امنیت نسبی بلخ مورد هدف قرار گرفته است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۵    ۱۳۹۶/۵/۲۵ کد خبر: 137281 منبع: پرینت

والی بلخ خطاب به حنیف اتمر و معصوم استانکزی می گوید که با طرح توطیه های خود بلخ را ناامن نسازید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، سید علیرضا محمودی، آگاه مسایل سیاسی در برنامه «بازنگاه» گفت: متاسفانه چنان بی اعتمادی در حکومت وحدت ملی زیاد شده و حلقات مشخصی درون ارگ به دنبال بی ثبات سازی افغانستان هستند که حتی ولایت با ثبات نسبی مانند ولایت بلخ هم در برنامه شان از طریق های مختلف به دنبال این هستند که کشور را ناامن بسازند.

وی افزود: عطامحمدنور والی بلخ یکی از شخصیت های قدرتمند عرصه سیاست افغانستان است و به باور من نخواسته است که مانند بعضی از اشخاص به طرف کلی گویی ها برود. حتما اسناد، معلومات و یا آنچه را که در جریان آن بوده خواسته است با مشاور امنیت ملی کشور و با رییس امنیت ملی به صورت مستقیم شریک بسازد و از آنها بخواهد که از بی ثبات سازی ولایت بلخ دست بکشد. برداشت من این است که حلقاتی در کابل همانطور که به صورت کل درصدد ناامنی ها و بیشتر ساختن آن در شمال کشور هستند، امنیت نسبی را که در ولایت بلخ وجود داشته هدف گیری کرده اند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت بلخ
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Ayendagan
درود!
حزب اسلامی در هوس بلخ...
دسیسه بزرگی ارگ + گلبدین برای تصرف بلخ بوسیله حزب اسلامی و به خاک و خون کشانیدن مردم این سر زمین و هم چنان چپاول دار و ندار این مردم بالای میز غنی است ، قرار است تا به هرگونه که میشود با استفاده از هر شیوه باید بعد از جنرال دوستم عطا محمد نور والی بلخ حذف گردد تا باشد زمینه تسلط کاخ شیطان +گلبدین بر بلخ فراهم گردد ِ دیشب چندین قریه در ولسوای چمتال به طالبان + حزب اسلامی واگذار شد تا گامی باشد برای تصرف مزار.گذشته ها نشان داده که گلبدین همواره خبر بد بوده.
حمایت مردم نجات بلخ خواهد بود.

>>>   بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
دو راه حل تمام مشکلات و بدبختیها
اول : پشتونها باید مسائل قومی را رها کنند و مثلی سایر اقوام ملی بیاندیشند
دوهم : اگر پشتونها مسائل قومی را رها نکنند در آنصورت باید تمام اقوام غیر پشتون از ادرس قوی قومی وارد میدان شوند و روی خودسری های رهبران فاشست پشتونها را بگیرند

>>>   جنرال دوستم: توطئه‌ها علیه والی بلخ پذیرفتنی نیست/ به زودی به افغانستان برخواهم گشت
توطئه‌ها علیه والی بلخ پذیرفتنی نیست/ به زودی به افغانستان برخواهم گشت
جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که توطئه‌ها علیه استاد عطامحمد نور والی بلخ و سایر رهبران شورای عالی ائتلاف نجات، برای مردم افغانستان پذیرفتنی نیست. جنرال دوستم (چهارشنبه ۲۵ اسد) در یک تماس تلفنی با جمعی از بزرگان و جوانان ولایت جوزجان بیان داشته که حلقاتی به دنبال دسیسه و توطئه علیه رهبران شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان اند.
جنرال دوستم گفته است:" توطئه‌ها برعلیه استاد عطا محمد نور والی ولایت بلخ و سایر رهبران شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان پذیرفتنی نیست، مردم با تمام قوت در مقابل طراحان این‌چنین دسایس ایستاد‌گی می‌کنند".
معاون اول ریاست جمهوری افزوده:" ناامنی‌های اخیر شمال نیز از جایی منشآ می‌گیرد که ترس از ایجاد شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان دارند. بزودی در میان شما خواهم بود و همراه با سایر رهبران موجودیت و تشکیل شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان را اعلام خواهیم کرد".
پس از بازداشت آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ به اتهام فساد؛ برخی حلقات مدعی شدند که این عضو شورای ولایتی به دلیل اختلافات با والی بلخ از سوی افراد استاد عطامحمد نور بازداشت شده است.
اما سخنگوی والی بلخ به شدت این ادعاها را رد کرده و گفته که آقای مهمند به اتهام فساد به دستور دادستانی امنیت ملی بازداشت شده است.
اما برخورد آصف مهمند پس از آن که نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت او کردند، زمینه‌ساز جنجالی شدن این قضیه شده است.
آقای مهمند، دوشنبه شب (۲۳ اسد) هنگام ورود به ولایت بلخ در میدان هوایی مزار شریف، پس از مقاومت چندین ساعته و درگیری مسلحانه، بازداشت شد.
زمانی که نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت آقای مهمند کردند، افراد مسلح و محافظان او با نیروهای امنیتی درگیر شدند و گفته می‌شود که در این درگیری ۴ نفر کشته و ۴ تن دیگر به شمول یک پولیس زخمی شدند.
گزارش‌هایی تایید ناشده‌ایی وجود دارد که افراد مربوط به جمعه خان همدرد یکی از فرماندهان حزب اسلامی و والی سابق پکتیا نیز در این درگیری حضور داشتند و مانع بازداشت آقای مهمند می‌شدند.
در همین حال پس از بازداشت آقای مهمند، استاد عطامحمد نور والی بلخ به شورای امنیت ملی و ریاست عمومی امنیت ملی کشور هشدار داده است که امنیت نسبی این ولایت را برهم نزنند.
آقای نور در پیام کوتاهی در صفحه رسمی فیسبوک خود با ذکر نام مشاور امنیت ملی رییس جمهور و رییس امنیت ملی کشور، نوشت: "با طرح پروژه‌های توطئه آمیز، بلخ را که از امنیت و آرامش نسبی برخوردار است، نا آرام نسازید".
اما شورای امنیت ملی، این ادعاهای آقای نور را بی‌اساس خواند.
در همین حال روز گذشته هیاتی به ریاست ژنرال مرادعلی مراد معین ارشد امنیتی وزارت داخله از سوی حکومت موظف شد تا قضیه بازداشت آقای مهمند را بررسی کند.

