حکومت دسیسه ها در شمال را متوقف کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۶/۵/۲۶ کد خبر: 137323 منبع: پرینت

مقامات مرتبط با حکومت پروسه ناامن سازی شمال را متوقف کنند.

ایتلاف نجات افغانستان با نشر اعلامیه ای برخی از حلقات حکومتی را متهم به حمایت از تروریزم کرده و از مقامات ذی صلاح مرتبط در حکومت خواسته است که به پروسه ناامن سازى شمال بویژه ولایت بلخ نقطه پایان بگذارند.

در اعلامیه آمده است که اوضاع امنیتی درسراسر کشور بخصوص در صفحات شمال رو به وخامت گراییده و هر روز شاهد سازماندهی سناریوهای تازه از قتل عام مردم توسط تروریست ها و حامیان داخلی و خارجی آنها هستیم.

ایتلاف، رویدادهای میرزاولنگ، حملات طالبان به ولسوالی های غورماچ، آقچه و اطراف بلخ را نشان دهنده توسعه جنگ و ناامنی در منطقه خوانده و در اعلامیه آورده است که همزمان با این رویدادها، حلقات مشخصی برای تطبیق پروژه‌هایی در مغایرت با منافع ملی و وحدت ملت استخدام می کند که درصدد برهم زدن نظم سیاسی و تضعیف حکومتداری هستند.

در اعلامیه از حکومت خواسته شده که با درک شکنندگی اوضاع سیاسی و امنیتی سلسله دسیسه‌ها را توقف داده و دست از حمایت افراد مسلح غیرمسول که عامل حوادث هستند بردارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف نجات
ناامنی شمال
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت در شمال دسیسه سازی نکرده است ولی حکومت وظیفه دارد کسیکه شاخ بکشد شاخ انرا بشکند تا دیګر از شاخ کشیدن پرهیز کند و حکومت مجبوراست که برای ملت خود در مقابل این شاخدارها جوابګو باشد

>>>   تنها بلخ شهر زيبا و ارام است اوغان هاي غول پاكستاني وطن فروشان اين را هم نمي خواهند در انجا هم دسيسه را براه انداختن نميدانم خداوند چه وقت رحمش ميايد بالاي ما هميشه طرف همين ادم هاي دسيسه ساز وطن فروش خاين است اما يك ادم راستكار را در انتحاري شهيد ميكند اين چه قسم خداي است همو اصلا عادل نيست چرا ادم دعا زاري كند او هم عدالت نداره.

>>>   طور یکه من اطلا ع حاصل نمو دم واز جلسه غ و اتمر و ستنکزی خبر شدم
انها می خو اهند نور صا حب را به هر طریق که با شد مانند دوستم برایش توطیه بدهد و از مقا مش خا رج نماید
پس اگر شما همو طنان دری زبا ن ازبک و هزاره اتفا ق نکنید غ همه تا ن را مانند این رهبران یکی پسی دیگر از
صحنه خا رج می کند دیگر بی غیرتی
پس است این غ کو چی یهو دی از طریق مختلف کار خو د را می کند همه به پا خیزید و از رهبر نور صا حب دفا ع کنید
ع یک انسان ترسو و بی امت است او تمام روز در غم ارایش خود است

>>>   دستگیری خیر که مثل ایشچی نشده باشد ٬ توطئهٔ اشرف غنی ـ اتمر گلب الدین و ستانکزی در مورد پشتون خود شان کمی محتاطانه و آبرومندانه بود در حالیکه مهمند صدها بار بدتر از ایشچی بی آبروشده اما درمورد تجاوزجنسی سخنی به میان نیامده !!!!!!! تاجکها ـ ازبکها و هزاره ها بیدارشوید وتفاوت راببینید۰ همهٔ شمابه ترتیب زیرفوکس توطئهٔ ارگ وحلقهٔ وطنفروشان غنی ـ اتمر وستانکزی قراردارید و همه رهبرهایتان به نوبت واشکال مختلف بدنام ـ رسوا ـ خانه نشین ـ زندانی ـ تبعید و مورد سؤقصد قرارخواهید گرفت
فردوس محبت

