تیوره در تکرار قندوز و تکرارها
تیوره به مانند قندوز نمودی دیگر از وحشیگری گروهی است که به هیچ تبار و ملتی باور ندارد و حال کرزی و غنی بگویند با برادران ناراضی و ذخیره های قومی تان چه کنیم؟ هم قدرت را تصاحب کرده اید و هم یک کشور را قربانی؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۶/۵/۴ کد خبر: 136388 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)،آنچه در تیوره ی ولایت غور رخ داد همان است که فاجعه قندوز را رقم است به مانند تمامی فجایعی که طالبان هر روزه و دهه هاست بر مردم بی دفاع خون می بارند اما چه کسی در این حکومت باید پاسخگوی ضعف مدیریت جنگ و به ناامنی کشاندن ولایت ها و ولسوالی هاست؟

اشرف غنی چنان سرگرم اختلاف های قومیتی و تهمت زدن ها بر مقام های مخالف، برکناری های سلیقه ای و شلیلک و سرکوب بر مردم است ببیند چگونه مردم در غارت تیوره به دست طالبان تیرباران شدند، ساختمان ها سوخت و زنان و کودکان با هراس به هرگوشی ای می خزند تا از دست وحشیگران طالب زنده بمانند، غنی بنگرد که چه گروهی را هم تبار می داند!

برادران ناراضی کرزی و ذخیره های قومیتی غنی که هیچ بویی از انسانیت نبرده اند بر زنان قندوز تجاوز کردند و هیچ مقامی حکومت وحدت ملی دم نزد، بیماران تیوره را تیرباران کردند و خواب هیچ یک از دولتمردان ناوقت نشد و حال که هر روز کابل را به خاک و خون می کشانند و مردم خسته از جنگ راهی جز اعتراض ندارند با شلیک ارگ نشینان نیز جان می دهند.

فجایع جنگی در این سرزمین تنها در تروریستان طالب و داعش نمود پیدا نمی کند زیرا دولتمردانی که با سو استفاده از قدرت و مشروعیت قانونی برای رسیدن به اهداف سلطه جویانه خود زمینه جنگ را مهیا می کنند و چشم بر همکاری های درون حکومتی با دشمنان می بنند، تروریسم را معنا کردند.

داغ فاجعه قندوز بر افغانستان تازه بود و همچنان خانه ها و کوچه ها از کودکانی می گویند که در محاصره از قحطی بی رمق شدند و جان دادند و حال همان کودکان و زنان در جای جای تیوره به سرنوشت بی رحم و تلخی دچار شدند که طالب از ابتدای ظهور تا کنون رقم می زند: خون، کشتار و شنیع ترین جنایت ها.

طالب در افغانستان یک شکست خورده است زیرا اگر همچنان که با حامیان خارجی و داخلی مناطق گسترده تری را تصرف می کنند اما با جنایت های اینچنیی نشان داده اند که همان جنایت کاران وابسته به پول و وعده ها و اعتقاد به ایدیولوژی و دین تنها سرپوشی است بر آنچه هستند.

حکومت کرزی و اشرف غنی برای رسیدن به کشور پشتونیزم و حکومت قوم پشتون بر تمامی افغانستان، مردم تبار خود را نیز قربانی کردند آن هنگام که با برادر خطاب کردن طالبان، نفرت ها را متوجه هر پشتون کرد و زمانی که مردم از هر قومیتی قربانی معامله های آنان شدند.

طالب بارها و بارها نشان داد که پایبند به هیچ قوم و ملیتی نیست و تنها گوش به فرمان حامیان و تزریق کنندگان ایدیولوژی خود هستند، قومیت پشتون جز رهبران سلطه جویی آنان همواره اولین قربانیان جنایت هایی این گروه تروریستی بوده و هستند.