خبرگزاری جمهور-

>>>   نور به بزرگان و جوانان جنبش ملى: 'ما بيد ضعيف نيستيم كه در برابر هر باد و شمالى بلرزيم، تلاش توطيه بر عليه جنرال دوستم هم محكوم به شكست است.'
#مسلم_شيرزاد

>>>   Jawedan.com
افراد مسلح غیرمسوول مربوط به جمعه خان همدرد پس از بازداشت آصف مهمند به پلیس حمله کرده که در نتیجه ۴ مامور پلیس مجروح شدند. پلیس تمام این افراد را خلع سلاح و بازداشت کرده.

>>>   Salam
من با همه يى نقد هايم از عطا محمد نور كه دور انديشى نداشت و عدالتخواهان را فاشيست خواند ، اما نمى خواهم تا در مقابل شوونيست هاى قبيله يى سرخورده شود ، اميد از اشتباهاتش آموخته باشد و اطرافش را از مداحان شكمبو پاك كند ، اخوانى گرى را كنار بگذارد و با رويكرد جديد و ملى عليه فاشيزم قبيله قرار گيرد و از نخبگان و نيروى هاى عدالتخواه و فدراليست طلب مشوره كند و با آنها مشترك عمل كند .
اشتباه دوباره اش فرايند هولناك خواهد داشت .

>>>   حنیف اتمر مشاور شورای امنیت وبه اصطلاح عام همه کاره دولت و معصوم استانکزی ریس نا کام امنیت ملی این دو کمونست زاده دشمن مردم کشور با دسایس و توطعه های اشکار شان هیچ جای کشور را در امن نمی مانند بشمول ولایت اباد و سرسبز ونسبتا ارام را هم از مدتی است کشش نا امنی انولایت را در برنامه دارند تا تر.رستان طالبان واعضای باند بنام اسلامی گلبیدین راکتیار ازادانه چور وچپاول دارایی های عامه ومردم را کنند و ضمننا انرا مانند سایر ولایات نا امن سازند و به اینترتیب زمینه نفوذ ترورستان طالبان اعم از پرچم سفید و هم از پرچم سیاه رنگ شانرا در انجا مستقر سازند و اهداف شوم شانرا عملی کنند که تا کنون مانع این خیانت شان والی بلخ اقای عطامحمد نور بوده و اکنون اصف بی ننگ را اله دست قرار داده اند و انرا بیخن والیبلخ دست اش را رسانده تا مانند جنرال دوستم انر از پست ولایت دور کنند و نفر دلخواه شان جمعه خان همدرد یکتن از نفرات خاص گلبیدن را جاگزین عطامحمد نور کنند تا مقاصد شوم شان بون حراس و مانع عملی گردد.

>>>   اصلا در این جا ع بسیا ر یک شخص بی غیرت است

>>>   این به چه معنی است که یک شخص در یک ولایت مادامالعمر والی باشد ؟
چرا در دیگر ولایت ها تغییر و تبدیل میاد و در بلخ نی ؟
شمس الدین شمس کابل

>>>   اقای عطا محمد نور با نمایندگان قوای ثلاثه خود را درراس به حیت پادشاه
کل اختیار میداند که مشروطه هم نیست حکومتداری او نه مشروط به قانون است
نه شریعت و نه عرف مثلآ به بهانهء اینکه زمین ها و املاک زیاد غصب شده
( که در واقع زمین هایی هم غصب شده و خود جناب شان و حواریون اش از
جملهء همین غاصبین است ) ملکیت هایرا که قباله شرعی زرخرید از مالکین
اولی به دست مالکین ذوالید است به خاطر سوء استفاده مثلآ دفتر به اصطلاح
قضایای دولت ( تحت امر او ) مورد مزاحمت قرار میدهند که البته مقدار آنهم
طور مثال دکان های چهل و پنجاه ساله شرعی مردم را که قباله شرعی هم
دارند حواریون او مورد مزاحمت قرار میدهند تا پول چای و چلمی را به دست آرند و لو
یک دکان در نهایت ۱۵ یا ۱۸ متر مربع را احتوا کرده باشد و از سی سال به این سو به
موجب قباله ء شرعی دارای ثبت محکمه در مالکیت شخص یا اشخاص بوده
باشد . پس مصوونیت ملکیت مردم و شهروندان که شریعت و قانون اساسی
تضمین و تسجیل کرده چه معنی دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
م.ش.ف مزار شریف
اگر کسی میخواهد بیشتر بداند محل و نمبر و مشخصات را ارایه خواهم داد

>>>   کلکم راع و کل راع مسوول عن الرعیه .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است