>>>   ‎بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
یک روز با یک پنجابی بحث کردم !
برایش گفتم : چرا در وطن ما آدم کشی میکنید و مردم افغانستان را میکشید ؟
خندید و گفت : مشکل شما افغانستانی ها ای است که اشتباهات و گناه تان را بسیار زود و به سادگی در گردن دیگران می اندازید !
گفت بطور مثال ؛ من با طالبان در دوران امارت ملا عمر در شمال افغانستان علیه جبهه مقاومت میجنگیدم ، ما در حدود ۸ نفر از افراد احمد شاه مسعود را زنده دستگیر کردیم ، متوجه شدم که آنها هم مثلی ما نماز میخوانند و قرآن تلاوت میکنند و مسلمان اند ، با خود فکر کردم وقتیکه اینها هم مسلمان اند و ما هم پس این جنگ جهاد نیست بلکه فتنه است ، در همین فکر بودم که قومندان ما که از پشتونهای افغانستان بود حکم کشتن اینها را داد برایش گفتم اینها مسلمان اند باید رها شوند ، گفت : نه اینها مسلمان نیستند! باز برایش گفتم بهتر است اینها را اسیر نگها کنیم ! قبول نکرد و تمام ایشان را به شهادت رساند ! همان روز آخرین روز مه در امارت طالبان بود جبهه را رها کردم و بطرف پاکستان آمدم !
گفت : این یک نمونه بود از جهالت طالبان پشتون تبار وطن تان !

>>>   Ayendagan
درود!
غنی متفکر واقعی..
از شروع حکومت وحدت ملی تا به اکنون هیچگاهی شاهد یک برنامه ملی همه جانبه در جهت پیشرفت و ترقی کشور نبوده ایم ، غنی احمدزی و تیم اش که چنین مسوولیت را دارد همواره تمام انرژی و توان اش را برای حذف دیگران ، تک قومی ساختن حکومت ،ایجاد حکومت مستبدانه غیر ملی بکار میگیرد ، او در این کار متفکر بی همتا است و اما این سیاست جنون آمیز قبیله محور اش متاسفانه کشور را به طرف جنگ داخلی سوق داده و نارضایتی گسترده مردم ،که بدون شک نارضایتی مردم تنها یک نتیجه را در پی خواهد داشت و آن هم سقوط رژیم.


>>>   Ayendagan
تُندروی اطرافیان غنی وضع کشور را به حالت انفجار نزدیک نموده است
اقدامات اطرافیان رییس جمهور برای دورساختنِ جنرال دوستم از صحنهٔ سیاسی سبب هراس نور و محقِق شد که در نتیجه «ائتلاف نجات» عرض اندام کرد. سپس میان محافظان خانهٔ محقق و معیت کننده گان یک عروسی زدو خوردی صورت گرفت که قضیه زیر بررسی پولیس است.
اکنون کس دیگری بنام مهمند در میدان هوایی مزار با کشت و خون دستگیر شد که عطای نور هدایت دستگیری را از جانب سارنوالی مرکز می داند و مرکز ازمو ضوع اظهار بی خبری کرده و هیٔتی را جهت تحقیق به مزار فرستاده است.
به نظر می رسد که حادثهٔ دوستم، محقق و نور باهم مرتبط است که در نتیجهٔ یا سران راست «ائتلاف نجات» می خمد (تابع رییس جمهور می شوند) یا پاهای کج نظام راست می شود(اتمر و استانکزی از کار دور می شوند)
اگر این جبهه گیریها تا به این جا پایان یابد به زیان نظام و کشور نخواهد بود واگر سوگمندانه پشت سر این کلاویزیها اظهارات کاردار سفارت امریکا که گفت: موضوع دوستم یکطرفه شود و اظهارات ضمیر کابلوفف نمایندهٔ روسیه که گفته است: امریکا در افغانستان ناکام است و باید قوتهایش را از کشور بیرون کند، باشد؛ نیّتهای مبهم و سیاهی آیندهٔ کشور ما را دنبال خواهد کرد که نهایت زیان بار خواهد بود.
بنابر آ ن از آگاهان میهنم تقاضا می نمایم که پیشبینهای شان را به اطلاع مردم بیچارهٔ و گروگان گرفته شدهٔ ما لطفاً برسانند و چارهٔ را پیشکش و ارایٔه دهند تا مردم غافلگیر نمانند.

