حکومت می بخشد تا طالبان غارت کند
تیوره بمانند قندوز و دیگر مناطق پیشکش حکومت برای غارت و ویرانی است تا مردم در کشتار بی رحمانه طالبان، وسیله رسیدن ارگ به کمک های بیشتر و نابودی مناطق تحت حاکمیت مقام های مخالف شود 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۱    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136428 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نظام جدید افغانستان از ابتدا با نقص های بسیار در کنفرانس بن پایه گذاری شد و طولی نکشید که یکی پس از دیگری ضربه مهلکی به امنیت وارد کرد و فساد را چنان گسترده که گروه های مافیایی در پس پرده هرآنچه در سطح کلان حکومت رخ می دهد را تحت کنترل قرار دادند.

تامین امنیت که ابتدایی ترین خواست مردم و وعده جامعه جهانی و حکومت تازه پا گرفته افغانستان بود نه تنها برآورده نشد بلکه پس از نزدیک به یک و نیم دهه، شمال کشور که حتی در زمان حاکمیت طالبان به جبهه مقاومت معروف بود در آتش ناامنی تروریستان می سوزد.

حکومت کرزی و غنی عملا در مبارزه با طالبان به دنبال رسیدن به منافع تباری هستند و با بازی های سیاسی و فرافکنی سعی دارند با ناامنی های مدام هم از منابع کمک های مالی کشورهای خارجی سود ببرند و هم به خواست های قومیتی برسند.

نیروهای طالب هیچ گاه دشمن برای حکومت نبوده و نیست بلکه زمینه ای را ایجاد می کنند تا از طریق تروریسم به اهداف شومی دست یابند که سبب بروز جنگ در افغانستان شده و چهل سال ناامنی و کشتار را بر مردم تحمیل کرده است.

مناطقی که سال ها در امنیت به سر می برند و میدان جنگ تنها در جنوب خلاصه می شد اکنون تغییرات گسترده ای یافت، ولایت های شمالی بخصوص قندوز همواره در تهدید سقوط و غارت طالبان می باشد و قندهار همواره ناامن تبدیل به ولایت باثبات شده است.

در کنار تمامی ضعف مدیریت جنگی در حکومت، مناطق مختلف یکی پس از دیگری و در کمترین درگیری تحویل نیروهای طالب می شود تا پس از ویرانی زیرساخت ها و غارت امکانات دولتی در کنار تجهیزات نظامی و زمانی که باشنده ای برای کشتار و ساختمانی برای سوزاندن باقی نماند، نیروهای امنتیی طی عملیاتی منطقه را پس گرفته و تبلیغات رسانه ای آغاز شود.

نیروهای نظامی توانایی حفظ امنیت ولسوالی تیروه را به مانند ولسوالی کوهستانِ فاریاب قبل از به خاک و خون کشاندن و غارت داشتند اما به مانند ولایت قندوز و دیگر مناطق شمال به یکی دیگر از فجایع طالبان بدل شد و حال که هزاران هزار تن آواره و خانه ها ویران شده است مورد لطف حکومت قرار گرفته و از طالبان پس گرفته می شود؟

آنچه در تیوره رخ دارد تکرار فاجعه قندوز بود که با وجود چنین دولتمردان معامله گر و رهبران بی صلاحیت امنتیی بازهم تکرار خواهد شد زیرا همانگونه که ولسوالی و روستاها پیشکش طالبان می شود تا براساس معامله های صورت گرفته هر دو طرف به منافع خود برسند باید مردم نیز قربانی شوند.

اشرف غنی به مانند کرزی هیچ گاه طالب را دشمن خطاب نکرد و بر همین اساس سربازان روزها و ماه ها در انتظار دستور حمله به سر می برند و در چنین فرصتی، طالبان بدون کوچکترین مقاومت به مهمات نظامی دست یافته و برای ایدیولوژی خود، مردم بی دفاع را قتل عام می کنند.

زمانیکه ناامنی ها به شمال افغانستان سرایت کرد، ولایت قندوز اولین قربانی برای واگذاری به نیروهای طالب از سوی حکومت بود و هرچند در دوبار سقوط این ولایت دیگر هرآنچه قابل نابودی بود توسط تروریستان ویران شد و فجایع انسانی آن، از تکان دهنده تروین رویدادهای افغانستان است به تازگی 13 روستای این ولایت به طالبان واگذار شد.

