اتمر و حکمتیار شریک در فجایع اخیر
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۶/۶/۶ کد خبر: 137859 منبع: پرینت

بتازگی وزارت حج و اوقاف طرحی را جهت تامین امنیت اماکن مقدس ، به شورای امنیت ملی فرستاده است.
هرچند شورای امنیت ملی واکنش و یا جوابی به این طرح نداده اما مشخص است که هرگز برای تامین امنیت اماکن مقدس به خصوص مساجد و حسینیه ها اقدامی صورت نخواهد داد.

درگذشته بارها از منابع متعدد به شورای امنیت ملی طرح هایی جهت تامین امنیت اماکن مقدس مذهبی فرستاده شده که این شورا هرگز به آنها پاسخ نداده و در زمینه هیچ اقدامی نکرده است.

جای تعجب است که حنیف اتمر مشاور عالی شورای امنیت (رییس شورای امنیت) حتی اعلامیه محکومیت هم صادر نکرده است چه رسد به اقدام عملی و ارایه راهکار های امنیتی برای اماکن مقدس!

شورای امنیت که در جلسات خود به بررسی موضوع های امنیتی در مناطق مختلف کشور می پردازد ، در رابطه با حملات انتحاری بر اماکن مقدس شیعیان و یا ترور شخصیت های عالم اهل تشیع ، هرگز بحثی را به میان نیاروده ، انگار هیچ واقعه و فاجعه ای به وقوع نپیوسته است.

اگر از زاویه دیگری به نا امنی های اخیر و حملات بر اماکن مقدس بنگریم ، طی 125 روزی که از آمدن گلبدین حکمتیار به کابل می گذرد ، 10 حمله مسلحانه و انتحاری بر مساجد و تکایای اهل تشیع صورت گرفته و تعدادی از علمای تشیع ترور شده اند.
این حملات و ترورها که با ورود حکمیتار شدت گرفته است ، هرگز از جانب جناب حکمتیار محکوم نشده و واکنشی به رسانه ها نرسیده است در حالیکه گلبدین حکمتیار در موارد دیگری مانند حملات هملند ، عکس العمل نشان داده و اعلامیه صادر کرده و آن حملات قومی را محکوم کرده است.

ایتلاف و همراهی حنیف اتمر و شورای امنیت با گلبدین حکمتیار ، زمینه تحریک دیگر اقوام را فراهم آورده آنان را وادار به عکس العمل نموده است. چناچه صبر محمد محقق و عطامحمد نور سرآمده و در زمینه لب به سخن گشوده اند.

آیا اشرف غنی که به اصطلاح رییس جمهور همه اقوام این مملکت است ، از این مسایل بی خبر است و در این زمینه کور و کر شده است؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   مبارزه برضد پشتون تان بجائی نمیرسد بیغم باشید این خواب خودرا برای اب روان تیرکنید

>>>   فجایع وجنایتی راکه ماقبل ازاتمر وحکمتیار مشاهده کردیم این فجایع درنسوارش هم نیست بیغم باشید فراموش مانمیشود

>>>   دو جاسوس یکی سابقه به کا جی بی و فعلا ام اکس ای و ای اس ای و دیگراش که گلبیدین است با هم کمر بسته اند تا رهبران اقوام تاجیک و هزاره و ازبک را از صحنه سیاسی کشور دور سازند و قدرت مطلقه کشور را از نام قوم پشتون در دست گیرند چیزی که نا ممکن است گلبیدین از زمان حکومت سردار محمد داوود خان به اینطرف در زیر چتر ای اس ای اعمال جاسوسی و خاینانه وطنفروشی را انجام داده و هنوز هم ازین سیاه رویی و بد نامی دستبردار نشده بدستور ای اس ای و به همکاری حنیف اتمر مشاور امنیت ملی هر روز توطعه و دسیسه ای را علیه رهبران اقوام تاجیک و ازبیک و هزاره طرح و از زبان پر تعفن و گندیده گلبدین غیر مسولانه و خاینانه بیرون میگردد که این عمل انها به هیچکس قابل قبول نبوده و اخیرا جنابوالی بلخ اندک جواب را به سخنان اخیر گلبدین رهبر زرداد و امثال ان داده است .

>>>   اشرف رئيس جمهور مردم نيست، رئيس جمهور براي خود، فاميلش و باند مافيائي شامل افغان ملت نما ها و خلقيهاي قومپرست است وبس.

>>>   غنی،اتمروستانکزی وامثالهم عمدا وعمدادرمحوونابودی اقوام محروم ومظلوم افغانستان دست دارند درین هیچ جای شک نیست. باید ملیت های محروم کشوردربرخورد این فاشیستان ماهر ومغرض بیدارشوند وبااقدام موثرودوراندیشی فکرآینده خودهارا بکنند.
الا لعنت الله علی القوم الظالمین

>>>   د مسا جد کار همین ستو ن پنجم است و او به این معنی است که در حا دثه مسجد زما ن واقع خیر خا نه در نزدیک مسجد همین چهر نفر اتحاری از موتر ایلس سیاه که مربوط به ستو ن پنجم بود پاین شده و موتر مذکور از سا حه خارج شده ورفت حا لا قضا وت به شما

>>>   گلبیدین این جاسوس طرف اعتماد پاکستان در دوران گذشته و حالیه نسبت اعمال جنایتکارانه و قتل وکشتار مردم چنان منزوی و روسیاه گشته که حتی مردمان پشتون ما نیز ازین خاین خبیث متنفر گشته و بر خلاف گلبدین با جانب مقابل ان دوست و همکار و حامی گشته اند که بطور مثال از حمایت سران قوم و جوانان ولایات پاکتیا و پکتیا و خوست و اکثر اقوام پشتون جلال اباد بشمول حاجی ظاهر قدیر را نامبرد که این خود بیان کننده منزوی شدن گلبیدین حکمتیار در نزد مردم و روسیاهی این قاتل ملت و خاین وطنفروش است .

