آنچه باید از پشت پرده حمله بر مسجد جوادیه هرات بدانید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۶/۵/۱۱ کد خبر: 136626 منبع: پرینت

مسجد جوادیه بکرآباد هرات که در یکصد متری پسته امنیتی قرارد دارد، یکی از پرازدحام ترین مساجد شیعیان در هرات می باشد.

حمله پنج فرد انتحاری بر این مسجد، تعداد زیادی از هموطنان نمازگذار ما را کشته و زخمی ساخت.
شاهدان عینی به خبرنگار افتخاری ما در هرات گزارش دادند که تعداد کشته ها به بیش از 35 تن و تعداد زخمی ها به بیش از 60 تن رسیده است.

یک گزارش حکایت دارد که چند روز قبل چند تن از چچنی ها و پشتون های پاکستانی بنام پشتون های هلمندی وارد هرات شدند و مورد استقبال دو تن از سران دولتی و یک تن از سران امنیتی قرار گرفتند.
طی چند روز گذشته این افراد میهمان افراد میزبان بودند به احتمال قوی تمامی سلاح ها و مواد انفجاری شان توسط همین دولتی ها تهیه شده است.

از سرنوشت این افراد خبری نبود تا اینکه شام سه شنبه موقع نماز عشا، پنج حمله کننده انتحاری بدون نقاب و با کفش‌های اسپورت وارد مسجد جوادیه هرات شدند.
دو تن آنان از درب مسجد شروع به تیر اندازی کردند و سپس وارد مسجد شدند و نمازگذاران را نیز زیر رگبار گلوله گرفتند. سپس این دو تن به میان نمازگزاران رفته و خود را منفجر کردند.

سه انتحاری دیگر در بیرون مسجد بر مردم تیراندازی کردند که این تیراندازی ها تا ساعتی پس از انفجار داخل مسجد ادامه داشت.

شاهدان عینی می گویند که صدای صحبت دوتن از انتحاری ها را شنیدند که به زبان چچنی صحبت می کردند ولی یک تن دیگر شان به همه دستور می داد پشتو حرف می زد.
افراد حمله کننده به سلاح کلاشینکف مسلح بودند.

در ادامه سه تن از انتحاری‌ها از صحن مسجد بیرون شده و فرار کردند و مردم ملکی هرچند به نیروهای امنیتی گفتند که اینها حمله‌ کننده ها هستند و به آنان شلیک کنید، نیروهای امنیتی شلیک نکردند و گفتند که اجازه تیر اندازی نداریم.

مردم خشمگین بر پولیس و پاسگاه مستقر در فلکه بکرآباد یورش بردند که باعث درگیری میان پولیس و نیروهای مردمی شد و پولیسی که اجازه تیراندازی بر مهاجمان را نداشت، اینک بر مردم بی دفاع حمله کرد و چند تن را به خاک و خون کشید.

مردم محل تاکید دارند که پولیس در این حمله با مهاجمان همکاری کرده و در انتقال و بعدا فرار سه انتحاری از محل با آنان بوده است.

چنانچه دست پولیس و سران دولتی در هرات در حمله به مسجد جوادیه هرات دخیل باشد، رسیدگی به این پرونده نیز مانند دیگر پرونده های حملات و ناامنی ها به فراموشی سپرده خواهد شد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   تمام انتحاریها از مرکز فرماندهی داعش و طالب یعنی ارگ ریاست جمهوری مجهز میشوند. احمدزی جنایتکار میخواهد که شیعیان را بخاک و خون بکشاند

>>>   کار خاییست اتمر است

>>>   خداونداین تبعیض های مذهبی را از کشور ما دور کند

>>>   هر کس مسؤل حفاظت از خانه خودش است. اگر زورش نرسید و بالای خانه اش حمله شد، پولیس و دولت را خبر میکند تا از خانه اش محافظت کند و اگر زور پولیس و دولت نیز نرسید، صاحب خانه بیچاره به خدا رجوع میکند و از خدا کمک میخواهد.
در مورد خانه خدا سرچپه است:
خدا ملا را وظیفه داده است تا از خانه او نگهداری کند، اگر او نتوانست، باید ملا دولت را بگوید که از خانه خدا صاحب نگهداری کند. و اگر دولت هم نتوانست، خداوند توکل به شیطان میکند و
خانه خویش را به او می سپارد، مثلی که کسی دزد را چوپان بگیرد، شیطان نیز هرکاری که از دست اش آمد، دریغ نمی کند.
نمیدانم که این شیطان لعین با خدا چه دشمنی دارد؟
آه فهمیدم!
بعد ازین که خدا بخاطر سجده نکردن انسان توسط شیطان، شیطان را از دربار خویش راند، شیطان نیز قسم خورد که اگر من توسط همین انسان خودت، خانه ات را انفجار ندادم، مگرم نام من شیطان نباشد.

