دمکرات ها مقصر شکست از ترامپ هستند، نه روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۵    ۱۳۹۶/۵/۲ کد خبر: 136252 منبع: پرینت

رهبر اقلیت دمکرات در سنای آمریکا در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: دمکرات ها خود مقصر شکست هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ هستند، نه روسیه.

چاک شومر روز (شنبه) در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: وقتی که به فردی با 40 درصد محبوبیت می بازید، جیمز کومی، روسیه و دیگران مقصر نیستند. تقصیر خودتان است.

وی افزود: اشتباه ما چه بود؟ مردم نمی دانستند که ما به جز ضدیت با ترامپ چه برنامه دیگری داریم. هنوز هم همین اعتقاد را دارند.

در جریان انتخابات پارسال، راهبرد شکست خورده دمکرات ها بر انتقاد از ترامپ متمرکز بود به این امید که جنجال های پیرامون نامزد جمهوریخواهان منجر به کاهش آرای وی شود.

هیلاری کلینتون چند ماه پیش تارنمای ویکی لیکس و جیمز کومی رییس پیشین FBI (پولیس فدرال آمریکا) را مقصر شکست خود در انتخابات 18 عقرب گذشته دانست.

کلینتون گفت: من در مسیر پیروزی قرار داشتم که نامه 28 اکتبر کومی (به جریان افتادن دوباره پرونده سرورهای شخصی ایمیل کلینتون) و افشاگری روس ها (افشای ایمیل های داخلی حزب دمکرات) در ویکی لیکس تردید را در اذهان افرادی که رای به من را در نظر داشتند، برانگیخت و آنان را از من هراسان ساخت.
دمکرات ها قصد رونمایی از برنامه کاری جدیدی را با شعار 'توافق بهتر: شعل بهتر، دستمزد بهتر، آینده بهتر' دارند.

شومر در مورد این شعار گفت: همه و از جمله کارگران، زنان و خریداران دارو از یک توافق جدید بهره مند خواهند شد.

وی افزود: برنامه کاری جدید، حزب دمکرات را به چپ یا راست متمایل نخواهد کرد و هدف آن جلب آرا هیچ گروهی نیست. یک پیام اقتصادی جسورانه، قاطع، مشخص و عوامگرایانه آرا حامیان اوباما و رای دهندگان دمکرات ترامپ را به دست خواهد آورد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است