>>>   حکمتیار صاحب وعده نموده هرزمانی قدرت را بدست گیرد با پاکستان یکی میشویم نامش را هم فدراسیون میگذارد

>>>   گلبدین گفته است گذشته را فراموش کنید شما چرا بازهم از گذشته حرف میزنید ؟

>>>   طوریکه دیده شده از روزیکه گلبیدین حکمتیار بدولت تسلیم شده تبلیغات وخصومتش را با مردمان فارسی زبانان و بخصوص شیعیان کشور ما بیشتر از پیش کرده و هرزگاهی مساجد و تکیه خانه های مردمان اهل تشیع بواسط انتحاری های بنام داعشیان که در حقیقت همان طالبان اعضای سابق حزب اسلامی است نه کسی دیگری که همه شان مانند رهبران شان گلبیدین و ملا هیبت الله غلامان و جاسوسان ای اس ای پاکستان بودند وهستند و از جاسوسی و وطنفروشی هیچاگاهی دستبردار نخواهند شدند .

>>>   اگر حكمتيار إصلاح نشود، و موقف و جايگاه حقيقي خود را در نهضت إسلامي افغانستان درك نكند، همانطوري كه انجنير نيست، نسل جوان دروغ و فريب هاي گذشته و فعلي اش را زود به رخش خواهد كشيد، كه آن وقت بغير از خود كشي خود ديگر كاري نميتواند.

>>>   وای به حال تان که اینقدر کور خود و بینای دیگران هستید. مردم از جمعیت چپاولگران آنقدر نفرت دارند که حد آنرا خداوند میداند.

>>>   عجب نیست که غربی ها این بار این مهره سوخته واز کار افتیده ای خودرا رویکار نمایند واسمش را انتخاب ملی بگذارند مناسبت تام میان اشرف غنی وحکمتیار وجود داردگذشته ازان که هردو مزدور و دست نشانده واجنت اند وگذشته ازین که هردو فاشیست ووطن فروش اند یک وجه مشابه دیگری درمیان هردو موجود است وان این که اشرف غنی هم چند سال قبل در انتخابات دونیم درصد ارا را بدست اورده بود وقطب الدین هلال هم در سال پار فقط دونیم درصد ارا را به خود اختصاص داد ازین رو ارباب ها برای این که احسان ومنت خودرا بر انها تحمیل نموده باشد از همین دونیم درصد انها را به قدرت میرساند تا در اینده هر فرمایشی که داشته باشند قبول ومرعی الاجرا گردد
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   ما را به سیاست های کلان چه کار؟ اگر تسلیم نمایم که ای اس ای فرزند دلبند سی ای ای است وجکمتیار فرزند ای اس ای پس حضرتشان نواده ویا نواسه ای سی ای ای میشوندپیشینیان گفته اند که اگر فرزند بادام باشد نواسه مغز بادام است راستی هم این نواسه در انحراف امین از حزب ذموکراتیک وپیوند دادن تنی با سازمانهای استخباراتی جهانی وکشیدن نجیب به میز مذاکره وقناعت دادن اوبه ترک قدرت واستادن در پهلوی غرب دراذربایجان وتلاش برای پیش روی غربی ها در اسیای میانه وسقوط دولت ربانی و...زحمات زیادی را متحمل گردیده که هرکدام این خدمات شایستگی وارزنده گی خودرا دارد بجاست تا یک بارهم که شده در ارگش جا دهند وپاس این همه خدمات شایان اورا بنمایند
هرچه جمعیت همیشه با منافع غرب تکر نموده وخودرا به نزد سیا سیه روی ساخته وهمیش مانع برنامه های بزرگ انها شده اند از همین رو بزرگان ورهبران ان مجازات گردیده وسران ان را یکی بعد دیگری نابود ساختند گرچه از نگاه وطندوستی وحب وطن موقف جمعیت قابل ستایش است و کارنامه های جمعیت را تاریخ با خط زرین ثبت اوراق خود مینماید اما سعی وتلاش های عبدالله وصلاح الدین واسماعیل خان نمیتواند طغیان وسرکشی اسلاف شان را جبیره نماید ازینرو یکی محکوم تاریخ ودیگری مورد لعنت ابر قدرت جهانی قرار دارد
نتیجه ان که میخواهند با اوردن جناب حکمتیار عذاب دردناک دیگری را متوجه جمعیت وهواخواهان ان نموده از حزب اسلامی وطرفدارانش تحسین وتشکر وقدردانی داشته باشند گرچه سیاست مدارها وقدرت های بزرک منافع ظاهری وانی خودرادر نظر دارند ودرانعطاف وتواضع های قبلی چندان باورمند نیستند اما ضرورت های که به حزب دارند تا هنوز مرفوع نگردیده وایشان در شمار مهره های سوخته حساب نمیشوند واز زمره ای اعضای فعال وکار امد به حساب می ایند پس به جمعیت میگویم ببخشید همیشه سزای وطن پرستی وازادیخواهی مرگ است واعدام وسرنوشت شماو اسلامتان که انتخاب خودتان میباشدمحتوم به ابعاد وتبعید وقلع وقمع بوده بیش تر با جامه بدل نمودن ها وتظاهر واظهار وفاداری مزاحم دیگران نشوید وانهای که ابدیده واز محک برامده اند سزاوارتر ازشماست وتا شما موقع وموقف انها را احراز مینمایند اینها دیگر به معارج عالیتر میرسند ومقام بهتر وبزرگ تر را کسب مینمایند
ولایت خان از کاپیسا

>>>   در كابل جانم را ميگيرند و ميگويند هزاره هست، در غور به رگبارم ميبندند استدلال ميكنند كه تاجيك است و در سمنگان عزيزم را از من جدا ميكنند و به من مي باورانند كه ازبك است. تو را از من و من را از تو به بهانه هاي واهي جدا ميكنند تا شاهرگ وحدت و انسان دوستي مان را قطع كنند. با دستان گره كرده تر از پيش بر اتحاد مان پاي مي فشاريم. دوران سختي را ميگذرانيم ، همگي هوشيار باشيم.

