پیش‌بینی فاکس نیوز از آینده قطر
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۶/۵/۴ کد خبر: 136359 منبع: پرینت

فاکس نیوز پیش‌بینی کرده است که قطر در آینده با بحران بزرگ نقدینگی مواجه می شود که این امر پیامدهای بسیاری را بر همگان به دنبال خواهد داشت.

شبکه "فاکس نیوز" آمریکا در گزارشی تحلیلی با تاکید بر این که ادامه محاصره‌ قطر از سوی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باعث ایجاد بحران‌های بزرگ برای قطر خواهد شد، تاثیرناپذیر جلوه دادن قطر از این بحران ها را نادرست توصیف کرد. براساس این گزارش با وجودی که قطر وانمود می کند که ثبات و انسجام خود را حفظ کرده است، اما در پشت آن، فاجعه اقتصادی پنهان شده است که ممکن است این کشور عرب حوزه خلیج فارس را درگیر کند، زیرا اقتصاد قطر به طور جدی با اقتصاد کشورهایی که دوحه را تحریم کرده‌اند، گره خورده است.

این گزارش فاش می کند که قطر مبالغ هنگفتی را برای تامین غذای مردم خود هزینه می‌کند به ویژه این که این مواد غذایی را از طریق هوایی وارد می‌کند و تمامی مسیرهای زمینی و دریایی‌ توسط کشورهای تحریم کننده قطر، بسته شده است.

در این گزارش تاکید شده است که دولت قطر مدعی ثبات اوضاع اقتصادی این کشور است زیرا قطر اموال بسیاری داشته که این امکان را به این کشور داده است تا ثبات مطلوب را برای اقتصاد خود حاصل کند این درحالی است که همگان می‌دانند این موضع محکم قطر چندان دوام نخواهد داشت و دولت قطر نمی تواند برای طولانی مدت این همه اموال را برای وارد کردن مواد غذایی مورد نیاز مردم این کشور، هزینه کند.

گزارش فاکس نیوز پیش‌بینی کرده است که قطر در آینده با بحران بزرگ نقدینگی مواجه شود که این امر پیامدهای بسیاری را بر همگان به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال، کارفرماها در قطر حقوق کارگران خارجی را پرداخت نخواهند کرد، عرصه اشتغال و کارگران با بحران مواجه خواهند شد، تعداد کارگران کاهش می یابد وکارگران کنونی نیز از این کشور فرار خواهند کرد زیرا در آینده نمی‌توانند حقوق‌خود را دریافت کنند.

این گزارش در پایان خاطر نشان کرده است که ممکن است در بخش ساخت و ساز و خدمات روزانه، حمایت از کودکان و مساله جام جهانی سال 2020 نیز بحران هایی بوجود آید.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
قطر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است