ادیب فهیم بجای صلاح الدنی ربانی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۶/۵/۸ کد خبر: 136515 منبع: پرینت

در حاليكه جريان های مختلف سياسى سرگرم تشكيل شورا ها و ایتلاف هاى سياسى مبنى بر مخالفت يا موافقت با حكومت اند، جناح ارگ حكومت وحدت ملى مصروف جابجايى و تعبيه ى مهره هاى وفادار بخودش در سمت هاى كليدى دولت است. انفعال سياسى تيم اصلاحات و همگرايى زمينه را براى شبه كودتاى ادارى تيم تحول و تداوم مساعد ساخته است.

زمزمه هايى از ارگ به گوش مى رسد كه تصميم است بزودى صلاح الدين ربانى را در وزارت خارجه با اديب فهيم فرزند مارشال فهيم و معاون كنونى رياست امنيت ملى معاوضه نمايند و مسعود اندرابى معاون ديگر رياست امنيت ملى را بجاى تاج محمد جاهد در وزارت داخله تؤظيف نمايند.
در عوض ياسين ضيا والى قبلى تخار را در يكى از معاونيت هاى رياست امنيت ملى بگمارند.

مقررى هايى از اين دست قبلاً نيز صورت گرفته و در آينده نيز ادامه خواهد داشت. چنانچه چند روز قبل متين بيگ را بحيث ریيس اداره ارگانهاى محلى و قبل از آن جوانى را در سمت پلان و برنامه ريزى وزارت دفاع منصوب نمودند.

اشرف غنى با تؤظيف جوانان تحصيلكرده اما كم تجربه، مطيع و حرف شنو، در پى قبضه كردن قدرت در ارگ با روپوش تخصص گرايى و جوان محورى در سيستم رهبرى دولت است.

محمد عارف منصوری
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
ربانی
نظرات بینندگان:

>>>   أديب فهيم هنوز به سن وزارت ٣٥ نرسيده است و بسيار كم تجربه بوده حتا انگليسى را هم به اندازه صلاح الدين گپ زده نمى تواند يعنى انگليسى اش از صلاح الدين هم ضعيف تَر است.
كارشناس مقرررى ها از اداره امور

>>>   فكر ميكنم يكي از اين جوانان تحصيل كرده ؟ آقاي اديب فهيم است !
خوب شد كه از نظر آقاي غني به دور نمانده است . واقعاً شايسته پست وزارت خارجه هست . براي اينكه پست وزارت خارجه يك كشور ؛ چندان پست كليدي يي نيست ! قبلاً من فكر ميكردم كه وزير خارجهء يك كشور حتماً بايد يك دپلُمات كاركشته و با تجربه باشد اما وقتي ديدم داكتر عبدالله عبدالله ، ضرار احمد مقبل و صلاح الدين رباني هم ميتوانند متصدي وزارت خارجهء كشوري بنام افغانستان باشد ديگر به درايت و فهم خود از ابهت سِمَت وزارت خارجه ، شك كردم و برايم واضح شد كه هنوز فصل هايي از كتاب تنبيه الغافلون را نخوانده ام . براي اديب جان ، احراز مقام وزارت خارجه را پيشاپيش تبريك و تهنيت عرض كرده و برايش آرزوي مؤفقيت ميكنم . الحق كه در شرايط كنوني كشور ، كانديدي بهتر از آقاي فهيم سراغ نداريم كه در دپلوماسي و حقوق بين الدول ، تجربه و تبحر داشته باشد .
الله مبارك كنه ، خدا مبارك كنه !

>>>   این شایعات فقط بخاطر درز اندازی دربین مردمان تاجیک زبان است نه یک واقعیت اقای عارف منصوری این شخص بی معرفت بخاطر نفاق افگنی چنین شایعات را نشر کرده و به نفع تیم گرگان ارگ منصوری هم از جمله استخدام شدگان تبلغی فیسبوکی و خبری از جانب ارگ جهت تبلغات بنفع ارگ نشینان است حرف های چنین اشخاص مغرض معاش خور ارگ اصلا قابل اعتبار نبوده ونیست .

