بازجویی 8 ساعته از رییس شورای اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۶/۵/۱۴ کد خبر: 136728 منبع: پرینت

رییس شورای اروپا به مدت 8 ساعت در رابطه با موضوع سقوط هواپیمای «لخ کاژینسکی» رییس جمهوری پیشین پولند، مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش فایننشال تایمز، «دونالد تاسک» رییس شورای اروپا و نخست وزیر پیشین پولند روز پنج شنبه در ورشو پایتخت پولند به مدت 8 ساعت در رابطه با موضوع سقوط هواپیمای لخ کاژینسکی، رییس جمهوری پیشین پولند و 95 نفر دیگر در دهم آوریل سال 2010 مورد بازجویی قرار گرفت.

تاسک پس از این بازجویی گفت: من دلیلی برای ترس ندارم. کاژینسکی مرا نمی تواند، بترساند. اینکه وی چگونه با من رفتار کند برای من فرقی نمی کند. دفتر دادستانی در این مورد خاص نه می تواند به او کمک کند و نه مرا اذیت کند.

وی افزود: بازجویی در محیطی بسیار مودبانه و خوب برگزار شد.

رییس شورای اروپا گفت: من آخرین فردی هستم که به خاطر تمایلات بدبینانه برخی مورد ظن قرار گرفته ام. وضعیت و اقدامات سیستماتیک که ما امروز در پولند شاهد آن هستیم هیچ شبهه ای بر جای نمی گذارد که در افکار رهبران امروز کشور این فکر در جریان است که سیستم قضایی در جهت مقابله با رقبای آنها و حتی مردمی که مخالف آنها هستند، عمل کند.

تاسک گفت: به نظرم این تلاش ها به منظور خارج کردن پولند از اتحادیه اروپا انجام می شود. به نظر می رسد که این بهانه ای است که اعلام کنند که پولند به اتحادیه اروپا نیاز ندارد و اتحادیه اروپا هم به پولند نیازمند نیست.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
پولند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است