یک نماینده دمکرات آمریکا خواستار برکناری ترامپ شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۶/۵/۲۶ کد خبر: 137287 منبع: پرینت

یک عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه اظهارات روز سه شنبه ترامپ حاکی از عدم کفایتش برای تصدی ریاست جمهوری این کشور است، خواستار برکناری وی از این مقام شد.

به گزارش تارنمای خبری هیل، خانم «گوِن مور» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا اظهارات روز سه شنبه ترامپ در حمایت از تظاهرکنندگان حامی برتری سفیدپوستان را شاهدی بر عدم کفایت وی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه حمایت ترامپ از عاملان شورش خونین در شارلوتزویل مورد تشویق گروه های نفرت پراکن قرار گرفته، از دمکرات ها و جمهوریخواهان خواست اختلافاتشان را کنار گذاشته و برای هدفی والاتر متحد شوند.

خانم مور از جمهوریخواهان خواست برای بازگرداندن 'شان آمریکا که با حضور ترامپ در کاخ سفید به یغما رفته' تلاش کنند که او را از این مقام خلع کرده و آمریکا را از آنچه وی 'دوره ای تاریک از تاریخ' آن خواند برهانند.

خانم مور تنها نماینده کنگره آمریکا نیست که خواستار برکناری ترامپ شده است. «مکسین واترز»، «برد شرمن» و «ال گرین» 3 نماینده دمکرات دیگر نیز پیشتر خواستار استیضاح و برکناری وی شده بودند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که به دلیل تعلل در محکوم کردن گروه های حامی برتری سفیدپوستان آماج انتقادها بود، روزسه شنبه با اظهارات تازه خود بر آتش این انتقادها افزود.

وی سه شنبه شب در کنفرانس خبری در نیویورک با بیان اینکه همه تظاهرکنندگان در شارلوتزویل، راست افراطی و نئونازی نبودند، تاکید کرد که خشونت در حادثه روز شنبه از سوی همه طرف ها از جمله مخالفان بوده است.

اظهارات ترامپ و حمایت های تلویحی و آشکار وی از راست گرایان افراطی و گروه های نژادپرست انتقادات بسیاری را متوجه وی کرده است.

هشتگ ImpeachTrump (ترامپ را استیضاح کنید) که بیش از 60 هزار بار از سوی کاربران در مخالفت با اظهارات ترامپ درخصوص این حادثه توییت شده بود، ترند برتر جهانی توییتر شد.

همچنین 12 نفر از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای ضمن ابراز نگرانی از 'رشد تروریسم داخلی' در این کشور و با انتقاد از کوتاهی ترامپ در محکومیت نژادپرستان، خواستار بررسی این موضوع در کنگره شدند.

واکنش ها به رییس جمهوری آمریکا تنها به سخن محدود نشد و 3 تن از مدیران عامل بزرگترین شرکت های تجاری آمریکا که عضو شورای صنعتی ترامپ بودند از این شورا استعفا کردند. این شورا متشکل از مجموعه ای از مدیران اجرایی ارشدی است که در بخش صنعتی به ترامپ مشاوره می دهند.

«برایان کرازنیچ»، «کنت فریزر» و «کوین پلانک» مدیران عامل شرکت اینتل بزرگ ترین شرکت تجهیزات رایانه ای آمریکا، شرکت بزرگ داروسازی «مرک» و شرکت تولیدی پوشاک ورزشی «آرمور» با انتقاد از نوع واکنش ترامپ به این حادثه از شورای تجاری منتسب به وی خارج شدند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است