>>>   حکومت نباید دربخش سکتور خصوصی مداخله کند ادیب فهیم معاون شرکت خصوصی پنشیر وردک که سابق بنام امنیت ملی یاد میشد مربوط بخش خصوصی است صلاحیت تبدیلی و تغیر آن مربوط خود شرکت است هرزمانی این کمپنی ناکام به یک اداره ملی تبدیل شد انزمان حکومت صلاحیت دارد تا کادر هایشس را تغیر وتبدیل کند

>>>   کار نیک است جوانان انرژِی بیشتر برای کارکردن دارند. بحث تجربه هم حرف خوبی است . در افغانستان همه دارای تجارب هستند کشوری که هر روز قربانی میدهد . داشتن تجربه پیرو جوان ندارد. همه صاحب تجربه میباشند.
من باور دارم که جوانان همه وطن دوست تر هستند وهم انرژِی فروان برای کارکردن دارند و هم علاقه مندی به خدمت برای مردم عزیز مان دارند.پس همیشه کوشش به این باشد که متعصبین خود فروخته های....منزوی شوند
امید شریفی

>>>   تلاشهای دیکتاتور احمدزی برای انحصار قدرت بدون شک به بنبست رسیده است. دولت بیجان احمدزی بیجانتر و فرسوده تر میشود. احمدزی این متفکر بدون مغز متاسفانه خوابهای عبدالرحمانی دارد اما غافل از اینکه مردم امروز بسیار اگاه و روشنفکر هستند که نمیشود با مردمان گزشته مقایسه کرد.
اگاه سیاسی

>>>   حکومت باید ریاست امنیت ملی را به یک اداره براستی ملی تبدیل سازد مانند اردوی ملی پولیس ملی ،
ریاست امنیت ناملی فعلا یک شرکت سهامی انحصاری پنشیر وردک است از پهره دار دروازه تا تمام روسای پنجصد گانه مرکز وذون های شان همه از یک ودو ولایت هستند یعنی هفتاد فیصد پرسونل از یک سمت قوم وتنظیم است بنا ملی نه بلکه شرکت سهامی انحصاری است
ر

>>>   ګاو را پس میمند ګوساله را مقرر هردو یک سخن است

>>>   Salam
غنى با تقرر لومپن ها تلاش مى كند تا اقوام غير پشتون را در ميان خود شان چند پارچه كند. اين لومپن ها ابزارى خوبى براى جلوگيرى از انسجام مردم اند.
كرزى اين سياست را با مهارت اجرا كرد و از ظابط تا مارشال لومپن را براى مهار مردم در كنار خود قرار داد، ثمره يى اين بازى ها را داريم اكنون مى بينيم .

>>>   Motaref
تقريبا هیچ‌یک از تعیینات و تقرری‌ها در حکومت وحدت ملی، به‌هدف خدمت‌گذاری یا مثلا بلندبردن کیفیت ارایه خدمات صورت نگرفته و نمی‌گیرد. تمام مهره‌چینی‌ها و جابجایی‌ها، کاملا سیاسی و هدف غیر از اهداف کمپاینی و انتخاباتی را دنبال نمی‌کند. دو سال از عمر حکومت وحدت ملی در کشمکش گذشت و دو سال دیگر هم صرف مهره‌چینی‌های استراتژیک برای انتخاباتی پیش‌رو خواهد گذشت. در این حکومت، توطیه، دروغ و شرارت زیاد است؛ اما از خدمت به‌مردم و تغییر در دسترخوان مردم خبری نیست. سیاستمداران توان و انرژی صددرصدی‌شان را در امورات سیاسی و کسب قدرت بیشتر صرف می‌کنند؛ اما کسی حاضر نیست ده درصد وقت و انرژی خود را در جهت بهبود وضعیت مملکت صرف کند. گاهی به این فکر می‌کنم این مملکت واقعا «به ایله خدا» پیش می‌رود، و گرنه از این سیاستمداران و مسوولین، آبی گرم نمی‌شود. حواریون رهبران حکومت با خوش‌خدمتی فقط بلدند برای ولی‌نعمت‌شان تربیون‌سازی کنند و رهبران هم جز لفاظی و حرف، چیزی دیگری به‌مردم ندارند. برای همین است که شما رهبران و مسوولین درجه یک حکومت را بیشتر از دفتر و پشت میز کارشان، در فیس‌بوک و تلویزیون می‌بینید. البته استثنایی هم وجود دارد؛ اما در کل در این مملکت کسی کار نمی‌کند. همه حرف می‌زنند و سیاست بازی می‌کنند: سیاست برای حفظ کرسی و موقف، سیاست برای بیرون‌کردن رقیب از دور.

