فاجعه انسانی در تاریکترین روزهای سرپل
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۷    ۱۳۹۶/۵/۲۵ کد خبر: 137282 منبع: پرینت

سه گور گروهی از کشتارهای اخیر در دره میرزاولنگ ولایت سرپل تثبیت شده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عزیزه جلیس عضو مجلس نمایندگان در برنامه «محور» گفت: در خصوص کشف گورهای دسته جمعی گفت: یافتن این گورهای دسته جمعی برای مردم ما بسیار متاثرکننده است و این حادثه خونین و این فاجعه انسانی که رخ داد باعث شد تا مردم ولایت سرپل تاریک ترین روزهای خود را سپری کنند و طالبان هم تاریک ترین روزها را در تاریخ بشریت رقم بزنند. مشخص نیست که حکومت کی می خواهد آگاه شود و بیدار شود و به وضعیت مردم رسیدگی کند.

وی در ارتباط با وضعیت آوارگان اظهار داشت: متاسفانه حتی به آوارگان قلعه میرزاولنگ به درستی رسیدگی هم نمی شود و به آنها حتی آب و غذای درستی هم نمی رسد. آنها در حال حاضر دست شان از همه جا کوتاه است و محل زندگی شان در حالتی نیست که بتوانند در آنجا زندگی کنند. پانصد خانواده ای که در آن دره زندگی می کردند همه به مرکز انتقال پیدا کرده اند و در مساجد و تکیه خانه ها هستند. کمک هایی هم که از طرف حکومت به آنها صورت گرفته است مکفی نیست. طبعا همانطور که ما با مسوولان حوادث در تماس بودیم آنها وعده فرستادن یک مقدار امکانات مادی و مالی را به ما وعده داده اند که جریان دارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاجعه انسانی
میزاولنگ
نظرات بینندگان:

>>>   Wali
برادر حي از كي بگويد
از طالب پشتون
از داعش پشتون
از انتحاري پشتون
از حكومت فاسد پشتون
از حكمتيار قصاب كابل كه پشتون است

>>>   Ayendagan
اگر این گزارش برواقعیت استوار باشد ،پس معلومدار پشت پرده ، دست های ملموسی این بازی خطرناک را هدایت و رهنمایی مینماید ! به این گزارش توجه نمایید !
طالبان از تصرف دوباره منطقه «میرزاولنگ» خبر داد
در حالی که مقامات امنیتی روز گذشته منطقه میرزاولنگ در ولایت «سرپل» را پس گرفته بودند، اما طالبان اعلام کرد که این گروه بار دیگر این منطقه را تحت کنترل گرفته است. تنها با گذشت یک روز از حضور نیروهای امنیتی در منطقه میرزاولنگ ولایت سرپل رسانه‌ها بار دیگر اخبار ضدو نقیضی از سقوط دوباره این منطقه منتشر کرده‌اند. «نجیب دانش» سرپرست سخنگوی وزارت داخله در واکنش به این اخبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی ا در این منطقه حضور دارند و سقوط دوباره این منطقه توسط طالبان حقیقت ندارد.

از سوی دیگر، طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که افراد این گروه بار دیگر نیروهای امنیتی را وادار به عقب نشینی کرده‌اند و این منطقه در حال حاضر در تصرف این گروه قرار دارد.

گرچه فرمانده سپاه «شاهین» سقوط مجدد این منطقه را رد کرده است، اما «نورآقا نوری» عضو شورای ولایتی سرپل نیز تصرف مجدد میرزاولنگ توسط گروه طالبان را تایید کرده است.

این عضو شورای ولایتی گفته که طالبان شب گذشته در نتیجه حملات گروهی بار دیگر دره میرزاولنگ را تصرف و نیروهای امنیتی را وادار به عقب نشینی از این منطقه کرده‌اند.

>>>   شرم به کریم خلیلی و سرور دانش که خودشانرا رهبر مردم هزاره میگویند واز نام انها صاحب مال و قدرت و چوکی شده اند اما حداقل یک صدای خشکه شان که باعث دلداری مردم اعزادار مزااولنگ گردد بلند نکرده اند از ترس اینکه مبادا کرسی های بی صلاحیت شانرا از دست دهند وبا صدا بلند کردن حمایتی شان از مردم مزااولنگ باعث خفگان غنی احمدزی و حنیف اتمر و معصوم استانکزی گردد و همچنان گلبیدین حکمتیار هم از انها ناراض و ازرده خاطر گردد شرم باد به چنین رهبران چوکی پرست قدرت خواه .

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰

>>>   به عزیزان سرپلی خاطر نشان میشود کهطلم از سوی هر که روا داشته شود محکوم استاعمال نابخشودنی طالب وداعش در مرزا ولنگ سرپل همه را متاثر ساخت و ما همه ان را محکوم مینمایم اما درین حوادث کمی به عقی یر گردیم ودر عراق سفر نمایم وبه موصل وتکریت برویم چیزی بیشتر از سیصد هزار تنها انسانهای ملکی وغیر نظامی به عین سرنوشت مردم مرزا ولنگ بلکه بدتر ازان مواجه بودند انهم توسط بامیانی ها وبلخابی ها ومرزا ولنگی های که در لشکر فاطمیون در عراق وسوریه می جنگندانها ی که عمل طالب را محکوم مینمایند که ماهم در زمره ای انها هستیم چرا صدای خودرا به قتل عام ملت مظلوم موصل بالا نکردند حتب به ان حادثه ای المناک جشن گرفتند وپا کوبی هم کردند
وا انصافا

>>>   نان محقق و خلیلی در روغن است. حال بخاطر مردم سرپل پول گرفته و به ارجمندی های شان میفرستند
بدخشانی

>>>   اولتر ازهمه این لانه فساد را تعطیل کنید. مفت خواران فقط برای فریب مردم دوره هم جمع می شوید زنان و مردان در این حمام عمومی فقط عیش و نوش می کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است