پلان هاي راكتيار وطالب را اينها تشريح كردند و هنوز هم تنها ما دنبال وحدت ملي باشیم.

>>>   بهروز جلال آبادی

در مقابل طالبان و داعشیان پشتون تبار ، باید شورای نظار به رهبری تاجیکان و حزب وحدت به رهبری هزاره ها و جنبش به رهبری ازبیک ها
به فعالیت های نظامی آغاز کند ،
متاسفانه در وطن زندگی میکنیم که باید یا گرگ بود و اگر نه مثلی گوسفند خوراک سگهای وحشی میشوید !
مسلح شوید و آماده باشید تا از خودتان و خانواده هایتان دفاع کنید

>>>   گلب الدین .... باهرحرفش بین مردم فاصله ایجاد میکند وخونخوار ملت هنوزدست ازکشتارمردم نمی بردارد
فروتن

>>>   ‍ لطیف پدرام:
بسمه تعالی
تصاویر جانسوز و غمبار هموطنانم را در میرزاولنگ دیدم. آن چه دیدم فراتر از تلفات نظامیان متخاصم در میدان های جنگ است. این نسل کشی است جنوساید است. تسلیت گفتن دردی را دوا نمیکند باید تدابیر جدی اندیشید. من در باره ی این اتفاقات و روش ها و استراتیژی های پیش گیرانه ی که باید اتخاذ میشد هفده سال است که سخن میگویم. در باره ی این تدابیر و راه حل ها به مناسبتی در منزل استاد خلیلی نظریاتم را گفته بودم. و همین گونه با همه ی سران ای که حالا سر و صدا به راه انداخته اند. به هر حال نمیخواهم به آن بحث ها و گفته ها بپردازم اما به صراحت میگویم لبه ی تیزی نبرد های داخلی افغانستان متوجه هموطنان شیعه مذهب ما است. گروه ها و نیرو های جنگی ای که در عراق و سوریه شکست خورده اند به فکر انتقام جویی و کشتار شیعه ها در افغانستان شده اند.خطر بسیار جدی است و شیعه های افغانستان آماج اصلی این حملات و خطر ها اند. رژیم کابل آشفته تر و ناتوان تر از آن است که بتواند از این کشتار ها جلوگیری کند. در عین حال دستگاه امنیتی و دفاعی رژیم مالامال از نیروهایی است که تفکر داعشی دارند. و در میان این نیرو ها کم نیستند افراط گرا هایی که شیعه ها را حتا مسلمان نمیدانندو طبعا مایل به دفاع از اهل تشییع نخواهند بود. مناطق هزاره نشین باید خود به فکر دفاع از خود باشند و چهار چوب های حقوقی و قانونی آن را و ساختار های امنیتی آن را خودشان باید تعیین کنند. وبرای ایجاد ساختار هایی که خود تصمیم گیرنده باشند و بودجه داشته باشند اندیشه کنند، ورنه فردا دیر خواهد بود. برای همه ی شهدا درود میفرستم

>>>   هرگاه ما واقعابی طرفانه قضاوت کنیم ما شاید جقدر جنگ های در درون این حکومت بوده ایم که جان هزار ها مردم بیگناه را گرفت و فعلا نسل تغیر کرده است دیگر دنبال این چنین افرادرا نمی گیرند .

>>>   لاله خود را نگهدار، ديگران هر چه ميكنند، ولي ما ملت چرا چوپ باشيم، حق از همه خائنان بايد گرفت، اگر ع و غ باشيد، يا حكمتيار و مسعود، يا لنگان پتان اتمر و ستانكزي.

>>>   Wais Kaberi
این تسلیمی بازهم شرم ندارد اینبار اگر کدام تحولات خدای ناخواسته آمد ریشه و بنیاد تو مزدور را با کرزی و غنی و دیگر هم فکران ات را از افغانستان بر خواهیم چید

>>>   Shirmohammad Shafiq
راکتیار صاحب هم شعار می دادند که تا یک خارجی در افغانستان باشد با حکومت هرگز صلح نخواهد کرد و به کابل نخواهد آمد اما نتیجه آن شد که در موجودیت امریکایی ها وارد کابل شود و به پذیرای خوب ترشان چهار هزار عسکر دیگر امریکایی وارد کشور شود.

>>>   Salehzadh
ميگن روزی يک لوده موتر خوده ميشست از نمبر پليت موتر شروع كرد.
کسی پرسانش کرد: چرا از نمبر پليت شروع كدي؟
لوده گفت: دفه پیش وقتي موتره شستم به نمبر پليت كه رسيدم فاميدم كه از خودم نبود.
نکته: طرفداران گلبدین تا حال به نمبر پلیت نرسیدند.