>>>   Maihandost
هموطن !
تسلیت و غمشریکی تاچه وقت ؟
خاموشی و بی تفاوتی در برابر انتحار و انفجار تا چه وقت ؟
تحمل جنایات وحشیانه تروریستان ارگی و مرگی تا چه وقت؟

>>>   هراتيان قهرمان اين ادعاي شما به ثبوت ضرورت ندارد تمام انتحارات و انفجارات از ارگ لنگ ها در كابل سازماندهي ميگردد .
شما در جنازه عالم ايزديار ، حمله به جنرال دوستم وغيره را به ياد داريد ،
بنا قيام نمايد
با ائتلاف سه انه خود را متحد نمايد اين كثافت هاي مزدور را از داخل ارگ با گل بيدين به كثافت داني بيندازيد و در غير ان هر روز شاهد بدبختي و خون ريزي هموطنان تان باشيد

>>>   کجاست آن تورن اسماعیل که در سال 1358 علیه دولت خلقی قیام نمود وهزاران انسان بیگناه را بنام کمونیست کشت وحالا هم هر سال سوم حوت را تجلیل و دولت وقت را قاتل کستهشدگان میدانند .آیااین نوکران امریکا مسلمانتر از خلقی ها اند که علیه آنها قیام نمی شود وتا چه وقت نظاره گر این قتلهای عام باشیم وگوش فرادهیم که چه وقت آقایان ع وغ بشدد تقبیح نمایند وچند روز بعد فراموش شود در تمام ولایات قیام قیام قیام.......

>>>   غربیها و نوکران شان داعش در عراق و سوریه شکست خوردند. و حال بسیاری از اعضای داعش توسط طیاره های ناتو به ننگرهار و کندوز هلمند اورده شده اند.

>>>   این کار از عربستا ن به مریکاو انګلیس

>>>   هدایت امین قادری
مردم هرات را چور کردند بخدا مالیات میدهند پول برق اضافی میگیرند اختطاف میکنند پول میگیرند به روز روشن به جلو روی پولیس آدم می کشند خلاصه این دولت منافق هر ظلمی که میخواهد به حق مردم هرات روا می دارند و حالا هم جنگ و تفرقه بین شیعه و سنی

>>>   یما بیکران
برآمدن بر جاده ها کار به جای نمیبره تازمانیکه علیه این جنایات مانند عراق به پا نخیزیم و دست به دست هم ندهیم این وضعیت ادامه خواهد داشت هر روز انتحار و انفجار کشتار دسته جمعی در مسجد درجاده و در نماز جنازه نمیشود که بی تفاوت نشست کسانیکه به دست این وهابیان کشته شدند انسان بودند و هستند تمام این بد بختی پای وهابیت و عربستان و آل سعود نجس است که هر روز مسلمانان را در گوشه و کنار دنیا به خاک وخون می‌کشند رژیم خود فروخته بد تر ازاسراییل وغلام حلقه به گوش غرب

>>>   احمد سعیدی
با عرض سلام !
بعض ها به این باور اند که بزودی صلح در افغانستان خواهد آمد به عقیده من اگر آرزوی صلح را دارید حد اقل 33 دیگر منتظر باشید دلیل اینکه آمریکا پلان 50 ساله در منطقه دارد، تا هنوز تقریباً 17 سال گذشته، اگر زنده بودیم خواهیم دید که بسیار آدم های دیگر به نام این و آن طبق پلان طرح شده استخبارات کشور های ذیربط از میان برداشته می شوند،حکومت های دست نشانده یکی پی دیگر بالای این ملت تحمیل میشود، یک تعداد آدم ها که فعلاً در تقابل با این پلان قرار دارد، آهسته آهسته باز هم طبق پلان بر چیده میشوند تا که درد سر برای شان نباشد . طالبان و یا گفته میتوانیم مخالفین مانند حزب اسلامی آقای حکمتیار یک تعداد شان با حکومت همکار میشوند، یک تعداد دیگرش به نام داعش و القاعده در تقابل قرار می گیرند، خلاصه جنگ به خاطر بقای پلان طرح شده امریکا جریان میداشته باشد ،
این یک فیلم نیست، سریال است خیلی دنباله داری است که ادامه دارد.

>>>   داعش و طالب اشرف غنی اتمر و ناتو یکی است.

>>>   داعش و طلب و غنی و اتمر و گلبیدین طی یک پلان طرح ریزی شده کار میکنند این پنج مثلث شوم قاتلین مردم افغانستان هستند .

>>>   حالا پیش مردم مثله سردرگم وجود دارد چرا سران حکومت چنین جنایت پست را در حق مردم سرزمین خودش میکند چرا با ساز خارجی ها میرقصند واقعا شرم آور است .بخاطر چند تا دالر ياوعده های دورغين به این خائنین داده شده . سرنوشت40 میلیون انسان بی گناه را به بازی گرفتن . کشور مارا همیشه درحالت خون ریزی و نا آرام نگاه داشتن مردم ما افسرده شدن .مایوس شدن.ناامید شدن.که یعنی سیاست آمریکا این را میخواهد ما از خداوند منان میخواهیم که کسانی که در افغانستان خیانت می کند رسوا گردد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است