توطئه آمریکا در سوریه از زبان دونالد ترامپ فاش شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136311 منبع: پرینت

اقدام رییس جمهوری آمریکا به قطع کمک های مالی، پشتیبانی و راهبردی سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) این کشور به مخالفان مسلح سوریه، توطئه آمریکا در این کشور عربی را افشا کرد.

روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشت: کسانیکه مخالف نظریه توطئه علیه سوریه هستند، حال این توطئه را نه از زبان یک شخص عادی یا یک روزنامه نگار یا نویسنده رمان یا یک سیاست مدار گمنام در کشوری گمنام می شنوند، بلکه افشای این توطئه از زبان 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا شنیده می شود که بسیار قابل تامل است.
این روزنامه می افزاید: ترامپ اکنون اقرار می کند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در شعله ور کردن آتش جنگ داخلی و فرقه ای در کل منطقه به خصوص از سال 2011 دست داشته است.

این روزنامه می نویسد: در سوریه نیز همان سناریوی سازمان سیای آمریکا در عراق تکرار شد، اما به نظر می رسد که این سناریو در سوریه طبق انتظار پیش نرفت و در مسیر مورد خواست واشنگتن قرار نگرفت.

این نشریه افزود: به خصوص در مورد کنار رفتن بشار اسد از قدرت و ورود روسیه به بحران سوریه به عنوان یک طرف که موازنه را به نفع خود تغییر داده، و همه تلاش های کشورهای دیگر مانند فرانسه با آن همه زرادخانه نظامی و مهم تر از آن سلاح رسانه ای بی نتیجه مانده و بادها مطابق کشتی های آنها نوزیده و نتوانسته همپیمان مهم آنها یعنی اسراییل را راضی کند.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم می افزاید: به نظر می رسد که صدور این دستور از سوی رییس جمهوری آمریکا بر دشواری کار ترامپ خواهد افزود و باعث خواهد شد که سیا و موساد راه های جایگزین دیگری را در پیش بگیرند و باید دید، آیا کشورهای دیگر منطقه مانند سوریه می توانند مقاومت کنند و همپیمانی مانند همپیمان این کشور خواهند داشت.

روزنامه واشنگتن پست نیز در روزهای گذشته از تصمیم 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برای توقف تجهیز گروه های مسلح مخالف بشار اسد در سوریه به وسیله سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خبر داد.

عملیات محرمانه سی آی ای برای کمک به مخالفان بشار اسد از جمله طرح های دولت باراک اوباما در سال 2013 برای فشار بر حکومت سوریه بود.

واشنگتن پست به نقل از مقام هایی که نامشان را فاش نکرده، نوشته است این تصمیم می تواند بیانگر علاقه دونالد ترامپ برای همکاری با روسیه در سوریه باشد.

بر اساس این گزارش، توقف این عملیات محرمانه همچنین می تواند بیانگر پذیرش محدود بودن توانایی دولت آمریکا در برکناری بشار اسد باشد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است