نامه سرگشاده طالبان همان اظهارات کابلوف است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۶/۵/۲۵ کد خبر: 137270 منبع: پرینت

روسیه فکر می کند آمریکا از دهلیز تخار و قندوز هراس افکنان را به آسیای میانه می رساند بنابراین با تمام قوا مقابله می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی تحلیلگر مسایل سیاسی در گفتگو با "محور" درباره ماهیت نامه سرگشاده طالبان به دونالد ترامپ گفت: یک روز قبل از این نامه ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان عین مطلب نامه سرگشاده طالبان را با رسانه ها شریک کرد و بیان کرد حضور قوت های آمریکایی نمی تواند جنگ را ختم کند و این نیروها باید از افغانستان خارج شوند.

سعیدی می گوید: از اوضاع چنین برمی آید که خطوط بازی پیچیده تر و قرمزتر می شود و در بازی افغانستان دست های دیگری هم دخیل است. روسیه قبلا معتقد بود که حضور نیروهای خارجی در افغانستان ضرور است اما کابلوف در جدیدترین موضع گیری اش حضور قوت های خارجی را مردود گفت و اعلام کرد در حضور این نیروها نمی توان در افغانستان صلح آورد.

این آگاه سیاسی در خصوص محتوای راهبرد جنگی آمریکا و استفاده از کمپنی های جنگی در کشور اظهار می کند: آمریکا بزودی راهبردش را اعلام می کند اما استراتژی هرگز کارآمد و مشکل حل کن نیست. کمپینی های شخصی چون با قرارداد کار می کنند برای ادامه جنگ تلاش می کنند نه خاتمه آن و علاوه بر این موضوع شرکت امنیتی بلک واتر، یک کمپنی بدنام، آدم کش و ترورگر است که در کویت و عراق خاطرات بدی برجا گذاشته است.

وی افزود: صلح افغانستان یک پروسه نیست، یک پروژه است؛ باید در این پروژه قناعت فلانی حاصل شود، دیگری فلان چیز را بخورد و نفر سوم فلان چیز دیگر را سهم بگیرد. تا وقتی که سیاست در کشور پروژه ای، فصلی و موسمی باشد چه نتیجه ای جز این می تواند داشته باشد؟!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامه طالبان
ترامپ
روسیه
کالبوف
نظرات بینندگان:

>>>   در ازبین رفتن جنگ در افغانستان حالا بودن و نبودن قوای خارجی هیچ تاثیر ندارد.
در صورت بودن آنها ،در مقابل آنها جنگ میشود و در نبودن شان تنظیم ها و احزاب و ملیت ها و کشور های همسایه روی منافع خویش در افغانستان میجنگند.

>>>   اگر روسیه این فکر را نکند دربدر میشود. پشتون ها بخاطر در قدرت ماندن هر بیناموسی که امکان باشد انجام میدهند
بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است