دوستی با هند، مشکلات با پاکستان را حل نمی کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۴    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136307 منبع: پرینت

براساس احساسات یک نفر یا دونفرنباید منافع کشور نادیده گرفته شود و توقع صلح هم باشد چراکه صلح همین قدر که ضروت به اشتی ملی دارد و به همین نسبت هم به همکاری و تشریک در سطح منطقه و هم سویی و تفاهم در سظح جهان نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فرهاد هاشمی آگاه به مسایل بین الملل در برنامه "آخرخط" درباره اینکه مسایل افغانستان جدا از مسایل منطقه و جهان قابل بررسی نیست گفت:حکومت وحدت ملی در دو سال حکومتداری یک دیپلماسی یک طرفه و بسیار خوش بینانه با پاکستان را پیش گرفت. اکنون در یک چرخش پشت به پاکستان و رو به هندوستان کرده است.درحالیکه تقابل بین هند و پاکستان خیلی زود تغییر می کند.

هاشمی درباره عادی شدن روابط میان هند و پاکستان می گوید: هندوستان در کنفرانس سارک در پاکستان شرکت نکرد و طبق شرایط سارک اگر حداقل سه کشور غایب باشند کنفرانس لغو می شود که همین طور هم شد.

وی افزود:اگرمشکلات کشورها بایکدیگر منجر به مشکلات بر سر راه همکاری های کشورهای جنوب آسیا شود کشورها در حل این مشکلات همسو می شوند چنانجه دو شعبه بسیار فعال هندی و امریکایی در داخل امریکا لابی می کنند تا امریکایی ها بر هندی ها فشار وارد کند تا روابط با پاکستان در حد همکاری ها به سطح عادی شدن برسد و وقتی این اتفاق رخ بدهد تکلیف افغانستان چه می شود؟

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   در پاسخ علی احمد جلالی:
علی احمد جلالی:

چه جانهای پاکی که رشتۀ حیات معصوم شان به دستان پلید دیو صفتان مزدور قطع میگردد. آیا هنوز هم جدال قدرت طلبی بر سر تقسیم وطن ویرانه ادامه می یابد ویا همۀ زورمندان در مبارزه با دشمن مشترک بسییج می شوند.؟ خداوند رحم کند.

عبدالرحمن حکیمی:

جناب جلالی صاحب،خود خواهی وخود کامگی یک مشت جاهل، نادان جاه طلب، نژاد پرست و احمق که هیچ از انسانیت خبر ندارند کشور را به پرتگاه سقوط مواجه ساخته چون یک جانب قضیه همیشه ادعای تکتازی و خود خواهی را دارند و فقط میخواهند گویا به زعم احمقانه خود با حذف یک قوم یا یک گروه یک تاز میدان شوند، اینها کور خواندن دیگر ملت صبر حوصله در برابر این مزدوران و مفسدین اجتماعی ندارند ولو کی آمریکا و یا انگلیس هم ازین ها دفاع کند،آقای جلالی ما در سیزده سال حکومت آقای کرزی صبر و حوصله بخرج دادیم که منافع ملی خراب نشود و ما باید باهم یک ملت باشیم، اما یک عده عناصر احمق و جاهل که هنوز درک از نسانیت ندارند در مرکب جهالت خود سوار شدند دست به قتل های زنجیری و حذف حلقات معین زدند، پس بعد ازین برای ما هم هیچ وحدت ملی اهمیت ندارد چون دفاع از جان،وطن و ناموس فرض است،اگر در چنین شرایط دست زیر علاشه و منتظر بنشینیم که دیگران بیاین بکشند و به رگبار بندند،این خود در دین مبین اسلام گناه نا بخشودنی است.

>>>   هاشمی صاحب!
قبل از آمدن انگلیس ها به هند، قاره هندوستان از شمال غرب تحت حملات افغانها مانند سلطان محمود غزنوی و احمد شاه بابا قرار داشت و از طرف شمال نیز خطر چینی ها و حمله چینی ها بود.
با آمدن انگلیس ها در قاره هندوستان امنیت هندوستان به دست انگلیس ها افتاد.
با خروج انگلیس ها، هندوستان دوباره خود را تحت خطر حملات افغانها و چینایی ها دید و در نتیجه دو دولت جدید در سرحدات خود، یعنی پاکستان و بنگاله دیش را ساخت تا از حملات افغانها و چینایی ها در امان باشد.
هرچند جنگ هایی بین هند و پاکستان طور ساختگی صورت گرفت، اما در خفا هرسه مملکت یعنی هند و پاکستان و بنگله دیش همزبان هستند و یکدیگر را خوب درک میکنند.
چنانچه نریندرا مودی صدر اعظم پاکستان برای تبریکی سالگرد تولد نواز شریف، به پاکستان به خانه وی رفت و جشن تولد او را تبریک گفت.

>>>   جنگ های نیابتی اینه دیگه، افغانستان کشک ، کیه که افغانستانه اهمیت بده ، همه به فکر منافع خودشونه ، هند و پاکستان ،ایران و ،عربستان ، چین و روسیه، امریکا ابر قدرت منطقه بس. موضوع حله دیگه .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است