عطامحمد نور، پشیمان از حمایت کردن حکمتیار
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137549 منبع: پرینت

با به سرانجام رسيدن مذاكرات صلح با گلبدين حكمتيار، ما از شمار كسانى بوديم كه از اين پروسه حمايت كرديم و آن را به فال نیک گرفتيم. ديدگاه ما اين بود كه پس از سال هاى دراز جنگ و خصومت حالا فرصتى دست داده است تا يك مخالف دولت بتواند با پذيرش قانون اساسى در كنار ديگر شهروندان كشور زندگى مسالمت‌آميز داشته باشد و از تخريب، ويرانگرى و انتحار بپرهيزد.

متاسفانه بر خلاف انتظار، حكمتيار از بدو تسليم شدن به حكومت افغانستان، يكسره در پى دامن‌زدن به مسايل منطقوى، قومى، زبانى و اختلافات سليقوى برآمد و ديده مى شود كه در پى انجام يك ماموريت توسط بيگانه ها است. تخریب فراوان او را در نخست جدی نگرفتیم چون نمی‌خواستیم در برابر کسی سخن بگوییم که به نظامی که ما در آن سهیم هستیم تسلیم شده بود اما وی هر روز بیشتر از پیش به ارزش‌های مردم ما تاخت.

سخنان اخير وى در مورد پنجشير و بهتان و تهمت به قهرمان ملی افغانستان شهید احمدشاه مسعود که خط سرخ پیروان و همرزمان اش است، نهايت درماندگى و ذلت است و به یکبار دیگر نقاب از این واقعیت برداشت که وی منافع و مخالفت‌هايش را بر اساس جغرافيا و رنگ تعيين مي كند.

من چنانچه بارها گفته‌ام «پنجشیر نگين جهاد و مقاومت است»، همانطوريكه قندهار از عزت آفرينان دوره جهاد مردم افغانستان است و همان‌سان که ما در جمعیت اسلامی به باهمی و همبستگی تمام مردم کشور باور داریم، این کشور و حزب خود را جایگاه و خانهٔ تمام اقوام دانسته و از بدخشان تا قندهار، ننگرهار تا هرات و پكتيا تمام مردم را نور چشم و قوت قلب خود می‌پنداریم.

يکبار ديگر تاكيد مي كنم كه تاختن بي محابا به ارزش‌ها و افتخارات مردم مبارز و باافتخار پنجشير و به‌خصوص به قهرمان زنده‌یاد مسعود بزرگ نشانگر عقده و خبث درونى اين چنين افراد است و برای ما خاموشی در این مورد گناه عظیم خواهد بود.

حكمتيار وقتی برای گسترش نفوذ و حفظ پایه‌های حزب اش دامادهای پنجشیری انتخاب کرده، حالا با دو رویی نباید در مورد این ولایت به بدی سخن بگوید زیرا میلیون‌ها انسان آزاده از سرتاسر اين كشور، از اقوام مختلف و با زبان‌های مختلف، متعهد به پاسدارى از پنجشير و ارزش هايش هستند.

پنجشير تنها در جغرافيایش خلاصه نمي شود بلکه هزاران هزار پاسدار در هر سمت و سوی این سرزمین دارد که از جان و مال می‌گذرند تا این "دره مرد آشيان" همچنان سد تسخير ناپذير، سرزمين دشمن‌شكن و خار چشم بدبينان باقىمانده و زندگى، غرور و بالندگى در آن، همواره مانند درياى خروشانش جارى باشد.

عطامحمد نور والی بلخ


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطامحمد نور
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   معلم عطا چیکاره است که باحکمتیار صلح کند ووی راحمایت کند وحالا پشیمان است عطا باید جواب پولهای دزدی خود رابمردم بدهد که این همه راازکدام تجارت پدری اش بدست آورده من پیشنهاد میکنم که ازین دزدها نترسید وبا ایشان جدی برخورد نمائید باید دارائیهای شان مسترد وخود شان درزندان گنده شوند
به مسایل قومی وزبانی شما دامن زده اید که حتی حزب جمیعت وکلانهای حزب را مدافع تاجکها عنوان میکنید نه مدافع اعلای کلمت الله

>>>   عطاچان البته پنچشیر برای مردم جمیعت نقطه است که باروس ها معا مله کری شده و بعدا معا مله همرای امریکا و اروپا شده.ودر اینده در نظر است که با روس ها با زهم معامله شود.تما م ملت با غیور ا فغا نستان جمیعتی نیست . و یا هم حزبی نیست .فعلا در این فکر نباش که همیشه مردم جمیعت با ید سر قدرت با شد . قومندان های مشهور جمیعت جهاد کرده ان ها فعلا در بین مسلما ن نیست و شهید شده اند. ما نند مجا هد و قهرمان ذبیح الله شهید در مزار و مجاهد و قهرمان صفی الله شهید از هرات .قهرما ن های جمیعت اسلامی است . عطاکل خودت و یا دیکر جمیعتی ها هیچ یاد و بود از این دوقهرمان شمال و غرب یاد نمی کنید.فعلا یا د یود از همان کسان میشود بخاطریکه با لای قدرت باشید.اکر خودت از خدا خوف داشته باشی و مجا هد هستی . باید سخن های خوب باید بزنی.
محمد رحیم از کابل.

