پناهجویان خاورمیانه و آفریقا را قبول نمی‌کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136859 منبع: پرینت

وزیر خارجه پولند در اظهار نظری جنجالی اعلام کرد که این کشور حاضر به پذیرش پناهجویان از خاورمیانه و شمال آفریقا نیست.

ویتولد واسزیکوفسکی، وزیر خارجه پولند در مصاحبه با ریانووستی گفت که کشورش آماده پذیرش مهاجر از اروپا است اما از اجرای برنامه جابجایی اتحادیه اروپا و پذیرش پناهجویان از خاورمیانه و شمال آفریقا امتناع می‌کند.

وزیر خارجه پولند گفت: پولند برای مهاجرت آزاد است. برای مثال در سال گذشته 1267000 ویزا برای اوکراینی‌ها صادر کردیم که نیمی از آنها مجوز کار بود. ما همچنین از مهاجران نه تنها اوکراین بلکه بلاروس و کشورهای دیگر دنیا استقبال می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم وارد فرآیند اجباری جابجایی مهاجران خاورمیانه و آفریقا شوریم. ما نمی‌خواهیم تصمیم اتحادیه اروپا در سپتامبر 2015 را اجرا کنیم.

در سال 2015 اعضای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که تمام اعضا 160 هزار پناهجو از کمپ‌های آوارگان ایتالیا و یونان را در خاک خود جای دهند. پولند در آن زمان با پذیرش 6200 پناهجو که عمدتا از سوریه بودند موافقت کرد. بعد از انتخابات پارلمانی همان سال که در جریان هجوم پناهجویان به اروپا انجام شد حزب عدالت و قانون که حامی خروج از اتحادیه اروپا بود به قدرت رسید و به سرعت توافق دولت قبلی مبنی بر قبول پناهجویان را لغو کرد.

این وزیر افزود: مهاجرت سیاست کشور است. فرآیند مهاجرت توسط سیاست کشور تبیین خواهد شد. اگر کشور به دلیل کمبود نیروی کار و باز کردن بازار برای نیروی کار به مهاجران نیاز داشته باشد آنگاه دولت پولند قوانینی را مطابق با این فاکتورها تبیین خواهد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولند
افریقا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است