ولسوالی جانی خیل پکتیا، از کنترل دولت خارج شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136326 منبع: پرینت

اداره مرکز ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا صبح امروز سه شنبه 3 اسد 96 بدست طالبان افتاد.

یک منبع حکومتی می گوید که طالبان ساعت چهار صبح امروز بر مرکز ولسوالی جانی خیل حمله کردند و اداره آن را از نیروهای دولتی بیرون کردند.

این درحالی است که مقامات پکتیا از سقوط این ولسوالی چیزی نمی گویند و جزییات دقیق نمی دهند؛ فرمانده پولیس پکتیا گفته است که هنوزهم شماری از پاسگاه‎ها در مرکز ولسوالی جانی‎خیل بدست نیروهای دولتی است.

سال گذشته نیز ولسوالی جانی خیل پس از کشته شدن 30 نیروی امنیتی توسط طالبان سقوط کرد.

روز یکشنبه 1 اسد، طالبان اداره ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب و ولسوالی تیوره ولایت غور را پس از درگیری‌های شدید، بدست گرفتند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات طالبان
سقوط جانی خیل
نظرات بینندگان:

>>>   بامید یکروزی که بشنویم که ارگ سقوط کرد.

>>>   این اغاز حملات کوبنده ما بود .
حبیب الله یوسف زی

>>>   اگر این رقم نفاق وشقاق بین دولت ما جریان داشته باشد شاید اداره کابل را طی چند وقت دیگر نیز بدست بگیرند بسیار وضع کشور خراب است هر کس در غم جیب خودش است.
اریائی

>>>   Saboor Raheel
همیشه از گیر افتیدن نیروهای امنیتی در محاصره طالبان خبر داده میشود. آیا خبری شنیده اید که طالبان در محاصره نیروهای امنیتی قرارگرفته باشند؟
اردویی که چهل کشور دنیا حامی آن است در برابر چهارتا طالب وحشی حتی یک بارهم ابتکار جنگ را به دست نگرفته است؛ چرا؟ چه پاسخی هست جز این که قوماندانی اردو در دست کسانیست که خود طالب اند و قصد جنگیدن با طالب را ندارند؟
طالب هر روز عملیات انتحاری میکند و مراکز ملکی و نظامی و شهری را هدف قرار میدهد. آیا شنیده اید که کدام مرکز نظامی طالب از سوی نیروهای کماندو و خاص دولت مورد حمله قرار گرفته باشد؟ چه پاسخی وجود دارد جز این که استخبارات و نیروهای کشفی کشور به دست طالبان نکتایی دار افتیده است که هرگز به فکر و اراده قلع و قمع طالب نیستند؟
اینجا چوپانها یا با گرگ ساخته و یا خود گرگ اند. شحنه ها یا خود دزد اند یا شریک دزد.
تا به کی باید تماشا کرد؟

>>>   یک ماه بعد دوباره پلان میسازد ودوباره تصرف میکند

>>>   اردوی ملی به اردوی افغان تبدیل گردیده و سر قومندان اعلی اردوی افغان نتنها نمی خواهد که برادران تروریست افغان خود را از بین ببرد بلکه تصمیم دارد بکم برادران تروریست افغان خود با نثل کشی وقتل عام مردم سرزمین بلا کشیده مان را اوغانیزه بسازد .

>>>   باز هم قوم درجه یک خود را کفاند، افغان هستن دیگه چه بگویی شان

>>>   خى داکتر اشرف غنى از قوم افغان احمدزى در ارگ حکومت مى چلاند و برادران از افغانپشتون تبارش و شيطانمنش اش مانند قاتلان ضد بشريت طالبان و حقانى و غيره تروريستهاى انپلاقى در بيرون از ارگ.
حتمى در پيش ارگ به دار آويزان نمى شوى!
چون طالبان و ديگر سازمانهاى تروريستى ويلوگوياى يونانى: Eulogia معنى واژه خوش , عربى (تصلية ) را به خدا, به خود سرور, ياران و فاميل سرور را ياد ندارند.

>>>   Ayendagan
درود!
یکی دیگر از دسیسه های گلبدین + ارگ دربلخ..
چند روز پیش طالبان باکمیت ۸۰۰ نفر میخواستند بالای ولسوالی چمتال بلخ حمله کنند که با اقدام پیشگیرانه عطا محمد نور مواجه شدند، خوشبختانه با همکاری نیروهای مردمی وحمایت ثلیقه نیروهای دولتی با دادن تلفات زیاد فرارنمودند.
دوست نزدیک ام که در صحنه حضور داشت گفت که ما دریافتیم که در حدود ۹۰ ٪ این افراد مربوط به حزب اسلامی کلبدین بودند بنام طالب که از ولایت های بغلان و قندوز وسایر ولایات با تجهیزات پیشرفته که اردو از آن استفاده میکنند آمده بودند تا این ولسوالی را تصرف کنند که نتوانستند منبع میگوید بدون همکاری شورای امنیت/ارگ چنین سازماندهی ناممکن است.
اکنون ببینید که ارگ خانه شیطان است یا نه؟


>>>   جنگ شمال دروازه؛ شايد وزارت دفاع بگويد تسليمى مصلحتى است!
سلام وطندار: ١٣٠ نيروى امنيتى به طالبان پيوستند و ده ها تن محاصره اند.
#مسلم_شيرزاد

>>>   ماشالله زنده باد مجاهدین اسلام

>>>   ماشالله برادران مجاهد
استانکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است