>>>   از این دولت بی کفا یت شکی نیست که انسا ن ها ی بی سو اد را در پو ست های کلیدی بیا ورد
خدا خو همین دولت ع وغ را از بین ببرد

>>>   مردم به یاد داشته باشند که این متفکر میګوید که حالا مردم بر من دشنام میدهند ولی 100 سال بعد توصیف خواهند کرد. من میگویم که اگر 100 سال بعد زنده باشم قبرت را آتش خواهم زد، به این اداره و به این حکومت که میکنی ، همه چیز از نزدش رفته است، امنیت نیست، اقتصاد نیست، کار وبار نیست، وضعیت اجتماعی و فرهنگی خراب است، پودری ها به 3 میلیون رسید، همسایه ها هرچه میخواهند در افغانستان دست باز دارند. امضای پیمان امنیتی را کسی تطبیق کرده نمیتواند همه روزه شاهد حملات نیروهای امنیتی بر مردم ملکی، فاتحه ها و جنازه ها هستیم.
اکنون بخاطر اینکه ناراضی های گذشته را از خود بسازد در این دوسال باقی مانده اش کارهای میکند که موش د گدام نکند: تقرر گل آغای شیرزی اگر واقعاَ گل آغا شیرزی نفر کار بود پس چرا تاحال مقررش نکردی و اگر نبود چرا حالا مقررش کردی، به همین شکل ناراضی های دیگر را جمع میکند که اگر خدا خواسته باشد باز یرای دور دوم برایشان رأی بدهند تا دو دور رئیس جمهور باشد. حالا آوردن ادیب فهیم و دیگران، ادیب فهیم گپ زدن خود را یاد ندارد، متین بیک کسی فعالیتش را در امنیت احساس نکرد، حالا ارگان های محل را به او دادند. به نظر من فاسد ترین بیکاره ترین حکومت دوره اشرفغنی است و این را ملت به یاد خواهند داشت و قضاوت خواهند کرد.
چور، فساد، رشوه، فساد اداری و اخلاقی در این دوره به اوج خود رسیده است.

>>>   این گونه مقرری ها به صلاح مملکت نه بلکه جز از توطیه های غنی و اتمر در پی تجزیه جمعیت و تاجیک ها اند . غنی برای بهبود وضعیت کشور فکر نمیکند شب و روز در پی جمع آوری افراد از کوچه و بازار برای تقویه قدرت خود است و اینکه ادعا میکند که کار را به اهل کار میسپارد یک دروغ محض است . مصروف باج دادن وسنگر ساختن برای خود است هر روز خون صدها هم وطن ما میریزد اما این آقا مصروف توطیه و دسیسه بازی اداری خود است خدا خیر کند که آخیر الامر چه میشود.

>>>   وزیر اصلی حکمت کرزی است حالا چی ادیب فهیم باشد چی یک کلوخ را بحیث وزیر تعیین کنند حکمت کرزی کارش را میکند

>>>   یک شیر چ.شک هم در پهلوی میزش بگذارند

>>>   چندان فرقى با صلاح الدين ندارد فقط أديب كم سن و نوكر ارگ مى باشد.

>>>   اشتباهات نابخشودنی دیروز را نباید تکرار کنید...!
-------------------------------------------
هرکه ناموخت از گذشت روزگار - - نیز ناموزد زهیچ آموزگار.