>>>   مردکی در مسجد بول کرد و آوازه پلیدی اش در همه شهر درافتاد. گفتند چرا چنین کردی؟ گفت هر چه گشتم هنری در خود نیافتم تا بدان نامی کسب کنم، پس در مسجد پلیدی کردم و یکبارگی در شهر پر آوازه گشتم.
حکمتیار هم امروز چنین می کند. تاختن او به پارسی فقط برای آن است تا واکنشی برانگیزد و حضوری نشان دهد. حکمتیار همیشه یک بازنده بوده، چه در میدان سیاست و نظامی گری چه در میان ملت و چه در برابر وجدانی که اگر داشته باشد! این عقده حقارت او را به هر گفتار و کرداری وا خواهد داشت. از سوی دیگر قبیله گرایان ارگ نیز از این موجود استفاده می کنند تا اندیشه جمعی ملت را از دادخواهی و به دادگاه کشاندن تروریستان حکومتی به سمت حکمتیار منحرف کنند.
پس من می اندیشم بهترین واکنش دربرابر این موجود خاموشی است و اینکه ارزشی برایش قایل نشویم. ما برنامه های بزرگتری پیش رو داریم که باید به صورت جمعی به آنها تمرکز کنیم.
#حکمتیار
#Hekmatyar
#رستاخیز_تغییر
#جنبش_روشنایی
#کابل

>>>   Shiralambahador Bahder
یک مشوره مفت به گلبدین در مورد نامتعارف بودن وبی مسمی بودن اسمش !
اسم گلبدین نام بی مسمی ونامتعارف است از کلیه پژوهش گران وکار شناسان ادبیات پارسی خواهشمندیم که اسم (گلبدین ) را مورد کاوش .کنکاش وکالبد شناسی گرامی قرارداده نتایج آنرا در دسترس مطبوعات وشبکه های اجتماعی قراردهند .
گلبدین یک اسم بی مسمی نا متعارف است توجه کنید (گل بدین ) هیچ مفهوم ومعنی گرامی ندارد .
دوستی دارم که افسر پولیس در فرماندهی ولایت فراه است وقتی من سرباز ونامبرده افسر پولیس بود در کنفرانس ها وسیمنار های آموزشی می رفتیم بنام های مقابل میشدیم که بالاخره بعد از تحقیقات هردوی مان به این نتیجه رسدیم که یک عده در مناقطی که سطح فرهنگ قبیلوی وعشریه ای بوده اسم ها مولود همان فرهنگ عقب افتاده قبیلوی (باده نشینی )(کوهی ) را بالای اطفال نوزاد شان گذاشته اند مانند چنار گل . شرین گل . پتو گل . نانی . عرق گل . جبار گل . سموچ گل .کشال گل وغیره .
گلبدین نخست باید اسم بی مسمی اش را از مجرا های قانونی تغییر دهد بعدش در برابر واژه های پارسی دست درازی نماید .

>>>   حکمتیار پدر تروریسم و قاعد افراطیون است. حکمیار اگر روزی ترور نکند او را خواب نمیبرد.ترور مکتب دین و مشرب حکمیتار است. از حکمتیار صاحب دلخور نباشید

>>>   اگر نویسنده های چنین که برای فصل کردن مینویسن نه برای وصل کردن - بایدبرای شان چنان انتحاری ها را آورد - زیرا اینان باچنین نوشته ها باید کشته وبهجهنم فرستاده شوند.اتهاری وحدت پسند

>>>   دوستان عزیز سلام
مارها قورباغه ها را می خوردند و قورباغه ها غمگین بودند
قورباغه ها به لک لک ها شکایت کردند
لک لک ها مارها را خوردند و قورباغه ها شادمان شدند
لک لک ها گرسنه ماندند و شروع کردند به خوردن قورباغه ها
قورباغه ها دچار اختلاف دیدگاه شدند
عده ای از آنها با لک لک ها کنار آمدند و عده ای دیگر خواهان باز گشت مارها شدند
مارها باز گشتند و همپای لک لک ها شروع به خوردن قورباغه ها کردند
حالا دیگر قورباغه ها متقاعد شده اند که برای خورده شدن به دنیا می آیند
تنها یک مشکل برای آنها حل نشده باقی مانده است
اینکه نمی دانند توسط دوستانشان خورده می شوند یا دشمنانشان

مهاجر استاد نجیب کابلی

>>>   بسیار روشنفکرانه ودقیق نوشته شده این متن....اما کاش همه ی مردم بفهمند.....

>>>   لطیف پدرام :
دومین درس کوتاه به حکمتیار
وقتی من شنیدم و خواندم که آقای حکمتیار گفته است که چه کسی نماینده ی تاجیکان است و کدام تاجیک ها او را نماینده مقرر کرده اند سریعا در ذهنم گذشت که آقای حکمتیار هنوز در قرون وسطی و خیالات ارباب-رعیتی زندگی می کند.وقتی گفته است چه کسی نماینده ی تاجیکان است،و با دقت در این پرسش ایشان به این نتیجه رسیدم که واقعا معنای شهروند،انسان مدرن و انسان حقوق مدار را قطعا نمی فهمد.خیال کرده است برای هر خواستی،چه مدنی چه سیاسی، چه خواست شهروندی،باید جمع و جماعتی یا مثلن تاجیکان حتما نماینده تعیین کنند.این دیگر یک حرف خیلی ساده است و کسی که با مبادی حقوق و علوم سیاسی آشنا باشد میداند هرکسی در مقام شهروند میتواند خواست عدالت خواهانه ی را مطرح کند.این مردم اند که تصمیم میگیرند حمایت می کنند یانه، حق فردی و آزادی کسی را نمیتوان سلب کرد.بنا بر این هیچ مهم نیست که جمع و جماعتی کسی را نماینده تعیین کند یا نکند. هر کسی در مقام شهروند و به صورت حتا یک فرد حق دارد در برابر بی عدالتی قیام کند و پیام اش را به مردم برساند.

