موقعیت بهتر جنگ در سقوط ولسوالی‌ها!!
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۳    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136349 منبع: پرینت

ولسوالی‌ها سقوط می ‌کند، حکومت از موقعیت بهتر درجنگ سخن می‌گوید.

(جنابان اشرف غنی، حنیف اتمر، معصوم استانکزی از خواب بیدار شوید، طالبان عقب درهای کابل آمدند. اگرطالبان وارد کابل شوند، بشما رحم نخواهند کرد. سرنوشت شما مانند داکتر نجبیت الله خواهد شد)

درحالیکه وضعیت امنیتی افغانستان در روزهای اخیر وخیم ‌تر شده و به تازگی دو ولسوالی در یک روز سقوط کرده اند، حکومت افغانستان می‌گوید وضعیت نیروهای امنیتی نسبت به سال گذشته بهتر شده است و این نیروها تهاجمی عمل می‌کنند.

اعلامیه‌های وزارت دفاع افغانستان نشان می‌دهد که در حال حاضر در ولایات قندوز، قندهار، غزنی، هلمند، بغلان، پکتیکا، لوگر و زابل جنگ جریان دارد.
شهرهای قندوز و بغلان در تیررس طالبان قرار دارد و در ولایات فاریاب و غور نیز طالبان توانسته‌ اند نیروهای امنیتی را به عقب ‌نشینی وادار کنند.
گفته می شود که در ولایت غور طالبان به شفاخانه حمله کرده و مریضان را تیر باران کردند.

افغانستان روزهای خونینی را می‌گذراند. طالبان با تصرف ولسوالی تیوره در غور دست به کشتار زده‌اند. در حمله انتحاری صبح روز دوشنبه در کابل ۳۰ تن جان باختند و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند. جنگ در چندین ولایت جریان دارد و بیشتر قربانیان این جنگ، غیرنظامیان هستند.

عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به رسانه ها می گوید که بیش از ۱۲۰ تن از نیروهای خیزش مردمی و حدود ۱۰ تن از نیروهای پولیس شب گذشته با سلاح و مهمات شان به طالبان پیوسته اند.

گلیم عزا در اکثر خانواده پهن است. صدای گریه و شیون مردم افغانستان لحظه آرام نمی گیرد. قبرستان ها هر روز مردان، زنان و کودکان و نیروهای امنیتی کشور را در خود دفن می کند و روز های جمعه عوض اینکه مردم به تفریح بروند به گورستان ها برای عزاداری فامیل خود می روند.
بدون شک نفرین این زنان و مردان بدرقه راه مقامات ارشد امنیتی کشور می باشد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
سقوط ولسوالیها
نظرات بینندگان:

>>>   نجيب در وقتى كه ريس خاد يا قصاب دولت مزدور روس بود بالاى اسيران وكشته هاى بيكناه أش رحم مى كرد كه بالايش رحم مى شد ؟

>>>   ما هرگز دست به جنایت نزدیم این دروغ پراکنی توسط رڙیم کابل صورت گرفته است که شکست شرمسار خود را بپوشانند . ایا مدرک و یا سند و یا ویدیویی از کشتار داکتران و بیماران وجود دارد ؟ قاتلان کسانی هستند که در این ۱۶ سال از زمین و هوا هم وطنان خود را با کمک بیگانگان هدف گلوله قرار دادند و به قتل رساندن . طالبان از همین ملت هستند و هرگز مردم خود را هدف قرار نخواهند داد چرا که همین مردم هستند که از ما پشتیبانی می کنند . جناب اقای منجم زاده چرا از جنایت پدرانتان که در قندوز بیمارستان داکتران بدون مرز را هدف قرار داد و بسیاری از بیماران و داکتران را به کشتن داد سخن نمی گویید در این باره هم سند وجود دارد و هم تصاویر و هم ویدیو .
حبیب الله یوسف زی

>>>   ماشالله ، مجاهدین زنده باد ، خداوند کریم به رهبر عزیزمان شیخ هیبت الله آخوندزاده عمر طولانی دهد ، دشمن مجاهدین که دشمن قران کریم است همیشه داغدار باد

>>>   این سه نفر خود شان طالب هستند واه به جان مردم غریب وبیچاره نان خوردن خودرا ندارد .
ای مردم بی رئیس جمهور افغانستان ازخدا کمک بخواهید نه ازاین غدار های وحشی .
خاکسار

>>>   برادر ایا صرف در دولت اشرف غنی است و یا جناب داکتر صاحب عبدالله و دیگر بنام مجاهدین و در عمل مفسدین هم وجود دارند و باید گفت که در جنگ نان و حلوا بخش نمیشود.

>>>   اگرمردم خود به فکرخود نباشند، کسی دیگری به کرشان نیست، مردم برای حفظ ان شان اقدام کنند، طرح خطرناکی درکاراست.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
اگر میخواهید آبرو و عزت تان بجا باشد، متحد شوید. فقط #تاجیک، #اوزبیک و #هزاره کافی است تا ریشه دهشت و وحشت را از ارگ و کشور پاک کند. به پا خیزید، تا پسر دوازده ساله تان را #تجاوز نکنند. تا دختران و خواهران تان در امنیت زنده گی کنند. دیگر اعتماد بر قومی که سالها اعتماد تان راشکسته بر زبان و فرهنگ تان احترام ندارد، اعتماد احمقانه است. فقط بپاخیزید

>>>   حکمتیار هشدار داد؛
" ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم از دیوار ها وارد ارگ شود. زمان تهديد، فشار و زور‌گويی دیگر گذشته است. "
این در حالیست که او به تازگی اعلام کرد که آماده است با حکومت وارد همکاری شود.

>>>   Issa Saim
در جوی خون جاریست روزنامه چندین ولسوالی‌ها سقوط میکند مردم بیگناه غیر نظامی ، داکتران ، مریضان ، و دانشجویان و معلمان بطور دسته جمعی تیرباران وقتل عام می‌شوند مگر این وحشی های کوه سلیمانی کوچی های ناقل نمک حرام فاشیست های قبیله ای در پی دسیسه و توطئه تفرقه اندازی بین اقوام غیر پشتون است یا کون ایشجی یا دارایی عطا محمد نور یا ناراضی هزاره از وحشی گری های خود دزدان میلیونی خود وطنفروشی های خود که به سویه بین‌المللی سند های شان موجود است هیچ خبری نیست

>>>   جناب اشرف خود طالب است وقت کسی طالب است ادم متانه بگوید که تو با طالب جنگ نگن وقت گلبدین امد منظورش همین بود که برادران نارضای بنام طالب را در افغانستان جای بدهد در سال اینده همه کشور تحویل طالب خواهد شد انوقت خیال همه راحت شد یک کشوری بی کس وقت صاحبش طالب باشد دیگر چه خیر برکت درا ن باشد توخود قضاوت کن امدن حکمتیار دراین همین راستا قابل توجه است دیگر هیج راه ندارد جز اینکه کشور بدست پشتون های متعصب قرار بگیرد شما نگه کند که جه وضع دارد این مردان سیاسی در چه روز افتاده است هرکس تنها خودش مانده گه چگونه چوکی اش حفظ کند قصه مردم مفت شده

>>>   لحظاتی پیش مجاهدین عزیز امارت اسلامی
( حفظهم الله ) سقوط تیوری را تکذیب نموده و گفتند تیوری کاملا در تسلط مجاهدین اسلام قرار دارد
عزیز الله مجاهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است