>>>   حکمتیار همگی را فریب داد. او آمده است که رهبر کشور شود. تمام سخنانی او آمرانه و رهبرانه انجام می شود خیال می کند که مردم ما او را به عنوان رهبر پذیرفته اند.

>>>   آغای نور باید از تولد خود پشیمان می بود.

>>>   حالی دگه جاسوس های isi بداند که شمال از خود صاحب داره سه قدرت مندان شمال یکجا شده خبر دار باشه که بدون تذکره داخل شمال نشود که باز گوشت ره بنی شانره اگر قهر شود این سه رهبر باز سر شانره هم جدا میکنه

>>>   حکمتیار یک شخص دور افتاده اجیر بیگانه گان است هرگز ملت افغانستان به این چنین افراد کم اندیشه باور نخواهد کرد بخاطریکه این چنین اشخاص به تفرقه انگیزی کاری دیگر را نمیدانند و نه میفهمند
فضلی

>>>   Lalzad
امیر حزب اسلامی!
---------------
یا قهرمان تفکر فاشیستی و تعصب قبیلوی؟
=======================
* شاهان دیگران دزد و بچه سقاو اند...
* قهرمانان دیگران مزدور و جاسوس اند...
* جنرالان دیگران کلینر و موتروان اند...
* اما هر کی و هر چی از قبیله است، یا بابا است و یا انا...
+ + +
این تفکر از حکمتیار نیست! این اندیشه ای است که بانی آن محمود طرزی است و در طول یکصد سال گذشته، از دوران امان الله تا نادرشاه، ظاهرشاه، داود، تره کی، امین، نجیب، ملاعمر، کرزی و احمدزی عملا جریان دارد...
با یک تفاوت که طرزی ها، مهمند ها، امین ها، احدی ها، یون ها، طاقت ها و حکمتیار ها بر زبان می آورند؛ ولی کرزی ها، اتمر ها و غنی ها آن را خاموشانه و با لبخند عملی می سازند...
+ + +
آیا ما پند می گیریم یا اولی الالباب؟

>>>   در ولسوالى چمتال ولايت بلخ در جنگ مسلحانه در مقابل نيرو هاى امنيتى دستگير شده اند
اگر به ياد داشته باشيد اينها به بهانه جمع اورى ترياك از جنوب كشور به صدها نفر به دستور حكمتيار به ولايات شمال كشور انتقال داده شده بودند
رهبران بى شعور موقف طلب وقدرت طلب جوانان ما را در مقابل ديگر أقشار كشور قرار ميدهند .
اينها غافل از دين از مذهب از خدا و از قران خدا با ريختن خون صدها جوان ميخواهند حكومت كنند ،
شرم آور است ننگ آور است تا يك افغان را در برابر افغان ديگر در ميدان نبرد قرار دادن و ان هم به نفع كشور هاى بيگانه و ظالم

>>>   گوش مرده که ره چراکندی ؟

>>>   از یک جاسوس خاین به دین و دولت وملت چون گلبیدین حکمتیار بیشتر ازین عمل خاینانه دیگر توقع وجود ندارد کسیکه بیشتر از چهل سال عمراش در جاسوسی به بیگانه و وطنفروشی و قتل و قتال ونم به حرامی و حق ناشناسی گذشته باشد ودرس اموز ای اس ای پاکستان باشد و بگفته حمید گل پاکستانی ریس سابق ای اس ای کهدر زمان حیاتش ملا عمر و گلبیدین حکمتیار را از خود اصیل پاکستانی بیان کرده بود و کسیکه تا چند روز قبل تذکره افغانستان را نداشت و بجای ان شناختی کارت پاکستان را در جیب داشت چنین سخنان چرکین و دشمنانه را خواهی نخواهی از دهان تعفن بار اش بیرون میشود .