>>>   ‎Zaki Rezayee‎ aan Ayendagan
آیا گوش آصف مهمند با ارزش تر است از نسل کشی و گورهای دسته جمعی میرزاولنگ؟
عاملین گوش مهمند محاکمه میشود، اما عاملین جنایت میرزاولنگ آز زندانها آزاد می‌شوند.
توهین و تبعیض آشکارتراز این درحق یک ملت وجود ندارد.
میرزاولنگ زخم ناسور دیگریست بر پیکر جامعه ی ما که هرگز از خاطره ها پاک نخواهد شد.

>>>   لے حضورے
دقیقا باید از هرجهت سیع کنیم خون شهدای میرزاولنگ به اندازه نیم گوش ای نفر ارزش ندارد آن زمان که مردم میرزاولنگ را سلاخی میکرد کجا بودی ....آزاد؟؟؟؟؟

>>>   محمد اسلم سلیم!
حرفهای آصف مومند را ساده نگیرید این حرف یک فرد نیست !
آنچه آصف مومند نوشته و گفته است برنامه دراز مدت فاشیزم اوغانی است !
این حرف عبدالرحمن ، امان الله ، نادر و محمدگل مومند و ظاهر ، داود ، تره کی ، حفیظ الله امین ، نجیب کرزی ، غنی ، اتمر ، استانکزی ، خلیل زاد ، یون ، لایق ، ، احدی و خلاصه برنامه فاشیزم اوغانی است که برای تحقق آن گام به گام پیش می روند.
حالا لازم است همه نیروهای ضد فاشیزم اوغانی برای خنثی سازی برنامه فاشیزم اوغانی متحدانه در برابر فاشیزم به ایستند ، هرگونه تعلل و عقب نشینی و کرنش در برابر عملیات های فاشیزم اوغانی تسلیمی در برابر فاشیزم اوغانی و به معنی هم دستی با آنهاست.
راه دیگری به جز مقاومت مدنی ومسلحانه متحدانه در برابر برنامه های فاشیزم وجود ندارد.

>>>   Nawid Parsa
طلوع تبلیغ می کند : آصف مهمند درصورت عدم اجراات حکومت به محاکم بین المللی مراجعه می کنم:
یک بی سواد احمق فاقد فرهنگ و لومپن از محاکم و دادگاه های بین المللی و مراجعه به آن جفنگ می گوید و تلویزیون طلوع با شوق و ذوق ازان ذکر می کند. کدام محکمه ؟ دارای کدام صلاحیت ؟ و برای چه؟ آیا شما دیده و یا شنیده اید که کدام محکمه یی در سطح بین المللی به قضایای این چنینی رسیدگی کند ؟
باید دانست که جنایت ضد بشریت گلبدین - طالب و متحدین افراطی شان شامل صلاحیت داد گاه های بین المللی میگردد این جرایم مشمول کتگوری خاص جرایم اند با اوصاف و شرایط معین شامل حیطه صلاحیت داد گاه خاص فرا مرزی و یا صلاحیت یونیورسال میگردند.

>>>   نور صا حب ما فا رسی زبا نان در پشت تو قرار داریم تو مرد دلاور خوب کردی که گوش این پشتو ن غول را دندان کردی و کسی مو تو را جیا نت کرده نمی تو اند ما در پشت تو هستیم

>>>   اگر امروز برای دوستم و عطا دسیسه ساختند باخبر باشید که برای هریک از بزرگان غیر پشتون توطئه سازی در شرف وقوع است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است