رییس جمهور به هلمند رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136419 منبع: پرینت

رییس جمهور صبح امروز پنجشنبه 5 اسد 96، برای بررسی اوضاع امنیتی ولایت هلمند در یک سفر از قبل اعلام نشده به این ولایت رفت.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که رییس جمهور غنی به هدف بررسی وضعیت امنیتی به ولایت هلمند سفر کرده‌است.

طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع ملی، تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله و شماری دیگر از مقام‌های امنیتی در این سفر همراه رییس جهمور هستند.

قرار است رییس جمهور در این سفر با خانواده‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در حوادث اخیر نیز دیدار و گفتگو کند.

هلمند یکی از ناآرام‌ترین ولایت‌های جنوبی کشور است و هزاران سرباز نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولایت مستقر شده‌اند.

گفته شده است که شمار زیادی از نیروهای مهاجم گروه طالبان که به مرکز ولسوالی تیوره در غور را سقوط داده بودند از ولایت هلمند به آنجا رفته بودند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
هلمند
نظرات بینندگان:

>>>   مواظب کلمرغ جان باشید تا چشم نخورد !!!

>>>   چهل سرباز ارتش ملی که از اقوام غیر افغان یعنی غیر پشتون بودند به دست دشمن افتیدند و تیرباران شدند؟ مسوول کیست؟
....بر سرقوماندان اعلی، مصاحبان، مشاوران و مؤیدانش!
ادمین سه
نوید. ننگرهار

>>>   رييس جمهور غنى روزانه ١٦ ساعت كار مى كند؛ تغييرات زندگى تان را بنويسيد!
#مسلم_شيرزاد

>>>   ‎محمدعمر هژیر
قتل عام و جنایت گروه وحشی طالبان در خاکریز قندهار
منابع محلی در ولایت قندهار گفته‌اند که در حمله افراد گروه طالبان به یک پایگاه ارتش ملی افغانستان در ولسوالی خاکریز این ولایت دست‌ کم ۴۰ سرباز ارتش افغانستان کشته شده‌اند. یک منبع امنیتی در قندهار که خواسته نامی از او برده نشود، به تاج الدین سروش، خبرنگار بی‌بی‌سی گفته که این حمله طالبان از دیشب آغاز شد و ۱۰ سرباز موفق شده‌اند از محل درگیری فرار کنند.او گفته که ممکن شمار تلفات بیشتر از ۴۰ نفر باشد، زیرا اجساد شماری از سربازان در محل درگیری باقی مانده‌اند.
یک منبع دیگر اطلاعاتی نیز وقوع این حمله و شمار بالای تلفات سربازان ارتش افغانستان را تایید کرده است.
مامون درانی، خبرنگار بی‌بی‌سی در ولایت قندهار نیز می‌گوید که مردم محل تایید کردند که ۳۰ خودرو افراد گروه طلبان به این پایگاه ارتش حمله کرده بودند.
به گفته آنان درگیری میان افراد گروه طالبان و سربازان ارتش ۵ الی ۶ ساعت ادامه یافت. آنان درباره آمار تلفات این حادثه اظهار بی‌اطلاعی کردند.
وزارت دفاع افغانستان نیز وقوع این حمله را تایید کرده و گفته که ۲۶ سرباز در این رویداد کشته و ۱۳ نفر دیگر مجروح شدند.
محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، گفته است که حمله افراد طالبان به این پاسگاه سنگین بوده و اکنون نیز درگیری در محل جریان دارد.
به گفته آقای رادمنش نیروهای کمکی برای دفع حمله گروه طالبان به این منطقه اعزام شده است.
گروه طالبان نیز با تایید حمله به این پایگاه ارتش در منطقه کرزالی ولسوالی خاکریز مدعی شده‌اند که ۷۴ سرباز ارتش افغانستان را کشته و شش نفر آنان را دستگیر کرده‌اند.
وزارت دفاع افغانستان همچنین اعلام کرده که برای بررسی این حادثه هیاتی را به قندهار فرستاده است.

