نکات تازه تبیین استراتژی امریکا در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۵    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137577 منبع: پرینت

سخنرانی ترامپ در تبیین استراتژی امریکا در افغانستان نکات تازه در مورد افغانستان، پاکستان و هند داشت.

خط و مشی سیاست آینده امریکا را با بیان دقیق و روشن تشریح کرد، منظورش از معنای «برد» را گفت که در سال‌های اخیر بسیار بحث و جدل در مورد آن شده است؛ برد یعنی امریکا اجازه نمی‌دهد که طالبان کشور را تحت سلطه درآورد و بیش از ۲۰ گروه و شبکه فعال ترورویستی در افغانستان و پاکستان باید سرکوب شوند و توانایی عملیات علیه منافع امریکا را نداشته باشند.

ترامپ بر تعهد امریکا را بر تقویت نیروهای امنیتی افغانستان تاکید خاص داشت که امیدواری نسبت به تجهیز و تقویت این نیروها بیش از گذشته خواهد بود. و به دولت و مردم افغانستان خاطر نشان ساخت که باید سهم در ساختن کشور بگیرند و از «چک سفید» نامحدود خبری نیست و بی‌علاقه‌گی اش را نسبت به ملت‌سازی در افغانستان بازهم تکرار کرد.

از نظر رییس جمهور امریکا، پاکستان دیگر نمی‌تواند به بازی همزمان همکاری با امریکا و پناه دادن به تروریست‌ها ادامه دهد، این بار ترامپ چنان تاکیدی داشت که از اوباما و بوش نشنیده بودیم. و از همه جالبتر این که ترامپ سعی کرد برای بار نخست افغانستان را در کانتکس امنیتی جنوب آسیا به گونه‌ پیمان استراتیژیک امریکا-هند به ویژه در مورد افغانستان تعریف کند و گفت: ما از هند می‌خواهیم در مورد افغانستان به‌ویژه حمایت‌های اقتصادی به ما کمک کند.

یاسین رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   من به گفته ها ی کرزی صا حب که گفته بو د که کلید صلح در دست امریکا و پا کستا ن است
حا لا دیدیم که امریکا به بها نه استراتیژی صلح در افغا نستا ن می اورد دیگر شا هد نه انتحار و نه انفجار در شهر کابل با شید خا ط جمع زند گی خو د را ادامه دهید

>>>   فریب نخورید همان دیگ وهمان کاسه است چیزی دیگری دران اضافه نشده است
کابلی

>>>   اینطور نیست که امریکا پول خود را در افغانستان بیجا خرچ کند
منافع ملی ما در داخل کشور شکل میگیرد و منافع امریکا در جهان
گلزار حسینی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است