معلوم میگردد ازآنجاییکه این حاکمیت درحالت فروپاشی است وبه شکل دیوانه وار به هرطرف دست وپنجه نرم میکند وازهیچ نوع توطیه هم دست بردار نیستند و سردمداران این نظام کوشش دارند درکل بخاطر بقایی حتی موقتی خویش زمان را بخرند وبه نیرنگ های کلاسیک زنگزده یعنی جابجای اشخاص وافراد واستفاده آنها همچون سنگر دربدنه نظام رو آورده اند . اشرف غنی احمدزی وتیم اش با این عمل مکارانه امتیاز دهی، تعینات وپیشنهادات در وزارت های خارجه ، داخله... میخواهداز یک طرف ضربه محکمی بر ایتلاف نیم بند (نجات ملی) وارد کنند وآنرا متلاشی نماید ، واز طرفی هم ساحه استبداد اش را برسایر نیروهای وطنپرست آزادیخواه ازجمله جنبش رستاخیز وتغیر وسعت ببخشد. ممکن است این چند مقام نمایشی را هموطنان ما به شکل موقتی و آنهم بی صلاحیت صاحب شوند و یا به قول عامیانه قبضه کنند وتعداد ی هم ممکنست برای شان مدح ونعره تکبیر را فریاد بکشند ، ولی تجربه تلخ تاریخ وآنهم نه چندان دورها بلکه درپیش چشمان همه مان بیانگر اینست که این قبضه وغضب نمودن ها خیلی ذود گزر است ونتیجه اش هم خیلی تباه کننده خواهد بود . انسانها باید سرگزشت خود وتاریخ خویشرا رقم بزنند وآنرا بیاد بیاورند ؛ مشکل ما اینست که ما ازگزشته نمی آموزیم وبه گفته رودکی بزرگ :
هرکه ناموخت از گذشت روزگار - - نیز ناموزد زهیچ آموزگار.

بهتر است دوستان وعزیزان مان به حال بیایند وحد اقل ازگزشته تلخ نه چندان دور ازقتل های های اسرار آمیز... وقتل های زنجیره ای گرفته الی ناامنی ساختن وانتقال جنگ به صفحات شمال اندکی بیاموزند وگام های ناسنجیده دیروز را نباید هرگز تکراربکنند ؛ واگر این وضعیت حساس را نادیده بگیرند وبه خواست ارگ لبیک بگویند ..این بدان معناست که در این فجایع بزرگ انسانی وخیانت تاریخی که بوقوع خواهد پیوست سهیم اند ؛ واگر اینها حاضر نیستند ونمیخواهند به مصلحت کسی گوش بدهند ، بهتر است است بقول معروف حتی " کلاه خویشرا پیش روی خو د بگزارند تا از آن مصلحتی جویند.."
لذا من امید وارهستم که بادرک این شرایط حساس ؛ فریب این بازیهای کثیف را نخورند وبه نیرنگ های این رژیم استبدادی جواب منطقی وقاطع بدهند. / صفوی/

>>>   عبدالحفیظ منصور:
- سیاست مدارانی که میخواهند هویت یک قوم را بر سایر اقوام افغانستان تحمیل نمایند، ناوقت به دنیا آمدند؛ آنها باید در قرون ۱۶ و ۱۷ متولد میشدند.
- ارزش هویت ما نسبت به ریاست اجرائیه مهم تر است.
- ریاست اجرائیه میرود و کلمه افغان میماند، مثلیکه چند وزیر دفاع هم رفتند و سرود ملی ماند.
- سیاستمداران ما نزد ما زیاد گپ میزنند، اما در پشت سر ما نمیدانم خر مهره سر شان دور میدهند یا چی رقم!
ادمین سه
نوید. ننگرهار

>>>   فرق که ندارد صرف این فرق است که نداف را دور میسازد به عوض ان موتر شویی را مقررمیسازد هردو بیسوداد است صرف در وظیفه های شان فرق است

>>>   درسکتوردفاعی وامنیتی هم این اصلاحات مثبت شروع شده اما یک فرق که بست بریدجنرال نظامی 35000افغانی معاش داردولی عین بست ملکی 180000 افغانی وازتورنجنرالی 260000افغانی واز دگرجنرال 360000افغانی این گناه کیست ؟ ولی سرباز 24ساعت درمعرکه 12000 افغانی معاش دارد که یقینا این گونه تفاوتها در ارگانهای عسکری بی میلی سربازان و افسران رازیاد ساخته و دست به فساد میزنند زیرا مقایسه میکنند !! و همچنان روحیه تفاوت را خیلی مایوسانه تقویت کرده و ممکن همه مشکلات موجود در اطراف افغانستان از همین مطلب سرچشمه گرفته باشد که یکی نان خوردن پیدانمیکند و دیگری راه مصرف این همه پول را یکنفر چرا این همه معاش و آنهم درافغانستان ممکن یکی برای خارجی ها خدمت کند ودیگری که معاش ندارد برایش ازپول دولت چاره سازی کند که نامش را اختلاس مینامند ولی پالیسی را ببینید که بخاطر جلوگیری از اختلاس کوچک فساد بزرگ سازماندهی میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

>>>   میخواهد جمیعتی ها را از این بیشتر به جان هم ب اندازد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است