ترامپ:با خروج نظامی از افغانستان مخالف هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137531 منبع: پرینت

شمار نظامیان آمریکا در افغانستان را شرایط این کشور تعیین می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا صبح امروز سه شنبه 31 اسد 96 در واشنگتن در اعلام راهبرد نظامی خود در قبال افغانستان ضمن مخالفت با خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان گفت: آمریکا با خروج نیروهای نظامی از افغانستان مخالف است زیرا نمی خواهد خلا ایجاد شده به قدرت گرفتن گروه های هراس افکن بیانجامد.

ترامپ گفته است که شمار نظامیان آمریکا در افغانستان را شرایط این کشور تعیین می کنند و همکاری با دولت این کشور ادامه می یابد اما سرنوشت افغانستان بدست مردم این کشور است.

رییس جمهور آمریکا، درخصوص لانه های امن هراس افکنان در پاکستان بیان کرده است که پناهگاه‌های امن هراس‌افکنان در پاکستان باید نابود شوند زیرا واشنگتن نمی‌تواند در برابر این پناهگاه‌ها بیش از این خاموش بماند. به پاکستان میلیاردها دالر برای نابودی این گروه ها کمک شده است اما این کشور به کسانیکه در برابر آنها می جنگیم، پناه داده است این رویه باید بی درنگ تغییر کند.

این مقام آمریکا تصریح کرده است که "پس از این پیروزی تعریف روشنی خواهد داشت؛ حمله بر دشمنان، نابود ساختن داعش، ضربه زدن به القاعده، جلوگیری از تسلط طالبان بر افغانستان و نیز پایان دادن به حمله ها در برابر آمریکا."

وی تمام راهبرد این کشور در قبال افغانستان را علنی نساخت اما گفت که این راهبرد براساس شرایط افغانستان و منطقه پیش گرفته می شود.

ترامپ همچنین خواستار نقش آفرینی بیشتر هند در کمک به ایجاد امنیت افغانستان شد و از این کشور خواست تا زمینه های پیشرفت اقتصادی به افغانستان کمک کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راهبرد آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   حا لا دیگر همه افغا ن ها از کشور ها ی خا رجی دوباره برگردند زیرا ترامپ استراتیزی خو د را اعلا ن کرد و دیگر جنگ ختم می شود و طا لب و داعیش از بین می رود و مردم با ید از همین اکنو ن در غم خا نه با شند زیرا خا نه قیمت می شود همه محا جر ها دوباره می ایند انتحار و انفجار از بین می رود

>>>   امارت اسلامی بر فرضیه الهی خود جهاد مقدس در برابر اشغالگران تاکید می کند و تا خروج کاملا نیرو های اشغالگر ـ پایگاه ها و نیرو های اشغالگران چه در پایگا و چه بیرون پایگا باشند هدف حملات انتحاری قرار خواهند گرفت . به نیرو های نفوذی خود خواهیم گفت که سینه های اشغالگران را هدف گلوله خود قرار دهند . ما ارام نخواهیم نشست .
حبیب الله یوسف زی

>>>   اگر مردم افغانستان کم سواد ودرمراحل اولیه ای سیاست اند واز عمق حیله ها ونیرنگ ها بی خبر میباشند و نمیدانند که استراتیجی کشورهای بزرگ از سالها قبل تعیین میگرددوروسای جمهور صرف مامور تطبیق ان برنامه ها هستند واکثرا درانجاریس جمهور قدرت اصلی را در اختیار ندارد و گردانندگان سیاست وکنترول کنندگان اداره هردومجلس و سازمانهای استخباراتی میباشند ولی مردم امریکا وملت جهان نیک میدانند که لشکر کشی خارجی ها در کشور ماتم زده والمناک ما پروسه ای استعماری بزرگ ونقشه ای دیرین امپریالیزم است وپاکستان تنها پاسدار منافع و وفق دهنده ای برنامه های متجاوزین هستندراستی امریکای ها تا ان حد بیخبر وغافل اند که سالانه ملیارد ها دالر را در حلقوم ژاندارم منطقوی شان میریزند ولی نمیدانند که اینهاعلیه سیاست های توسعه طلبی ومانع بسط وگسترش امپراطوری انها اند وتازه اقای ترامپ فهمیده که طفل دامن گیرشان از گریبا انها گرفته ونمک خوارشان نمک دان را الوده ساخته است اگر راستی اقای ترامپ با ابن ترفند ها واظهارات عوام فریبانه میخواهد به چشم ما وجهان خاک بزند کور خوانده است وبه بیراهه میرودهمه میدانند که این سیاست اعلان شده چیزی تازگی ندارد وادامه ای همان تجاوز ویورش است و کاملا هویدا بود که ترامپ همین سیاست کج دارو مریض را اعلان مینمود وبه نشر این بیان مجبور بود چه اجانب برای یک برنامه ای دراز مدت وطولانی در منطقه وافغانستان جا خوش نموده اند وتا تطبیق کامل ارمانهای استبدادی اینجا خواهند ماند الا ما شا الله
محمد داود بیک معلم لیسه ای صمیم سانچارک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است