>>>   گل بدین خان
جمعیت منظم تراز حزب تو است چند بار. از خود. خواهی ات پارچه شده
حزب اسلامی خالص
حزب داعیه اتحاد. قاضی وقاد
گروب عبید الله ثیرت
گروب نهضت ملی به سرکرده گی محمدالله ناقد
حزب ارغندی وال
وحزب اسلامی برهبری قطب الدین هلال
وحزب باقی مانده در بین طالب
اخری اش ان حزبی که فعلا در. ذکاب خودت زیر. پرچم امریکا لمیده ایی
حال قضاوت کن که جمعیت منظم است یا تویک جمعیت یک رهبر فقط استاد ربانی شهید
مزخرفات را بس کن شهر. از. لنده غر. های تو پر است نه جمعیت
من جمعیتی هم نیستم ولی. وقتی تو. کنار قومت ایستاده. یی من هم جمعیتی خواهم بوذ وهر. تاجیکی که هنوز هم فریب ترامی خورد کر کور لال وفروخته شده است

>>>   گلبدین حکمتیار کیست؟ چرا و چگونه به سیاست افغانستان برگشته است؟ آیا سلسله حملات انتحاری اخیر کابل به بازگشت وی ارتباط دارد؟
برگردانی از من و سمندر لکاریان
با سپاس از همکاران ما در #۸صبح

>>>   افسوس بر حال چنین نویسنده گان مزدور وبیگانه که در میان مردم افغانستان تخم نفاق را می پاشند در حقیقت این چنین انحار و انفجار کار شما ها است که در میان اقوام و مذاهب ساکن این سرزمین تخم نفاق می کارید و انشاء الله که به هدف شوم تان هرگز نخواهید رسید.

>>>   جناب امیر زاده صاحب با این طرز تفکر که شما ارا یه مینما ییدفکر نمیکنم که این مملکت یا این ملت جور شود بگذاریم ازین حرف تحریک امیز خود راه حل جستجو با ید کرد با حذف این فرد وان فرد کار گشایی نخواهد شد ودرد این ملت دوا هم نخواهد شد یقینا اگر همین روز یکی پست های بزرگ دولتی بشاهم داده شود شماهم کا ری نخواهید توانست بگذاریم از اتهام بستن بجان دیگر.

>>>   گلبدین برای اجرای نقشه های شوم خود تحت عنوان صلح پوشالی وارد کشور شده است. او ذاتا و بالفطره خونریز و جنایت کار است خمان گلبدین چندین سال پیش است هرگز اصلاح نشده و نخواهد شد کس یکه صدها هزار بیگناه را کشته و خانها شان را خراب کرده چگونه ممکن است به خیر مردم بیاندیشد. اگر گلبدین اصلاح شدنی باشد قطعا شیطان هم در درگاه خدا بخشیده خواهد ش! کسی عمرش در فساد و خیانت گذشته است نمی تواند دست از جنایت بردارد. مانند یک معتاد مواد مخدر نمی تواند اعتیادش را ترک کند. او معتاد به آدم کشی و خیانت و مزدوری برای بیگانگان است. با آمدن حکمتیار قسمت مفقد پازل گروه خیانتکاران تکمیل شده است.

>>>   باید ګفت که حکمتیار یک عضو عمده و وطن پرست این کشور است و حق وحقوق بالاتر از این دزدان دیګر دارد.

>>>   در طول ١٦ سال گذشته ما يك نوع دموكراسى را كه يك شكل كاريكاتوريك بخود گرفته است تجربه كرديم، مهم ترين نوع دموكراسى گوسفندى است

>>>   جمع اوری پول وپول دادن به یک جنایتکار قاتل ملت و جاسوس بیگانه که سال ها عمراش را در کشتار مردم ما وجاسوسی به پاکستان سپری کرده و اکنون که از کار افتیده وکهنسن گردیده میخواهد دوباره بکشوری بر گردد که سال های برای سپردن این خاک به کشور بیگانه با مدافعین این خاک جنگیده و مرد مان اش راقتل کرده و خیانت بی شمار را به ضرر این کشور ومردمان ان بدستور استخبارات بیگانه مرتکب گردیده است .

>>>   بالاخره اتمر نیز مار بین استین برامد ۰او بی غیرت همین گلب الدین بود که به قتل کارمل کمر بست وبیچاره گران پیلوت را عوض کارمل ترور کرد ۰پس اگر وجدان داری دست ازین گدایی برای گلب الدین از دروازه های سفارت خارجی ها بکش واین ننگ تاریخی را بخود جاهلانه کسب نکن ۰وبهوش بیا که ازعینک تیز بین تاریخ پنهان نمیمانی ۰
حمید برنا

>>>   فقط همان یک طبقه و همان یک گروه بیفرهنگ است که باعث تمام پسمانی، بد بختی، بد نامی، و تمام کشمکش ها در کشور ما شده اند و باعث درد سر برای همه متباقی شده اند۰
مانع سرشماری همین ها میشوند، انتخابات را همین ها گوسفندی ساختند، تقلب همین ها میکنند، انتحار همین ها میکنند، انفجار همین ها میکنند، زورگوئی همین ها میکنند، نوکری پاکستان را همین ها میکنند، دو دشنام و فحاشی همین ها میکنند، دیگر چه ماند۰
آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی باهم فرق ندارند۰ غیر پشتونها متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و وحشت دائمی پشتونها جدا کنید۰

