آیا پوتین برای انتخابات 2018 کاندیدا می‌شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136230 منبع: پرینت

رییس جمهور روسیه هنوز تصمیم نهایی را برای شرکت مجدد در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در سال 2018 میلادی را اتخاذ نکرده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: هنوز درباره این مساله تصمیم نگرفته ام که آیا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری 2018 شرکت کنم یا نه.

بر اساس این گزارش پوتین وعده داده است تا قانون اساسی را به گونه ای تغییر ندهد که به او اجازه دهد به طور نامحدود زمام قدرت سیاسی را در روسیه در دست داشته باشد.

پوتین که در 17 سال گذشته تسلط کاملی بر عرصه سیاسی روسیه داشته و با محبوبیت زیادی در بین مردم روبرو است، احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت خواهد کرد و به پیروزی خواهد رسید. این چهارمین دوره ریاست جمهوری پوتین در مارس سال آینده خواهد بود.

رییس جمهور روسیه در سخنانی در شهر سوچی تصریح کرد: من هنوز درباره اینکه از این پست به عنوان رییس جمهور کناره گیری کنم یا نه، تصمیم نگرفته ام. هرگاه به این مساله رسیدگی کردم آنگاه درباره کاری که بعدا انجام خواهم داد، فکر می کنم.

وی در پاسخ به این سیوال که "آیا فرد خاصی را برای جانشینی رییس جمهور روسیه در نظر دارید"، گفت: انتخاب رییس جمهور وظیفه مردم روسیه است.

پوتین قبل از سال 2008 میلادی دو دوره رییس حمهور روسیه بوده و پس از آن نخست وزیر این کشور شد. بر اساس قانون اساسی روسیه پوتین نمی توانست برای 3 دوره متوالی رییس جمهور روسیه باشد. پوتین بار دیگر در سال 2012 میلادی به ریاست جمهوری رسیده است.

برخی تحلیل گران سیاسی بر این باورند که پوتین احتمالا قصد دارد قانون اساسی را تغییر دهد تا به وی اجازه دهد برای پنجمین بار در سال 2024 میلادی رییس جمهور روسیه شود.

پوتین ضمن رد این احتمال، تاکید کرد: من این فرصت را داشتم، حتی آنها از من خواستند تا قانون اساسی را تغییر دهم ولی من این کار را انجام ندادم و تمایلی برای انجام این کار در آینده ندارم.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
پوتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است