عبدالله از راهبرد جدید آمریکا تشکر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137567 منبع: پرینت

از رییس جمهور، تیم امنیت و مردم آمریکا به نمایندگی از مردم افغانستان بخاطر راهبرد جدید این کشور تشکر می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز سه شنبه 31 اسد 96 در نشستی خبری با حضور خبرنگاران درخصوص اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان گفت: راهبرد آمریکا درباره افغانستان و منطقه جنوب آسیا نهایی و از طرف رییس جمهور این کشور اعلام شد.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت:در نتیجه این تعهد یکبار دیگر تعهد دوام دار آمریکا مبنی بر حمایت از حکومت و مردم افغانستان تجدید شد و دراینباره از رییس جمهور، تیم امنیت و مردم آمریکا به نمایندگی از مردم افغانستان تشکر می کنم.

این مقام کشور همچنین خبر داد که قبل از اعلام پالیسی شب دوشنبه 30 اسد 96 مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا در تماسی تیلفونی با رهبران حکومت وحدت ملی تمام مسایل پالیسی اعلام شده را قبل از اعلام به تفصیل تشریح کرده و با حکومت در میان گذاشته است.

داکتر عبدالله بیان کرد: نتیجه این راهبرد در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت منتج به این خواهد شد که نیروهای امنیتی در تامین امنیت کشور روی پای خود بایستند و معادله جنگ به نفع مردم و نیروهای امنیتی تغییر کند.

رییس اجرایی کشور همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اظهارات سرور دانش درخصوص لازم نبودن پست نخست وزیری برای کشور پاسخ داد: پاسخ این سوال را در موقعیت مناسب با خود معاون دوم رییس جمهور بحث خواهد کرد. نظریاتی که مطرح می شود قابل احترام است اما واقعیت این است که تشکیل حکومت وحدت ملی باعث نجات افغانستان گردید و کسی نمی تواند از این حقیقت چشم پوشی کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راهبرد آمریکا
رییس اجرایی
نظرات بینندگان:

>>>   افرین این تشکروآن واکنش ودفاع ازیک ولسوالی

>>>   راهبرد خود راخودت جورکو به راهبرد مردم خوش استی

>>>   ع خو یک جها دی است جها د و مقا ومت کرده این شخص به نا م مسلما ن مردم راا باز ی داده است
به خا طر دالر و ارایش خو د را به کفر فرو خته است حیف امر صا حب مسعو د که این خاین را نه شنا خته بو د

>>>   وقتی ترامپ صدارت را قبول داشته باشد قصه معاون اول ودوم مفت است

>>>   بد کرد این چوکی دوست مقام پرست چاپلوس

>>>   Saboor Raheel
برخیها دل به این خوش کرده اند که گویا دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا، در بیانیۀ شب گذشته اش، از "نخست وزیر" افغانستان یادآوری کرده است و این دوستان فال گرفته اند که گویا شرایط برای ریاست اجراییه مساعد شده است که کاری بکند.

وقتی سرتاپای شکایت داکتر عبدالله از وضعیت سیاسی همین بوده باشد که رییس جمهور در سه ماه یک بار او را ندیده است، پس مساعد شدن شرایط چه تغییر خواهد آورد که دوستان مان دل خوش کرده اند؟ در بهترین صورتش غنی او را ماه یک بار وقت بار خواهد داد و عبدالله شرفیاب حضور خواهد شد؛ دیگر چی؟
عبدالله شکایت دیگری نداشت که شرایط مساعد آن را حل کند، داشت؟ کدام برنامه ممنوعه اش را شرایط مساعد قابل اجراء خواهد کرد؟

گیرم که فلک جامه دهد، کو اندام؟

>>>   Lalzad
شخصیت عبدالله را عملکرد او در دوران سیزده ساله کرزی و دوره سه ساله احمدزی تعین می کند... ای کاش عبدالله از دهها فرصت داخلی و خارجی که وجود داشت، استفاده می کرد... ولی همچنانکه نکرد، باز هم نمی کند!

از اینکه بعضی دوستان ما باور دارند که روزی عبدالله تغییر خواهد کرد، معلوم نیست که آن روز کی خواهد بود و چه حادثه و معجزه دیگری در کشور رخ بدهد تا جناب ایشان از صبر استراتژیک خارج شوند و چهره دومی خود را به نمایش بگذارند؟

ما هم طرفدار این بودیم که عبدالله رای ملیونی مردم را ارج می گذاشت و از آن دفاع می کرد، ولی نکرد و باز هم نمی کند!

هیچ کسی مخالف این نبود که کاخ سپیدار به کاخ اقتدار تبدیل شود، ولی حالا که به کاخ آرایش تبدیل شده است، کی مقصر است؟
آیا کسی می داند که جناب عبدالله کدام خط سرخی در کدام موردی دارد؟

>>>   Kalkani
از یک سکرتر همیقه توقع باید گرده عبدالله جان با رای چندین ملیون انسان ای سر زمین بازی کرد..
افسوس صد افسوس که به ای مرد نامرد رای دادیم.
کاش که در کمین اتمر در بادام باغ مردار میشد که در باغ زنانه برکی گورش میکردیم. در درون قبرش یک صندوقچه ارایش هم می ماندیم.

>>>   فخرفروشی استقلال...

هنوز عرق از جبین اتن کنندگان جشن (گویا) استقلال در ۲۸ اسد نخشکیده بود، که این بار برای استمرار پشتیبانی* ترامپ و امریکا از حکومت قبیله گرای و دهشت پرور کابل در پیشاپیش تانک های آمریکایی جنون زده اتن میکنند.

*پشتیبانی،
امریکا در سیاست خارجی خود یک زبان ویژه دارد. در این زبان, پشتیبانی و حمایت از یک حکومت دست نشانده و ناکام به معنای دوام اشغال و استبداد قبیله گرایان است.

این همان شیوه های نوین استعمار سده های پیشین است.

سلیم خراسانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است