تیوره ای که در محروم ترین ولایت افغانستان قرار دارد نیز به مانند دیگر ولسوالی ها تنها حکم قربانی داشت و حال می ماند سرنوشت شومی که در انتظار جای جای این سرزمین خون آلود می باشد.

در مقابل نظام از هم گسسته سیاسی اما به شدت قبیله گرا با حمایت همه جانبه امریکا نه تنها تغییر در عملکرد خود نخواهد داد بلکه بر اساس برنامه های از قبل تعیین شده از سلاح تروریسم برای بقای تروریسم سود می برند.

جنگ مدام این فرصت را به حکومت تحت سیطره رهبران قوم پشتون می دهد که از کمک های مالی کشورهای تمویل کننده خارجی در راستای فساد سود ببرند، مناطق تحت حاکمیت مقام های مخالف ارگ را به ناامنی کشانده و از قدرت آنان کم کند و می ماند امریکایی که از دل ناامنی ها به پایگاه های دایمی رسید تا رقبای منطقه خود را به انزوا کشاند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندوز
تیوره
نظرات بینندگان:

>>>   برگی سیاه دیگری ازتاریخ ما :
جنرال کین از طریق کویته خودرا به غزنی رسانید جنگ سختی در اطراف قلعه تسخیر ناپذیر غزنی بوقوع پیوست دروزاه قلعه غیر قابل نفوذ بود این دروازه سرانجام از طرف یک افغان خائن به ترتیبی بازشد که دروازه بوسیله باروت 900 پونده دیورند منفجر شددرین جنگ هفده تن از لشکر انگلیسی جنرال کین کشته و 65 تن زخمی شدند 1200 تن از غند دفاعی افغان کشته وسه صد تن دیگر زخم برداشتند سرانجام کین قلعه را تسخیر وبیرق انگریز را در بلندای برج شامخ آن به اهتزاز در آوردسقوط غزنی برای انگریز ها ظفر بزرگ محسوب میشد این لشکر بعدا خودرا به درازه های کابل رسانید ودوست محمد خان فراری وشاه شجاع براورنگ شاهی نشست > دوست محمد خان که فامیلش رابه بندامیر بامیان فرستاده بود وخود قصد مقاومت داشت انگریزها فامیلش را اختطاف وبعدامیر مجبور به تسلیمی شد که به هند منتقل شد زمانه ورق خورد بعد تر همین امیر قطی نصوارش رابرای وزیر اکبرخان طور نشانی فرستاد که با انگریز نجنگد،
ر

>>>   شهـزاده عبدالله عبدالله در جواب به گفته های روسیه در مورد حمله به داغش فرموده است:
مابه هیچکس اجازه نمیدهیم تا در افغاستان برعلیه داغش اقدام کند!!!
شهزاده صاحب اگر براستی اجازه نمیدهی اول همین اجازه رابه پاکستان مده !!!
ر

>>>   لحظاتی پیش مجاهدین عزیز امارت اسلامی
( حفظهم الله ) سقوط تیوری را تکذیب نموده و گفتند تیوری کاملا در تسلط مجاهدین اسلام قرار دارد
عزیز الله مجاهد

>>>   مثلث غنی وحکمتیار وطالبان بخاطرهماهنگ عمل کردن شان درامور سیاسی ونظامی بزودی برافغانستان مسلط وحاکمیت پشتون را براین سزمین جشن خواهد گرفت، میماند سائراقلیتهای قومی، درصورتی که این طرح باطرح ومشوره وحمایت آمریکاباشد، بدون شک آن زمان رهبران سیاسی معتاد به ریاست وقدرت باید برای شرکت درگوشه حکومت پشتون ها به هرذلتی تن بدهد، بجای اینکه امروز تلاش میشود طالبان راواردنظام سیاسی نماید، درآن روز اقلیت هارا باکمترین توقع به زور یارضا وارد حکومت پشتونها بکند.
جاغوری