>>>   اتمر به خاطراینکه بسیاری از افراد حزب اسلامی درزمان خادیست بودن خود به قتل و شکنجه نموده است میخواهد حکمتیار را زیر احسان خود در اورد.تا اتمر لغمانی و اکلیل لغمانی باشد این حکومت خیر را نخواهد دید.
دیدبان حقیقت

>>>   کشتارش فرقی ندارد، رفتارش هم فرقی ندارد، قومیتش مهم است اگرپشتون است حتی اگر قاتل هزاران نفر باشد بروی چشم حکومت وحلقه ارگ جای دارد واگر غیر پشتون است سالها اگر به نفع مردم کارکرده باشد به درد نمیخورد همین.
ش

>>>   دست گدایی را دراز کردن بخاطر جمع اوری پول و دادن ان بیک قاتل هزاران انسان بی گناه این کشور بواسط گلبیدین قصاب بشهادت رسیده اند ولو هر کسی که باشد این عمل یک خیانت وجنایت وهمفکری و همنوایی به ان است واز جانب دیگر گلبیدین این شخص سال ها منحیث جاسوس در خدمت پاکستان بوده وعلاوتا فابریکات بزرگ تولیدی وصنعتی این کشور را درزمان جنگهای تنظیمی مانند فابریکه جنگلک و افغان ترکانی و نساجی بگرامی ماشین الات انرا کشید و به پاکستان انتقال داد حتی که گاوه های شیری فارم بینی حصار و مرغ ها وچوچه مرغان فارم بگرامی را به پاکستان انتقال داد گلبیدین کم پول وکم پیسه نیست که اتمر خادیست لنگ لنگان کاسه گدایی را بدست گرفت برای قاتل تنها ۶۵۰۰۰ کابلی پول طلب وجمع اوری کند وبه کیسه گلبیدین بریزد چرا این خادیست بخاطر مردمی کهزیر فقر اند و توان خرید نان خشک اولاد شانرا ندارند پولگدایی نمیکند هم ثواب است هم خرما برای کسی پول گدایی میکند که از قند تفاله میکشد شرم و خجالت است به اتمر مشاور شورای امنیت و شرم و خجالت است بهگلبیدین که تا دیروزبنام کمونیست و خادیست با وی و همقطارانش میجگید و امروز پول این گدا را در جیب اش کند.

>>>   گلبدین نوکر سیا و آی اس آی است .

>>>   صلح ضرورت اشد برای مردم ما است من به هیچ یکی از سیاستمداران تعلق وعلاقمندی هم ندارم ولی سوال اینجا است کی جنگ تا به کی در صورت که ما مثلی عراق توان خریداری طیارات اف 16 رامیداشتیم یعنی از منابع داخلی خود بودجه راتهیه میکردیم یک حکومت قوی که از منافع ملی دفاع میکرد میشد. 38 سال جنگ برای مردم واقعآ قابل تحمل نیست . در همه جوامع در بدل صلح بایدگذشت ها صورت میگیرد انها یکه امروز در کابل حتی بر مسند قدرت اندبالای مرد ظلم نکرده اندونمی کنند غصب زمین ها رشوت فساد تجاوز همه وهمه بر ملت مظلوم ما انجام میگیرد و جالب اینکه تنها حکمتیار تشرف نداشتند دیگران شان همین جا بودند این 7 برادر خونده ها باید برای مردم جواب بدهند زیرا اینها یک سان اند خوب وخراب ندارند.

>>>   وقتی گلبیدین بیاید درکدام جبهه جنگ متوقف میشود؟؟ این مرد نحس است آمدنش باعث سقوط حکومت میشودهرکس با این منحوس اتحاد کرده شکست خورده ، سر اشرف غنی را هم میخورد
@

>>>   بسیارخوب کارمیشود با حزب اسلامی صلح شود تمام مردم موافق این کاراست تنها دشمنان صلح داخلی وخارجی درافغانستان صلح نمیخواهند انشاء الله عمرشان کوتاه است اگر راکتبار بگوئیم ازمیخ کوبی ، سینه بریدن خانمها ، رقص مرده جوروجپاول بیت المال ومردم هم باید یاد آوری کنیم

>>>   استاد عطا راست میگوید:
گلبدین به حکومتی که او را پناه داده و زمینه آمدن او را به افغانستان مهبا کرده است،دشمنی میکند و آن را به رسمیت نمی شناسد.
هرچند این حکومت هم به گفته استاد عطا چندان حکومتی نیست و در پی توطئه و بر انداختن استاد عطا هستند.

>>>   با سلام
از جناب نور می خواهم که بار دیگر مانند منافقین از مردم مظلوم ما به عنوان حربه رسیدن به قدرت استفاده نکند و مردم مظلوم مارا بسوی کشتارو اختلاف سوق ندهد.
واز مردم عزیز خویش میخواهم که فریب سخنان این رهبران آدم کش و خائین را نخورند همه شان در طول چندین سال گذشته امتحان خود را برای مردم داده اند .
این انسان های از خو راضی همیشه خود را حق بجانب دانسته و مردم مظلوم مارا به بهانه های مختلف وارد بد ترین عرصه ها نموده وباعث ویرانی و شهادت شان شده اند . پس امید وارم همه اقشار ملت از هر قوم و مذهب فریب این انسان های مکار -فاسد-غاصب- دزد و آدم کش را نخورند.
به حرف های دروغین شان اعتماد نکنند که مانند ماش لول میخورند . یک روز باهم اعتلاف درست میکنند و روز دیگر با هم دشمن و بد وبیراه به همدیگر میگویند.
این انسان های قدرت طلب همه چیز شان رسیدن به قدرت و ماندن به قدرت است فقط مردم را وسیله رسیدن به این خواسته های ناروای خویش میدانند و استفاده میکنند.
خداوند شر این آدم منافق و خبیث دنیاپرست را از کم کند. و امید که همه اعمال شو مشان به خودشان و خانواده شان برگردد تامردم مظلوم و عزیز و زجر کشیده ما از آن خلاصی یابند.
شریف امین

