چشم ترامپ به معادن افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137521 منبع: پرینت

موسسه صلح امریکا: فرصت بهره برداری از معادن بزرگ افغانستان با ضعف روبرو است

خبرگزاری رویترز در یک گزارش تازه در مورد علاقمندی رییس جمهور امریکا در مورد معادن افغانستان، نوشته است که ترامپ به ثروت معادن افغانستان چشم دوخته تا هزینه جنگ 16 ساله و بازسازی آن را که تاکنون 117 میلیارد دالر هزینه برداشته است، تأمین کند.

رویترز نوشته است: "یک دهه پیش سازمان زمین شناسی آمریکا سرمایه معدنی افغانستان را شناسایی کرد و تخمین زد که ارزش آن به یک تریلیون دالر می رسد. از آن پس، مقامات افغانستان و دیگر کشورها این ذخایر را به عنوان ثروتی مهم برای استقلال اقتصادی افغانستان اعلام کرده اند".

"حمدالله محب"، سفیر افغانستان در واشنگتن در ماه جون گذشته به رویترز گفت: "ترامپ به پتانسیل اقتصادی افغانستان علاقمند است. طبق ارزیابی ها ما یک تریلیون دالر مس، سنگ آهن، مواد معدنی کمیاب، آلومینیوم، طلا، نقره، روی، جیوه و لیتیوم داریم. این چیز جدیدی است".

مقامات آمریکایی نیز به رویترز گفته اند که ترامپ در ماه جولای در جلسه ای با حضور مشاورانش در کاخ سفید، استدلال کرده بود که آمریکا باید خواستار سهمی در ثروت های معدنی افغانستان در ازای کمک هایش به دولت افغانستان شود.

محمود حسن زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ترامپ دو مقصد دارد در افغا نستا ن یکی معا دن هلمند -بدخشا ن و دیگر پا یگاه نظا میش در اسیا و دیگر اشغالافغا نستا ن

>>>   چشــــــــم مابه دالر های امریکا چشــم امریکا به معادن مکا که مصارف برای استخراج آن بیشتر از ارزش خود معادن است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است