>>>   متین پریان>>> شما هم یک والی ظالم، مستبد، غاصب، فاسد، دزد هستی و حکمتیا هم یک امیر ظالم و جنگجو خودت از 17 سال به اینسو جیره خور جرمنی و دیگر بادارن ات بودی یک روز هم صدای خود را بخاطر شهدای پنجوایی قندهار، شهدای قندز، حملات ظالمانه پاکستان، حملات و ظلم های اشغالگران در ولایت های جنوبی شرقی و سایر ولایت ها نکشیدی، خود را باز مجهاهد هم میگیری، روز حساب آمدنی است مردم چهره اصلی ملعون تو ره درک کرده، تو مانند فرعون یک شخص مغرور و متکبر هستی مانند همدستان و سایر دزدان ات مردار خواهید شد،اگر واقعا تو مجاهد میبودی یک روز بخاطر خدا صدایت را بلند میکردی که چرا مردم بی گناه اطفال و مو سفیدان ما در گوشه مختلف افغانستان زیر تفنگ خارجی های تیر باران میشود همه حالی میدانند که تو بی غیرت یک اجیر و سخنگوی بیگانه ها هستی، بی حیا، به پول ایمان آوردی، رییس جمهور حساب های بانکی ات را بند کرده حالی گوز های بند مانده راه را گم کرده که کجا بگریزی لعنت به همه شما خایننان و وطن فروشان زنده باد ملت غیور و باهم برادر افغانستان.

>>>   عطاءالله اگر بنده هر روز مثل شخص شما مرتکب اشتباه جدید میشدم قصم به خدا که از تولد خود پشیمان را بگذار که بیزار میبودم.

>>>   واکنشی بس باوقار و با ارزش استاد گرامی.
عبدالعظیم از هرات باستان

>>>   عطا کدام دزد که پشیمان باشد یا نه باشد

>>>   كاش ديگران برابر يك چهارم ارزش هاى استاد عطا را ميداشتند.

>>>   ا قای نور از قرار معلوم از گذشته شما شما یک معلم عادی بودیدو اکنون که یک والی هستی مثل سایر وا لیان گا هی حرف های از زبان شما شنیده میشود که شما حاکم وتام اختیار این مملکت هستید اگر وجدان خودرابکار اندازید برای مردم افغا نستان بگویید که این همه دارای رااز کجا کردید جز راه چور و چپاول دیگر راه دیگری مو جود است برایت یا میراث از پدرت برایت مانده متا سفم با چنین دولتی که از شما هچ کس پر سان نمیکند اما روزی خواهد رسید. به امید ان روز.

>>>   جناب استاد عطاء محمد نور: شما نیز به قوم پرستی و نژاد پرستی دامن میزنید، ملت آگاه هستند. چند سال است که بخاطر درج ملیت شما جلو توزیع تذکره های الکترونیکی را گرفتید، شما از همیشه از آدرس تمام فارسی زبانان گپ می زنید در صورتی که شما باید از آدرس حزب خود گپ بزنید، ما دری زبانان کی و کجا شما را نماینده خود تعیین کردیم.
ملت افغانستان از قدرت طلبی های همه رهبران چوکی طلب بیزارند، هر وقتی که شما چوکی خود را لرزان یافتید به فکر خرابی شدید، عمل شما و پسران شما در مورد مهمند تثبیت شخصیت شماست.
اگر در خانه کس است یک حرف بس است، خداوند می داند که چه ظلم های کردید و حالا با چهر متفاوت شما ملت آشنا شدند.
هراتی

>>>   در زبان شیرین فارسی دری یک ضرب المثل است که میگه بگیرش که نگیرید ، حالا هم گل بی دین راکت یار با استفاده از این طرفند می خواهد گناه جاسوسی ، پابوسی ، خوش خدمتی ، وطن فروشی ، تیزاب پاشی ، راکت پراگنی و ترور های سازمان یافته روشنفکران را به دوش دیگران و مخصوصآ همیشه یاد احمد شاه مسعود بیاندازد ، ولی مردم و ملت آگاه و با وجدان این مرزوبوم بی در ودروازه می فهمند و می دانند که تمام رگ ، پوست و استخوان گلو از دستگاه استخبارات پاکستان میباشد و حالا این وطنفروش قرن آمده و مصروف تفرقه افگنی بین اقوام و ملیت های باهم برادر و برابر کشور میباشد ، ولی با تاسف که بعضی از برادران پشتون ما دنبال این جاسوس و خود فروخته روان هستند بدون اینکه از نیات شوم و خاینانه این مزدور و قاتل کابلیان بی گناه و بی دفاع خبر داشته باشند ، گلو به دستور استخبارات امریکا ، انگلیس و پاکستان از کمپ شمشتو به لغمان و بعدآ بکابل آورده شد تا نفاق افگنی نموده و آب را به ماهیگیران بیرونی گل آلود بسازد ، لعنت به تو مزدور و اجیر پاکستانی ها .
کابل

>>>   عطا یک پشک بیش نبود که امریکا و مهارتهای خودش در دزدی وی را به این سرحد کشاند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است