>>>   Badry
بار ها نوشته ام و باز هم خواهم نوشت که اوغان اوغان است ، اگر شاخش به آسمان هم بخورد اوغانی گری خود را می کند .
شما یکبار به قد و اندام این میرمن شینکی کروخیل که سفیر کبیر اوغانستان در کشور کانادا شده به دقت ببینید ، کجای این میرمن به دیپلومات می ماند ؟ این میرمن حتی یک موسسه آموزشی را در اوغانستان به پایان نرسانیده، همه دار و ندارش از بازار قصه خوانی و بورد بازار پیشور است . در پیشور کلان شده ، در پیشور جهان دیده و آب دیده شده و امروز نماینده سرزمین رابعه و مولانا و پور سینا در کانادا شده ! وظیفه اصلی این میرمن سرگین چیدن از عقب کاروان کوچی است نه مقام سفارت !
این میرمن غیرتی دو روز هم جاروب کشی دفاتر وزارت خارجه را نکرده ، دو روز به دفاتر رسمی کار نکرده و نمی دانم مردم کابل به این میرمن غیرتی چی دیده اند که او را وکیل خود برگزیده اند که امروز از خیرات سر کوچی بابای کلان به این جاه و جلال رسیده است ؟
بچه ربانی ، الهی جوانمرگ شوی همرای این مقرری هایت که هم بینی خود را بریدی و هم از ما را !

>>>   چشم دید امروز من در میدان هوایی!
امروز ساعت دوازده ظهر از رفقا اجازه گرفتم و راهی میدان هوایی شدم چون به ۱:۱۵ بعد از ظهر پرواز بدخشان داشتم.
زمانیکه بعد از ختم طی مراحل قانونی وارد ترمینل پرواز های محلی شدم بر خلاف معمول اکثریت مردم چوکی برای نشستن نداشتن و در بسیاری از چوکی های یک نفری دو نفر نشسته بودن. از کارمندان محل دلیل این جمع و جوش را پرسیدم، در پاسخ گفتند که رییس جمهور از هلمند میاید و گارد خاص ریاست جمهوری سه ساعت است اینجا منتظرند و اکثر پرواز ها به تعویق افتیده
پرواز هرات از ۱۰:۳۰ به ۳:۳۰، بلخ از ۱۲:۳۰ به ۱:۴۰، بدخشان از ۱:۱۵ به ۳:۰۰ ... تغییر کرده اند.
در محل چهار موتر نوع لندکروزر سیاه رنگ پشت هم در مقابل درب ترمینل پرواز های محلی توفق نموده بودن و چندین موتر دیگر نظامی نیز موجود بود، که دو فروند هلیکوپتر نیز نشست نمود و سر و صدا ها بلند شد که خوب شد آمد یکی یک چیز می گفت و دیگری چیزی دیگر اما در کل توام با ابراز انزجار و از نوع اسم های معمول میان عامه مردم صدا می زدند که منظور شان آقای غنی بود و در مقابل مسوولین محل گفتن که طیاره رییس جمهور بخاطر تظاهرات امروز هنوز از هلمند پرواز نکرده اند و این هلیکوپتر ها تازه آمدن تا رییس جمهور را به ارگ برسانند.
قصه کوتاه ساعت حدود ۲:۳۰ شده بود که هوا پیمای حامل اشرف غنی که مربوط به شرکت کامیر بود نشست نمود و وزیر داخله و شمار زیاد از مقامات نظامی او را همرایی می نمودن که از پیش روی درب ترمینل عبور کردن و همه مسافرین در پشت شیشه صف کشیده بودند که شخص رییس جمهور سه بار دست اش را به رسم احوال پرسی به طرف مردم بلند کرد و مسافرین از اقوام مختلف و از چندین ولایت بودن حتی یک نفر هم دست اش را بلند نکرد و پاسخ گویان احترام او را نداد و حتی بر عکس زمزمه رد و بد گوی هم بلند شد.
اینجا برایم خوب نمایان شد که ترفند با مردم چه پاسخی دارد!

عزیز الرحمن سخیزاده

>>>   حاتم بخشی غنی برای خانم یهودی اش از پول بیت المال.
دزدی که شاخ و دُم ندارد.

>>>   تنها نا أمني چالش اين رييس جمهور نيست او يكي از فاسد ترين و پول شوي ترين رييس جمهور جهان است.
مصرف لورا غني از كيسه مردم
"شیوای شرق"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است