یا دنبال کفن باشید یا چاره ای بحال حکومت کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۶/۵/۱۹ کد خبر: 136973 منبع: پرینت

مسوولین فاجعه میرزاولنگ را از ارگ گرفته تا بقیه، نفرین کنید.

گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان((afghanpaper، احمد سعیدی، آگاه سیاسی درگفتگو با "محور" درخصوص اظهار رییس جمهور درباره انتقام از عاملان فاجعه میرزاولنگ گفت: اگر واقعا اینها با ترویست ها دست ندارند، چرا قبل از اینکه میرزاولنگ سقوط کند، دست بکار نشدند، مردم همه یکصدا فریاد کردند که در خطر هستند اما اینها وقتیکه طالب سلاح و مهمات را برد و شفاخانه و مکتب را آتش زد به گرفتن قریه می روند.

سعیدی می گوید: اگر من سرقوماندان اعلای کشور یا رییس اجرایی بودم و میرزاولنگ اینچینن می شد بخدا که از شرم می مردم. مردم بدانند که یا دنبال کفن باشید یا چاره ای بحال حکومت کنید.

این استاد دانشگاه، درخصوص حمایت نکردن حکومت از خیزش های مردمی اظهار کرد: خیزش های مردمی در نبود حمایت کشته، زخمی و یا مجبور به تسلیم شدند اما سران حکومت زجه آنها را نشیندند کاش فرزندان اینها یکبار به این خون گرفتار می شدند.

وی درخصوص قرارداد جنگ با شرکت خصوصی بلک واتر می گوید: غنی، عبدالله و اتمر بشوند که شما که با آمریکا پیمان امنیتی امضا کردید، آیا کمپنی های شخصی درمورد این پیمان امنیت مسوولیت دارند؟ از گفتن این حرف هم خجالت بکشید!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میرزاولنگ
سعیدی
نظرات بینندگان:

>>>   حقیرترین مردم شماها هستید که مردم را به جنگ و منازعه دعوت و تحریک می نمایید.

>>>   اقوام غیر پشتون تا به کی تماشاگر بازی موش و پشک ارگ و طالبان هستید؟؟
مسلح شوید
متحد شوید
و این حکومت و دولت کثیف را نابود کنید.
تا به کی این قوم وحشی بر همه حکم براند؟
تا به کی کشته شویم؟
زلمی از بدخشان

>>>   بین المللی مطالعات استراتیژیک
"داماد" يكتن از ناقلين پشتون در ولسوالى پشتونكوت فارياب "بمب ساز" برآمد!
اين تروريست كه باشنده اصلى ولايت هلمند مى باشد توسط نيروهاى "دفاع خودى" دستگير اعترافات اش ثبت و قرار است بخاطر عبرت فردا اعدام گردد!

>>>   رییس جمهور یک دفعه میگوید که والله مه فکر میکنم که نوعیت جنگ در افغانستان تغیر کرده است، باز میگوید که بخدا اگه ماندن والا باشم تا قصد کشتار مردم میرزا اولنگ را نگیرم.
معاون رییس جمهور میگوید که، ما نتوانستیم امنیت مردم را تأمین کنیم، بنأ ما از مردم خویش معذرت میخواهیم.
حالا هرسه این گفتار را یکجا میکنیم و چنین یک جمله تشکیل میشود:
بخدا اگه ما قصد کشتار مردم بیگناه میرزا اولنگ را نگیریم. اگر گرفته نتوانستیم، بدانید که نوعیت جنگ در افغانستان تغیر کرده است و زور ما نمی کشد و بنأ ما رهبران از مابین ارگ ریاست جمهوری ،معذرت بزرگ خیش را خدمت هموطنان شریف و درد دیده و در زیر ساتول قصاب های طالب و داعش قرار گرفته شده، پیش کش مینماییم. امید واریم تا هموطنان ما این معذرت ما را بپذیرند.

>>>   چندین سال است لطیف پدرام به اقوام هزاره تاجیک و ازبک هشدار می دهد که خوشان باید از خود دفاع کنند وگرنه دولت از انها دفاعی نخواهد کرد اما کسی به حرف او گوش نمی دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است