سرمایه گذاری عظیم سعودی ها در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۶/۵/۲۹ کد خبر: 137402 منبع: پرینت

سفیر عربستان در اسلام آباد از تمایل کشورش برای سرمایه گذاری در کریدور اقتصادی چین-پاکستان و همچنین طرح توسعه بندر «گوادر» خبر داد.

به گزارش اطلس، «نواف سعید احمد المالکی» سفیر عربستان در اسلام آباد گفت که کشورش تمایل دارد در طرح های بزرگ اقتصادی پاکستان از جمله طرح کریدور اقتصادی مشترک چین-پاکستان و طرح توسعه بندر «گوادر» سرمایه گذاری کند.

وی افزود که طرح احداث کریدور اقتصادی مشترک چین-پاکستان، طرحی عظیم است که فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در پاکستان ایجاد کرده است.

این دیپلمات سعودی در ادامه گفت که عربستان و پاکستان در حوزه های نظامی، اقتصادی و سایر بخش ها همکاری دارند و این همکاری ها در آینده گسترش خواهد یافت.

وی همچنین تاکید کرد که امت اسلامی برای غلبه بر چالش های پیش رو باید متحد و یکپارچه شود.

لازم به ذکر است که طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان، بزرگ ترین طرح اقتصادی تاریخ پاکستان است که بیش از یک سال گذشته، قراردادهای مربوط به اجرای طرح های زیرمجموعه این طرح بزرگ به ارزش حدود 50 میلیارد دالر بین سران چین و پاکستان امضا شد.

طرح توسعه بندر گوادر واقع در جنوب غربی پاکستان نیز یکی از مهم ترین طرح های اقتصادی پاکستان است که توسط چینی ها در حال توسعه است و به عنوان قلب راهروی اقتصادی چین-پاکستان محسوب می شود.

با تکمیل شدن طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان، خاک پاکستان و بندر گوادر به عنوان مسیر اصلی تجارت چین با کشورها و مناطق مختلف جهان تبدیل خواهد شد. این طرح از اهمیت فراوانی برای چینی ها و همچنین برای پاکستان برخوردار است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است