا و به کدام دلیل هرات باید مهماندار گلبدین باشد در حالیکه او باید به کنز میرفت تا تامین کننده امنیت باشد؟
انانیکه تصمیم گرفته اند مهماندار گلبدین در هرات باشند روزی از کرده ی خود پیشمان خواهند شد.
ستون پنجم و تیم اتمر سخت در تلاش اند تا جای پایی برای افراد شرارت پیشه خود در هرات باز کنند چون از شمال کشور نامید شدند و اکنون در قدم اول سعی دارند دل اسمعیل خان را که ازرده خاطر از دولت و یاران است بدست ارند و بعدا پلانهای شوم خود را در هرات باستان پیاده کنند.
انتقال تروریستان و کفری های داعش از هرات به سمت شمال کشور راحت تر از راه های دیگری است هراتیان نباید اجازه دهند تا کسانی از هرات و تیم اتمر و ستون پنجم با سرنوشت شان چنین بیرحمانه بازی کنند
در عکس نماینده اتمر و جمعه نماینده گلبدین را می بییند که رفته اند به هرات نمایشی مضحکی را انجا راه اندازی کنند و از گلبدین خان چهره دیگری جدا از انچه است بتراشند.
اجازه ندهید فضای شهر تان تیره و تار و غبار الود شود

>>>   مرده باد پشتوتیست های متقلب دروغ گو که قصاب مردم و فاشیست های آدم کش را از جانب خود محبوب مردم خراسان زمین معرفی میکنند در حالی است که مردم غیر پشتون وی را در قلبشان منفور میدارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است