>>>   عاقبتت بخیر ههههههههه

>>>   استاد عطا یک سیاست مدار نیست بلکه یک انسان دروغگو لافوک تهمت زن و یاوه سرا میباشد.
درست یادم است که چندی پیش در چنین گردهمای تعدادی از چاپلوسان اطراف خود را جمع نموده بود و درباه داکتر صاحب عبدالله عبدالله سخنانی بد و بیراه مگفت . داکتر صاحب را انسان ضیعف النفس بی غیرت و انسان درباری معرفی نمود و حتی سنخانی را از مرحوم مارشال فهیم نقل قول نموده بود که گویا مارشال صاحب گفته بود که بالای عبدالله نباید اعتماد نمود چرا اکتر عبدالله انسان بسیار ضعیف و سست بنیه است.
چند روز بعد با اشرف غنی دیدار نمود و از ریس جمهور تعریف و تمجید نمود وبدگوی داکتر صاحب عبدالله کرد. اما این همه نیرنگ هم به آن خواسته های ناوا که داشت نرسید باردیگر شروع به تهمت زدن به آقای حنیف اتمر و استانکزی زد که گویا آقای اتمر میخواهند مرا از ولایت بلخ دور کند.
چندی قبل با تعدادی از سیاسیون مانند ضیا مسعود ، امرالله صالح اسماعیل خان و چند انسان خائین دیگر توطعه کودتا را داشتند که میخواستند با کودتای نا مشروع و خائینانه حکومت را سرنگون کنند که به فضل خدا و با درایت داکتر صاحب عبدالله خنثی شد.
اما استاد عطا بازهم آرام نه نشسته وشروع به اخطار ها و وعده های دروغین نموده است. درحالیکه خودش تا بالاترین جا به غرق در فساد و دغصب املاک بیت المال میباشد مردم مارا به تشویش انداخته است.
امید وارم نخبه گان شمال به این نتیجه رسیده باشند که حرف دروغین این انسان دروغگو و غاصب را نخورند چون آقانور بالای هیچ کس اعتماد ندارد و همیشه منافع نامشروع خود را دنبال میکند و از همه عزیز به عنوان حربه استفاده میکند.
محمدی - غور

>>>   هرکس خوابش رادرگورخواهد برد بیغم باشید

>>>   استاد محترم
مگر شما خبر ندارید تاسف مینمایم
چراکه قصاب امده برای ذبح نمودن ونامه از امر صاحب ربانی صاحب نیز به همراه دارد واز شما خیلی صمیمانه تقاضا نموده که با ایشان یکجا شوید ومنتظر ورود شما میباشد که از این قصاب راه نجات نیست ما هم درابتدا با همین شخصیت ها یکجا شدیم تا به کابل امدیم وقدرت را دردست گرفتیم مگر عاقبت الامر این قصاب طوری مارا ذبح نمود که حتی خون ما هم نریخته هست وشما وقت دارید که با این قصاب به یک طریقی حل مشکل نمایید درغیر صورت ما منتظر شما میباشم
بااحترام

>>>   استاد عطا روانی شده سخن گفتن خود را نمیداند مانند انسان مریض که تب مریضی محرقه گرفته باشد چپوله گوی میکند .امید که هر چه سزیعتر خود را معالجه کند و گرنه تمام اطرافیانش را مبتلا به این مرض خواهد نمود.
همایون اکرم- تخار

>>>   سلام. رهبر ما عبدالله است، عطا يک بدماش بي سواد است.
موسن پنجشيري

>>>   سلام. اين شير کاغذي(معلم عطا) هيچ کاري کرده نمي تواند.
مو.پنجشيري

>>>   انتحاری به از غلامي!

>>>   عطا در استراب است هر طرف ذهن اندازی میکند قسمی که معلوم میشود تاریخش تیر شده و آفتابش در غروب است و باداران غربی شان به بیچاره جواب منفی داده.
یک شعر بسیار وطنی بود که میگفت :
چراغ ظلم ظالم تا دم معشر نمی سوزد
اگر سوزد شبی سوزد شب دیگر نمیسوزد

>>>   این مسله را برای شما باید اظهار نمایم که مجبوبیت که سا بق جکمتیار داشت حا لا ندارد زیرا حا لا عساکر امریکا زیاد می شود و این ضخص ما جرا جو گفته بو د که اگر خار جی ها بیاید من دیگر در افغا نستا ن نمی باشم

>>>   حکمتیار در انتخابات اشتراک خواهد کرد!!!!!!!!!!! در حالیکه یک چشم نور گریه خواهد کرد ودیگرش خنده!!!!!!!!!!!! بزودی نور هم تاریک خواهد شد و درین روزها به ترکیه میگریزد اما قبل از ان برای بینی خمیری استعفا میکند وبزودی به ایتلاف دوستم در ترکیه می ّیوندد!! ورنه گوشش را خواهد خوردند!!!!!!!!!!!
لالای نور

>>>   ارگ باید قلم پای زور گویان را قطع کند . افغانستان یک کشور است و باید یک حکومت در آن باشد تمام حکومت های موازی باید از بین برده شود. که یک از انها که خود را برابر ریس جمهور میداند عطا مخمد نور است که سر غرق در دزدی -غصب - زورگوی و فسادمیباشد . که هر چه زود تر باید سر این افغی زده شود.
علی شاه عمران

>>>   انوقتی که این ارگ نبود اینها دربین خود جنجال ومنافقت داشتند

>>>   باشد كه مرد و زن معلوم شود، چون افغانستان جنگل است، و هر كي زور بود، همان حاكم و درنده ميباشد.

