صلاحیت امنیتی داماد ترامپ را حذف کنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۶/۵/۲ کد خبر: 136253 منبع: پرینت

«تد لو» نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیای آمریکا «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را به دروغگویی آشکار در رابطه با فرم های امنیت ملی متهم کرد و خواستار لغو صلاحیت امنیتی وی شد.

پایگاه اینترنتی هیل نوشت که لو روز شنبه گفت: «بیایید صریح باشیم: جرد کوشنر درباره 2 فرم نخست صلاحیت امنیتی اش دروغ گفته است و این چیزی نیست که فراموش شود. آنها در نشست هایی بسیار مهمی با روس ها بودند که یکی با روابط پشت پرده در ارتباط و دیگری شامل رسوایی «هیلاری کلینتون» (نامزد دمکرات ها) بوده است. اینها نشست هایی نیستند که فراموش شوند.»

وی گفت: بنابراین کوشنر با حذف این مسایل در فرم های صلاحیت امنیتی، دروغ گفته است. باید تحقیقاتی انجام شود و چنین فرم هایی بار دیگر بررسی شوند. همچنین لازم است صلاحیت امنیتی وی فورا لغو شود.

کوشنر از زمان ورود به کاخ سفید و آشکار شدن تماس هایش با اتباع خارجی و مقاماتی که قبلا در فرم صلاحیت امنیتی اش به آنها اشاره نکرده بود، تاکنون بارها پرسشنامه مربوطه را بازنگری کرده است.

یکی از موارد مربوط به چنین ارتباطی که در پرسشنامه بازنگری شده کوشنر اضافه شده است، مربوط به نشست ژوین 2016 وی با یک وکیل روس است که به همراه پسر بزرگ ترامپ و «پایول مانافورت» رییس سابق ستاد انتخاباتی اش در آن شرکت داشته است.

تازه ترین فرم کوشنر شامل بیش از 100 تماس خارجی است. در پرسشنامه اولیه که وی ژانویه گذشته ارایه داد هیچ اشاره ای به نشست هایش با مقام های خارجی دولتی نشده است.

مشاور ارشد ترامپ، اوایل این هفته و پس از افشای دیدارش با «سرگیی کیسلیاک» سفیر روسیه و مدیر عامل یک بانک دولتی روسیه در دوران انتقال ریاست جمهوری، در معرض تحقیقات قرار گرفت. از آن زمان به بعد تعداد زیادی از قانونگذاران دمکرات خواستار لغو یا تعلیق صلاحیت امنیتی وی هستند.

داماد ترامپ قرار است با اعضای کمیته اطلاعات سنا درباره تحقیقات روسیه دیدار کند.‏ این جلسه نیز پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.‏

«ناتالیا وسلنیتسکایا» وکیل روسیه که با پسر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در کازرار انتخاباتی 2016 ا دیدار داشته امریکا و گفته می شود داماد ترامپ و رییس ستاد انتخاباتی اش نیز در آن حضور داشته اند، برای ادای شهادت در برابر سنای آمریکا اعلام آمادگی کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است