مقصر اصلی امریکایی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۶/۵/۲۵ کد خبر: 137277 منبع: پرینت

اگر افغانستان به طرف سوریه شدن می‌رود، اگر کشور به طرف جنگ‌های تازه و از نوع متفاوت آن می‌رود، اگر شکاف عصبیت‌های قومی زیادتر می‌گردد، اگر کدورت و بدبینی میان مردم دامن زده می‌شود، اگر تروریستان پایگاه بیشتر پیدا می‌کنند و شهرهای بیشتری را در کنترل می‌گیرند، اگر اقتصاد رو به ضعف می‌گراید، اگر روزانه صدها نفر کشته و آواره و فرار ملک‌های مردم می‌شوند و... مقصر اصلی امریکایی ها است. بخاطر اینکه این امریکایی‌ها بودند که انتخابات را به نفع اشرف غنی تغییر دادند.

این امریکایی‌ها بودند که به ابتکار خودشان موافقتنامه سیاسی را میان دو تیم سیاسی به امضا رساندند اما در حصه تطبیق آن منحیث ناظر و میانجگر هیچ کاری نکردند، این امریکایی‌ها بودند که از چند تا آدم مالیخوالیایی، بي كفايت و مشكوک در ارگ و شورای امنیت حمایت کردند و صدها میلیون دالر را در دامن شان بی حساب و کتاب واریز کردند و دیگران را نادیده گرفتند و این حمایت و پول‌ها بجای اینکه در راستای امنیت‌، رفاه و ظرفیت‌سازی به مصرف می‌رسید، در توطیه و دسیسه‌بازی هزینه شد که تا اکنون نیز ادامه دارد و صدها مشکل دیگر.

حالا می توان تحلیل کرد که امریکایی ها این کارها را یا از روی بی‌خبری و ناآگاهی انجام داده اند و از عاقبت کار نمی‌دانستند و یا اینکه آنها عمدا می‌خواستند که کشور ما باید به طرف بحران سوق داده شود تا زمینه مداخله سایر کشورها مساعد گردد و بهانه برای مداخله امریکایی ها نیز در سایر کشورها بخصوص آسیای میانه رقم بخورد.

شما اگر در یک کشور کثیرالقومی مثل افغانستان به شکل یک جانبه از یک نفر و یا یک تیم مشخص حمایت مالی و سیاسی بکنید و دیگران خود را در حاشیه احساس بکنند مشخص است که آنها هم بیکار نخواهند نشست.

از طرف دیگر برنامه‌های خارجی‌ها اگر هر چه بوده باشد، اگر در داخل مدیران و رهبران صادق روی کار می‌آمدند، در آنصورت نیز این رهبران با آنکه با سیاست‌های دنیا ظاهرا موافقت نشان می‌دادند اما در عمل کاری نمی‌کردند که کشور را به طرف یک جنگ جدید سوق دهند که از اثر آن هزاران نفر کشته و آواره گردد و بنیاد آن را براندازند.

متاسفانه که این رهبران آنقدر جبون و نوکر اند که خلاف اراده امریکایی‌ها کوچک‌ترین عملی را انجام داده نمی‌توانند و کلا آنچه آنها هدایت بدهند اینها هم اطاعت بی قید و شرط می‌کنند.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
جنگ افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   مقطر اصلی همان پکول است که گو کرده بود و طالبان را بوجود اورد! طالب تحفه دزدان فاسد شمال است وبس!

>>>   همه جهان مقصر است بدون افغانها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است