آیا نگاه آمریکا به منطقه خاورمیانه تغییر کرده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۲    ۱۳۹۶/۵/۴ کد خبر: 136391 منبع: پرینت

به تازگی، آمریکا در حالی به هند نزدیک می شود که گفته می شود قصد دارد پاکستان را به دلیل حمایت از تروریزم تحت فشار قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، معین معین استاد دانشگاه در برنامه «نگرش» گفت: نگاه آمریکا به منطقه آسیا و خاورمیانه فرق کرده است. مناسبات دیگر ماننددوران جنگ سرد نیست که آمریکا در مقابل یک گروه قرار داشته باشد و پاکستان در این میان در محوریت باشد و تمام رابطه های آمریکا در تمام منطقه به پاکستان خلاصه شود.

وی افزود: امروز شرایط فرق کرده است و نگاه آمریکا بیشتر نگاه منطقه ای است و سعی می کند که شرکای جدیدی که سربالا آورده اند را با خود داشته باشد کما اینکه روابط خود را با پاکستان هم به عنوان یک شریک استراتژیک حفظ کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   برگ سیاه دیگر از تاریخ گذشته :
دسترخوان سفیدبا حواشی زردوزی که تقریبا 12 متر طول داشت من با امیر دوست محمد خان وسردار کهندل خان وزیراکبرخان ودیگران نشسته بودیم امیر از کُهندل خان که تازه از قندهار باما پیوسته بودپرسید:
مادامی که انگلیس ها کندهار را اشغال کردند ایا آسیب شدیدی به مردم وشهر رسانده اندیا خیر؟
کهندل خان درجواب گفت:نخیر امیر صاحب ،سرانِ قومی ما به مجرد در یافت طلا از انگلیس ها زمین رابرای شان بدون یک فیر تفنگ آزاد گذاشتند !

>>>   حکومت افغانستان باید با ترامپ جدی مذاکره کند که از جمله دزدی های خود ازینجا پانزده فیصد را دوباره به مابدهند چون در زمان اوباما نظر به گفته هیلاری کلنتن صرف ده فیصد آن را دوباره به ما میدادند حالا که استراتزی تغیر میکند باید این پول هم پانزده فیصد گردد ازین سخاوت شان مردم افغانستان سپاسگذارخواهند بود

>>>   مشاوران دونالد ترامپ در باره‌ی استخراج منابع نادر زیرزمینی افغانستان که برای تولید ابزار فناوری جدید استفاده می‌شود، به او مشوره داده اند.
پیش از این، رییس جمهور غنی و دونالد ترامپ در این باره صحبت کرده اند و برای بررسی بیشتر، کاخ سفید یک نماینده‌ی ویژه به افغانستان خواهد فرستاد.
افغانستان از محدود کشورهایست که معدن‌های کمیاب زیرزمینی را در خود جا داده است.
این منابع طبیعی همواره به عنوان فرصت و یا هم چالش برای افغانستان تعریف شده و در مواردی در عمل هم چنین بوده است.
نیویارک تایمز گزارش داده که استیون فاینرگ، یک سرمایه دار میلیاردر امریکایی که به گونه‌ی غیر رسمی در باره‌ی افغانستان به ترامپ مشوره می‌دهد و مالک شرکت امنیتی- نظامی "دایناکورپ" است، نیز به معادن افغانستان چشم دوخته است.
وزارت معادن هرچند از جزیات تمایل امریکا برای سرمایه گذاری در معادن زیرزمینی کشور آگاه نیست، اما از علاقمندی امریکا در این زمینه استقبال می‌کند
v

>>>   هند و پاکستان هیچکدام در منطقه خاور میانه نیستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است