این گروه چنان ضعیف و در هم شکسته است که با وجود جنگ مدام بر مردم در حمله های انتحاری خود، مذهب را نشانه گرفته و در پی براندازی اختلاف های مذهبی در میان کشوری است که با وجود دهه ها ناامنی هیچ گاه به سوی نبرد آنهم مذهبی نرفته اند و صلح جویانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

حکومت وحدت ملی طی دو سال و نیم نشان داد که یک رهبر ضعیف و خودشیفه اگر در راس قدرت قرار گیرد خاین تر از هر دشمنی برای ملت می شود، چگونه شمال همیشه امن در آتش جنگ طالب می سوزد، داعش توانسته در نزدیکی پایتخت پایگاه های خود را در ننگرهار مستحکم کند و نیروهای تروریست به راحتی از جنوب به شمال منتقل می شوند؟

اشرف غنی و مغز متفکر ارگ نمی بیند که چه به روز مردم آمده و همچنان که با فقر و بی کاری دسته و پنجه نرم می کنند باید در معامله خودفروختگان حکومتی با طالبان، آواره و یا در محاصره ها به رگبار بسته شوند.

تیوره همان قندوز است که در مناطق دیگر تکرار خواهد شد زیرا نه جنایت طالبان تمامی دارد نه عمق بی کفایتی حکومت؛ تیوره در رگبار تروریستان به خون کشیده نشد، تیوره با دولتمردانی خونین شد که برای یک توهم چه جنایت ها که نکردند!

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غور
تیوره
نظرات بینندگان:

>>>   ( پیام شرکت سهامی وانحصاری پنجشیر وردک برای آی اس آی )
به اداره نهایت محتــرم آی اس آی سازمان استخباراتی کشور برادر دوقـلــــو پاکستان!
طور خلاصه وکوتاه به خدمت شما عرض نمائیم که ما مخلصان شما هیـچ مخالفت یا مشکلی با شما نداریم بنا صمیمانه ومتواضعانه وباخشوع وخضوع تضرع می نمائیم که صرف برای ما صدمه نزنید باقی هرچه می خواهید انجام دهید ما نه توان مقابله باشمارا داریم نه قصد آنرا داریم چون ما اصلا اداره امنیت ملی نیستیم یک شرکت انحصاری سکتور خصوصی هستیم >
مارا بگذارید تا دالر های امریکائیرا مانند گذشته باشما یکجا بنام اخذ اطلاعات وراپور مصرف کنیم مثلا شماصرف بگوئید فردا یک حادثه میشود ماهم برای اینکه معاش وامتیازات ماقطع نشود صرف همینقدر به همه اطلاع میدهیم که به ما گذارش سیده که حادثه واقع میشود بعد کسی علم غیب ندارد که بداند چی زمانی ؟ درکجا ؟توسط کی ؟ واقع میشود به این ترتیب هم شما به اهـداف خود میرسید ماهم به نام همین راپورهای بی مفهـوم مصرف دالر را تیر میکنیم هم خرما هم دالـر !
ر

>>>   امروزماازدست همان آمریکاییهای. تلفات میدهیم کی دیروزبمااز آدرس مشارکت. دوامدارنویدمیداد_ وثمری برادران ناراضی آقای کرزی را مشاهده. میکنیم چنانچه درانتخابات مداخله آشکار نمود_رای کی مردم به تیم تحول تداوم. دادحاصلش این همه کشتار مافیایی .ازارگ غنی اتمر.استانکزی. وچند نفرمحدود ومشاورین زیادی کی. درجمع آنهااست. روزگارمردم رادرگروخودگرفته....حال انهاو مرتضوی گردد_انشاالله

>>>   جنایت در غور : در اثر بمباردمان هوایی دشمن بر بازار تیوره به مردم تلفات سنگین وارد شده است
گزارش های رسیده از ولایت غور حاکی است که امروز حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر، طیاره های بی پیلوت دشمن بازار ولسوالی را هدف بمباردمان شدیدی قرار داده اند که در اثر آن بیش از ۱۰ باب دکان بطور کامل تخریب گردیده است و به مردم زیان بسیار سنگین مالی وارد شده است .
در این بمباردمان بمجاهدین هیچ نوع زیانی نرسیده است .
حبیب الله یوسف زی

