اعتراض چین به «تاد» و بی توجهی آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۲    ۱۳۹۶/۵/۲۶ کد خبر: 137290 منبع: پرینت

استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در کوریای جنوبی اعتراضات گسترده چین را در پی داشته است؛ اعتراضاتی که آمریکا نسبت به آن کم توجهی نشان می دهد و بر استقرار کامل آن تاکید دارد.

در شرایطی که به نظر می رسید این سامانه به این زودی ها عملیاتی نمی شود، پنتاگون می گوید برنامه آرایش کامل و عملیاتی شدن آن طبق برنامه به پیش خواهد رفت و با دولت سیول در این رابطه رایزنی کرده است.

این خبر پس از آن مطرح می شود که جوزف دانفورد رییس ستاد کل ارتش آمریکا به کوریای جنوبی سفر کرد و با مقام های این کشور، موضوع آرایش این جنگ افزار پیشرفته را مورد بررسی قرار داد.

این در حالی است که مردم منطقه استقرار این سامانه طی چند روز اخیر با دست زدن تجمعات مختلف نسبت به رفتار در پیش گرفته شده توسط دولت های آمریکا و کوریای جنوبی اعتراض کرده اند.

وزارت خارجه و دفاع چین در بیانیه های خود آورده اند که استقرار تاد را بر نمی تابند و هشدار داده اند که این اقدام می تواند روابط چین را با کوریای جنوبی و آمریکا پرتنش کند.

آمریکا اما اصرار می ورزد که طبق توافق سال گذشته میلادی تاد را آرایش داده و درصدد استقرار کامل واحدهای موشکی آن است.

در بیانیه شدید اللحن وزارت خارجه چین آمده است که تاد امنیت این کشور و کل منطقه را به مخاطره می اندازد و کوریای جنوبی و واشنگتن باید این برنامه را متوقف کنند.

با بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کوریا و پرتاب موشک های بالستیک از سوی کوریای شمالی، سیول و واشنگتن اعلام کرده اند که این سامانه را عملیاتی خواهند کرد.

وزارت دفاع کوریای جنوبی نیز در بیانیه ای آورده که ارزیابی های زیست محیطی نشان می دهد خطری ساکنان محل استقرار تاد را تهدید نمی کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است