>>>   سی سال پیش ارگ نبود این گرگ ها یکدیگر را می خوردند درکعبه رفتند سوگند کردند وآنرا مانند آب خو.ردن آسان شکستند سی سال قبل چندین قوماندان جمعیت را حزب گلبدین درتخار کشتند

>>>   پست ترین افراد در تاریخ افغانستان ... نامنهاد بعد ازینکه پولهای به باد اورده کمی کمتر شده نظر به ۱۵ سال گذشته باز به خاطر قدرت و پول همچون جانوران به جان هم افتاده اند .باز همان شعار های سمتی.قومی و مزهبی را سر میدهند که زمین افغان را از خون مردم بیگناه و خوشباور ما سرخ ساخته.و دستان ناپاک همه اجنبی ها رابه مملکت ما اورده. لعنت خدا بر اینها و نسل اینها باد

>>>   حا لا ان زما ن گذشته است امریکا هر گز دیگر نمی گذار خاطر جمع باشید دیگر هچ گپی نمی شود

>>>   این یکی از مداری بازی های اشرف غنی است
تنظیمهای جهادی را یکی بالای دیگر لت وکوب میکند توحین میکند وغنی تماشا میکند.
میرویس یاسینی

>>>   حکمتیاررفتارمسؤلانه میکند بدماشی نمیکند

>>>   اصلا استا د واقعا یک شخص جها دی است
و ما از وی تا خو ن خو د دفاع می کنیم ابرو در ی زبا ن را نگاه کرده مگر ارایش گر ع یک شخص بی امت است
دیگر من در زندگی برای ع رهی نمی دهم فقط برای نور صا حب

>>>     بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است

>>>   آقای راکتیار خواب اصحاب کف را میبیند. ولی فراموش کرده که او کی است.از دوستانش توقع میرود که وی را اول به خودش معرفی نمایند. بعد به مردم اففانستان. دیگر آزموده را آزمودن خطااست.

>>>   آن خود (گلبدین ....)داعش است و چه عجب که توقع هم دارید که سخن برای غم شریکی مردم بگوید اگر دست این نامرد برسد مانند قبل هما اش و همان کاسه.

>>>   دوغگو حا فطه ندارد قاتلیار اکر دست بالای قران هم بگذارد همه میداند که وی .... است

>>>   Ahmad
حزب گلبدین حکمتیار غنی بی شرف امروز ده ها تن از افراد انتحاری را به بهانه تظاهرات تفریح کشیده از مهمان خانه اتمر

>>>   بهروز جلال آبادی
میدانیم که طالب و داعش پختون است و میدانیم که ارگ هم در قبضه فاشیزم پختون است !
راه حل چیست ؟؟؟؟؟؟

>>>   کسیکه می گوید رهبر ما عبدالله است اصلا وی هم مانند عبدلله ارایش گر است رهبر مانند استاد عطا می باشد که در قصه هچ کسی نیست و مرد میدان است من حیف می کنم که به این انسا ن ارایش گر من رهی دادم من خو د از جا ن خو د به نور صا حب خود گذری می کنم و خداوند وی را مو فق داشته باشد و خداوند این زنجو ع را سر نگو ن کند

>>>   این یک واقعیت عینی است که باید چاره بسنجید چون دیگر اقوام همیشه با منافقت همین اشخاص و اعتماد به اشخاص ضربه دیده اند.

>>>   پلیدترین ها در تاریخ معاصر ما گلبدین ،اتمر وحفیظ ناامین بوده و هستند.
همایون

>>>   گلی،بیدین،یگقسم،یادکرده،بود،تاامری،کای،درافغانستان
است،اگربیایم،مسلمان،نستم،ایاحرفش،راست،نیست.
بعضی،گلی،بدین،پرستان،هنوزهم،به،مردوم،غیری،
پشتو،اختارمیدهد_واین،کارهای،زیداسلامی،راه
بخودافتخاc/میداندحالنکی،شماپشونهادر،تمام،
دنیا،رسواشوده،یدازاسلام،هم،فاسیله،گرفته،یدسوزا
ندنی،مسجید،دردادن،قران،بریدنی،گلوی_اطفالمعصوم
راه،گری،چروچپاول،لواته،مولوی،بابچه،۲۱،ساله،عروسی
مکند،قاچاق،ادم،روبای،جابه،جاکردنی،تروریستان،خارجی
نزدی،زنهای،خودنام،پشتو،بهتراست_ازصفحیه،اسلام
دورشود،علالعنت،تلاه،علل،قوم،اظالمین،

>>>   همه ازقوم پرستی حکمتیار وغنی شکایت میکنند، اگر درانتخابات بعدی رئیس جمهور ازبرادران تاجیک شود، چه تضمینی وجود دارد که بدترازغنی تبعیض وقوم پرستی نکنند؟ مگر تاجیکان امروز دروزارتخانه ها وادارات دولتی بااینکه درنقطه ضعف قرار دارند قوم پرستی نمیکنند؟ اما اگردر رٲس قدرت قراربگیرند خدا داند که چه خواهند کرد؟!!!!!! لطفا ازیک سوراخ دوبار نیش نخورید.
جوان

>>>   اوغان انسان شدنی نیست. بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است و بعد این ناقلین وحشی بیفرهنگ را از مناطق تان بیندازید دور.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است