>>>   طالبان:
"۷۵ سرباز را در کندهار از بین بردیم."
ولی بی بی سی از قول مسوولین محلی می گوید ۴۰ سرباز کشته شده است. این در حالی است که پشتونیست ها و طالبگراها هر نوع اعتراض در برابر غنی احمدزی را شورش می خوانند. از یک طرف سر می زنند. سربازان ما را قتل عام می کنند. سنگر ها را می فروشند. مرزها را باز می گذارند تا تروریزم آزادانه داخل کشور شود. هر نوع تصمیمی را برای بستن مرزها جزی نوامیس پشتونیزم می دانند. در ارگ نظام غلجایی و احمدزیی می سازند. مخالفین جیره خور و خایین را پول می دهند و دهن می بندند. این همه، برای یک هدف.. تا نشان بدهند که طالبان قدرتمند هستند. و بدون یک مشت تروریست نمی شود حکومت مدنی و دموکراسی تشکیل داد.
بلند شو ای هموطن که فردا دیر است.
#احمد_شاه_فرید

>>>   ماشالله مجاهدین زنده باشند و در پناه حق تعالی

>>>   امروز طیاره های باداران آمریکایی تان در تیوره بالای مردم بیگناه و بی پناه ملکی فیر نموده ده ها تن را کشتند و زخمی کردند ، شما که مدام از عساگر مزدور دفاع میکنی این خبر را هم بنویس اگر ادعای مردی داری
عبد الرحیم غوری

>>>   Esmati
منطورم کسانی هست که پشت ابن نفر ایستاده و ازش حمایت میکنند.
این همین ناقلین نبودند که در زمان تصرف کابل توسط طالب ها بیرق های طالب را در قره باغ بگرام و شکرده بالا کردند؟
و حالی 200 هزار ناقل کوچی دیگر را در بگرام جابجا کرده اند

>>>   Zahir Ariaie
نام ديگر "#پشتونيزم " #خيانت است!
كسانيكه به برترى قومى و كود پشتونوالى باور داشته باشند هيچگاه نمى توانند مورد اعتماد قرار گيرند !
*****************************
احمدجاوید سلیم سخنگوی کماندوی ارتش چنين می گوید:
Ahmad Jawid Salim

«بعد از 14 روز عملیات با تصرف بیش از 13 روستاه در شمال شهر کندز نظر به فیصله شورای نظامی ولایت کندز عملیات ما ختم و در باره به وضع الجیش اصلی خود باز گشت نمودیم.»
اما بعد از این بازگشتِ نیروهای کماندو و سایر قطعات نظامی از سنگرهای جنگ به خصوص از اطراف ولسوالی خان آباد در مناطق "کَتَم"، آختاش و کوبه ای، طالبان دوباره مناطقی را که نیروهای دولتی در 14 روز عملیات با کشته و زخمی شدن ده ها نفر نیروهای خود بدست آورده بودند، متصرف شدند. در حالی که طالبان بسوی چهارده فرار می کردند و ولسوالی خان آباد در یک قدمی تصفیۀ کامل از تروریستان طالب قرار داشت.
یک منبع آگاه در قندوز گفت که بازگشت نیروهای دولتی با اصرار و پافشار والی این ولایت صورت گرفت و خود نیز برخلاف تعهدات و برنامۀ قبلی حاضر به اداره و حفاظت مناطق بدست آمده نشد. برخی منابع نظامی و امنیتی در ولایت قندوز عملکرد والی را بسیار مشکوک و پرسش بر انگیز خواندند و خواهان تحقیق این موضوع از سوی کابل شدند.

>>>   Khalid
ریش تراشیدن طالبان شروع شد
در اثر عملیات نیروهای امنیتی در ولایت قندوز طالبان متواری شده و خیلی از فرماندهان و سرگروه‌های خود را از دست داده اند؛ آنطور که یک نماینده مردم قندوز می‌گوید تعدادی از طالبان از ترس نیروهای امنیتی ریش تراشیده‌اند.

>>>   چــــــــــرا حکومت افغانستان رسما از کشور روسیه نمی خواهد تا درنابودی داغــــش قسمیکه در سوریه عمل کرد اقدام کند وتمام مواضع داغش را درداخل افغانستان شدیدا بمبارد کند؟
آیا مشاوریت امنیتی یا رهبری حکومت با امریکائی ها هماهنگ هستند که داغـش برای روسیه است وبرای ما مضرنیست ؟
داغش صرف راه عبور بطرف روسیه می خواهد ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است