سیاست‌های نجات اروپا در قبال یونان فاجعه‌بار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136865 منبع: پرینت

رییس انستیتو تحقیقات اقتصادی ایفوی آلمان با تاکید بر اینکه سیاست‌های نجات اروپا تنها به صورت موقتی به کشورهای بحران زده کمک می کند نتیجه این سیاست‌ها را برای یونان فاجعه بار ارزیابی کرد.

"کلمنز فوئیست" رییس انستیتو ایفوی آلمان در گفتگو با روزنامه "اوزنابروکر سایتونگ" به مساله سیاست نجات یورو در اروپا پرداخته و در پاسخ به این پرسش که این سیاست ها تا چه حد توانسته است به کشورهای بحران زده کمک کند گفت: ما با این کمک های میلیاردی نه تنها به کشورهای بحران زده کمک کردیم بلکه بانک های آلمان و تصمیمات ریاضتی را نجات داده ایم. اما این نجات تنها موقتی است.

ما نمی دانیم آیا کشورهای همچنان با بدهی بالا مثل پرتغال می توانند بدهی های خود را بازگردانند. درباره یونان نتیجه سیاست های نجات مطمئنا فاجعه بار است، بخش اعظمی از پول ها در این راستا از دست رفته و هم زمان اوضاع مردم یونان بد است.

وی درباره اینکه آیا می توان کشوری به وسعت ایتالیا با شرایط بد بانک های آن را نجات داد گفت: ما می توانیم این مساله را با خرید اوراق قرضه دولتی از طرف بانک مرکزی اروپا و وام های روزافزون پنهان مطمئنا مدت طولانی حذف کنیم. اما در نهایت فشارها افزایش می یابد. بنابراین این مساله می تواند به اختلافات شدید سیاسی در اروپا منجر شود. ما تنها می توانیم امیدوار باشیم که ایتالیا موفق شود اقتصاد خود را اصلاح کرده و با نیروی خود رشد بیشتری را به دست آورد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره چشم انداز آینده بحران بدهی ها در اروپا نیز گفت: هیچ کس نمی تواند بحران بدهی های جدید برای آینده را رد کند. اما این مساله مهم است که بانک ها و دولت های اروپایی نتوانند هزینه چنین بحران هایی را روی دوش دیگران بیاندازد. بالاخره هر کشوری خود باید تصمیم بگیرد کدام راه را باید انتخاب کند تا مسایل اقتصادی اش را حل کند.

رییس انستیتو اقتصادی ایفوی آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی اروپا غیر قانونی نیست. البته عرصه سیاسی در تاسیس منطقه یورو خطای زیادی انجام داده است. یکی از این خطاها این است که تعیین نشده تحت کدام شرایط اوراق قرضه دولتی توسط بانک ها باید خریده شود.

وی در ادامه گفت: زمان آن رسیده که بانک مرکزی اروپا از روند خرید اوضاع قرضه دولتی خارج شود. در ضمن بانک مرکزی اروپا باید نقش مدیریت عالی بحران در منطقه یورو را کنار بگذارد. این امر وظیفه دولت های منتخب و نه بانک های مرکزی است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
یونان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است