>>>   شهزاده عبدالله عبدالله درپاسخ به حکومت روسیه که گفته بودند: اگر حکومت افغانستان برضد داغش اقدامات جدی بعمل نیاورد روسیه برای نابودی داغش اقدام جدی نظامی خواهد کرد ، جلالتمآب شهزاده صاحب که وقت وفرصت فراوان به نسبت عدم مصروفیت رسمی دراختیار دارند بعد از گُل گذاری درمرقـــد بابای ملت گفت : مابه هیچ نیروی خارجی اجازه نمیدهیم که برضد داغش عملی انجام دهد چون ما افغان هستیم وداغش مهمان ما است افغانها هیچوقت مهمان خود رابه دشمنش تسلیم نمیدهند وازان به قیمت جان وتباهی کشور شان دفاع میکنند > چنانچه از ترورست دیگر عرب اسامه بن لادن که رهبر شبکه ترورستی القاعده بود طالبان دفاع کردند حالا ما که رقیب طالبان هستیم چگونه اجازه دهیم تا این سازمان ترورستی در سرزمین ما نابود شود وصدمه ببیند؟
روسیه اگر فکر میکند قدرتمند است بیاید بالای محافل عروسی ما بم ها وطیاراتش را آزمایش کند بالای پوسته های امنیتی ما بم ها وراکت هایش را بیازماید >یا اینکه توسط هلیکوپتر ها آنهارااکمال کند ما درین صورت مخالفتی نداریم !
ر

>>>   چــــــــــرا حکومت افغانستان رسما از کشور روسیه نمی خواهد تا درنابودی داغــــش قسمیکه در سوریه عمل کرد اقدام کند وتمام مواضع داغش را درداخل افغانستان شدیدا بمبارد کند؟
آیا مشاوریت امنیتی یا رهبری حکومت با امریکائی ها هماهنگ هستند که داغـش برای روسیه است وبرای ما مضرنیست ؟
داغش صرف راه عبور بطرف روسیه می خواهد ؟
ر

>>>   درود و سلام الله(ج) بر شما باد، ای فرزندان امارت اسلامی و ای مجاهدان راستین راه اسلام!
پیروزی های بیشتری تانرا در سلسه ی «عملیات منصوری» نیز ار بارگاه رب العزت آرزو میداریم.
صبر پیشه کنید که سرانجام نیک از برای پرهیزگاران است
یونس حقجو

>>>   آیا تابوت حکومت وحشت ملی ارزش بدوش کشیدن را دارد؟
به باور من مردم آخرین میخ را بر تابوت حکومت وحشت ملی، حامی طالبانیزم، مافیای قومی و بی عدالتی بکوبند و آنان را در گورستان تاریخ دفن کنند و یا بدوش آمریکاییها گذاشته به واشنگتن بفرستند.
این تابوت ننگین ارزش بدوش کشیدن و زحمت را بروی جاده های خونین کابل ندارد.

>>>   Mahdi
سلب صلاحیت نخست وزیر پاکستان از سویِ دادگاه عالی آن کشور!
آری، به این می گویند «تفکیک قوا»؛ دادگاه عالی(ستره محکمه)، از دایره‌یِ نفوذ صدراعظم- یعنی فرد اول مملکت- بیرون است.
توجه می فرمایید، تفاوت سطوح «فرهنگ سیاسی» میان ما و - به قولی- «دشمنِ ما» تا کجاست! فکر می کنید ستره محکمه‌یِ افغانستان چنین استقلالی را، در قبال یک وزیر نشان داده بتواند؟
در ضمن، این تحول به سادگی(یعنی قانونمندانه) صورت می پذیرد، و هیچ خطری کشور را تهدید نمی کند. به یاد دارم وقتی همین دادگاه عالی، همزمان رئیس جمهور(مرحوم غلام اسحق خان)، و صدراعظم( همین نواز شریف) را برکنار کرد.

>>>   غنی یک رئیس جمهور بی کفایت وپشتون گرا وعملا مشروعیت خودرا ازدست داده است، پس نیم ازرجال کشور ونمایندگان اقوام دیگر درکنار او با تمام توان شان هستند، اگرواقعا غنی قوم گرا وبی کفایت است، پس عبدالله ودانش و.... درکنارغنی چه میکند؟ اگر غنی قومگرا وبی کفایت است اول ازهمه عبدالله کناره کند تا شالده حکومت ازهم پاشیده شود، آقایان دیگری ومعاونان اول تاچندم، کاسه داغ ترازآش شده اند.
غوریانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است